Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bezoek ontvangen

03-04-2020 14:46 632 berichten
Hoe gaan jullie om met de regel ‘Ontvang zo min mogelijk bezoek, maximaal drie bezoekers’?
In principe is bezoek natuurlijk nooit echt noodzakelijk, maar de regel van het RIVM staat strikt bekeken een sociaal bezoek niet in de weg, mits je 1,5 meter afstand houdt. We hebben er hier in huis onenigheid over, dus ik wil even checken of ik nou raar ben :-)
Wij laten niemand binnen.
Alle reacties Link kopieren
Hier komt niemand meer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Blijf thuis is het advies. Op bezoek gaan of bezoek ontvangen dus niet doen. Tenzij je iemand moet verzorgen of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komt er niemand binnen en ik ga bij niemand op bezoek. Er is één iemand met wie ik semi-regelmatig wandel. We houden sowieso minimaal 1,5 meter afstand en gaan, als dat nodig is, ook met aparte auto's naar het natuurgebied even verderop.
Alle reacties Link kopieren
Niet.
Maar wat is dan de onenigheid bij jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Niet. Geen bezoek voor de gezelligheid, bedoel ik.
merano wijzigde dit bericht op 03-04-2020 14:55
81.82% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik probeer bezoeken te beperken tot 3 individuele personen in totaal.
Dus met niemand anders in het echt contact dan 3 personen. Niet tegelijk natuurlijk.
Anderhalf meter afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Geen bezoek hier.
Man werkt nog en ziet daar helaas al te veel mensen in mijn ogen.
Hij doet ook 1x per week de boodschappen op weg naar huis.
Ik zie niemand.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-04-2020 14:47
Wij laten niemand binnen.
+1
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
En? Ben je raar?
Niet.
gizzmo-returns schreef:
03-04-2020 14:52
Maar wat is dan de onenigheid bij jullie hierover?
De regels zijn tegenstrijdig.
1 blijf zoveel mogelijk thuis (wat is ‘zoveel mogelijk’?)
2 als u bezoek ontvangt, maximaal drie bezoekers en houd 1,5 meter afstand

Mij werd dus naar het hoofd geslingerd dat mijn gedrag (op de koffie bij iemand) ertoe leidt dat zij nog tot augustus in deze @#€&zooi zit.
Alle reacties Link kopieren
En belangrijk geen real live contact te hebben met mensen die zelf een hoger risico lopen op besmetting.
Dus geen verpleegkundigen bv.
Ik ontmoet nog wel eens mensen, maar echt met 2 a 3 meter afstand er tussen (1,5 voelt soms nog wat 'dichtbij').
Aanstaand weekend ontmoet ik mijn schoonouders, buiten, in de tuin. Met (vooraf afgesproken) zeker 2 meter afstand tussen iedereen. Geen aanraking en niks aannemen uit elkaars handen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het niet verboden omdat je dan ook noodzakelijke visites blokkeert.
Als je een beetje snapt wat we aan het doen zijn, ga je niet voor de gein bij anderen in huis koffieleuten of chillen. Omdat je dan voor de gein elkaar besmet via servies, deurklinken, wc, kranen, druppels in de lucht door het praten enz. En de visite gaat natuurlijk ook met slechts anderen wandelen, fietsen, boodschappen doen, weet ik veel wat nog meer nog niet strikt verboden is. En besmet zo weer iemand anders. En weer. En weer. En weer.
En nee, niemand zit voor zijn lol zich stierlijk te vervelen in huis of zich gek te werken. We willen allemaal dolgraag een paar maanden verder zijn en dan weer leuke dingen kunnen doen.
We zijn echt wel sneeuwvlokjes zeg. Gelukkig is het geen oorlog.
Wij ontvangen niemand en gaan ook naar niemand toe.
Sommelier schreef:
03-04-2020 14:56
Ik ontmoet nog wel eens mensen, maar echt met 2 a 3 meter afstand er tussen (1,5 voelt soms nog wat 'dichtbij').
Aanstaand weekend ontmoet ik mijn schoonouders, buiten, in de tuin. Met (vooraf afgesproken) zeker 2 meter afstand tussen iedereen. Geen aanraking en niks aannemen uit elkaars handen.
Zoiets is het dus. Ben blij dat jij het ook nog doet, zijn we samen raar.
Alle reacties Link kopieren
Sommelier schreef:
03-04-2020 14:56
Ik ontmoet nog wel eens mensen, maar echt met 2 a 3 meter afstand er tussen (1,5 voelt soms nog wat 'dichtbij').
Aanstaand weekend ontmoet ik mijn schoonouders, buiten, in de tuin. Met (vooraf afgesproken) zeker 2 meter afstand tussen iedereen. Geen aanraking en niks aannemen uit elkaars handen.
Gebruik handgel voordeur heen en terugweg.
Het mag, dus als het voor jou belangrijk is, zou ik het gewoon doen. Persoonlijk maak ik graag van deze maatregel misbruik gebruik om iedereen lekker buiten de deur te houden ;-D Heerlijk rustig.
Alle reacties Link kopieren
In principe laat ik niemand binnen.
Alleen gister kwam mijn broer iets ophalen wat hij nodig had. We hebben gepaste afstand gehouden plus hij was binnen 3 minuten weer weg
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ontmoet ik zelf mijn moeder en zus. Dit was niet de planning maar omdat we steun bij elkaar vinden nu mijn vader in het ziekenhuis ligt gaat dat even voor.
Zus (en haar gezin) zie ik op 1,5m afstand, mijn moeder knuffel ik omdat ze het nodig heeft en omdat ze nu immuun is.

Vriend gaat dit weekend eenmalig bij zijn ouders op bezoek om zijn vaders haar te knippen en andersom. Dus daar is niet echt afstand, maar hij zal dan wel weer 1,5m bij zijn moeder vandaan blijven.
Ik ben gisteren nog langs mijn ouders geweest, de bedoeling was ik in de tuin, zij achter het open raam. Uiteindelijk wel binnen geweest met een ruime afstand (3-4 meter)

Zij zijn al 3 weken niet buitenshuis geweest en ik de afgelopen twee weken twee keer.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Er komt hier niemand en wij gaan ook naar niemand. Zelfs de kinderen blijven weg.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven