Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nu de tuin laten doen?

24-03-2020 20:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We staan hier in tweestrijd. Op 6 april zouden we de achtertuin laten doen, als in alles eruit, af laten graven en nieuwe tegels, verlichting en groen erin. Contact gehad met tuinbedrijf en ze werken nu met vaste teams, komen niet binnen, eten buiten of in de bus. Af en toe een plasje wel binnen. Gaat een week duren.
Ik vind het not done eigenlijk, manlief wil het gewoon door laten gaan.
Wat vinden jullie? Kan het deze tijd of toch maar uit stellen?
Alle reacties Link kopieren
Kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen.

Waar zie jij het risico?
Alle reacties Link kopieren
Plasje is het risico. Aanraken kraan. Maar dat kun je afsoppen
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog gewoon door laten gaan. Er is nauwelijks tot geen contact.

Zet extra zeep / handgel klaar, zodat ze bij binnenkomst hun handen wassen/ontsmetten voor ze het toilet gebruiken.
Extra poetsbeurten voor het toilet.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 24-03-2020 20:44
9.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze werken buiten, dus goed te doen lijkt me. Maken ze gebruik van jouw toilet? Dan die extra schoonmaken. En voor koffie etc plastic bekers gebruiken zodat je die weg kunt gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ze komen wel binnen want ze gaan bij jullie naar de WC, komen aan de deurklinken. Daarnaast werken ze in een team in de tuin en zullen ze ook zware dingen samen moeten doen op minder dan 1,5 meter afstand van elkaar. Uitstellen.

Het is niet noodzakelijk dus waarom zou je het risico nemen?

Uit hoeveel mensen bestaat die tuin ploeg?
viva-amber wijzigde dit bericht op 24-03-2020 20:48
13.75% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die mensen moeten natuurlijk ook een boterhammetje kunnen verdienen, zeker nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook doen. En iedere avond, als ze weg zijn, even de deurklinken en plee schoonmaken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
gewoon door laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-03-2020 20:47
Die mensen moeten natuurlijk ook een boterhammetje kunnen verdienen, zeker nu.
Ja, dat dus. Het kan dus al 6 april omdat er opdrachten afgezegd zijn.
Maar ook: heeft eigenlijk geen haast, geen prioriteit maar wel fijn als het klaar is.
Plassen is te ondervangen door gelijk goed te poetsen, handgel hebben ze bij en ik in huis. Ze werken in vaste teams nu van max. 3 man.
Het voelt alleen een beetje typisch om dit nu te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t zeker laten doen.
Eind mei gaat mijn keuken er uit, dat gaat als t aan mij ligt ook gewoon door.

Zolang ik niet ziek ben en de aannemer enz zn verantwoordelijkheid neemt w.b. gezondheid zie ik geen problemen.
Ik ga er niet tussen staan iig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon door laten gaan, weinig risico imo en zo kunnen we met z’n alle de economie nog een beetje draaiende houden.
Alle reacties Link kopieren
Door laten gaan en een dixi huren voor een week?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-03-2020 20:47
Die mensen moeten natuurlijk ook een boterhammetje kunnen verdienen, zeker nu.
Dit. Bij ons zijn ze bezig met de badkamer.
Tuin zou wat mij betreft ook kunnen.

Zij zijn boven, wij beneden.
WC + deurklinken maak ik elke dag even schoon en elke dag schoon handdoekje.

Het zijn zzp ers..als iedereen nu ook klussen ed afzegt kunnen zij ook bijstand aan gaan vragen..
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 20:54
3.63% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon door laten gaan. Zorg voor papieren handdoekjes voor na het handen wassen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig twee wc’s? Bijvoorbeeld een boven?

Dan kun je ook zolang zij bezig zijn zelf boven gaan en elke dag de wc en deuren poetsen.

Ik zou neigen naar door laten gaan, alleen al om zulke bedrijven door de zware tijd heen te lozen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-03-2020 20:52
Door laten gaan en een dixi huren voor een week?
Daar heb ik serieus aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-03-2020 20:54
Heb je toevallig twee wc’s? Bijvoorbeeld een boven?

Dan kun je ook zolang zij bezig zijn zelf boven gaan en elke dag de wc en deuren poetsen.

Ik zou neigen naar door laten gaan, alleen al om zulke bedrijven door de zware tijd heen te lozen.
Dat is natuurlijk ook een goeie!
Ik zou hier echt totaal geen probleem in zien. Met een beetje logisch nadenken zijn risico's te vermijden en we moeten juist nu de economie een beetje draaiende houden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon door laten gaan. Zij hebben tijd, jij bent thuis (neem ik aan), ideaal.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed waarom ze roepen dat je afstand moet houden. Maar een groepje van 3 dat werkt in de achtertuin vind ik toch nog wel heel iets anders dan wanneer je een ploeg van zes bouwvakkers over de vloer kreeg voor een badkamer.

Gezonde verstand een beetje gebruiken. Heel wat mensen zijn gewoon aan het werk, ik was maandag onderweg en vond het nog best druk. Gek genoeg drukker dan normaal om zeven uur. Misschien een tentje van iemand lenen waarin ze kunnen lunchen en waar je een kan koffie klaar zet. Kunnen ze in elk geval even uit de wind en eventueel, als het zou gaan regenen, schuilen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames, het stelt me gerust. We gaan het gewoon doen en hebben half april een fijne tuin om in te vertoeven. We hebben er lang genoeg voor gespaard en ik gun deze ondernemer ook zijn opdracht.
Cateautje schreef:
24-03-2020 20:47
Die mensen moeten natuurlijk ook een boterhammetje kunnen verdienen, zeker nu.
.
Klopt. En to, je bent nu sowieso thuis (denk ik), dus scheelt ook weer vrije dagen moeten opnemen voor jou / je man.
Ik zou niet weten waarom niet. Klinkt prima qua voorzorgsmaatregelen
Alle reacties Link kopieren
Dixie huren vind ik het beste idee. Ik betaal circa €40 per maand, heb er toevallig een staan. Word om de week gereinigd.

Maar kan ook wekelijks voor paar euro meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven