Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Huisstofmijtallergie en snotterig, wat mag wel of niet?

25-03-2020 13:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondag een keer of tien moeten niezen en ben sindsdien snotterig. Maandag ook wat vage keelpijn gehad maar die is intussen weer weg. Punt is dat ik niet weet of ik echt verkouden ben, of dat mijn klachten komen door mijn huisstofmijtallergie...Ik gebruik daarvoor een neusspray en tabletjes. Koorts heb ik niet.
Wat is wijsheid? Voorlopig helemaal binnen blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ja.. helaas
Ik zou binnen blijven.

Overigens vind ik het apart dat je het verschil niet voelt tussen een allergie en een verkoudheid. Zelf heb ik veel last van hooikoorts en voel me dan ook echt niet fijn, maar ik heb dan niet de kou in mijn botten die ik heb als ik ziek ben.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
25-03-2020 13:42
Ik zou binnen blijven.

Overigens vind ik het apart dat je het verschil niet voelt tussen een allergie en een verkoudheid. Zelf heb ik veel last van hooikoorts en voel me dan ook echt niet fijn, maar ik heb dan niet de kou in mijn botten die ik heb als ik ziek ben.
Bij mij zijn de symptomen van een verkoudheid in grote lijnen hetzelfde. Wel kriebelt mijn neus meer wanneer mijn allergie opspeelt.
Wanneer ik dan geen medicatie pak 's morgens gaat mijn neus steeds dichter zitten en ga ik niezen. Ik heb het nu niet warmer of kouder dan anders.
De richtlijnen van de overheid opvolgen. Binnenblijven dus.
Binnenblijven ja want een ander kan niet zien of je snottert door corona of huisstofmijt, hooikoorts of wat dan ook. Dus ik denk dat je heel veel mensen af gaat schrikken als je snotterend de supermarkt binnen loopt (als je er al in komt) en die durven dan misschien helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Binnenblijven en geen enkel risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
Snoopy80 schreef:
25-03-2020 13:51
Bij mij zijn de symptomen van een verkoudheid in grote lijnen hetzelfde. Wel kriebelt mijn neus meer wanneer mijn allergie opspeelt.
Wanneer ik dan geen medicatie pak 's morgens gaat mijn neus steeds dichter zitten en ga ik niezen. Ik heb het nu niet warmer of kouder dan anders.
Bij mij ook! Meestal gaat mijn winterverkoudheid geruisloos over in hooikoorts en moet ik er echt even aan denken om allergiepilletjes te slikken.
Ik heb ook huisstofmijtallergie klachten, en ik blijf niet binnen. Maar ik vermijd sowieso contact met anderen. En ik ben niet constant aan het niezen en of snotteren. Als mijn neus constant zou lopen of ik elk uur zou niezen dan zou ik binnen blijven. Als je buiten niest en snottert heb je natuurlijk sowieso grotere kans om mensen te besmetten.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
25-03-2020 13:42
Ik zou binnen blijven.

Overigens vind ik het apart dat je het verschil niet voelt tussen een allergie en een verkoudheid. Zelf heb ik veel last van hooikoorts en voel me dan ook echt niet fijn, maar ik heb dan niet de kou in mijn botten die ik heb als ik ziek ben.
Je hebt nog nooit covid-19 gehad, dus je weet helemaal niet of je die kou dan gaat voelen.

TO, hielpen de tabletten en de neusspray eerder wel?
Ik snap werkelijk niet wat er nu zo moeilijk is aan de richtlijnen. Ze zijn niet multi-interpretabel.
Bij klachten : blijf thuis ongeacht de oorzaak, want je kunt niet zeker zijn van de oorzaak en dus ook niet of je anderen kunt besmetten of niet.

Ik heb al ruim anderhalve week klachten. Het kan verkoudheid zijn, allergie zijn (hooikoorts), het kan griep zijn. Ik heb Keelpijn, de hele dag door hoofdpijn, af en toe pijnlijke spieren en koude rillingen afgewisseld met zweet aanvallen. Toch ben ik niet ziek. Klusjes in huis gaan prima. Ben redelijk fit. Normaal zou ik gewoon doorgaan met mijn leven, ik ben immers alleen een beetje kwakkelig. Nu blijf ik thuis en binnen, want ik ga er gewoon van uit dat ik Covid-19 heb opgelopen en daar milde klachten van heb (gelukkig)

Echt, het is niet moeilijk.
anoniem_396000 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 15:20
10.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
25-03-2020 14:52
Je hebt nog nooit covid-19 gehad, dus je weet helemaal niet of je die kou dan gaat voelen.

TO, hielpen de tabletten en de neusspray eerder wel?
Ik heb een paar weken geleden de griep gehad, nog voordat covid-19 Nederland had bereik. Toen had ik koud rillingen en brak me tegelijkertijd het zweet uit. Of ik had het gloeiend heet maar voelde toch koud aan.

Ik heb mijn neus vrijwel altijd wat verstopt, ondanks de tabletten en neusspray.
Charlotte2020 schreef:
25-03-2020 15:14
Ik snap werkelijk niet wat er nu zo moeilijk is aan de richtlijnen. Ze zijn niet multi-interpretabel.
Bij klachten : blijf thuis ongeacht de oorzaak, want je kunt niet zeker zijn van de oorzaak en dus ook niet of je anderen kunt besmetten of niet.

Ik heb al ruim anderhalve week klachten. Het kan verkoudheid zijn, allergie zijn (hooikoorts), het kan griep zijn. Ik heb Keelpijn, de hele dag door hoofdpijn, af en toe pijnlijke spieren en koude rillingen afgewisseld met zweet aanvallen. Toch ben ik niet ziek. Klusjes in huis gaan prima. Ben redelijk fit. Normaal zou ik gewoon doorgaan met mijn leven, ik ben immers alleen een beetje kwakkelig. Nu blijf ik thuis en binnen, want ik ga er gewoon van uit dat ik Covid-19 heb opgelopen en daar milde klachten van heb (gelukkig)

Echt, het is niet moeilijk.
Klinkt niet als hooikoorts hoor.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
25-03-2020 13:42
Ik zou binnen blijven.

Overigens vind ik het apart dat je het verschil niet voelt tussen een allergie en een verkoudheid. Zelf heb ik veel last van hooikoorts en voel me dan ook echt niet fijn, maar ik heb dan niet de kou in mijn botten die ik heb als ik ziek ben.
Er is wel een verschil.tussen hooi koorts en allergie, ik. Krijg een jeuk neus en benauwd reageer astmatische op huisstofmijt pollen en dieren luchtjes name it.
Alle reacties Link kopieren
Als je pilletjes en spray niet (meer) helpen bij hooikoorts, dan moet je misschien eens een andere soort proberen?

Ik reageer niet meer op (des)loratadine, maar dankzij cetirizine heb ik nog wel een leven en geen last van mijn hooikoorts.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
25-03-2020 14:52
Ik heb ook huisstofmijtallergie klachten, en ik blijf niet binnen. Maar ik vermijd sowieso contact met anderen. En ik ben niet constant aan het niezen en of snotteren. Als mijn neus constant zou lopen of ik elk uur zou niezen dan zou ik binnen blijven. Als je buiten niest en snottert heb je natuurlijk sowieso grotere kans om mensen te besmetten.

Dit
Ik loop al maanden met hooikoortsklachten. Ga wel naar buiten, maar zie daar haast geen mens, dus hoe kan ik dan iemand besmetten? Ik blijf verder wel zoveel mogelijk bij iedereen uit de buurt, want mócht ik besmet raken (geen idee hoe) dan merk ik dat misschien niet eens. Maar het is wel zo dat de hooikoortsmedicatie werkt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
[quote=Snoesje666 post_id=31156482 time=1585228933 user_id=28398
Als je pilletjes en spray niet (meer) helpen bij hooikoorts, dan moet je misschien eens een andere soort proberen?

Ik reageer niet meer op (des)loratadine, maar dankzij cetirizine heb ik nog wel een leven en geen last van mijn hooikoorts.
[/quote]

De medicatie helpt wel, in die zin dat ik niet meer nies als ik de desloratadine en de neusspray (dymista) heb gebruikt.
Ik kan alleen nog steeds maar zelden vrij en zonder bijgeluidjes ademhalen door mijn neus. Er zit vrijwel altijd wat snot in. Momnenteel heb ik geen loopneus.
Heb dit zelfs al aangekaart bij de kno-arts, die vindt dat ik ermee moet leren leven en schrijft nog spoelen met zout water en een rhino-hoorn voor maar echt klachtenvrij ben ik helaas nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, zo'n "leer-er-maar-mee-leven" reactie.

Altijd een neusspray moeten gebruiken is toch slecht voor je slijmvliezen? Kan het zijn dat je hierdoor in een vicieuze cirkel bent terecht gekomen?

Misschien zou je je neusgaten een tijdje kunnen insmeren met vaseline of uierzalf en kijken of dat verzacht?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dat is een neusspray die je juist altijd mag gebruiken. Zorgt er ook voor dat je voorhoofdholtes zich niet vullen en gaan ontsteken.

Ik ben ook nooit klachtenvrij en kan er redelijk mee leven, vind ik zelf. Behalve bij oplevingen, zoals de afgelopen maanden. En een beetje onrust nu dat ik mogelijk tussendoor besmet geweest ben, zonder het te weten. (ik had tenslotte nog nooit zo erg astma)
Later is nu
Lavendel2 schreef:
25-03-2020 15:56
Er is wel een verschil.tussen hooi koorts en allergie, ik. Krijg een jeuk neus en benauwd reageer astmatische op huisstofmijt pollen en dieren luchtjes name it.
Je weet dat hooikoorts ook maar gewoon een allergie is?

De wijze waarop je reageert op verschillende allergenen kan wel verschillen.
Dreamer schreef:
27-03-2020 10:11
Dat is een neusspray die je juist altijd mag gebruiken. Zorgt er ook voor dat je voorhoofdholtes zich niet vullen en gaan ontsteken.

Ik ben ook nooit klachtenvrij en kan er redelijk mee leven, vind ik zelf. Behalve bij oplevingen, zoals de afgelopen maanden. En een beetje onrust nu dat ik mogelijk tussendoor besmet geweest ben, zonder het te weten. (ik had tenslotte nog nooit zo erg astma)
Ik heb ook een neusspray die ik altijd moet gebruiken.

Een duidelijk symptoom van Covid-19 is koorts en dat heb ik niet bij astma en hooikoorts. Daarom gaan ze er bij nu wel vanuit dat ik besmet ben met Covid-19.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven