Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft Corona? Ervaringen

26-03-2020 22:18 176 berichten
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat met de mensen die Corona hebben.
Er word weinig getest en we zien lezen meestal de engste verhalen maar de meerderheid heeft een milde vorm word er gezegd. Nu ben ik best benieuwd naar hoe jullie het ervaren en hoe het is begonnen. En hoe het nu met jullie gaat.
Veel sterkte voor diegene die het virus hebben opgelopen
Alle reacties Link kopieren
Iemand in mijn directe familie heeft het waarschijnlijk (maar 100% zeker weten doe je het niet natuurlijk). Die knapt nu weer op, koorts is iig gezakt. Bij diegene is het verlopen als een verkoudheid (droge hoest, geen reuk/smaak, keelpijn) van een week, die overging in een zware griep met hoge koorts en een productieve hoest van nog eens een week. Vandaag stuurde diegene een foto van zichzelf in een tuinstoel (jaja veilig ver van iedereen, grote tuin), maar zag er verder nog behoorlijk geradbraakt uit.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik val in de risicogroep, en ben doodziek. Hoesten, koorts, keelpijn en benauwd. Maar ja zeker weten doe je het niet, omdat je niet getest word. Alleen bij aannemende benauwdheid mag ik langs komen bij de huisarts.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's en ik moesten 1,5 week geleden in quarantaine omdat er op mijn werk mensen positief getest zijn en ik met die mensen in contact ben geweest. Ik dacht aanvankelijk dat ik niet besmet was, maar afgelopen zondag werd ik ineens koortsig met hoofdpijn en hoesten en ik was doodmoe. Ik dacht: okee, nu komt het. Maar precies 24 uur later was de koorts weer weg en ik ben nu weer bijna de oude, nog wel erg moe.
Van mijn collega's hoor ik verschillende verhalen wb symptomen. Inderdaad reuk/smaakverlies en koorts en een collega vertelde me dat zij en haar vriend last hadden van huidpijn en dat dat erg vervelend was. De meesten waren binnen een paar dagen koortsvrij en niemand is in het ziekenhuis beland. Een aantal is ook positief getest toen er nog getest werd, maar dat doen ze nu niet meer zo snel dus het blijft gissen.

Zijn wel jonge mensen allemaal (<30).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Zinvol topic want in 'het nieuws' gaat het alleen maar over hoe ellendig het op de IC is, terwijl het gros van de mensen daar niet terechtkomt. Nuttig, blijf delen graag.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
26-03-2020 22:42
Bedankt! Zinvol topic want in 'het nieuws' gaat het alleen maar over hoe ellendig het op de IC is, terwijl het gros van de mensen daar niet terechtkomt. Nuttig, blijf delen graag.
Inderdaad! We hebben nu veel mensen die positief getest zijn in ons land en ik ben wel benieuwd hoe mensen het echt zelf ervaren
Yasmeenah82 schreef:
26-03-2020 22:29
Ik val in de risicogroep, en ben doodziek. Hoesten, koorts, keelpijn en benauwd. Maar ja zeker weten doe je het niet, omdat je niet getest word. Alleen bij aannemende benauwdheid mag ik langs komen bij de huisarts.
wat heftig!, hoelang heb je al klachten
coronavirus-covid-19/en-wie-heeft-er-no ... #p31150722

dit topic liep al over dit onderwerp, voor wie meer reacties al wil lezen.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
26-03-2020 23:01
wat heftig!, hoelang heb je al klachten
Aankomend weekend twee weken, benauwdheid nu een week.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Niemand in dit topic heeft daadwerkelijk positief getest dus je weet nog niks. Ze kunnen misschien wel corona gehad hebben maar ook een ander virus.
Alle reacties Link kopieren
sjampa schreef:
27-03-2020 01:04
Niemand in dit topic heeft daadwerkelijk positief getest dus je weet nog niks. Ze kunnen misschien wel corona gehad hebben maar ook een ander virus.
Ik zeg toch dat ik het niet zeker weet. Ik kan ook gewoon de griep hebben.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik heb inderdaad de topic gezien die al is geopend maar het is wel van een tijdje geleden en het lijkt mij toch fijn om ervaringen uit te delen. Natuurlijk word niet iedereen getest helaas maar de symptomen zijn wel erg bekend en zoals we zien stijgt het aantal ook met de dag
Ik heb een vermoeden dat ik het al gehad zou kunnen hebben, hele milde vorm. maar daar heb je niks aan want ik ben niet getest. En je zoekt neem ik aan ervaringen van mensen die positief getest zijn i.p.v. mensen die het net als ik alleen vermoeden maar niet zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel meer mensen die het (gehad) hebben dan dat er getest zijn. Mijn vriend heeft het vermoedelijk nu, huisarts zegt testen kan als je per se wil, maar gezien tekort tja liever niet. Voegt niet veel toe. Huisarts vindt het hoogstwaarschijnlijk, gezien de klachten.
Hij is enorm benauwd, van de woonkamer naar de keuken lopen en terug is een beste opgave. De trap op kost hem een kwartier. Voortdurend adem tekort, veel hoesten. Het is een beer van een vent maar in een paar dagen tijd voelt hij zich een oud mannetje. Waarschijnlijk opgelopen in zijn winkel.
Ik zou een milde vorm gehad kunnen hebben. Een heel zwaar gevoel/druk op m'n longen, gevolgd door hoesten. Het zware gevoel is weg, hoesten nog niet. Ik heb hooguit een lichte verhoging gehad.

Mijn typische verkoudheid is keelpijn, snot en op het laatst pas hoesten. Nu ging het regelrecht m'n longen in. Maar ja, uiteraard niet getest. Ik heb gewoon door kunnen werken, maar uiteraard vanuit huis.

Iedereen die ziek is nu: beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Familielid van mij heeft het gehad en positief getest . Begin met wat hoesten, daarna ook koorts en longontsteking, ook veel slijm ophoesten
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 13 dagen ziek, positief getest. Flink koorts, hoesten, kortademig. Ik ben 6 keer per dag verbonden aan een ademhalingsapparaat met een zuurstof fles. Het is energie slopend. Lig alleen maar op bed want kan nauwelijks bewegen van de pijn op de borst.

Ik ben bijna 30.

Mijn vriend schrijft dit overgens omdat ik de kracht niet heb. Hij is ook ziek maar gelukkig niet erg genoeg om verbonden te moeten zijn met een apparaat.
Jemig wat heftig. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
27-03-2020 07:53
Ik ben al 13 dagen ziek, positief getest. Flink koorts, hoesten, kortademig. Ik ben 6 keer per dag verbonden aan een ademhalingsapparaat met een zuurstof fles. Het is energie slopend. Lig alleen maar op bed want kan nauwelijks bewegen van de pijn op de borst.

Ik ben bijna 30.

Mijn vriend schrijft dit overgens omdat ik de kracht niet heb. Hij is ook ziek maar gelukkig niet erg genoeg om verbonden te moeten zijn met een apparaat.
Heftig! Beterschap voor jullie. :rose:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Jakkes was heftig zeg dit! Sterkte voor iedereen en ik vind echt dat er meer getest moet worden dit kan toch niet
ExodusRedux schreef:
27-03-2020 07:53
Ik ben al 13 dagen ziek, positief getest. Flink koorts, hoesten, kortademig. Ik ben 6 keer per dag verbonden aan een ademhalingsapparaat met een zuurstof fles. Het is energie slopend. Lig alleen maar op bed want kan nauwelijks bewegen van de pijn op de borst.

Ik ben bijna 30.

Mijn vriend schrijft dit overgens omdat ik de kracht niet heb. Hij is ook ziek maar gelukkig niet erg genoeg om verbonden te moeten zijn met een apparaat.
Veel beterschap toegewenst! Lig je in het ZH of ben je gewoon thuis?
Alaynee schreef:
27-03-2020 16:56
Jakkes was heftig zeg dit! Sterkte voor iedereen en ik vind echt dat er meer getest moet worden dit kan toch niet
En wat heeft testen op dit moment voor meerwaarde volgens jou?

Als er medicijnen beschikbaar zouden zijn, is het nuttig om te weten of je Corona hebt of de gewone griep. Testen maakt je niet zieker of minder ziek, en zolang ze schaars zijn lijkt het me zinvol om ze te bewaren voor mensen in vitale beroepen. Die kunnen immers veel mensen besmetten.

Ik wens iedereen beterschap.
forumfossiel schreef:
27-03-2020 17:28
En wat heeft testen op dit moment voor meerwaarde volgens jou?

Als er medicijnen beschikbaar zouden zijn, is het nuttig om te weten of je Corona hebt of de gewone griep. Testen maakt je niet zieker of minder ziek, en zolang ze schaars zijn lijkt het me zinvol om ze te bewaren voor mensen in vitale beroepen. Die kunnen immers veel mensen besmetten.

Ik wens iedereen beterschap.
Ten eerste vind ik dat iedereen daar recht op moet hebben waarom kan het wel in Duitseland en meerdere landen en niet in Nederland?
Ten tweede heb je een eerlijke en reëlere beeld over de besmetting en voortgang.
ExodusRedux schreef:
27-03-2020 07:53
Ik ben al 13 dagen ziek, positief getest. Flink koorts, hoesten, kortademig. Ik ben 6 keer per dag verbonden aan een ademhalingsapparaat met een zuurstof fles. Het is energie slopend. Lig alleen maar op bed want kan nauwelijks bewegen van de pijn op de borst.

Ik ben bijna 30.

Mijn vriend schrijft dit overgens omdat ik de kracht niet heb. Hij is ook ziek maar gelukkig niet erg genoeg om verbonden te moeten zijn met een apparaat.
Wat heftig joh. Vooral omdat je mijn leeftijd hebt.... ben je thuis?

Ik schrik toch wel heel erg van dit topic. Vooral dat benauwde wat iedereen omschrijft klinkt heel naar.

Nog steeds beetje idee/beeld dat jonge mensen, alleen wat verkouden zijn, maar dit klinkt vrij erg allemaal.

Heel veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
27-03-2020 19:33
Ten eerste vind ik dat iedereen daar recht op moet hebben waarom kan het wel in Duitseland en meerdere landen en niet in Nederland?
Ten tweede heb je een eerlijke en reëlere beeld over de besmetting en voortgang.
Over dat tweede: helemaal mee eens. Over dat eerste: we hebben nu simpelweg de materialen daarvoor niet. Nu het recept van de testvloeistof bekend is, komt daar misschien verandering in. Maar tot die tijd testen we mensen die thuis zijn niet: de behandeling wordt er niet anders van. Wanneer mensen opgenomen worden, testen we wel, dat heeft wél consequenties. Een persoon met COVID leggen we liever niet op dezelfde kamer als een kwetsbare oudere die het niet heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven