Coronavirus COVID-19 alle pijlers

geen landen meer zonder covid?

26-03-2020 11:07 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid/bezorgdheid.
Zijn er nog landen op de wereld waar Covid-19 nog niet is opgedoken?
Iemand die daar een idee van heeft?
Alle reacties Link kopieren
Fryslan boppe!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
26-03-2020 11:32
Op deze kaart kun je dat zien, vorige week waren er nog landen zonder geregistreerde gevallen, nu niet meer.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Dat is dezelfde als mijn link, daar staan toch echt Botswana, Lesotho, Zuid Sudan en een paar andere landen zonder gevallen. Op dit moment.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
26-03-2020 11:42
Ik bekijk deze livestream waarin je alle landen (of de landen die nog niet besmet zijn er ook op staan weet ik niet, niet gechecked) kan bekijken in 1 scherm:

https://youtu.be/qgylp3Td1Bw

NL staat op nr.8 meeste doden wereldwijd, best hoog voor zo'n klein landje.
Helaas zijn al dat soort gegevens eigenlijk niet te vergelijken. Ik begreep bijv dat wij iedereen die overlijd testen. Duitsland test bijvoorbeeld niet na overlijden. En zo krijg je heel veel verschillen.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik moet naar mijn familie in Dantumadiel!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
26-03-2020 11:57
Ik moet naar mijn familie in Dantumadiel!

Er zijn dus werkelijk mensen (senioren...) die nu met hun camper in Noordoost Groningen staan na uit Spanje te zijn verjaagd door het coronavirus. Die hebben gekeken waar het virus in Nederland nog niet de kop had opgestoken.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
26-03-2020 12:00
Er zijn dus werkelijk mensen (senioren...) die nu met hun camper in Noordoost Groningen staan na uit Spanje te zijn verjaagd door het coronavirus. Die hebben gekeken waar het virus in Nederland nog niet de kop had opgestoken.
En besmetten zo weer meer mensen in een gebied waar er nog niet veel besmettingen zijn......
Ongelovelijk
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
26-03-2020 12:00
Er zijn dus werkelijk mensen (senioren...) die nu met hun camper in Noordoost Groningen staan na uit Spanje te zijn verjaagd door het coronavirus. Die hebben gekeken waar het virus in Nederland nog niet de kop had opgestoken.
Niet zo gek toch? Als ze zelf maar niet ziek zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
26-03-2020 12:20
En besmetten zo weer meer mensen in een gebied waar er nog niet veel besmettingen zijn......
Ongelovelijk
Hoezo? Als ze zelf niet ziek zijn kunnen ze daar prima heen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
26-03-2020 11:48
Dat is dezelfde als mijn link, daar staan toch echt Botswana, Lesotho, Zuid Sudan en een paar andere landen zonder gevallen. Op dit moment.

Oh sorry, Tripadvisor leek me geen betrouwbare link hierin dus heb ik niet aangeklikt.
Aangezien Worldometers aangeeft dat 198 landen en gebieden besmettingen hebben nam ik aan dat het inmiddels overal is gearriveerd.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-03-2020 12:23
Hoezo? Als ze zelf niet ziek zijn kunnen ze daar prima heen.
Maar dat ze niet ziek zijn, dat weten ze nog helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-03-2020 12:23
Niet zo gek toch? Als ze zelf maar niet ziek zijn.

Daarmee gaat het dus al maanden mis ;-)

Gisteren een stuk in The Guardian dat stedelingen met campers naar Schotland en Wales vluchten maar daar niet welkom zijn, ook omdat de ziekenhuizen daar helemaal niet berekend zijn op veel meer patiënten. Kan het helaas niet meer vinden.
Campers van mensen zijn beklad dat ze terugmoeten naar de stad.
nounou
https://www.dailypost.co.uk/news/north- ... 974166.amp
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee waarom de landkaart met officiele aantallen positief geteste personen per gemeente/regio van ons eigen land in de kranten verdwenen is?
Of kan ik het gewoon niet meer vinden, omdat het nu hard zoeken is naar de LIveblogs van div media tussen de wirwar aan dagelijkse artikelen hierover?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
26-03-2020 16:51
Iemand enig idee waarom de landkaart met officiele aantallen positief geteste personen per gemeente/regio van ons eigen land in de kranten verdwenen is?
Of kan ik het gewoon niet meer vinden, omdat het nu hard zoeken is naar de LIveblogs van div media tussen de wirwar aan dagelijkse artikelen hierover?

Wat ik ervan weet: de manier van tellen/vermelden van het RIVM is veranderd.
Als je het pijltje rechts naast de kaart op de RIVM-site aanklikt kun je de cijfers in een tabel tevoorschijn laten komen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-v ... r-gemeente

Journalist Jelmer Visser houdt het nog wel overzichtelijk bij:
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 18/photo/1
nounou
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt, Zaza!
Die kaart bedoelde ik.
In mijn gemeente bleef het nogal stabiel op heel weinig (5) en vorige week verdubbeld en nu het viervoudige alweer tov vorige week dus.

Zou het zijn om mensen niet al te ongerust te maken?
Ben zelf niet bang, maar dit volgde ik dan wel.
Op meer dan 50000 inwoners is het nog steeds niet veel.

En ontopic: ik denk dat áls er nog een coronavrij land te vinden is dat je daar niet heen kunt vliegen. Die houden dan wijselijk hun poorten dicht?
Niet dat je dat kunt blijven volhouden op den duur volgens mij, omdat zodra je weer wel mensen toelaat vanuit het buitenland het alsnog je land binnenkomt?
Maar ja, misschien is er tegen die tijd dan een vaccin gevonden..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
26-03-2020 20:48


En ontopic: ik denk dat áls er nog een coronavrij land te vinden is dat je daar niet heen kunt vliegen. Die houden dan wijselijk hun poorten dicht?
Niet dat je dat kunt blijven volhouden op den duur volgens mij, omdat zodra je weer wel mensen toelaat vanuit het buitenland het alsnog je land binnenkomt?
Maar ja, misschien is er tegen die tijd dan een vaccin gevonden..
Zoals ik al zei, Botswana is nog coronavrij, voorlopig, en die hebben vorige week hun grenzen gesloten. Dus daar kom je inderdaad niet zo makkelijk meer in. Tenzij je 14 dagen of langer in quarantaine wil..
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Zazamaenade schreef:
26-03-2020 11:42
Spitsbergen ook nog (Svalbard klinkt beter).
Het is daar goed vertoeven, weet ik uit ervaring.
Iemand al iets gehoord van pakweg Pitcairn?
Of van de Frans-Polynesische eilanden?
Alle reacties Link kopieren
Samoa is dacht ik nog Corona vrij.

Veel Griekse eilanden ook nog Corona vrij.
Maar dan vraag ik mij...... straks (of wanneer dan ook) gaat het hier weer beter en hebben wij dus die groeps immuniteit. En dan gaan mensen weer op vakantie naar een land als Griekenland. Je hebt maar 1 persoon nodig die nog besmettelijk is, dan begint het daar pas......
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
26-03-2020 21:15
Samoa is dacht ik nog Corona vrij.

Veel Griekse eilanden ook nog Corona vrij.
Maar dan vraag ik mij...... straks (of wanneer dan ook) gaat het hier weer beter en hebben wij dus die groeps immuniteit. En dan gaan mensen weer op vakantie naar een land als Griekenland. Je hebt maar 1 persoon nodig die nog besmettelijk is, dan begint het daar pas......
Telt dat niet ook voor onze corona vrije waddeneilanden?
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Groenland
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Groetjes vanaf coronavrij Bonaire! :yes:
Saba en st. Eustasius zijn ook nog vrij.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
26-03-2020 22:01
Telt dat niet ook voor onze corona vrije waddeneilanden?
Ja, absoluut.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
26-03-2020 11:10
Botswana, Zuid Sudan, en Lesotho, tenminste die hadden gisteren nog geen registraties.
Botswana heeft inmiddels ook een paar gevallen.

Zuid Soedan en Lesotho nog niet.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven