Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kaartje tegen eenzaamheid

25-03-2020 15:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Hier in de buurt zijn veel acties om kaartjes te verspreiden onder mensen die minder contacten hebben op dit moment.

Ik heb mijn kleine Picasso aan het werk gezet voor fleurige kaartjes. Maar nu moet ik een tekst bedenken.

Iemand suggesties voor iets opbeurends maar niet ze zoetsappig?

Alvast bedankt!
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
'Het is voor iedereen volhouden in deze rare tijden, maar alles komt weer goed!'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel lief bedacht, maar denk je dat mensen iets hebben aan een kaartje van een wildvreemde?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
25-03-2020 15:43
Ik vind het heel lief bedacht, maar denk je dat mensen iets hebben aan een kaartje van een wildvreemde?
Mijn schoonouders die behalve ons weinig contacten meer hebben, zijn heel blij met dat soort kaartjes.
Wij hebben juist humor kaartjes gemaakt met een strip....

Op eens oude quote van Herman Finkers gebaseerd. Er is maar 1 rol en dat is de wc rol.....en dan strip er bij. We willen mensen laten lachen.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
25-03-2020 15:45
Wij hebben juist humor kaartjes gemaakt met een strip....

Op eens oude quote van Herman Finkers gebaseerd. Er is maar 1 rol en dat is de wc rol.....en dan strip er bij. We willen mensen laten lachen.
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
25-03-2020 15:44
Mijn schoonouders die behalve ons weinig contacten meer hebben, zijn heel blij met dat soort kaartjes.
Dan is het voor jouw schoonouders een heel mooi initiatief.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen het wel op prijs kunnen stellen. En bij bijvoorbeeld een verzorgingshuis zal de verzorging vast in kunnen schattig het kan waarderen en wie niet. ( en anders is Picasso tennisten een tijdje bezig geweest)
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
25-03-2020 15:43
Ik vind het heel lief bedacht, maar denk je dat mensen iets hebben aan een kaartje van een wildvreemde?
Het ouderenfonds heeft jaarlijks ook zo'n actie rond de feestdagen. En van diverse ouderen heb ik gehoord dat ze het ontzettend leuk vinden om een kaart te krijgen.
Bij dit soort acties worden de kaarten vaak door bijvoorbeeld de instelling zelf verdeeld en daar weten ze echt wel wie er wel op zit te wachten en wie niet.

TO, laatst stonden ze ook met zo'n initiatief in het centrum bij ons. Ik heb toen iets verteld over dat het bijna lente is en dat ik zo'n binnenkweekbakje heb waar ik wat groente in heb staan dat allemaal op begint te komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
25-03-2020 15:48
Dan is het voor jouw schoonouders een heel mooi initiatief.
Ja, en met hun waarschijnlijk een heleboel andere ouderen.
Alle reacties Link kopieren
Het virus schijnt ook op karton te blijven zitten
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
25-03-2020 16:00
Het virus schijnt ook op karton te blijven zitten
24 uur.....dus verzorging zal het niet direct uitdelen
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
25-03-2020 15:59
Ja, en met hun waarschijnlijk een heleboel andere ouderen.
Ik bedoel het ook echt niet lullig. Als oudere daar heel blij van worden, word ik dat ook.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Mijn bejaarde moeder is nu al op het punt dat het haar niet meer interesseert of ze corona krijgt. Ze wil gewoon zelf naar de markt en dat soort dingen doen. Bij haar zal een kaartje niet meer helpen. Ze wil gewoon onder de mensen zijn. Hoe ze het tot juni moet gaan redden weet ik niet.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 25-03-2020 16:22
9.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
25-03-2020 16:17
Ik bedoel het ook echt niet lullig. Als oudere daar heel blij van worden, word ik dat ook.
Oké :)
rumforviva schreef:
25-03-2020 16:21
Mijn bejaarde moeder is nu al op het punt dat het haar niet meer interesseert of ze corona krijgt. Ze wil gewoon zelf naar de markt en dat soort dingen doen. Bij haar zal een kaartje niet meer helpen. Ze wil gewoon onder de mensen zijn. Hoe ze het tot juni moet gaan redden weet ik niet.
Ik zou dat ook hebben geloof ik. Al die ouderen die de dagelijkse koffie momenten missen, niet meer sjoelen, liedjes zingen, meehelpen. Ik snap dat verzorgingshuizen de cliënten in leven willen houden maar of dit ook ten goede komt van de cliënt zelf vraag ik mij af. Als je daar nu woont dan heb je al een behoorlijke indicatie. Laat die mensen gaan in gezelligheid en niet in eenzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
25-03-2020 16:29
Ik zou dat ook hebben geloof ik. Al die ouderen die de dagelijkse koffie momenten missen, niet meer sjoelen, liedjes zingen, meehelpen. Ik snap dat verzorgingshuizen de cliënten in leven willen houden maar of dit ook ten goede komt van de cliënt zelf vraag ik mij af. Als je daar nu woont dan heb je al een behoorlijke indicatie. Laat die mensen gaan in gezelligheid en niet in eenzaamheid.
Mogen ze onderling in het tehuis dan ook geen contact hebben?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
25-03-2020 16:31
Mogen ze onderling in het tehuis dan ook geen contact hebben?
Hier niet, geen koffiemomenten of samen eten. Ze zitten echt hele dagen op hun kamer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en tante 90+ worden al blij als de brievenbus kleppert. Het is zo stil en iemand denkt aan hen. Een kaart, puzzelboekje, tekening van buurmeisje, zelfs van onbekenden. En de bezorger van Post.nl zwaait :)
Alles sal reg kom
Sansi schreef:
25-03-2020 16:42
Hier niet, geen koffiemomenten of samen eten. Ze zitten echt hele dagen op hun kamer.
Weg te kwijnen ... het zal ergens goed voor zijn , maar dit klinkt gewoon onmenselijk.
Mijn moeder zit sinds een week of 4 in een verzorgingshuis om te herstellen / permanente te huis te gaan.

Heeft een pittige tijd achter de rug en nu alleen zitten op een kamer met geen eigen meubels enz is niet fijn.
Via fb, ja daar zit ik nog op, mijn fb vrienden gevraagd een kaartje te sturen. Ze kent daar lang niet iedereen van maar wel heel blij met de kaartjes!
Ook een tekening van een voor haar totaal onbekend kind ontroerde haar.

De tekst..
Iets met een knipoog, humor werkt denk ik het beste.

Leuk dat je dit doet!
calvijn1 schreef:
25-03-2020 16:31
Mogen ze onderling in het tehuis dan ook geen contact hebben?
Bij mijn moeder een week lang niet maar sinds vandaag wel weer koffie en thee. Eten nog wel op eigen kamer.

Winkeltje, kapper, pedicure, fysio, enz ligt nog wel stil.
Polsjef schreef:
25-03-2020 16:29
Ik zou dat ook hebben geloof ik. Al die ouderen die de dagelijkse koffie momenten missen, niet meer sjoelen, liedjes zingen, meehelpen. Ik snap dat verzorgingshuizen de cliënten in leven willen houden maar of dit ook ten goede komt van de cliënt zelf vraag ik mij af. Als je daar nu woont dan heb je al een behoorlijke indicatie. Laat die mensen gaan in gezelligheid en niet in eenzaamheid.
Mijn moeder woont zelfstandig. En ja, we spreken haar, we doen boodschappen, de buren zijn betrokken. Maar ze vindt er niets aan. Ze houdt er ook niet van om gewoon een ommetje te maken voor wat frisse lucht, daar vindt ze geen bal aan. Ze wil naar winkeltjes, de kapper, de supermarkt en de bus nemen.
Het initiatief is verder lief hoor!

Ik zit alleen dus met een opstandige moeder die haar eigen plan trekt. Vandaag is ze toch naar de markt gegaan hoor ik net.
Ik werk in de ouderenzorg en als je ziet wat er nu gebeurt puur om een jaar langer te leven... ik weet het niet. Het virus zelf is ook erg en mensen zijn echt heel erg ziek dus dat gun je hen ook niet op hun oude dag. Maar op deze manier...op de kamer terwijl je onrustig bent en enkel wil helpen...dan is een klein gebaar al mooi.

Ik heb ook teksten van Godfried Bomans gebruikt en Simon Carmiggelt. Iets uit hun jeugd en daar dan een strip bij laten maken door kind. Misschien moet de verzorging uitleggen wat er precies staat maar misschien geeft dat ook weer mooie gesprekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven