Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zomervakantie annuleren of afwachten

25-03-2020 22:21 18 berichten
Wat doen jullie mbt al geboekte zomervakantie? Wij hebben eind vorig jaar al geboekt Frankrijk en Noord Italië en twijfel nu enorm. Nu al annuleren en dan aanbetaling kwijt zijn (weet dat verzekering het niet dekt) of afwachten hoe het loopt. Man neigt naar wachten maar ik weet sowieso niet of ik dit jaar wel naar het buitenland wil gaan. Voelt toch fijner om dan maar jaar in Nederland te blijven.
Aankijken totdat je rest moet betalen?
Afwachten! Als het straks wel mag dan baal je als je niks naar je zin kunt vinden als je weg wil. Ik weet wel zeker dat ik op vakantie wil zodra het kan!
Alleen wij hadden nog niet geboekt voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook afwachten tot je het restantbedrag bijna moet betalen. Zou het van de situatie op dat moment af laten hangen.
Ik zou het even afwachten. Het kan ook vrij snel weer normaliseren zodra de uitbraak onder de duim is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het nu al willen annuleren? Heb je dan toch nog tijd genoeg voor?
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de reisorganisatie of het huisje of het hotel, hoe zij hier mee omgaan.
Als Italië dan nog op slot zit, vinden ze het dan redelijk om het geld te incasseren terwijl ze weten dat je onmogelijk kunt komen?

Aan de andere kant, Italië blijft niet eeuwig in lockdown. Als Italië bijvoorbeeld in mei weer open gaat, is het dan van hun uit niet redelijk om te verwachten dat jouw boeking in augustus gewoon doorgaat, aangezien Italië dan niet meer of minder gevaarlijk is dan Nederland?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al geboekt. Gaan in juli naar Frankrijk, hopen we 😏.
Aanbetaling gedaan, we wachten het nog maar even af.
JSS - just survive somehow
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet voor welke maand je geboekt hebt. Maar ik denk dat een heleboel landen in de zomer niet zitten te wachten op toeristen van over de hele wereld die eventueel dat virus opnieuw kunnen meenemen.. ook al hebben ze het toerisme nodig. Denk niet dat het reizen zo makkelijk gaat in de zomer.

Lees ook over vakanties in mei en juni. Vind het bijzonder dat sommige mensen denken dat ze in mei of juni doodleuk naar Italië of Spanje kunnen gaan.. kunnen ze waarschijnlijk echt wel vergeten hoor
.
Ik ga in juli naar Frankrijk en ga er vanuit dat we gaan. Disney laat kosteloos annuleren en het hotel kan ik tot 2 dagen van tevoren annuleren.
Frankrijk kan wel inpakken als ze de toeristeninkomsten een heel jaar moeten missen, dus zodra het enigszins veilig is mogen we komen.
Alle reacties Link kopieren
je hebt gehoord van het Corona Voucher ? Als je pakketreis hebt geboekt (en dat kan ook een campingreis zijn bijv. vacan soleil etc) dan kan je onder bepaalde voorwaarden annuleren.

Maar waarom nu al ? In juli kan het allemaal wel anders zijn. Ik zou rustig afwachten.
Wij hebben direct geboekt bij de camping in Italië. Zij hebben aangeven dat er nu kunnen annuleren en dan ons gekd terug krijgen. Maar als corona tegemoetkoming mag je voor de web dat wij geboekt hebben ook een week van te voren nog annuleren mocht het tegen die tijd niet veilig genoeg zijn. Dan kost het je 50 euro.
Wij laten de reservering staan. Italië kan van de zomer, indien veilig best wel wat toerisme gebruiken om hier bovenop te komen en eigenlijk zou ik het heel fijn vinden eveb echt weg te kunnen na deze rare tijd.
Alle reacties Link kopieren
.
koffiepot wijzigde dit bericht op 26-03-2020 07:08
Reden: Fout gelezen
99.67% gewijzigd
isa__88 schreef:
25-03-2020 22:37
Ik weet niet voor welke maand je geboekt hebt. Maar ik denk dat een heleboel landen in de zomer niet zitten te wachten op toeristen van over de hele wereld die eventueel dat virus opnieuw kunnen meenemen.. ook al hebben ze het toerisme nodig. Denk niet dat het reizen zo makkelijk gaat in de zomer.

Lees ook over vakanties in mei en juni. Vind het bijzonder dat sommige mensen denken dat ze in mei of juni doodleuk naar Italië of Spanje kunnen gaan.. kunnen ze waarschijnlijk echt wel vergeten hoor
Ik zou een jaartje overslaan. Dit kan echt nog wel lang gaan duren. Dat flatten the curve is mooi bedacht, maar zolang er geen vaccin is blijf je risico lopen natuurlijk. Ze hopen enkel op een lagere toevoer naar ziekenhuizen zodat ze het aan blijven kunnen. Als iedereen in de zomermaanden opeens weer van hot naar her gaat reizen dan is het wachten op de volgende crisis.
Alle reacties Link kopieren
Afwachten.
Als het straks nog steeds 'code oranje of rood' is, krijg je bij veel reis- en annuleringsverzekeringen wel (een deel van) je kosten vergoed.

Ik zou morgen op vakantie gaan. Tot een week geleden was mijn vakantieland nog 'code geel' en zou ik niks terugkrijgen van de verzekering, maar sinds vrijdag is het 'code oranje' en krijg ik toch alles vergoed.
Ik ben heel blij dat ik niet zelf m'n verlies heb genomen en heb afgewacht.

Zeker voor een vakantie in juli zou ik wachten tot die tweede aanbetaling.
Wij zouden begin juli naar Frankrijk en Italië gaan. We mogen tot half juni annuleren maar we gaan er eigenlijk al vanuit dat het niet doorgaat.
Ik denk dat de landen er niet op zitten te wachten. Ik denk dat het dan nog niet voorbij is en ik weet zelf niet of ik het aandurf
Alle reacties Link kopieren
Ik had in september al de zomervakantie geboekt. Camping in Italie. Eerlijk gezegd is me de zin wel over en willen we niet meer gaan en durf ik het ook niet aan.

Ik annuleer voordat ik in mei de rest moet betalen. Ben 30% vd reissom kwijt. Ik wacht nog even voor het geval er voor die tijd al duidelijk wordt dat campings niet open gaan.

De meivakantie had ik bij cp gebiekt. Ga ervan uit dat die ook niet doorgaat.

Reis en annuleringsverzekering keert niks uit, ook niet bij een negatief reisadvies dus daar hoef ik niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in augustus en gaan naar Nederlands park. Ik ha er van uit dat dit gewoon doorgaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven