Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je aan de RIVM adviezen houden

26-03-2020 23:55 1342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd in hoeverre jullie je aan de adviezen / regels houden.
Ik zie om me heen zoveel mensen “gewoon” leven alsof er niks aan de hand is.
De achterburen bijvoorbeeld zitten gewoon te wijnen in de achtertuin met de halve straat op bezoek.

Zelf zijn we met het gezin thuis. En dan echt alleen thuis en in de tuin.
Één a twee keer per week gaat een van ons even boodschappen doen, en dat is het.
Onze kinderen spelen niet in de speeltuin of met vriendjes van school (mede omdat de anderen geen afstand willen/kunnen houden). Verjaardag van een van onze kinderen ook niet gevierd met visite.

Er wordt hier in de buurt zo laks mee omgegaan, dat ik wel benieuwd ben hoe dat bij jullie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik beperk mijn winkelbezoeken tot het hoog nodige.
Verder bezoek ik nog wel mijn ouders.
In het weekend spreek ik elke keer met 1 vriend of vriendin af bij 1 van ons thuis. Bij het afspreken hou ik gepaste afstand.
Tot juni is dit niet te doen vind ik. Een paar weken, oké. Maar juni? Ik weet niet hoe we dat strak gaan volhouden.

Ik ben nu nog heel de tijd thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger en kan ieder moment bevallen. Ik ben al een aantal weken binnen. Sinds ruim twee weken werkt ook man volledig thuis om te voorkomen dat hij besmet raakt. 1-2 keer per week haalt hij wat boodschappen, en af en toe lopen we ‘s avonds een rondje door de wijk. Verder blijven we volledig binnen en zien we niemand. Ik ben veel te bang dat 1 van ons besmet raakt en wat dat betekent voor de bevalling en periode daarna.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen spelen wel buiten (houden RIVM richtlijnen aan). Ik klets wat met de buren, maar op afstand (bv ieder vanuit eigen voortuin). Verder naar de bakker of ah, maar niet dagelijks. Vooralsnog zit ik vooral binnen achter mijn laptop of help ik met schoolwerk😙
Houd me er wel aan.

Woon alleen, kinderen al de deur uit en sinds de adviezen niet meer gezien, ouders etc ook niet meer.
Wel videobellen.

Was pas aan een werk/leer opleiding begonnen, ook deze is gestopt.

Wel honden en katten waar ik tegen praat :-$

Vind het niet weg kunnen opzich goed te doen en kan mij nu volledig op dingen storten die ik leuk vind om te doen thuis zoals pottenbakken waar ik uren mee zoet ben, schilderen, gitaarspelen, yoga, moestuintje/kasje.
Alleen mis ik mijn gezin/familie wel erg.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 27-03-2020 00:25
21.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij (2 volwassenen en puber) zijn thuis.

Ik mag één dag per week op het werk komen. Voor zoon zijn school hebben we nog geen idee.

Gelukkig een groot huis en een grote tuin.

Morgen weer vlees en melk kopen bij mijn boer. Maximaal één keer per week naar de supermarkt.

Af en toe met zoon fietsen omdat hij toch eens een frisse neus moet hebben. Dat is een nerd die alles prima vind zolang hij in zijn "man cave" kan zitten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
rumforviva schreef:
27-03-2020 00:12
Tot juni is dit niet te doen vind ik. Een paar weken, oké. Maar juni? Ik weet niet hoe we dat strak gaan volhouden.

Ik ben nu nog heel de tijd thuis.
De 1 juni slaat op gecancelde festiviteiten.

Heeft iemand echt zitten luisteren of gelezen wat de nieuwe maatregelen waren en voor wat precies welke maatregels gelden?
Luci_Morgenster schreef:
27-03-2020 00:36
De 1 juni slaat op gecancelde festiviteiten.

Heeft iemand echt zitten luisteren of gelezen wat de nieuwe maatregelen waren en voor wat precies welke maatregels gelden?
Daar is constant verwarring over. Dus niet zo gek als mensen dat niet precies weten.
Wij zijn vooral thuis. Moet ook wel, want wij moeten allebei werken en tegelijk (jonge) kinderen entertainen, dus veel tijd om iets te ondernemen hebben we helemaal niet.
Wel iedere dag met de kinderen naar buiten, ze spelen dan vooral voor de deur en soms maken we een wandelingetje.
En ik hou me aan alle adviezen. Ik kijk/lees ook als er weer wat aangepast word wat het echt betekend. ;-)

Ik val onder een kwetsbare groep. Mijn jongste dochter heeft groeiachterstand en kwetsbare longen.

Man en mijn en zijn halve familie werkt in een ( veel zorg) vitaal beroep en heb ouders en schoonouders die vol in de risicogroep zitten.

En dat kan prima met wat nuchterheid en rust.
SallySpectra* schreef:
27-03-2020 00:38
Daar is constant verwarring over. Dus niet zo gek als mensen dat niet precies weten.
Ik vind helemaal niet onduidelijk. Ik vond het bij de persconferentie niet onduidelijk.
En ik vind het op de site van het RIVM ook niet onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nog alle dagen naar de supermarkt, wel alleen, maar dat ging ik altijd al. Doen nog alle weken een potje kaarten met vrienden maar nu zonder de kus bij aankomst of vertrek. Zie mijn dochter en kleindochter nog wekelijks, ga rondjes met de hond...
die ik wilde bestaat al...
Luci_Morgenster schreef:
27-03-2020 00:42
Ik vind helemaal niet onduidelijk. Ik vond het bij de persconferentie niet onduidelijk.
En ik vind het op de site van het RIVM ook niet onduidelijk.
Goed van je zeg.

Terwijl men toch zelf heeft toegegeven niet goed te hebben gecommuniceerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de maatregelen zelf wel duidelijk. Het enige waar ik moeite mee heb is het afzonderen vanwege verkoudheidsklachten. Ik heb dit al zeker een maand, zo niet langer (altijd in deze periode van het jaar). En ik hoest ook altijd (het hele jaar door). Ik ben niet ziek, ik voel mij ook niet ziek, maar moet ik mij nu tot minstens 1 juni gaan afzonderen?
Ik hou mij wel aan de hygiëne maatregelen. Hoest netjes in mijn elleboog, van mensen af. En was meermaals per dag mijn handen.
Nog meer mensen die hier tegenaan lopen?
Ik ga in principe alleen de deur uit voor de boodschappen of als ik iets anders nodig heb. Probeer ook dingen online te bestellen maar dat is geen succes, niet op voorraad, alleen in de winkel te koop of je moet weken wachten. En als ik echt gek wordt binnen dan ga ik even snel een wandeling doen.

Ik houd zoveel mogelijk afstand en baal er van als een ander dat negeert. Was mijn handen wat vaker, hoest/nies in elleboog en als ik buiten ben doe ik mijn haar vast zodat het zo min mogelijk en m'n gezicht kan waaien.

Maar wat ik lastig blijf vinden is mensen aanspreken op gedrag. Zo kwam ik een bekende tegen die wou kletsen maar die kwam steeds dichterbij. Of mensen die in de weg staan bij de ingang, of toch het gangpad in de supermarkt blokkeren om te kletsen met elkaar.
Luci_Morgenster schreef:
27-03-2020 00:36
De 1 juni slaat op gecancelde festiviteiten.

Heeft iemand echt zitten luisteren of gelezen wat de nieuwe maatregelen waren en voor wat precies welke maatregels gelden?
Ja, dat snap ik. Maar dan vind ik 1 juni alsnog lang om niet meer naar café, feestje, kapper, of strand (ofwel: samenkomsten en groepsvorming) te kunnen.

En mijn kantoor voor werk is ook tot 1 juni dicht.

Tja, wat moet dat moet natuurlijk, maar ik vind 1 juni erg ver weg.

Kun je nou niet 1 coronatopic overslaan met je gekat?
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 27-03-2020 04:03
18.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
27-03-2020 01:51
Ik ga in principe alleen de deur uit voor de boodschappen of als ik iets anders nodig heb. Probeer ook dingen online te bestellen maar dat is geen succes, niet op voorraad, alleen in de winkel te koop of je moet weken wachten. En als ik echt gek wordt binnen dan ga ik even snel een wandeling doen.

Ik houd zoveel mogelijk afstand en baal er van als een ander dat negeert. Was mijn handen wat vaker, hoest/nies in elleboog en als ik buiten ben doe ik mijn haar vast zodat het zo min mogelijk en m'n gezicht kan waaien.

Maar wat ik lastig blijf vinden is mensen aanspreken op gedrag. Zo kwam ik een bekende tegen die wou kletsen maar die kwam steeds dichterbij. Of mensen die in de weg staan bij de ingang, of toch het gangpad in de supermarkt blokkeren om te kletsen met elkaar.


ik zeg dan: "Mag ik er even langs? Ik probeer me aan de 1,5 m. te houden"
Of bij een vriendin: "Ik merk dat je steeds dichterbij komt, haha, zullen we proberen ons aan de 1,5 m. te houden?"

Wat vindt je daar moeilijk aan?

Ik heb 1 vriendin die heel laks is, die heb ik bij een wandelingetje constant zo zitten corrigeren. Doodvermoeiend en ze vond het niet leuk maar ja, wat moest ik anders?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zo'n spannend leven maar ik merk dat het na 2 weken wel begint te kriebelen. Ik mis de kleine dingen zoals 's avonds ergens wat drinken, in het weekend lekker de stad in. Naar een museum, het theater, op bezoek bij mijn moeder.

Was in de eerste week boodschappen doen nog een beetje een uitje, dat was deze week al anders met het aangescherpte deurbeleid. Ik heb besloten om nu nog maar 1x per week boodschappen te doen. Bij ons in de dorpssuper houdt men zich wel goed aan de 1,5 meter overigens.

Eerder deze week zat ik er echt wel doorheen en had ik doemscenario's over dat we allemaal doodgingen. Nu laat ik het meer over me heen komen en 'onderga' ik het maar. Ik denk dat het nog wel een hele tijd gaat duren voordat het leven weer normaal wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me er compleet aan. Werk in de zorg en wil geen doden op mijn geweten.
Al is de kans groot dat ik het oploop bij het uitoefenen van mijn beroep. Maar dan is het niet door nalatigheid -
Ik vind de nieuwe maatregelen duidelijk en hou me er zoveel mogelijk aan. Ik ga 1 of 2x in de week naar mijn werk (zit alleen op kantoor) en de rest werk ik thuis. Boodschappen deed ik vaak een paar x in de week, of ik ging weer wat halen als ik ergens zin in had. Nu ga ik strikt 1x in de week wat ik al een hel vind.

We spreken niet af met familie of vrienden. Soms een praatje met de buren op afstand.

Ik heb het idee dat vaak oudere mensen wat lakser met de maatregelen omgaan of is dit een vooroordeel? Ik merk het in de winkel. Ze houden niet echt afstand en gaan vaak met 2-en. (maar dat mag nu volgens mij niet meer?) Deze week kwam de buurvrouw van 80 aan de deur omdat ze geen stroom had. Ze hield totaal geen afstand en kwam dicht op me staan. Dan denk ik "je behoort al tot een risicogroep op die leeftijd".
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en hoor vooral mensen die het zelf allemaal perfect doen (perfecter dan perfect zelfs) en commentaar hebben op anderen.

Niks nieuws onder de zon dus.

Let gewoon lekker ff op jezelf zou ik zeggen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ja, de jongeren kregen er van langs in de persconferentie, maar ik merk juist dat veel ouderen het allemaal maar onzin vinden. Het raakt hun ook, want niemand durft meer langs en ze zien ook geen kinderen meer. Zeker als ze zich goed voelen vinden ze het allemaal wat overdreven.

https://www.newyorker.com/culture/cultu ... -seriously
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-03-2020 00:36
De 1 juni slaat op gecancelde festiviteiten.

Heeft iemand echt zitten luisteren of gelezen wat de nieuwe maatregelen waren en voor wat precies welke maatregels gelden?
Nee joh, luisteren.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 27-03-2020 06:50
99.28% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven