Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Besmet en mensen buiten

24-03-2020 23:19 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben besmet en ik ben al 10 dagen volledig in quarantaine. Ik heb het overgenomen van een collega (haar man is in Iran geweest).

In mijn dorp zie ik nog steeds veel mensen buiten lopen en daar erger ik mij aan. Ouderen die gewoon gaan wandelen, wat denken ze wel niet? Kinderen die nog steeds buiten spelen in speeltuinen.

Mijn achtertuin grensd aan een grasveld waar ook een paar speeltoestellen zijn. Ik hoor kinderen daar dagelijks spelen.

Ik kreeg een voetbal in de tuin. Kinderen kwamen aan de deur, maarja ik doe niet open. Via het raam uitgelegd dat ik niet open doe. Toen kwam een ouder aan de deur, ook uitgelegd dat ik besmet ben en dat ik niet open doe. Ik wil ook niet de bal aanraken en terug gooien gaat niet door de horen bomen achter. Ik ben zo ziek dat ik de kracht niet eens heb om dat te kunnen.

Ik snap gewoon niet waarom mensen hun kinderen buiten laten spelen. Waarom?
Omdat dat gewoon mag volgens de richtlijnen
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 23:20
Omdat dat gewoon mag volgens de richtlijnen
Ja, dit dus. Kinderen mogen buiten spelen en mensen mogen nog een wandelingetje maken. Gelukkig wel.

Beterschap!
griebus67 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 23:27
23.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Omdat het mag. Daarom spelen kinderen buiten met dit fantastisch lekkere weer.

Dat is gisteren bij de persconferentie nadrukkelijk aangegeven. Het mág.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Th∅rdis schreef:
24-03-2020 23:20
Omdat dat gewoon mag volgens de richtlijnen
Precies. Gebruik je energie om te herstellen ipv te ergeren aan mensen die buiten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de kinderen toch wel even achterom de tuin in laten lopen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Er zit een groot verschil tussen een wandeling maken of buiten spelen, en met grote groepen iets gaan doen.
Ik vind het ontzettend dom als mensen nog in groepen naar buiten gaan, of geen afstand houden. Maar ik ga wel elke dag even naar buiten (alleen) om te wandelen of skaten. Ik snap dat dat niet kan als je besmet bent, en ik begrijp de frustratie heel goed, maar naar buiten gaan is niet tegen het advies in. Sterker nog, elke dag even bewegen en een frisse neus halen is juist goed voor de weerstand.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Als je kunt forummen, kun je ook die kinderen wel even in de tuin laten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Omdat het mag en omdat het, voor kinderen, qua risico meevalt. En omdat de meeste kinderen zich buitengewoon ellendig gaan voelen van dagenlang alleen maar binnen zitten. Dus als je je houdt aan de richtlijnen is het schijnbaar een acceptabel risico voor het kind en zijn of haar omgeving.
Beterschap!
Die ouder kwam vast langs omdat kind het niet begreep. Of werd die bal per direct terug gevraagd?

En ik zou als ik in quarantaine geen kinderen in de tuin laten of de poort even voor ze open doen. Ik zou alleen voor bekenden in de tuin laten voor de boodschappen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 23:35
46.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-03-2020 23:30
Je kunt de kinderen toch wel even achterom de tuin in laten lopen?
Volgens de richtlijnen mag ik alleen voor de GGD mensen de deur open doen. Ik heb geen achterom, dus dat gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
24-03-2020 23:30
Er zit een groot verschil tussen een wandeling maken of buiten spelen, en met grote groepen iets gaan doen.
Ik vind het ontzettend dom als mensen nog in groepen naar buiten gaan, of geen afstand houden. Maar ik ga wel elke dag even naar buiten (alleen) om te wandelen of skaten. Ik snap dat dat niet kan als je besmet bent, en ik begrijp de frustratie heel goed, maar naar buiten gaan is niet tegen het advies in. Sterker nog, elke dag even bewegen en een frisse neus halen is juist goed voor de weerstand.
Beterschap!
Ik snap heel goed dat mensen een wandeling gaan maken. Zou ik ook doen als ik niet besmet was en mij goed zou willen. Het gaat mij om de grote groepen kinderen die met elkaar spelen. Ik vind dat niet verantwoord.
exodusredux wijzigde dit bericht op 24-03-2020 23:35
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is ook de bedoeling dat mensen door al dat buiten lopen en contact hebben het virus oplopen. Althans, de fitte en gezonde mensen. Daardoor kweken we groepsimmuniteit. Liever niet allemaal tegelijk natuurlijk.
anoniem_377735 wijzigde dit bericht op 24-03-2020 23:37
6.19% gewijzigd
Waar maak je je druk om?

Kinderen mogen buiten spelen. Mensen mogen wandelen.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
24-03-2020 23:34
Ik snap heel goed dat mensen een wandeling gaan maken. Zou ik ook niet als ik niet besmet was en mij goed zou willen. Het gaat mij om de grote groepen kinderen die met elkaar spelen. Ik vind dat niet verantwoord.
Tja, die grote groepen vind ik ook niet verantwoord, maar het mag volgens de richtlijnen, het heeft weinig nut je daar druk over te maken.
Ik zit ook al een week "ziek" thuis, ik weet niet of het corona is, heb wel bepaalde klachten die erop kunnen wijzen, dus hou ik mezelf maar thuis, voor t geval dat.
De enige die ik om me heen heb is man, en die heeft nergens last van.
Het mag, en Ik vind het juist fijn dat ik nog kinderen door de straat zie lopen, ze houden zich nu wel alleen op met hun eigen familie, ik zie daar t kwaad niet in, en geeft in ieder gaval even het gevoel, dat er niets aan de hand is, en dat voelt goed.
Als de straat leeg is, maak ik ' s avonds een korte wandeling, om even een luchtje te scheppen, en hou minstens 10 meter afstand, als ik iemand zie. :-)
Alle reacties Link kopieren
TO ik zou vooral je krachten sparen en je niet zo druk maken om anderen. Kinderen mogen Nog steeds samen spelen en mensen mogen buiten lopen.
Snoesje666 schreef:
24-03-2020 23:30
Als je kunt forummen, kun je ook die kinderen wel even in de tuin laten.
Inderdaad. En wat er gezegd is over dat ze gewoon buiten mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-03-2020 23:30
Als je kunt forummen, kun je ook die kinderen wel even in de tuin laten.

Ja ja tot familie van dat kind iets krijgt en dan had 'dat besmette wijf hun kind niet binnen moeten laten'. Ik zou zeggen het is nu gewoon even pech, die bal die komt wel weer.

TO ga lekker rustig liggen en maak je niet druk. Als de regels het toelaten, dan nemen mensen nog gewoon de vrijheid die ze mogen nemen. Ook al zou het beter zijn als ze dat misschien niet deden. Maar daar verander jij niks aan.

Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Leasol88 schreef:
24-03-2020 23:35
Het is ook de bedoeling dat mensen door al dat buiten lopen en contact hebben het virus oplopen. Althans, de fitte en gezonde mensen. Daardoor kweken we groepsimmuniteit. Liever niet allemaal tegelijk natuurlijk.
Hear hear
Leasol88 schreef:
24-03-2020 23:35
Het is ook de bedoeling dat mensen door al dat buiten lopen en contact hebben het virus oplopen. Althans, de fitte en gezonde mensen. Daardoor kweken we groepsimmuniteit. Liever niet allemaal tegelijk natuurlijk.
Dit bewijst maar weer dat de verstrekte informatie door virologen er in de black box van de mens er totaal vervormd uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het mag. De wereld staat niet stil omdat jij ziek bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In België mogen kinderen niet meer spelen op buitenspeeltuinen. Je mag alleen in de buurt van je huis wandelen of fietsen.
Dus als die kinderen sámen zouden spelen en er staan speeltoestellen dan ben je hier in overtreding.
Ik snap TO wel.

Momenteel is de heersende gedachte dat kinderen een te verwaarloze/geringe (val even niet over een woord) rol spelen bij de verspreiding van het virus.
Of dit daadwerkelijk zo is, gaat nu onderzocht worden. De suggestie is er om tot de uitkomst van dat rapport de scholen dicht te houden. In dat kader snap ik het massale buitenspelen ook niet zo.
“Ja maar het mag”.
Oké, maar of het op lange termijn verstandig is!!

Betekent overigens niet dat ik vind dat iedereen maar binnen moet blijven. Je kan kinderen ook op een andere manier luchten dan ze “naar buiten gooien met een bal of het speelpleintje om de hoek, en dan zelf even iets anders gaan doen.”
Balen dat je ziek bent TO.

Maar wandelen en spelende kinderen mag gewoon zoals al eerder gezegd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven