Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gaat sinterklaas door?

05-04-2020 19:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of kan hij niet komen vanwege het corona virus? Hij is natuurlijk ook al oud...

Nu serieuze vraag; denken jullie dat de overheid dan gaat denken, om gewoon van die hele (mag niet op viva genoemd worden) discussie af te komen, dat ze de traditie dan gaan stoppen, en corona dan gaan gebruiken? #complottheorie
karl_marx wijzigde dit bericht op 05-04-2020 19:54
51.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als die Amsterdammers geen roet in het eten gooien

:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij Spanje niet uitkomt.

En als dat al lukt moet hij 2 weken in quarantaine in het Pietenhuis.
Ik heb geen idee eigenlijk.
En de rest van de wereld volgens mij ook niet.
September zou kunnen. Maar dan ziet de wereld er echt heel anders uit denk ik.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
05-04-2020 19:48
Ik denk dat hij Spanje niet uitkomt.

En als dat al lukt moet hij 2 weken in quarantaine in het Pietenhuis.
zie OP
karl_marx wijzigde dit bericht op 05-04-2020 19:54
38.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het echt niet. Mijn man en ik hebben een vakantie geboekt voor Egypte en we zouden 20 juni vertrekken. Nu kregen wij een mail dat je normaal gesproken het resterende bedrag 6 weken voor vertrek over moet maken maar door het Coronavirus is dat nu nu naar 2 weken voor vertrek. Ik vind dat echt goed. Ik verwacht niet dat wij nog op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, tuurlijk kan Sint niet komen. Want traditiegetrouw breekt er in november weer een virus uit. Zoals elk jaar. Waardoor mensen stikverkouden en grieperig worden. En dat virus komt dan misschien zomaar uit India, of uit Bolivia. En dan schieten we weer in de kramp, alle winkels dicht, horeca dicht, allemaal minstens twee maanden huisarrest. Maar maak je geen zorgen, dan zendt de TV gewoon een leuke herhaling uit van de aankomst van de Sint met Mies Bouwman, lekker nostalgisch, die je dan tussen het gedwongen Netflixen kan bekijken. Helemaal leuk toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sinterklaas bestaat niet.

Tijd om jullie kinderen uit hun droomwereld te halen dus.
Alle reacties Link kopieren
De traditie waar niet over gepraat mag worden hier gaat nog elk jaar door. Daarvoor zet ik me met vele anderen voor in.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
05-04-2020 19:50
Nu serieuze vraag; denken jullie dat de overheid dan gaat denken, om gewoon van die hele (mag niet op viva genoemd worden) discussie af te komen, dat ze de traditie dan gaan stoppen, en corona dan gaan gebruiken? #complottheorie
Welnee joh. Dan heeft Sinterklaas zich gewoon aan de regels te houden. De intocht doen ze ergens in Kuttekoven of een ander gehucht. Op de ene straat die ze daar hebben, maken ze een schaakbord met zo'n 26 vakken van 1,5 m². Voor 25 kinderen. En een voor Diewertje.

Pepernoten doen de Pieten niet in het handje, maar zullen ze als vanouds gooien (alleen rapen in je eigen vak, anders krijgen je ouders een boete).

En godzijdank hoeft er ook niemand meer bij Sinterklaas op schoot.
yette wijzigde dit bericht op 05-04-2020 20:01
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
05-04-2020 19:48
Ik denk dat hij Spanje niet uitkomt.

En als dat al lukt moet hij 2 weken in quarantaine in het Pietenhuis.
Hij heeft allemaal hulppieten die 's nachts en 's avonds als het stil is rustig met anderhalve meter afstand pakjes door de schoorsteen kunnen gooien, dus ik denk dat het gewoon doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2020 20:00
Hij heeft allemaal hulppieten die 's nachts en 's avonds als het stil is rustig met anderhalve meter afstand pakjes door de schoorsteen kunnen gooien, dus ik denk dat het gewoon doorgaat.
Ik heb er ook alle vertrouwen in. Mits de Pieten het overleven.
Alle reacties Link kopieren
Lekker topic ook ja, smeer iedereen gelijk een ban aan bij een reactie.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
05-04-2020 20:03
Lekker topic ook ja, smeer iedereen gelijk een ban aan bij een reactie.
Je hoeft niet te reageren, hè?
Van mij niet iig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 melde vanmorgen dat Klaas weer terug is in het land.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
05-04-2020 20:03
Lekker topic ook ja, smeer iedereen gelijk een ban aan bij een reactie.
Sinterklaas woont in Spanje en behoort tot een risicogroep dus die is al lang de pijp uit tegen december.
Alle reacties Link kopieren
Nog een maand of zes, zeven. Hopelijk staat er dan een IC-bed vrij voor Sinterklaas. Want hij heeft best wel wat buikvet. Niet zoveel als Santa, maar slank is hij niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nee, hij is zeerhoogbejaard en woont in brandhaard Madrid. Dus dat overleeft hij niet.

Evenmin als de obese kerstman uit de VS.

Dus tijd voor een nieuwe kindervriend. Ik dacht eerst aan Pino, maar er heerst ook weer vogelgriep onder pluimvee.....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Zucht! Lekker belangrijk! Het is maar waar je je druk om maakt....
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
05-04-2020 20:00
En godzijdank hoeft er ook niemand meer bij Sinterklaas op schoot.
Dat zou een geweldige verbetering zijn!
Ben ik de enige die de helft van de tijd als topictitel leest "Gaat Sinterklaas dooD"?
Alle reacties Link kopieren
Kaart deze vraag aan bij premier Rutte.
Hij kan dit meenemen in zijn persconferentie :-)
Alle reacties Link kopieren
Joh, Sinterklaas doet net als de juffen en meesters en vaders en moeders.... hij is online te zien. huiswerk / boodschappen cadeautjes laat ‘ie thuisbezorgen.
Lekker makkelijk, gewoon in bol.com verpakking
Lady*Voldemort schreef:
05-04-2020 20:36
Sinterklaas woont in Spanje en behoort tot een risicogroep dus die is al lang de pijp uit tegen december.
:cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven