Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders weer zien na 1 juni?

26-03-2020 10:36 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat we na 1 juni onze ouderen weer kunnen bezoeken en aanraken? Ik mis mijn ouders enorm, zeker nu ik een zoontje heb die normaal naar zijn opa en oma zou gaan eens per week. Denken jullie dat dit vanaf 1 juni weer kan of verwachten jullie dat het langer gaat duren?
Ik snap dat niemand de toekomst kan voorspellen maar ben toch benieuwd naar jullie ideeën hierover.
Alle reacties Link kopieren
Je kan nog wel naar je ouders. Zo lang je afstand houdt. Of zitten ze in een verzorgingshuis?
Ja hoor.
Ik weet niet hoe lang na 1 juni, maar in elk geval na 1 juni.

Als jullie het virus hebben gehad en zijn genezen kan het waarschijnlijk ook.
(maar wel eerst je handen wassen, want je kunt natuurlijk nog wel het virus van een ander meenemen en doorgeven - denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb serieus gehuild toen ik die 1 juni hoorde, omdat ik mijn moeder dan niet zou zien. Geen idee hoe het daarna gaat, maar wij (zoon van enkele maanden oud) doen nu

- videobellen (bijvoorbeeld zaterdagochtend samen koffiedrinken)
Zelfs mijn vader is er nu mee bezig.

- we gaan over een paar weken buiten wandelen (allebei op een andere stoep zodat er genoeg afstand is)
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je ouders? En hebben zij, of jij, nog andere medische problemen?

Wanneer iemand in de risicogroep zit, dan kan je er natuurlijk nog steeds heen gaan, maar ga dan voor het raam zwaaien. Zet de picknickmand in de tuin en ga buiten zitten en je ouders binnen. Communiceren met een open raam of telefoon, uiteraard afstand houden!

Behoort niemand tot de risico groep, en is het mogelijk, dan kan je op bezoek gaan. Houd dan wel 1,5-2 meter afstand!

Ik heb mijn vader (85) in huis genomen. Zijn 4 kinderen wonen op 1-2 uur rijden afstand. Hij woont zelfstandig in een groot huis. Dit was de beste oplossing voor de komende weken. Gelukkig heeft hij een eigen grote slaapkamer bij mij. Zijn computer etc staat hier ook. Wel even wennen, maar so far so good.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
-jolijn- schreef:
26-03-2020 10:38
Ja hoor.
Ik weet niet hoe lang na 1 juni, maar in elk geval na 1 juni.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Kun je video bellen of zijn ze niet zo handig? Ik videobel via skype om de dag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet bij mijn moeder langs, want zij zit in de risicogroep. Heel erg jammer, maar helaas. En ik denk dat het na 1 juni wel weer kan (maar ben geen deskundige).
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Van AD:

De kritiek van de Tweede Kamer gaat voor een belangrijk deel over de warrige persconferentie van afgelopen maandag. Het kabinet kondigde toen aan dat alle bijeenkomsten tot 1 juni verboden zouden worden. Een dag later bleek dat het alleen om evenementen gaat waarvoor een vergunning nodig is. Alle andere coronomaatregelen gelden vooralsnog tot 6 april.

DUS: als het meezit kan je je ouders al veel eerder zien.
Those who don’t believe in magic will never find it
Die 1 juni is genoemd voor de festiviteiten.

Alle andere maatregelingen worden gewoon bekeken per week. Kan dus eerder veranderen.. of later worden.
dropfruitje schreef:
26-03-2020 10:49
Van AD:

De kritiek van de Tweede Kamer gaat voor een belangrijk deel over de warrige persconferentie van afgelopen maandag. Het kabinet kondigde toen aan dat alle bijeenkomsten tot 1 juni verboden zouden worden. Een dag later bleek dat het alleen om evenementen gaat waarvoor een vergunning nodig is. Alle andere coronomaatregelen gelden vooralsnog tot 6 april.

DUS: als het meezit kan je je ouders al veel eerder zien.
Ik heb gekeken en vond dat wel heel duidelijk. :?:
Ik weet niet of jullie vér van elkaar wonen, maar communiceren voor het raam kan natuurlijk wel. Ik zag dit weekend ook een bezoek van een zoon aan zijn moeder. Zij stond op het balkon, hij beneden. Zij liet een touwtje zakken, hij knoopte er een tas aan vast en weg was hij weer. Dag mam!
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
26-03-2020 10:49
Van AD:

De kritiek van de Tweede Kamer gaat voor een belangrijk deel over de warrige persconferentie van afgelopen maandag. Het kabinet kondigde toen aan dat alle bijeenkomsten tot 1 juni verboden zouden worden. Een dag later bleek dat het alleen om evenementen gaat waarvoor een vergunning nodig is. Alle andere coronomaatregelen gelden vooralsnog tot 6 april.

DUS: als het meezit kan je je ouders al veel eerder zien.

Nou dat is zeker raar aangezien Grapperhaus zelfs zei dat je maar 3 mensen op visite mag hebben.
Luci_Morgenster schreef:
26-03-2020 10:50
Ik heb gekeken en vond dat wel heel duidelijk. :?:

Ik ook en anders is de informatie op de website van de Rijksoverheid ook heel duidelijk. En als het dan nog onduidelijk is, neem je het zekere voor het onzekere en blijf je thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week vrijdag een stukje gewandeld met mijn ouders - mijn dochter en ik hadden voor hun deur afgesproken. Bij hun loop je zó de natuur in.

En zondag hebben we koffie gedronken bij mijn schoonmoeder. Stoelen ver uit elkaar in de tuin en we hadden eigen kopjes mee die zij inschonk - zodat we over en weer geen dingen aan zouden raken die de ander had aangeraakt.
chocolol schreef:
26-03-2020 10:52
Nou dat is zeker raar aangezien Grapperhaus zelfs zei dat je maar 3 mensen op visite mag hebben.
Nu. Niet per se tot 1 juni. Dat ging over de grote festiviteiten.

Het zijn 2 verschillende maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
wij appen heel veel. bij mijn ouders in het appartementencomplex zijn 2 coronagevallen. 1 in het ziekenhuis, 1 is thuis. mijn ouders willen dus absoluut niet naar buiten op noodzakelijke supermarktbezoekjes na zodat ze toch nog een beetje buiten komen.

mijn schoonzus heeft mijn moeder op afstand skype laten installeren en uitgelegd hoe het werkt. (waarvoor hulde dat schoonzus dat voor elkaar gekregen heeft! hahaha) dus nu kan ze met haar kleinkinderen skypen en wij kunnen ook met haar skypen. dat is wel fijn.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
26-03-2020 10:58
Nu. Niet per se tot 1 juni. Dat ging over de grote festiviteiten.

Het zijn 2 verschillende maatregelen.

Nou dat was me inderdaad niet duidelijk.
mick87 schreef:
26-03-2020 10:38
Je kan nog wel naar je ouders. Zo lang je afstand houdt. Of zitten ze in een verzorgingshuis?
Dit dus
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 14:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook nog naar mijn ouders. Wij doen alles volgens de maatregelen. Mijn moeder is 62 en mijn vader 67. Als is mijn vader vaak weg, want hij werkt nog.

Ik vraag me dat trouwens wel af. Je mag niet op bezoek bij 60+, maar de meesten moeten toch gewoon werken als ze nog geen 67 zijn? Mijn vader heeft in ieder geval geen beroep waarmee je thuis kunt werken. En ja hij is officieel met pensioen, maar hij valt regelmatig in voor collega's met jonge kinderen die geen oppas thuis hebben.
okkervil schreef:
26-03-2020 13:18
Ik ga ook nog naar mijn ouders. Wij doen alles volgens de maatregelen. Mijn moeder is 62 en mijn vader 67. Als is mijn vader vaak weg, want hij werkt nog.

Ik vraag me dat trouwens wel af. Je mag niet op bezoek bij 60+, maar de meesten moeten toch gewoon werken als ze nog geen 67 zijn? Mijn vader heeft in ieder geval geen beroep waarmee je thuis kunt werken. En ja hij is officieel met pensioen, maar hij valt regelmatig in voor collega's met jonge kinderen die geen oppas thuis hebben.
Niet nodige contacten zo veel mogelijk beperken. Wat begrijp je daar niet precies aan?
okkervil schreef:
26-03-2020 13:18
Ik ga ook nog naar mijn ouders. Wij doen alles volgens de maatregelen. Mijn moeder is 62 en mijn vader 67. Als is mijn vader vaak weg, want hij werkt nog.

Ik vraag me dat trouwens wel af. Je mag niet op bezoek bij 60+, maar de meesten moeten toch gewoon werken als ze nog geen 67 zijn? Mijn vader heeft in ieder geval geen beroep waarmee je thuis kunt werken. En ja hij is officieel met pensioen, maar hij valt regelmatig in voor collega's met jonge kinderen die geen oppas thuis hebben.

Niemand zegt dat je niet op bezoek mag bij 60-plussers. En als jouw vader een flex-contract heeft, kiest hij er zelf voor om te gaan werken. Mijn vader is ook met pensioen en valt nog regelmatig in op zijn werk, maar nu gaat hij niet.
okkervil schreef:
26-03-2020 13:18
Ik ga ook nog naar mijn ouders. Wij doen alles volgens de maatregelen. Mijn moeder is 62 en mijn vader 67. Als is mijn vader vaak weg, want hij werkt nog.

Ik vraag me dat trouwens wel af. Je mag niet op bezoek bij 60+, maar de meesten moeten toch gewoon werken als ze nog geen 67 zijn? Mijn vader heeft in ieder geval geen beroep waarmee je thuis kunt werken. En ja hij is officieel met pensioen, maar hij valt regelmatig in voor collega's met jonge kinderen die geen oppas thuis hebben.
Ik vind die regel wat onduidelijk. Wie zijn nu de "ouderen"?
Ik dacht zelf meer aan 70+ of mensen in bejaardenhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven