Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Sportschool zwemlessen doorbetalen

24-03-2020 20:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik wil graag jullie mening vragen over het volgende. Wij als modaal gezin betalen een flink bedrag voor 2 sportschool abonnementen en zwemlessen (op die sportschool) voor 2 kinderen, alles bij elkaar 250 per maand.

De sportschool heeft een e-mail gestuurd dat zij online lessen aanbieden als compensatie voor gym en zwemlessen voor de kinderen kunnen waarschijnlijk worden ingehaald (mocht het mogelijk zijn).

Wij dachten, we betalen het gewoon door voor die 3 weken, geen probleem. Maar nu de sportscholen waarschijnlijk tot begin juni en misschien langer dicht zijn vind ik het toch een flink bedrag om te blijven betalen. Wij zouden best voor gym abonnement willen blijven betalen, maar 110 euro voor zwemlessen blijven betalen vind ik onzin (inhalen hoeft van mij ook niet)

Het kan zijn dat de sportschool met een nieuw besluit komt wegens verlenging. Maar zo niet, zouden jullie netjes blijven betalen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Die 1 juni geldt voor evenementen.
Horeca en sportscholen is vooralsnog 6 april.
Je hebt vast een opzegtermijn, dus als het puur om het geld gaat kun je jezelf afmelden.

Ik betaal persoonlijk gewoon alles door. Zij kunnen er niks aan doen, ik kan er niks aan doen. Als ik én vele anderen met mij opzeggen, dan is er straks geen sportschool meer, geen zwembad, geen tennisclub, niks meer.
De 1 juni deadline is vooralsnog niet van toepassing op sportscholen maar (vooralsnog) tot 6 april. Zou het dus gewoon even afwachten.
Nandina* schreef:
24-03-2020 21:19

Ik betaal persoonlijk gewoon alles door. Zij kunnen er niks aan doen, ik kan er niks aan doen. Als ik én vele anderen met mij opzeggen, dan is er straks geen sportschool meer, geen zwembad, geen tennisclub, niks meer.
+ dit.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
24-03-2020 21:19
Je hebt vast een opzegtermijn, dus als het puur om het geld gaat kun je jezelf afmelden.

Ik betaal persoonlijk gewoon alles door. Zij kunnen er niks aan doen, ik kan er niks aan doen. Als ik én vele anderen met mij opzeggen, dan is er straks geen sportschool meer, geen zwembad, geen tennisclub, niks meer.
Dit inderdaad. We moeten het samen oplossen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
24-03-2020 21:19


Ik betaal persoonlijk gewoon alles door. Zij kunnen er niks aan doen, ik kan er niks aan doen. Als ik én vele anderen met mij opzeggen, dan is er straks geen sportschool meer, geen zwembad, geen tennisclub, niks meer.
ik ook, maar hoelang, weet ik nog niet. Want zij hebben ook minder kosten, kunnen deeltijd werkverkorting aanvragen etc.
3 weken de sportschol sponsoren oke, maar 3 maanden? Hoop toch, dat ze met een voorstel komen, 50-50 ofzo
Ik betaal alles door zolang wij ook gewoon beide volledig salaris krijgen. Maandelijkse lasten zijn sowieso lager omdat we nergens komen dus kunnen het missen en ik zie dit ook als een soort gunnen. Ik ga er vanuit dat als dit soort bedrijven uiteindelijk financieel voldoende gesteund worden en er is ruimte dat ze dan echt wel met regelingen komen maar ik gun ze dit geld ook om het nu niet nog zwaarder te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tja, wanneer niemand meer gaat betalen dan heb je over een paar maanden geen sportschool noch zwemclub meer.

Wanneer je langer dan een jaar lid bent van een sportschool kan je gewoon maandelijks opzeggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-03-2020 21:35
ik ook, maar hoelang, weet ik nog niet. Want zij hebben ook minder kosten, kunnen deeltijd werkverkorting aanvragen etc.
3 weken de sportschol sponsoren oke, maar 3 maanden? Hoop toch, dat ze met een voorstel komen, 50-50 ofzo
Idd. Ik vind t ook unfair om dat bedrijfsrisico volledig bij klanten neer te leggen, bovendien ontvangt de sportschool waarschijnlijk compensatie van de staat. Al vind ik sportschool (deels) doorbetalen uit goodwill nog enigszins ok, die doen nog hun best een dienst te leveren dmv filmpjes, thuisoefeningen enz.

Zwemles is een andere zaak. Dat neem je af tot je diploma hebt. Dus wat je nu niet betaalt/afneemt, doe je over een aantal maanden alsnog. Kun je niet thuis bijhouden, kind zal t wellicht zelfs verleren en uiteindelijk langer moeten lessen dan verwacht.

Gelukkig kwam onze zwemschool direct met t bericht dat er niet hoeft te worden betaald voor deze periode zonder les.

Als ze t daar niet mee eens zijn zou ik opzeggen en me alvast elders aanmelden per 1 sept ofzo.
nootboek wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:39
24.99% gewijzigd
Ik zou opzeggen.

En kijken waar je staat in juni of september.

3 weken sponsoren is 1 zaak.
3 maanden sponsoren is een "no go" bij mij.
Zeker aan 250 per maand.

Ik ben geen caritatieve instelling bij wie het geld maar op de rug groeit.
Als ze het niet overleven zijn het in september maar zwemlessen bij een andere organisator.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie, het is inderdaad even afwachten tot 6 april.

Die 3 weken betalen we wel gewoon door. Maar mocht het langer duren, vind ik het wel netjes dat de sportschool zelf komt met een voorstel om de kosten te delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net bericht gekregen van mijn sportschool dat alle abonnementen bevroren worden. Vind ik erg netjes.
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
24-03-2020 21:19


Ik betaal persoonlijk gewoon alles door. Zij kunnen er niks aan doen, ik kan er niks aan doen. Als ik én vele anderen met mij opzeggen, dan is er straks geen sportschool meer, geen zwembad, geen tennisclub, niks meer.
Eens.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Corina46673 schreef:
25-03-2020 13:08
Bedankt voor jullie reactie, het is inderdaad even afwachten tot 6 april.

Die 3 weken betalen we wel gewoon door. Maar mocht het langer duren, vind ik het wel netjes dat de sportschool zelf komt met een voorstel om de kosten te delen.
Misschien moet je dat ook gewoon even afwachten voor je conclusies trekt over netjes handelen. Iedereen is aan het proberen er het beste van te maken en manieren te zoeken om het leven door te laten gaan en de pijn te verdelen. Wie weet is je sportschool hierover allang in overleg.
Alle reacties Link kopieren
Sportschool zou ik gewoon doorbetalen, ik betaal die nu ook gewoon en ook de clubjes en danslessen van mijn kinderen. Zwemlessen vind ik een ander verhaal, je kind maakt zo ook geen progressie en er zijn straks nog veel dure lessen nodig om alsnog dat diploma te halen. 110 euro per maand is nogal wat geld dat je gewoon weggooit. Gevoelsmatig vind ik dat toch anders dan een sportschool waar je voor je plezier (of in ieder geval zonder noodzaak) heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Overigens betaal ik alles door. Het laatste wat sportclubs nu nodig hebben zijn leden die voorbarig aan de bel gaan trekken over compensatie en op te zeggen lidmaatschapsgelden. Ze kunnen hun tijd momenteel wel beter gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
25-03-2020 15:30
Overigens betaal ik alles door. Het laatste wat sportclubs nu nodig hebben zijn leden die voorbarig aan de bel gaan trekken over compensatie en op te zeggen lidmaatschapsgelden. Ze kunnen hun tijd momenteel wel beter gebruiken.
Nou idd.
Het is dat die van mij er zelf mee kwam anders had ik gewoon blijven betalen hoor. Is niet eens bij me opgekomen om daarover te gaan klagen.
Mispoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven