Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gescheiden ouders, kind nog naar andere ouder in weekend?

01-04-2020 22:42 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dit?

Gescheiden, bij mij thuis zeer strikte regels ivm opvolgen van adviezen RIVM.
Vader woont in andere woonplaats, dochter gaat normaal om het weekend daarheen.

Zouden jullie dochter dan ook in deze periode daarheen laten gaan of bijv laten videobellen zolang deze situatie van toepassing is?
Gaat om een puber.

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Dochter gewoon naar vader laten gaan.
En als je bang bent voor besmetting als ze terug komt dan laat je de rest van de tijd bij haar vader.
Volgens mij kan dat gewoon hoor zolang dochter, vader (en eventuele andere gezinsleden daar) geen klachten hebben. Je mag immers ook 3 mensen op bezoek hebben.

Neem aan dat bij vader gewoon dezelfde regels gelden qua RIVM?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten gaan, tenzij ex te zeer afwijkt van de RIVM-regels. Wat bedoel je met ‘zeer strikt’, ben je strenger dan noodzakelijk? Want in dat geval zal een ander het waarschijnlijk nooit goed doen en ben je misschien vooral angstig.

Wat niet gek is in deze situatie hoor, begrijp me goed. Maar geen reden om kind te ‘houden’.
Hoe oud is puber en wat zegt zij?

Als ze 15 à 16 is zou ik ze zelf laten bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk.
Ik heb een kleuter en coouderschap maar ook dat gaat gewoon door.
Been there, done that, got the T-shirt.
Deze situatie kan trouwens nog 2 maand of langer aanslepen.

Mag ze dan 2 maanden of langer haar vader niet zien?
Alle reacties Link kopieren
hier gaat zoon gewoon weer naar zijn vader nu we van onze verkoudheid af zijn, tijdens de verkoudheid bleef hij hier omdat je dan binnen moet blijven tot je 24 uur klachtenvrij bent. helaas voor ex duurde dat 3 weken, wat lang is maar hij vond het zelf ook het beste omdat ik toch ook al verkouden thuis was. anders zouden we hem en indirect zijn vriendin en diens kinderen alleen maar aan hebben gestoken en dat wil niemand.
Alle reacties Link kopieren
Corona is geen excuus om jouw kind bij de vader weg te houden. Hij heeft net zoveel recht op zijn kind als jij dat hebt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/27 ... en-ouders/
chentolove wijzigde dit bericht op 01-04-2020 22:57
60.53% gewijzigd
Ja
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik vind het gewoon lastig.
Hij is overal heel makkelijk in en gaat niet om haar bij hem weg houden maar om haar gezondheid. In zijn woonplaats loopt het aantal besmettingen erg snel op tov hier en voel me daar niet echt prettig bij..
Maar misschien overdreven.... Ik zal er nog eens over nadenken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel wat genuanceerder liggen dan alleen maar te zeggen dat het natuurlijk gewoon moet doorgaan.
Dit gaat wel ook over persoonlijke gezondheid die wellicht bloot gesteld wordt aan risico’s als iemand op een ander adres zich niet aan de maatregelen houdt.
Kan je zelf hele keurig zijn in het opvolgen van de maatregelen, maar zo kan het alsnog je huis in wandelen.
Mocht er sprake zijn van extra zorg over gezondheid dan vind ik dat toch wel een hele lastige kwestie waar niet zomaar ,” natuurlijk wel” op geantwoord kan worden.
Alle reacties Link kopieren
En we hebben geen co-ouderschap maar weekend regeling.

Niet dat dat iets verandert, maar voor de duidelijkheid
Zeer strikte regels ja? Hoe bedoel je? En waarom zou ze niet naar vader kunnen, houdt hij huisfeestjes en likt hij winkelkarretjes?
HoeRegelen schreef:
01-04-2020 22:58
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik vind het gewoon lastig.
Hij is overal heel makkelijk in en gaat niet om haar bij hem weg houden maar om haar gezondheid. In zijn woonplaats loopt het aantal besmettingen erg snel op tov hier en voel me daar niet echt prettig bij..
Maar misschien overdreven.... Ik zal er nog eens over nadenken
Wat wil zij zelf?
Wat wil haar vader?
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
01-04-2020 22:59
Ik vind het wel wat genuanceerder liggen dan alleen maar te zeggen dat het natuurlijk gewoon moet doorgaan.
Dit gaat wel ook over persoonlijke gezondheid die wellicht bloot gesteld wordt aan risico’s als iemand op een ander adres zich niet aan de maatregelen houdt.
Kan je zelf hele keurig zijn in het opvolgen van de maatregelen, maar zo kan het alsnog je huis in wandelen.
Mocht er sprake zijn van extra zorg over gezondheid dan vind ik dat toch wel een hele lastige kwestie waar niet zomaar ,” natuurlijk wel” op geantwoord kan worden.
En dat is dus precies wat ik bedoel
Alle reacties Link kopieren
HoeRegelen schreef:
01-04-2020 23:03
En dat is dus precies wat ik bedoel
Maar in hoeverre is dat op jullie situatie van toepassing dan? Hoe strikt ben jij, en hoe los is hij? Valt zijn gedrag ook binnen de normen van het RIVM? Loopt een van jullie bijzondere gezondheidsrisico’s?
HoeRegelen schreef:
01-04-2020 22:58
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik vind het gewoon lastig.
Hij is overal heel makkelijk in en gaat niet om haar bij hem weg houden maar om haar gezondheid. In zijn woonplaats loopt het aantal besmettingen erg snel op tov hier en voel me daar niet echt prettig bij..
Maar misschien overdreven.... Ik zal er nog eens over nadenken
Maar als iedereen binnen blijft en kind dus ook, hoe zou ze bij haar vader iets oplopen?

Tenzij vader of zijn eventuele bijslaap dus zelf ziek is.
Alle reacties Link kopieren
Hij zit in een omgeving waar op dit moment een stuk of 10 personen getest worden uit zijn vriendenkring, omdat ze zgn verdacht zijn.

Vind ik toch niet echt een lekker idee maar dat kan ook aan mij liggen.

Hij wil alles zo houden als het is.
HoeRegelen schreef:
01-04-2020 23:06
Hij zit in een omgeving waar op dit moment een stuk of 10 personen getest worden uit zijn vriendenkring, omdat ze zgn verdacht zijn.

Vind ik toch niet echt een lekker idee maar dat kan ook aan mij liggen.

Hij wil alles zo houden als het is.
Getest? Werken ze allemaal in de zorg dan? Want verder wordt er niemand getest zo ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
HoeRegelen schreef:
01-04-2020 23:06
Hij zit in een omgeving waar op dit moment een stuk of 10 personen getest worden uit zijn vriendenkring, omdat ze zgn verdacht zijn.

Vind ik toch niet echt een lekker idee maar dat kan ook aan mij liggen.

Hij wil alles zo houden als het is.
Dat is opmerkelijk, mensen worden niet zo snel getest op het moment, tenzij je met serieuze klachten je bij de huisarts / ziekenhuis meldt.
Anders is de regel, thuis blijven tot alle klachten voorbij zijn. En wordt er niet getest.
Alle reacties Link kopieren
HoeRegelen schreef:
01-04-2020 23:06
Hij zit in een omgeving waar op dit moment een stuk of 10 personen getest worden uit zijn vriendenkring, omdat ze zgn verdacht zijn.

Vind ik toch niet echt een lekker idee maar dat kan ook aan mij liggen.

Hij wil alles zo houden als het is.
Huh, 10 mensen getest? Hoe kan dat nou?
Alle reacties Link kopieren
O nee toch, ben jij het weer?
Je kind groeit wel snel trouwens. Vorige week zat het in groep 5. En toen was de vader niet in beeld. Fijn dat de relatie zo snel weer hersteld is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven