Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe dring ik door tot mijn zoon?

25-03-2020 21:21 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
*** oud topic => gaat al een tijdje goed thuis, bedankt voor de reacties en tips! ***


Hallo,

Ik weet niet meer zo goed wat ik met mijn zoon van 19 moet en hoe ik tot hem door kan dringen. Hij snapt wel dat ik niet wil dat hij steeds met vrienden afspreekt nu tijdens de corona-crisis, maar hij trekt zich er vervolgens niks van aan. Hij heeft ASS (asperger) waardoor hij heel erg vanuit zichzelf denkt en ook weinig inlevingsvermogen heeft. Hij is dus eigenlijk gewoon erg egoïstisch en denkt vaak niet aan anderen. En in dit geval dus niet aan mij want dat hij het virus kan krijgen als hij sociaal contact blijft houden en het dan mee naar huis kan nemen en mij kan besmetten daar denkt hij niet aan. En als ik dat tegen hem zeg haalt hij z'n schouders op en zegt hij dat ik niet zo overdreven moet doen. Dat zijn vrienden niet ziek zijn en dat ze heus niet naar plaatsen gaan waar veel mensen zijn. Hij neemt het gewoon niet serieus.... denkt dat het allemaal wel meevalt en dat we het toch niet krijgen.

Zijn vrienden mogen wel gewoon afspreken van hun ouders (zegt hij) dus ik ben volgens hem de enige die moeilijk doet. Zegt voor mij genoeg over het verstand van die vrienden (maar ja die zijn tussen de 19 en 21 dus ook heel erg met zichzelf bezig) maar ook vooral over die ouders. Hij mag van mij nu 2x per week afspreken, met 1 of 2 dezelfde vrienden (1 per keer) + een keer in het weekend. Maar hij spreekt gewoon achter mijn rug om vaker af. Ik word hier echt boos om, hoe moeilijk is het om even niet af te spreken. Ben ik nou echt zo overdreven? Mogen jullie kinderen wel gewoon naar vrienden?

Wat doen andere ouders om hun kinderen thuis te houden? Hoe krijg je het voor elkaar om te zorgen dat je zoon of dochter het virus en de maatregelen serieus neemt?
Het is geen klein kind meer, hij is boven de 18 maar zo lang hij in mijn huis woont gelden mijn regels. Het klinkt ook heel suf dat ik mijn eigen zoon van 19 niet thuis kan houden... ik wil gewoon dat hij luistert! Zijn vader is niet in beeld dus die kan ik er niet bijhalen. Ik moet strenger zijn maar hoe?

Heeft iemand misschien tips?
malibu123 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 09:26
Reden: Oude info
2.24% gewijzigd
De NOS plaatste vandaag een superduidelijk filmpje voor jongeren op Facebook. Vast ook ergens anders te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf autisme, en ik denk dat er, naar het abstracte en het nog niet helemaal uitgepubert zijn, nog iets meespeelt.

Hij noemt de maatregelen overdreven, omdat ze voor hem niet in proportie voelen. Hij moet heel veel offers brengen (vrienden niet meer zien, routines door de war, vertrouwde ritme weg) voor iets waarvan hij, met zn puberbrein, denkt: dat overkomt mij niet.

Kijk, veel ass’ers (zeker de hoogfunctionerende) leren in de loop van hun leven wel om hun routine (incidenteel) aan te passen, zeker voor iets wat ze zelf graag willen. Je routine voor een ander aanpassen is al lastiger, want dan heb je aan de ene kant je autisme en aan de andere kant (je relatie met) die ander. En dat autisme wil geen verandering, want verandering is eng. Dus dan is het de vraag wie er wint: je autisme of dat/die ander(e).

Nu is het nog ingewikkelder: er is geen concreet persoon in zijn omgeving die duidelijk ziek is of ziek kan worden, dus dan moet hij zijn routine aanpassen voor X. Waarschijnlijk is een deel van zijn routine al omgegooid door alle maatregelen, en nu moet hij zijn laatste stukje veiligheid ook nog opgeven. Voor X. Omdat de regering zegt dat het moet, maar de regering weet het allemaal ook niet zeker. En dus noemt hij de maatregelen overdreven, omdat hij dan nog iets van de veiligheid kan behouden die hij haalt uit het contact met vrienden.

Wat ik zou aanraden is niet om op hem in te praten, maar om met hem op zoek te gaan naar een ‘alternatieve veiligheid’. Een routine waar hij op kan vertrouwen en het liefste ook iets waar hij zelf controle op heeft. Op die manier is zijn autisme tevreden en is het voor hem makkelijker om de juiste keuze te maken.

(Ik zet hier heel bewust het autisme even als iets aparts neer, zoals dat ook wel gedaan wordt bij een eetstoornis. Dat doe ik omdat het echt zo kan voelen, als twee trekkende poppetjes. Uiteraard kan ik het mis hebben en kan het zijn dat het voor hem anders werkt. Ik zie wel dat veel ass’ers extra moeite hebben met de situatie, omdat er zoveel van onze vertrouwde dingen worden weggehaald. Vandaar dat ik toch deze uitleg geef)
Het gaat er toch helemaal niet om of hij zelf ziek wordt of zelfs dat TO ziek wordt, het gaat erom dat hij (vele!) anderen kan besmetten. Zoals Rutte het maandag zo mooi zei; je leeft toch niet alleen voor jezelf! Hij kan zijn vrienden besmetten en die kunnen vervolgens hun familie weer besmetten. Die familie werkt wellicht in de vitale sector en besmet zo ook weer anderen. En dat is de reden waarom je zoveel mogelijk thuis moet blijven en sociale contacten moet vermijden. Misschien niet voor jezelf, maar juist voor een ander.
Wij hebben in de familie een beetje hetzelfde probleem. Een neef is met veel moeite eindelijk uit huis gegaan.
Gezien het corona virus en doordat hij eigenlijk sowieso niet wilde is hij nu weer terug.
Probleem is dat tante en oom beiden heel kwetsbaar zijn van gezondheid.
Dus een buurvrouw had een oplossing: hij mag daar de komende weken logeren.
Grote schrik dat het nu tot 1 juni duurt
Nu vindt hij dat hij wel weer thuis kan intrekken, maar hij werkt in een vitaal beroep (ziet veel mensen) en vindt ook dat hij recht heeft op een sociaal leven
Dus is al doodleuk met vrienden weer langsgeweest bij zijn ouders en doet allemaal andere dingen zoals hij gewend is.
Die buurvrouw zit helemaal met hem op 1 lijn en gelooft niet in het virus. Plus ze hebben zelf verzonnen dat oom en tante al immuun zijn want die zijn altijd al beroerd en hebben het virus allang al gehad, vinden zij.
Wij zijn van plan de sloten te veranderen.
Als oom en tante corona krijgen zijn ze namelijk zeker weten overleden, die overleven de beademing niet en hebben zelfs beiden aangegeven niet aan de beademing te willen omdat ze weten dat hun kwaliteit van leven erg beroerd wordt (hartpatiënt en eentje is al aan het zuurstof).
Neef heeft zijn eigen beperkingen, noemt zichzelf mantelzorger maar in de 2 maanden dat hij uit huis is geweest fleurden oom en tante helemaal op. Het is een lieverd maar met een gebruiksaanwijzing.
Neef is hierop aangesproken, we kijken het nog even aan en anders grijpen we in als familie.
Neef heeft nog een huis en dan moet hij maar ergens gaan wonen waar hij het minder leuk heeft en vanaf daar verder zoeken als buurvrouw hem zat is.
Ik zou in geval zoon dus ook wat draconischer worden. Ga maar in de schuur of het souterrain wonen ofzo en ga maar huur betalen, of trek maar bij die leuke vrienden in tot 1 juni.
Alle reacties Link kopieren
Spreekt hij met 1 of 2 vrienden af of in een groep?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren gaan joggen. Rondje door het bos.
Ik neem een paadje wat ik normaal nooit neem.
Kom ik uit op een pleintje, zeker 12 jeugdigen die daar samen stonden te roken!
Ze keken me even verschrikt aan. Ik durfde niets te zeggen.

Wat is dat toch met de jeugd?
Ze hoeven alleen maar binnen te blijven en te netflixen om levens te redden!

Harde aanpak? Laat ze eens kijken op de corona afdeling in een ziekenhuis.
Waar mensen voor hun leven vechten. Waar mensen sterven...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Roken is ook zo een goed idee in deze tijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het-groepje schreef:
26-03-2020 06:06
Wij hebben in de familie een beetje hetzelfde probleem. Een neef is met veel moeite eindelijk uit huis gegaan.
Gezien het corona virus en doordat hij eigenlijk sowieso niet wilde is hij nu weer terug.
Probleem is dat tante en oom beiden heel kwetsbaar zijn van gezondheid.
Dus een buurvrouw had een oplossing: hij mag daar de komende weken logeren.
Grote schrik dat het nu tot 1 juni duurt
Nu vindt hij dat hij wel weer thuis kan intrekken, maar hij werkt in een vitaal beroep (ziet veel mensen) en vindt ook dat hij recht heeft op een sociaal leven
Dus is al doodleuk met vrienden weer langsgeweest bij zijn ouders en doet allemaal andere dingen zoals hij gewend is.
Die buurvrouw zit helemaal met hem op 1 lijn en gelooft niet in het virus. Plus ze hebben zelf verzonnen dat oom en tante al immuun zijn want die zijn altijd al beroerd en hebben het virus allang al gehad, vinden zij.
Wij zijn van plan de sloten te veranderen.
Als oom en tante corona krijgen zijn ze namelijk zeker weten overleden, die overleven de beademing niet en hebben zelfs beiden aangegeven niet aan de beademing te willen omdat ze weten dat hun kwaliteit van leven erg beroerd wordt (hartpatiënt en eentje is al aan het zuurstof).
Neef heeft zijn eigen beperkingen, noemt zichzelf mantelzorger maar in de 2 maanden dat hij uit huis is geweest fleurden oom en tante helemaal op. Het is een lieverd maar met een gebruiksaanwijzing.
Neef is hierop aangesproken, we kijken het nog even aan en anders grijpen we in als familie.
Neef heeft nog een huis en dan moet hij maar ergens gaan wonen waar hij het minder leuk heeft en vanaf daar verder zoeken als buurvrouw hem zat is.
Ik zou in geval zoon dus ook wat draconischer worden. Ga maar in de schuur of het souterrain wonen ofzo en ga maar huur betalen, of trek maar bij die leuke vrienden in tot 1 juni.
1 juni is de grens voor grote evenementen, voor de rest is het nu nog tot 6 april.
Inderdaad andere sloten en lekker naar zijn eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem dit lezen: https://www.youtube.com/user/NosHeadlines/videos
Het eerste filmpje geeft een duidelijk uitleg in jongerentaal.

Zoals LilyFaye zegt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou drastischer zijn. Je kan hem ook zijn sleutel afnemen, zeggen dat hij omdat hij buiten gaat enkel nog van deur naar slaapkamer en badkamer mag gaan, verder niet meer in andere kamers van het huis. Dit zolang hij een gevaar is. Ik denk hier aan omdat mijn moeder bij ons inwoont en dit nu ook doet. Mijn zoontje heeft het namelijk en zij zit in de risico groep. Of je kan hem belonen met bv een PlayStation/bijdrage voor auto etc. ofzo indien hij tot 6 april kan binnenblijven of zo. Geen idee. Maar iets zou toch moeten lukken?
Celaena_Aelin schreef:
26-03-2020 00:06
Ik heb zelf autisme, en ik denk dat er, naar het abstracte en het nog niet helemaal uitgepubert zijn, nog iets meespeelt.

Hij noemt de maatregelen overdreven, omdat ze voor hem niet in proportie voelen. Hij moet heel veel offers brengen (vrienden niet meer zien, routines door de war, vertrouwde ritme weg) voor iets waarvan hij, met zn puberbrein, denkt: dat overkomt mij niet.

Kijk, veel ass’ers (zeker de hoogfunctionerende) leren in de loop van hun leven wel om hun routine (incidenteel) aan te passen, zeker voor iets wat ze zelf graag willen. Je routine voor een ander aanpassen is al lastiger, want dan heb je aan de ene kant je autisme en aan de andere kant (je relatie met) die ander. En dat autisme wil geen verandering, want verandering is eng. Dus dan is het de vraag wie er wint: je autisme of dat/die ander(e).

Nu is het nog ingewikkelder: er is geen concreet persoon in zijn omgeving die duidelijk ziek is of ziek kan worden, dus dan moet hij zijn routine aanpassen voor X. Waarschijnlijk is een deel van zijn routine al omgegooid door alle maatregelen, en nu moet hij zijn laatste stukje veiligheid ook nog opgeven. Voor X. Omdat de regering zegt dat het moet, maar de regering weet het allemaal ook niet zeker. En dus noemt hij de maatregelen overdreven, omdat hij dan nog iets van de veiligheid kan behouden die hij haalt uit het contact met vrienden.

Wat ik zou aanraden is niet om op hem in te praten, maar om met hem op zoek te gaan naar een ‘alternatieve veiligheid’. Een routine waar hij op kan vertrouwen en het liefste ook iets waar hij zelf controle op heeft. Op die manier is zijn autisme tevreden en is het voor hem makkelijker om de juiste keuze te maken.

(Ik zet hier heel bewust het autisme even als iets aparts neer, zoals dat ook wel gedaan wordt bij een eetstoornis. Dat doe ik omdat het echt zo kan voelen, als twee trekkende poppetjes. Uiteraard kan ik het mis hebben en kan het zijn dat het voor hem anders werkt. Ik zie wel dat veel ass’ers extra moeite hebben met de situatie, omdat er zoveel van onze vertrouwde dingen worden weggehaald. Vandaar dat ik toch deze uitleg geef)
Wat een goede reactie! Ik denk ook dat het zo werkt. Ik denk dat "straffen" niet tot hem doordringt, waarschijnlijk voelen alle maatregelen al aan als een straf. Probeer samen meer duidelijkheid en structuur voor hem te creëren in deze moeilijke tijd en ga op zoek naar alternatieven voor de dingen die hij nu doet klinkt als een hele goede. Met zijn vrienden skypen / discord / gamen wellicht, als hij dat niet al doet? Ik denk ook dat dingen uitleggen nu niet is waar hij iets mee kan, maar praktisch kijken naar zijn dagelijkse routine. Het lijkt mij dat hij in deze tijd al enorm overprikkeld raakt door alle maatregelen en overload aan informatie die hij krijgt over iets waar niemand in de wereld nog écht vat op heeft. Als daar dan nog autisme bijkomt, is de noodzaak groot denk ik om samen met hem te gaan zitten voor een dagplanning waarin hij aan zijn trekken komt.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
26-03-2020 08:57
Wat een goede reactie! Ik denk ook dat het zo werkt. Ik denk dat "straffen" niet tot hem doordringt, waarschijnlijk voelen alle maatregelen al aan als een straf. Probeer samen meer duidelijkheid en structuur voor hem te creëren in deze moeilijke tijd en ga op zoek naar alternatieven voor de dingen die hij nu doet klinkt als een hele goede. Met zijn vrienden skypen / discord / gamen wellicht, als hij dat niet al doet? Ik denk ook dat dingen uitleggen nu niet is waar hij iets mee kan, maar praktisch kijken naar zijn dagelijkse routine. Het lijkt mij dat hij in deze tijd al enorm overprikkeld raakt door alle maatregelen en overload aan informatie die hij krijgt over iets waar niemand in de wereld nog écht vat op heeft. Als daar dan nog autisme bijkomt, is de noodzaak groot denk ik om samen met hem te gaan zitten voor een dagplanning waarin hij aan zijn trekken komt.
Dit is inderdaad een hele goeie, bedankt allebei, ook Celaena_Aelin voor de duidelijke uitleg.

Het-groepje, wat een lastige situatie met je neef.... en dan de buurvrouw die ook nog op 1 lijn met hem zit.. wat erg. Sterkte voor je oom en tante, ik hoop dat bij je neef het kwartje valt en anders is sloten vervangen misschien wel de beste optie..

Viva-amber hij spreekt af en 1 of 2 vrienden tegelijk, maar niet steeds met dezelfde. Dus niet in een groep, maar hij ziet wel 4 of 5 verschillende vrienden apart in een korte periode. Ik vind dat echt niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ASS-er is 19 en hoog-intelligent. Hier is de regel heel simpel: je gaat niet naar vrienden. Punt. En die regel heb ik niet verzonnen, dat hebben een aantal knappe koppen gedaan: Blijf thuis. Dat anderen zich niet aan regels houden wil niet zeggen dat jij je ineens ook niet aan de regels moet houden. En je zou wel een ongelofelijke *puber-scheldwoord* zijn als jij mij besmet omdat jij zonodig live iemand wilt spreken ipv via de cam. Teveel uitleg geeft bij hem alleen maar ruis en prikkels. De regel is ook duidelijk, er is geen grijs gebied. Samen planningen maken wordt mijn zoon allee maar wars van trouwens, dat hoort hij al vanaf zijn tiende van al zijn begeleiders en dat is hij echt zo zat. Dat laat ik aan hem zelf over.

Er wordt uren gegamed, rondgehangen op discord. Zijn frustraties en energie knalt hij eruit op een boksbal, pijl en boog enz. We hebben wat van dat soort dingen gekocht voor nu,
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
26-03-2020 10:15
Dit is inderdaad een hele goeie, bedankt allebei, ook Celaena_Aelin voor de duidelijke uitleg.

Het-groepje, wat een lastige situatie met je neef.... en dan de buurvrouw die ook nog op 1 lijn met hem zit.. wat erg. Sterkte voor je oom en tante, ik hoop dat bij je neef het kwartje valt en anders is sloten vervangen misschien wel de beste optie..

Viva-amber hij spreekt af en 1 of 2 vrienden tegelijk, maar niet steeds met dezelfde. Dus niet in een groep, maar hij ziet wel 4 of 5 verschillende vrienden apart in een korte periode. Ik vind dat echt niet kunnen.
Ze hebben mazzel dat hij bij die buurvrouw logeren mag...
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Malibu123 schreef:
25-03-2020 22:00
Blijfgewoonbianca, dat is echt een hele goeie, bedankt! 😊

En bedankt voor jullie reacties allemaal, ik behoor niet persé tot "de risicogroep" (ben 47 jaar) maar ik heb wel last van chronische hyperventilatie waardoor ik het een heel eng idee zou vinden als er een virus op mijn longen komt wat me benauwd maakt... dus ja misschien ben ik er wat banger voor dan een ander gezond iemand.

Maar ik heb er ook moeite mee dat ik en mijn dochter van 15 zoveel mogelijk thuis zitten omdat we het niet willen krijgen of verspreiden, en dat hij vervolgens doodleuk overal naartoe gaat. Hij snapt niet dat die vrienden ook weer contact hebben met andere vrienden die weer contact hebben met andere vrienden enz enz.... Ze waarschuwen daar juist voor dat het zich zo sneller kan verspreiden. Waarom doen we anders allemaal aan sociale beperking.

Ik zal ook eens wat artikelen voor hem opzoeken over jongere mensen op de IC. En morgen maar nog een keer proberen het uit te leggen.

Hier een 16-jarige jongen op de IC in Breda:

https://youtu.be/Re-_Kzl6BDM

Gelukkig gaat het de goede kant op, maar dit moet je toch niet willen? Ook al behoor je niet tot de risicogroep?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:30
Reden: Toevoeging
4.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
26-03-2020 11:23
Ze hebben mazzel dat hij bij die buurvrouw logeren mag...
Ja dat wel, maar als die buurvrouw vervolgens niks serieus neemt....
Het-groepje schreef:
26-03-2020 06:06
Wij hebben in de familie een beetje hetzelfde probleem.
Wat erg voor je oom en tante! :|
Bij ons in de familie is het een beetje de vraag hoe we tot mijn oma doordringen.

Die sprak ik gisteren via de computer.

Ze gaf aan sinds vorige week donderdag niemand meer gezien te hebben. Dat is vervelend, maar dat geldt momenteel voor veel mensen. Vervolgens zei ze dat de schoonmaakster nog wel geweest was. Oke, dus toch wel iemand gezien. Toen dat ze ook nog naar een vriendin gaat en zij bij haar komt. Ah, dus ze ziet nog regelmatig andere personen. En ze hadden ook bedacht dat ze nog wel konden kaarten want je mag max. drie personen uitnodigen. Eh, nee, je mag met max. drie personen zijn. Dus twee uitnodigen. Ze dacht dat ik dat zelf verzonnen had.

En ondertussen doet ze ook nog zelf boodschappen. Het enige wat voor haar veranderd is, is dat de kaartclubjes even niet doorgaan en ze niet ergens kan gaan koffie drinken of eten.

Ze denkt dat het allemaal wel meevalt hier.
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
26-03-2020 11:56
Ja dat wel, maar als die buurvrouw vervolgens niks serieus neemt....
Dat doe jij toch ook niet?
Want dan sprak je zoon niet 3x per week op zijn minst buiten de deur af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 18 werkt in de gezondheidszorg zorg, doet een verpleegkundige opleiding in Zwitserland, en mag van mij met zijn vrienden die hetzelfde werk en opleiding doen gewoon afspreken....

Mijn andere school heeft leert nu thuis, en gaat iedere avond om een frisse neus te halen met zijn beste vriend basketballen....


Ik word er een beetje moe van.... wel boodschappen blijven doen, en wel in de zorg werken, en dan niet naar buiten mogen? Zolang het niet meer dan 5 personen zijn en je afstand houd is er weinig aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
26-03-2020 12:15
Mijn zoon van 18 werkt in de gezondheidszorg zorg, doet een verpleegkundige opleiding in Zwitserland, en mag van mij met zijn vrienden die hetzelfde werk en opleiding doen gewoon afspreken....

Mijn andere school heeft leert nu thuis, en gaat iedere avond om een frisse neus te halen met zijn beste vriend basketballen....


Ik word er een beetje moe van.... wel boodschappen blijven doen, en wel in de zorg werken, en dan niet naar buiten mogen? Zolang het niet meer dan 5 personen zijn en je afstand houd is er weinig aan de hand!
Hoe hou je afstand bij basketbal dan?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
26-03-2020 06:06
Wij hebben in de familie een beetje hetzelfde probleem. Een neef is met veel moeite eindelijk uit huis gegaan.
Gezien het corona virus en doordat hij eigenlijk sowieso niet wilde is hij nu weer terug.
Probleem is dat tante en oom beiden heel kwetsbaar zijn van gezondheid.
Dus een buurvrouw had een oplossing: hij mag daar de komende weken logeren.
Grote schrik dat het nu tot 1 juni duurt
Nu vindt hij dat hij wel weer thuis kan intrekken, maar hij werkt in een vitaal beroep (ziet veel mensen) en vindt ook dat hij recht heeft op een sociaal leven
Dus is al doodleuk met vrienden weer langsgeweest bij zijn ouders en doet allemaal andere dingen zoals hij gewend is.
Die buurvrouw zit helemaal met hem op 1 lijn en gelooft niet in het virus. Plus ze hebben zelf verzonnen dat oom en tante al immuun zijn want die zijn altijd al beroerd en hebben het virus allang al gehad, vinden zij.
Wij zijn van plan de sloten te veranderen.
Als oom en tante corona krijgen zijn ze namelijk zeker weten overleden, die overleven de beademing niet en hebben zelfs beiden aangegeven niet aan de beademing te willen omdat ze weten dat hun kwaliteit van leven erg beroerd wordt (hartpatiënt en eentje is al aan het zuurstof).
Neef heeft zijn eigen beperkingen, noemt zichzelf mantelzorger maar in de 2 maanden dat hij uit huis is geweest fleurden oom en tante helemaal op. Het is een lieverd maar met een gebruiksaanwijzing.
Neef is hierop aangesproken, we kijken het nog even aan en anders grijpen we in als familie.
Neef heeft nog een huis en dan moet hij maar ergens gaan wonen waar hij het minder leuk heeft en vanaf daar verder zoeken als buurvrouw hem zat is.
Ik zou in geval zoon dus ook wat draconischer worden. Ga maar in de schuur of het souterrain wonen ofzo en ga maar huur betalen, of trek maar bij die leuke vrienden in tot 1 juni.
Hij heeft gewoon een huis nota bene. Oom en tante moeten gewoon zeggen dat ze hem tot 1 juni niet meer live hoeven te zien omdat ze hem anders misschien helemaal niet meer kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
@JobEva
"In de zorg werken" zou juist een reden moeten zijn om je net zo góed aan social distancing te houden. Misschien zelfs nog wel strikter. Zodat je je familie en vrienden niet besmet met een besmetting die je op je werk hebt opgelopen, of je collega's met een besmetting die je van familie en vrienden hebt gekregen. Flatten the curve!
Niet 'oh maar ik werk in de zorg, dus daar zie ik sowieso al mensen, dan kan ik buiten mijn werk ook wel mensen zien.'
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
...
gamayun wijzigde dit bericht op 26-03-2020 12:53
99.27% gewijzigd
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik denk dat je regels te onduidelijk zijn to. Want waarom mag 3x per week afspreken wel, maar is het die 4e of 5e keer ineens gevaarlijk?
Ik zou het dus strenger en simpeler maken: niet meer afspreken. Contacten de komende tijd via de telefoon, totdat de maatregelen vanuit de regering versoepeld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven