Coronavirus COVID-19 alle pijlers

6 april weer naar school

24-03-2020 21:40 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tweede week van onze thuis school en ondanks dat zoon het allemaal wel best vind bekruipt me het gevoel dat 6 april die scholen niet opengegaan denk zelfs dat het pas na de meivakantie gaat worden.
Wat denken jullie, zijn 6 April de scholen open ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t naïef om te denken dat scholen 6 april weer open zullen gaan, als er gisteren extra maatregelen afgekondigd zijn. De grootste piek moet nog komen. Ik hou er rekening mee dat de kinderen dit schooljaar niet meer naar school toe kunnen.
Nu vind ik t lesgeven geen probleem, ben zelf leerkracht geweest. Vind t een waardevolle tijd met man en kinderen thuis. Maar merk dat ik de benodigd rust wel mis (chronisch ziek) en vind t nog lastig daar een weg in te vinden.
Nee, zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh echt gizz oh jeetje ...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook wel dat het op zijn vroegst juni wordt. Mijn dochter van 10 zit na nog geen anderhalve week al superslecht in haar vel, huilt veel, wil niks, dit kan echt niet lang zo doorgaan. Maar ik vrees dat het nog een tijd gaat duren 🙁
PLUKKIE78 schreef:
24-03-2020 21:53
Denk 1 juni op zijn vroegst.
Dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
De jongste zit in groep 3 en we hebben al het schoolwerk op papier gekregen voor 3 weken.
Wij hebben vandaag bericht gehad dat we donderdag weer schoolwerk kunnen ophalen voor nog 3 weken. Dus tot de meivakantie.
Ik gok op een eerste verlenging tot 19/04.

En daarna nog één tot 01/05.

En dan mogelijk nog één tot OH-Hemelvaart.

Ze gaan het steeds bekijken per week à 2 weken.



Ik vind het bovendien naïef te denken dat ouders in de lagere school het wel oplossen.

Een heel deel kinderen gaat een achterstand hebben.
Niets overkomelijks als je niet in groep 8 zit en wel bij te benen, maar wel rekening mee te houden door de juf als school weer ooit start.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:02
45.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee ik denk dat dat pas na de meivakantie gaat worden op zn vroegst.
Alles hangt er nu vanaf hoeveel besmettingen en doden er de komende dagen/weken bij zullen komen.
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:00
Ik gok op een eerste verlenging tot 19/04.

En daarna nog één tot 01/05.

En dan mogelijk nog één tot OH-Hemelvaart.

Ze gaan het steeds bekijken per week à 2 weken.
En dat baseer je op wat?
Alle reacties Link kopieren
Hier zoon die zegt dat alles best is maar wel meer huilt en boos is.
Hij heeft Autisme dus stukje structuur is weg gevallen, hij is in januari versneld naar groep 4 en hij is zelf bang dat hij dat nu niet meer gaat redden.
Panda1987 schreef:
24-03-2020 22:01
Nee ik denk dat dat pas na de meivakantie gaat worden op zn vroegst.
Alles hangt er nu vanaf hoeveel besmettingen en doden er de komende dagen/weken bij zullen komen.
Na de meivakantie zouden de centrale examens starten, duurt 3 weken en dat is afgelast. Dan denk ik niet dat na de meivakantie ineens iedereen naar school mag.
LilyFaye schreef:
24-03-2020 22:01
En dat baseer je op wat?
Zoals ze nu ook stapsgewijs de regels verstrengen gaan ze ook nu weer niet ineens zeggen "6 april alles open".
Maar gaan ze zich tegelijk ook niet willen uitspreken over "nog 2 maanden afzien en alles dicht".
Maar wat ik niet snap als ze opengaan op 6 april, dan kunnen de ouders elkaar toch besmetten. Kleine kinderen moeten toch gehaald en gebracht worden. Ze hebben het in nieuws berichten alleen over de kinderen. Maar met 100 ouders op het schoolplein schiet het nog niet op. Ik snap er echt niets. Ik hoop dat ze dicht blijven tot minimaal mei.
anoniem_64d63a32ba724 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:05
1.64% gewijzigd
Ik sprak vandaag de juf van de school van dochter (5). Zij zit in allerlei onderwijscommissies. En gaf aan - of the record, uiteraard niet officieel, en al helemaal nog niet bevestigd - dat zij het niet gek vond om ervan uit te gaan dat de scholen pas na de meivakantie weer open gaan.
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:03
Zoals ze nu ook stapsgewijs de regels verstrengen gaan ze ook nu weer niet ineens zeggen "6 april alles open".
Maar gaan ze zich tegelijk ook niet willen uitspreken over "nog 2 maanden afzien en alles dicht".
De examens van mei gaan niet door. Waarom zouden de dan wel ineens anderen naar school laten gaan?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
24-03-2020 21:58
Ik denk ook wel dat het op zijn vroegst juni wordt. Mijn dochter van 10 zit na nog geen anderhalve week al superslecht in haar vel, huilt veel, wil niks, dit kan echt niet lang zo doorgaan. Maar ik vrees dat het nog een tijd gaat duren 🙁
Hier precies zo. Kind heeft echt haar vriendjes en school nodig. Maar zelf hou ik het ook niet vol tot juni. Ik moet gewoon werken. Wel is waar werk ik nu thuis, maar ik vind het echt heel zwaar om naast lagere school juf, dyslexie juf en mentor havo 4, zelf te werken en mijn eigen studie erbij te doen.

Man en ik hebben beide cruciale beroepen. Zodra het langer duurt dan 6 april schakel ik school in en kan ze daar heen voor 2 a 3 dagen.

Voor mensen die niet werken snap ik dat het minder belastend is en misschien als 'gezellig' voelt.
EHR schreef:
24-03-2020 22:04
Ik sprak vandaag de juf van de school van dochter (5). Zij zit in allerlei onderwijscommissies. En gaf aan - of the record, uiteraard niet officieel, en al helemaal nog niet bevestigd - dat zij het niet gek vond om ervan uit te gaan dat de scholen pas na de meivakantie weer open gaan.
Waarom laten ze dan de examens niet door gaan?
LilyFaye schreef:
24-03-2020 22:05
De examens van mei gaan niet door. Waarom zouden de dan wel ineens anderen naar school laten gaan?
Omdat de examens voor een stuk niet doorgaan omdat de SE's nog niet overal gepasseerd zijn én pubers een deel stof én examentraining missen.

En omdat ze een antwoord moesten kunnen bieden aan alle vragen die hierrond kwamen.
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
24-03-2020 22:03
Maar wat ik niet snap als ze opengaan op 6 april, dan kunnen de ouders elkaar toch besmetten. Kleine kinderen moeten toch gehaald en gebracht worden. Ze hebben het in nieuws berichten alleen over de kinderen. Maar met 100 ouders op het schoolplein schiet het nog niet op. Ik snap er echt niets. Ik hoop dat ze dicht blijven tot minimaal mei.
ze gaan ook niet open op 6 april, dat heeft Mark Rutte alleen mar gezegd omdat je er wel een datum aan moet hangen en die paar weekjes lijken dan wel te overbruggen, maar het gaat steeds verlengt worden
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
24-03-2020 22:02
Na de meivakantie zouden de centrale examens starten, duurt 3 weken en dat is afgelast. Dan denk ik niet dat na de meivakantie ineens iedereen naar school mag.
Daarom zeg ik ook op zn vroegst, hangt er vanaf hoe het virus zich ontwikkelt. Stel dat we ineens een sterke daling in besmettingen/doden zien (ga ik niet vanuit, maar stel..) dan denk ik dat de basisscholen al vrij snel open gaan.
Maar goed waarschijnlijk zal die daling voorlopig nog niet komen ben ik bang..
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:06
Omdat de examens voor een stuk niet doorgaan omdat de SE's nog niet overal gepasseerd zijn én pubers een deel stof én examentraining missen.

En omdat ze een antwoord moesten kunnen bieden aan alle vragen die hierrond kwamen.
Examen leerlingen kennen alle stof nu al hoor
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:06
Omdat de examens voor een stuk niet doorgaan omdat de SE's nog niet overal gepasseerd zijn én pubers een deel stof én examentraining missen.

En omdat ze een antwoord moesten kunnen bieden aan alle vragen die hierrond kwamen.

Ze zijn al 1.5 jaar met de SE’s bezig. En daar waren ze ook deze week mee bezig. Voor de examenklassen waren er gewoon lessen en aangepaste roosters en alles volgens het RIVM.
anoniem_395774 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:09
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
24-03-2020 22:03
Maar wat ik niet snap als ze opengaan op 6 april, dan kunnen de ouders elkaar toch besmetten. Kleine kinderen moeten toch gehaald en gebracht worden. Ze hebben het in nieuws berichten alleen over de kinderen. Maar met 100 ouders op het schoolplein schiet het nog niet op. Ik snap er echt niets. Ik hoop dat ze dicht blijven tot minimaal mei.
Daarom gaan ze dus naar alle waarschijnlijkheid niet open op 6 april.
justagirly wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:21
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn zevenjarige vroeg gisteren of we nog wel op vakantie kunnen in augustus.
Nu was hij heel blij toen ik zei dat we sowieso iets leuks gaan doen.

Het is een vies besmettelijk virus dat je goed ziek kan maken. Gelukkig worden in Nederland mensen gewoon ook beter en gaan ze niet allemaal dood zoals in Italië.

Helaas zorgen de maatregelen alleen maar voor minder doden. Niet 'geen doden'. Ook niet drie. Maar minder, en dat je zo nodig nog een IC bed kan krijgen.
Laten we hopen dat dit werkt. Dat geeft tijd om medicijnen te vinden.
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:07
Examen leerlingen kennen alle stof nu al hoor
Maar een week of 2 à 3 geleden klonk het 100 keer als

"Gaan alle scholen nu dicht?".
"Waarom zou je de scholen openhouden?".

Uiteindelijk zijn ze dus gezwicht en zijn alle scholen dicht gegaan.

De laatste week klonk het als
"Wat gaan we doen met de examens?"
"Is er nu al een beslissing over de examens?"

De examens zijn dus sinds vandaag afgelast.


Ze hadden ook kunnen zeggen "rustig aan iedereen" en een beslissing kunnen nemen half april, maar dat pikken het merendeel van de leerlingen en de ouders duidelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven