Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vermaak tijdens quarantaine

26-03-2020 14:23 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik hoor iedereen om mij heen maar zeuren over hoe zij zichzelf vervelen. Ikzelf heb daar echt geen moment last van. Ik wil graag een lijst samenstellen van 100 dingen die je thuis out of your comfortzone halen, waardoor het toch een beetje leuk blijft ondanks dat je binnen zit.
Doen jullie mee?

1. Bel eens iemand die je normaal altijd alleen appt, of bel iemand die je al heel lang niet meer gesproken hebt.
2. Begin eens aan die klus in huis die je denkt niet zelf te kunnen. Plan goed, doe rustig aan en neem alle nodige materialen!
3. Doe eens wat voor een ander, vanuit huis. Beantwoord vragen op goeievraag.nl of meld je aan als vrijwilliger voor de Zilverlijn.
4. Begin aan de minimalisme challenge. Doe elke dag dingen weg. Twijfel je? Zet het dan eens in de schuur en kijk of je het mist!
5. Neem als je boodschappen moet doen een lijstje mee voor een totaal nieuw recept wat je nog nooit gegeten hebt.
6. Schrijf een brief aan iemand die je leuk vind/waar je ruzie mee hebt. Versturen hoeft niet als je dat niet wilt. Spreek je gevoelens uit.
7. Verf je haar in een nieuwe kleur en doe eens lekker gek! Als het niet staat zit je toch binnen dus niemand die het ziet haha.
8. Doe mee aan een van de vele bootcamps of sportsessies online. Ook op youtube zijn vele sportvideos te filmen.
9. Meld je aan op een forum en wees actief! Naast veel leesvoer kan je ook hier je mening laten gelden/je verhaal doen.
10. Schrijf je levensverhaal op. Niemand hoeft het te lezen, maar benoem moeilijke momenten bij hun naam!
11. Begin een groep op facebook/whatsapp voor je familie en houd elkaar eens echt op de hoogte van wat jullie meemaken.
12. Praat een ruzie uit met iemand die je al een tijdje niet meer spreekt. Je hoeft elkaar nooit meer te spreken maar ervaar de kracht van vergeven.
13. Kom in contact met mensen die je niet kent. Via facebook, mail vriendinnen, een community site.
14. Wees creatief, ga tekenen/kleien/dichten. Schrijf alles op wat in je op komt en wie weet ontdek je een nieuw talent.
15. Ga op zoek naar online challenges en doe mee!



Hebben jullie aanvulling? Het belangrijkste van deze lijst is dat het je enigszins uit je comfortzone haalt en dat je iets doet wat je dus niet gewend bent. Waarom? Omdat het achteraf meestal een goed gevoel geeft en je nieuwe dingen ontdekt die je leuk vind om te doen!
Alle reacties Link kopieren
16. Ga op zoek naar nieuwe recepten en neem de tijd om eens echt te koken. Kan ook gezellig samen met het gezin.
17. Zoek je hele kledingkast uit, kijk wat er bij elkaar past en wat je voor de zomer nog zou willen of moeten hebben. Maak een moodboard door al je kleren op je bed te gooien en dan setjes te maken. Doe de rest weg (ik doe dit elk jaar en het scheelt heel veel in aanschaffen van 'nutteloze dingen').
18. Laat je (kleine) kinderen een toneelstukje verzinnen met de kleding die jij niet meer nodig hebt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel me geen moment, nu heb ik al veel van jouw lijstje gedaan. Wat ik ook doe, maar er niet bij zie staan:

Maak een filmpje over jouw expertise en post dat op YouTube.

Nu ik geen sportles meer kan geven, post ik daarover filmpjes.

Maar bijvoorbeeld ook unboxing-video’s worden goed bekeken, dus al zit je alleen maar online te shoppen, kun je al een filmpje maken en posten.

Of een klein klusje: kraanrubber vervangen, wc vlotter repareren, hoe chalk paint te gebruiken, enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe mensen zich vervelen. Ik moet gewoon 40 uur werken en ga daarna koken, het huishouden doen, wat netflixen, eens bellen met familie of vrienden en slapen. In het weekend kan ik mij dan wel goed voorstellen maarja het is even doorbijten.
Je zou de virtuele toerist kunnen uithangen. Kijk documentaires op b.v. YouTube en kies een land uit! Op deze manier kan je ook ideen en inspiratie opdoen voor een vakantie die je in toekomst wilt boeken als de situatie ooit weer normal is (gaat nog ff duren). B.v. een vakantie naar Spanje,Duitsland,Frankrijk etc... Je hebt vaak Spaanse,Duitse,Franse etc... weken bij de Lidl. Koop dan b.v. Spaanse gerechten en Spaanse wijn,eet en drink samen met je partner of als je geen partner hebt kan je dat ook alleen doen,een leuke film in het Spaans kijken op Netflix of een docu over Spanje. Heb je toch het gevoel dat je ff weg bent geweest. Mijn vriend en ik hebben een keer een Franse Soirée bij ons thuis gedaan met Frans eten en Franse wijn van de Lidl en later 2 Franse films gekeken. En dat kan je virtuel nog met zoveel andere bestemmingen doen.

In plaats van uit eten gaan kan je ook eten in bepaalde horecagelegenheden ophalen of laten brengen of lekker eten in de supermarkt kopen en iets nieuws proberen.

Een aantal dingen zoals thuis sporten doe ik al en ik heb ook een whatsappgroep
opgericht samen met mijn vriendinnen. We sturen elkaar grappige plaatjes en
wat een lol dat we hebben.

Verder een boek lezen,dagboek schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven