Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zomervakantie

06-04-2020 23:17 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Misschien is hier al een topic over geopend. Ik heb het eerlijk gezegd niet opgezocht.

Ik zou aanstaande zomervakantie met mijn moeder en zusje naar Ivoorkust gaan. Maar door het virus en de maatregelen blijft dit onzeker. Wij willen rond 14 juli gaan en zouden de tickets eigenlijk deze week boeken.

Denken jullie dat de maatregelen worden verlengd na 1 juni?

Groetjes
Ja.
Vraag me dat eens op 31 mei.

Nu weinig over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat je tegen die tijd niet in Ivoorkust wil zijn nog, ongeacht wat de stand van zaken is wat de Nederlandse maatregelen betreft.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar ik zou zéker geen tickets boeken nu. Als het hier niet nog veel verder verlengd wordt, dan misschien daar wel. En ik denk dat een reisverzekering in zo’n geval niks uitkeert. Deze zomer wordt er eentje zonder verre reizen of je moet last minute boeken als je wél weet hoe het ervoor staat.
In Afrika komt het nu pas op gang. De medische en hygiënische maatregelen zijn abominabel.
Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Jaartje uitstellen.

C’est la vie.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik zou niks boeken, en pas gaan kijken als al dit gedoe voorbij is.

Een jaar geen vakantie overleef je wel.
Wij hebben vakantie geboekt 20 juli. Maar ik ga er niet van uit dat het doorgaat.

En de reisorganisatie volgens mij ook niet. Normaliter moet de restantsom (na de aanbetaling bij boeken) 6 weken vtv betaald zijn maar dat is nu al naar 2 weken verzet.
Wat als de maatregelingen hier niet worden verlengd? Dan kan het zomaar zijn dat ze in de Ivoorkust nog midden in de Corona crisis zitten...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer precies waar ik het heb gelezen. Maar vakanties zouden er dit jaar niet inzitten.. Het virus is niet ineens weg nl.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties

Een jaartje geen vakantie overleef ik inderdaad, maar het zou wel fijn. Ik kijk het inderdaad nog even aan. En anders volgend jaar.
Wees blij dat je nog niks geboekt hebt. Ik zou nu zeker niet gaan boeken.
Wat denk je zelf? Denk je echt dat het verstandig is om in juli naar Ivoorkust te gaan vliegen? Hebben mensen het werkelijk nog steeds niet door?

Stel het een jaartje uit, er zal niet veel vakantie in zitten dit jaar en zeker niet zulke reizen.
karina96 schreef:
06-04-2020 23:28
Bedankt voor de reacties

Een jaartje geen vakantie overleef ik inderdaad, maar het zou wel fijn. Ik kijk het inderdaad nog even aan. En anders volgend jaar.

Ik denk dat iedereen het wel fijn vind om te reizen deze zomer, maar het gaat er voor 2020 niet inzitten.
Misschien een vakantie in eigen land tegen die tijd, maar naar Afrika zou ik toch echt niet wagen. Wat als je daar vast komt te zitten of medische hulp nodig hebt?
Frankrijk of België zou tegen die tijd wel moeten kunnen, maar ver vliegen en dan nog naar een land met mindere gezondheidszorg zou ik niet aandurven. En ik ben van de positivo’s.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet boeken en tegen die tijd beslissen. Waarschijnlijk kan je aankomende zomer prima last minute boeken als het reizen weer mogelijk is.

Ik ga eind juli naar Schotland, vlucht en hotel is al geboekt en betaald. Fingerscrossed dat het door kan gaan!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet naar afrika gaan waar alles nog moet beginnen, of jullie moeten zelf het virus al gehad hebben
Dan zou ik wellicht wel gaan mocht ik daar familie hebben en om die reden er naar toe moeten ofzo
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar wil je niet zijn in juli, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeders kant woont in Ivoorkust en die zou ik gaan bezoeken.

Ik weet dus hoe het gaat met de gezondheidszorg omdat dit niet mijn eerste vakantie naar Ivoorkust word.

Wij hebben zelf het virus (gelukkig) niet gehad en hopelijk blijft dit zo. Ik begrijp heel goed dat het niet heel slim is maar ik denk dat de mensen die daar over gaan er een betere beslissing kunnen nemen dan ik.

Ik wacht inderdaad af en voor de mensen die al een vakantie hadden geboekt: ik hoop dat het door gaat!
Alle reacties Link kopieren
karina96 schreef:
07-04-2020 00:13
Mijn moeders kant woont in Ivoorkust en die zou ik gaan bezoeken.

Ik weet dus hoe het gaat met de gezondheidszorg omdat dit niet mijn eerste vakantie naar Ivoorkust word.

Wij hebben zelf het virus (gelukkig) niet gehad en hopelijk blijft dit zo. Ik begrijp heel goed dat het niet heel slim is maar ik denk dat de mensen die daar over gaan er een betere beslissing kunnen nemen dan ik.

Ik wacht inderdaad af en voor de mensen die al een vakantie hadden geboekt: ik hoop dat het door gaat!
Je weet niet hoe het gaat met de gezondheidszorg als dit virus zich gaat verspreiden. Je zegt het zelfs, het is niet heel slim.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
een jaartje thuisblijven en doorsparen voor volgend jaar een dikkere en mss meer luxueuze vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit jaar niet gaan. Wij hebben ook nog niet geboekt voor de zomervakantie (gelukkig) en gaan er vanuit dat we pas volgend jaar weer gaan. Een jaartje overslaan is ook geen ramp.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze reis gisteren geannuleerd voor juli Canarische Eilanden. We betalen 15 procent van de reissom.
Ik wil daar niet in het ziekenhuis terecht komen of ziek worden, of dat opeens de maatregelen weer aangescherpt worden.
Vakantie is geen vakantie met die spanning. Ik ben dan het liefst thuis.

Hoe denken jullie over de vouchers die worden afgegeven als je geboekte reis nier doorgaat?

Zal de reiswereld failliet gaan? Wij hebben daarom gekozen te annuleren.
Ik zou nog even afwachten. Denk dat het geen goed idee is.

Wel geweldig trouwens, Ivoorkust. Waar in het land woont je familie? Ik ben er zelf ook geweest (ook bij familie, maar niet mijn eigen familie), heel lang geleden. Mooiste vakantie ooit! Zou er graag nog eens heen gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven