Coronavirus COVID-19 alle pijlers

6 april weer naar school

24-03-2020 21:40 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tweede week van onze thuis school en ondanks dat zoon het allemaal wel best vind bekruipt me het gevoel dat 6 april die scholen niet opengegaan denk zelfs dat het pas na de meivakantie gaat worden.
Wat denken jullie, zijn 6 April de scholen open ?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
24-03-2020 22:10
Ze hadden ook kunnen zeggen "rustig aan iedereen" en een beslissing kunnen nemen half april, maar dat pikken het merendeel van de leerlingen en de ouders duidelijk niet.
Dus niemand mag zich in grote groepen begeven maar leerlingen wel? Het is letterlijk asociaal genoemd om je hier niet aan te houden maar voor leerlingen en onderwijzend personeel geldt dit dan weer niet? Wat is dat toch? Omdat het niet uitkomt? Omdat het veel is? Ja eens, maar daarom dus maar riskeren dat nog veel meer mensen ziek worden? Ik begrijp de gedachtegang echt niet. Er zijn ook volwassenen aanwezig in het onderwijs.
enn wijzigde dit bericht op 24-03-2020 22:27
18.35% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-03-2020 22:21
alle kinderen 8 weken extra naar school! en ouders de economie weer opbouwen
:)
Want docenten hebben geen recht op vakantie? Dat ouders vakantie van hun kinderen willen en kinderen van hun ouders...tja. Dan had je moeten kiezen voor in deeltijd voor kinderen zorgen.
Na de zomervakantie pas.
lilalinda schreef:
24-03-2020 22:21
alle kinderen 8 weken extra naar school! en ouders de economie weer opbouwen
:)

Leuk plan! Ik hoop niet op een hittegolf dan. Weinig scholen met airco. Wel met ramen op zuid-oost.
😅
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:15
Ik mis het echt om naar werk te gaan
Ja ik ook
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als vele ouders niet hun kinderen uit voorzorg hadden thuisgehouden voor deze maatregel. Waren de scholen nog steeds open geweest.
lilalinda schreef:
24-03-2020 22:21
alle kinderen 8 weken extra naar school! en ouders de economie weer opbouwen
:)
Waarom zouden de kinderen extra naar school moeten? Zij krijgen nu toch thuis verplicht les?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
24-03-2020 22:29
Als vele ouders niet hun kinderen uit voorzorg hadden thuisgehouden voor deze maatregel. Waren de scholen nog steeds open geweest.
tja slaat ook nergens op
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
24-03-2020 22:25
ik denk zo: in china hadden ze 31 dec. de 1e coronapatient, en daar gaan de scholen nu 3,5 maand later weer open. wij hadden eind februari de 1e patient, dus ik ga ervan uit dat het sowieso juni word voor het normale leven weer op gang komt :-(

Het schijnt slecht vergelijkbaar te zijn tussen landen, dus daar kun je niet zoveel informatie uithalen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-03-2020 22:30
Waarom zouden de kinderen extra naar school moeten? Zij krijgen nu toch thuis verplicht les?
lezen
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:32
lezen
Heb ik gedaan, ik zag geen reden.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-03-2020 22:33
Heb ik gedaan, ik zag geen reden.
Probeer dan eens... begrijpend lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook absoluut niet dat de boel vanaf 6 april weer open zal gaan. Misschien na de meivakantie, maar ook dat is misschien al heel optimistisch.
Zoon zat al ruim een week vóór de sluiting van de scholen thuis, want risicogroep in verband met een longaandoening en afweerstoornis. Hij is 13, staat er niet vreselijk florissant voor op school. Maar hij mist het erg. Het begint zijn tol te eisen hier, al doet hij echt zijn best om er iets van te maken.
Maar oh, wat kijkt hij uit naar het normale leven. Maar goed, dat laatste geldt voor iedereen natuurlijk.
lilalinda schreef:
24-03-2020 22:35
Probeer dan eens... begrijpend lezen
Kan ik maar het is geen logische en goede reden om rechten van kinderen te ontnemen. Ik vind het prima hoor dat leraren aan het werk gezet worden voor het opbouw van de economie, zij zijn immers volwassen en hebben aangestuurd dat de leerlingen nu thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
24-03-2020 22:25
Want docenten hebben geen recht op vakantie? Dat ouders vakantie van hun kinderen willen en kinderen van hun ouders...tja. Dan had je moeten kiezen voor in deeltijd voor kinderen zorgen.
Lullig. Er bestaat voor de meeste mensen trouwens nu even geen deeltijd. En ik offer trouwens als het moet gerust een deel van mijn zomervakantie op (of zelfs helemaal) als dat nodig is.
Alles wat nodig is om alles hierna weer een soort van normaal te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-03-2020 22:39
Kan ik maar het is geen logische en goede reden om rechten van kinderen te ontnemen. Ik vind het prima hoor dat leraren aan het werk gezet worden voor het opbouw van de economie, zij zijn immers volwassen en hebben aangestuurd dat de leerlingen nu thuis zitten.
Mijn hemel begrijpend denken is blijkbaar ook lastig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-03-2020 22:39
Kan ik maar het is geen logische en goede reden om rechten van kinderen te ontnemen. Ik vind het prima hoor dat leraren aan het werk gezet worden voor het opbouw van de economie, zij zijn immers volwassen en hebben aangestuurd dat de leerlingen nu thuis zitten.
Wat?? Leraren hebben aangestuurd op dat leerlingen nu thuis zitten? Wtf! Alsof ook maar iemand voor dit klotevirus gekozen heeft!
Enn schreef:
24-03-2020 22:40
Mijn hemel begrijpend denken is blijkbaar ook lastig.
Dat is voor sommige hier blijkbaar inderdaad een lastig punt. ik ben in elk geval blij dat er andere wijze mensen gaan over de rechten van kinderen.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
24-03-2020 22:20
Tuurlijk is er een zomervakantie. Net zoals er dit jaar ook gewoon Pasen, Koningsdag en Bevrijdingsdag is. En meivakantie. Misschien is er geen ‘op vakantie’.
Wat is dat dan? Zomervakantie? Dat ik nog steeds vanuit huis werk om mijn achterstand weg ge werken en de kinderen geen 3 uur per dag werkjes krijgen maar constant achter een scherm zitten?
Het is gewoon zomer. Maar geen vakantie
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat ik geen gelijk ga krijgen. Maar mijn gevoel zegt dat dit schooljaar voorbij is!

En dus dat de kinderen pas in september naar school gaan.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
24-03-2020 22:13
tja als mensen massaal naar het park gaan...
Dit idd. Als iedereen zich nu aan de (nieuwe) regels houdt zullen de scholen ook weer eerder beginnen.

Maar ook vandaag zag ik nog steeds te veel mensen en kinderen op straat die geen afstand hielden en doen alsof het vakantie is. Ik vrees dan ook het ergste...
Jufjoke schreef:
24-03-2020 22:41
Wat?? Leraren hebben aangestuurd op dat leerlingen nu thuis zitten? Wtf! Alsof ook maar iemand voor dit klotevirus gekozen heeft!
Inderdaad. Niemand heeft voor dit virus gekozen en ik vind het dan ook geen argument om kinderen extra te laten werken.Die hebben gewoon recht op de vakantie als ze aan hun leerplicht hebben voldaan.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-03-2020 22:41
Dat is voor sommige hier blijkbaar inderdaad een lastig punt. ik ben in elk geval blij dat er andere wijze mensen gaan over de rechten van kinderen.
Waaraan dagelijks wordt voldaan en met man en macht aan wordt gewerkt. En wat een nare wijze van denken heb jij over onderwijs professionals; zij staan als geen ander in dienst van dat kinderrecht en het is voor velen de basis waarom zij heel graag gewoon dagelijks naar hun werk zouden willen gaan. Dat gaat nu niet dus zijn ze online, bellen, appen, geven lessen en draaien zaken waar nodig met spoed en met hoge druk in elkaar. Je hebt blijkbaar echt geen idee maar veroordeelt wel.

Ik sla jou en al jouw wijsheid in dit topic vanaf nu even over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
24-03-2020 22:47
Waaraan dagelijks wordt voldaan en met man en macht aan wordt gewerkt. En wat een nare wijze van denken heb jij over onderwijs professionals; zij staan als geen ander in dienst van dat kinderrecht en het is voor velen de basis waarom zij heel graag gewoon dagelijks naar hun werk zouden willen gaan. Dat gaat nu niet dus zijn ze online, bellen, appen, geven lessen en draaien zaken waar nodig met spoed en met hoge druk in elkaar. Je hebt blijkbaar echt geen idee maar veroordeelt wel.

Daar worden voor betaald. Kinderen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht niet in april maar ik hoop enorm op mei. Als ik de NOS pagina lees gaat het ook om een onderzoek wat het rivm moet afronden om op basis daarvan advies te geven. Dat onderzoek duurt iig 6 weken en ze zijn net begonnen. Ik begrijp wel dat ze erg voorzichtig zijn. Maar tegelijk kost het kinderen ook veel om niet op school te zijn. Mijn dochter mist het enorm en ik merk dat ze de structuur van school, de werkwijze ook mist. Ik probeer dat wel maar moet ook thuis werken met ook een 2 jarige erbij. En vanwege vitaal beroep eigenijk op locatie werken maar ja, kind heeft een verkoudheid dus dan houdt opvang op.
Maar dan valt daar nog wel een mouw aan te passen. Maar het kindje van een vriendin gaat naar speciaal onderwijs en krijgt daar veel extra ondersteuning. Ze zijn wel aan het kijken wat er extra kan. Maar voor die kinderen is dit al helemaal moeilijk. Ik hoop dus echt enorm op mei..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven