Coronavirus COVID-19 alle pijlers

corona app

07-04-2020 20:38 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie van de corona app waar ze het net over hadden in de persconferentie? Ik vind het echt bizar en angstaanjagend. ik wil echt geen app die al mijn gangen nagaat en met wie ik in aanraking kom. Als ze het gaan verplichten doe ik mijn telefoon weg.
Dat kan niet verplicht worden met onze huidige wetgeving.
Mijn google app houdt mijn locaties al bij, dus ik zie er niet zoveel bezwaar in.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 20:41
Dat kan niet verplicht worden met onze huidige wetgeving.
nee maar in Spanje hebben ze onder se noodverordening gewoon nieuwe wetten aangenomen en gegevens van telecommaatachappijen opgeëist en hebben daarmee de privacy wet overruled...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-04-2020 20:44
Mijn google app houdt mijn locaties al bij, dus ik zie er niet zoveel bezwaar in.
ook met wie je contact hebt en dat wordt ook doorgegeven he...
Ik zou hem zonder twijfel gelijk installeren
Geen denken aan. Maar veel mensen zullen het wel doen. Zal me ook niet verbazen als er achteraf toch weer allemaal zaken zijn die misgaan met de gegevens.

Denk ook dat zo'n app ook niet snel meer verdwijnt. Waarschijnlijk vanwege het grotere belang. Terroristen, pedofielen of iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Dat tal van commerciële bedrijven je handel en wandel kunnen napluizen is geen probleem, maar als de overheid dat wil doen om een pandemie onder controle te houden en evt de lastige maatregelen kunnen helpen verzachten is wel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem. Google weet toch al alles van me, denk ik. Ik heb iig niet de illusie dat 'ze' niks van me weten. En het maakt me ook niet uit eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen probleem mee hebben.
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 20:47
Geen denken aan. Maar veel mensen zullen het wel doen. Zal me ook niet verbazen als er achteraf toch weer allemaal zaken zijn die misgaan met de gegevens.

Denk ook dat zo'n app ook niet snel meer verdwijnt. Waarschijnlijk vanwege het grotere belang. Terroristen, pedofielen of iets anders.

Dat zijn de toverwoorden inderdaad.
Kindermishandeling hoort ook in dat rijtje thuis.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
07-04-2020 20:47
Dat tal van commerciële bedrijven je handel en wandel kunnen napluizen is geen probleem, maar als de overheid dat wil doen om een pandemie onder controle te houden en evt de lastige maatregelen kunnen helpen verzachten is wel een probleem?
Die commerciële bedrijven zijn ook een probleem.

Ik vind het echt bizar hoe makkelijk we big brother laten watchen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 22:01
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou het direct doen!
Hoe eerder we gangen van dat virus kunnen nagaan hoe beter.

Daarnaast, Google en Facebook weten ook precies waar ik ben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat je daar geen trek in hebt maar dan zou ik ook geen Google gebruiken, geen Facebook, smartphone weg doen en dan gelijk ook maar niet meer het internet op gaan.

We worden al aan alle kanten in de gaten gehouden.
Mevrouw75 schreef:
07-04-2020 20:50
Ik vind het echt bizar hoe makkelijk we nog brother laten watchen.

Dit dus.

Ik lees met stijgende verbazing in de verschillende topics over Corona hoe makkelijk men vrijheden en rechten wil opgeven (zogenaamd in naam van het hogere doel).

En nee, dan duid ik niet op de huidige maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
Voor het goede doel, lever ik graag tijdelijk mijn privacy in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
07-04-2020 20:50
Die commerciële bedrijven zijn ook een probleem.

Ik vind het echt bizar hoe makkelijk we nog brother laten watchen.
Oké, wis eens al je apps die gebruik maken van je locatiegegevens, camera, microfoon, contacten,... eens kijken hoeveel er over blijven.
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
07-04-2020 20:47
Dat tal van commerciële bedrijven je handel en wandel kunnen napluizen is geen probleem, maar als de overheid dat wil doen om een pandemie onder controle te houden en evt de lastige maatregelen kunnen helpen verzachten is wel een probleem?
Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
1984 ...........

Big Brother is watching you.

Ik wil eerst veel meer informatie voordat ik de app zou gaan installeren. Ik zit niet te wachten op het Chinese systeem. dat wanneer je door het rode stoplicht loopt je geen baan kan krijgen.

Natuurlijk Nederland is geen China. Maar zorgvuldigheid en afschermen van data en beperkt toegang tot wie en hoe deze data gebruikt gaan worden moeten eerst goed geregeld worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
zurimat schreef:
07-04-2020 20:56
Oké, wis eens al je apps die gebruik maken van je locatiegegevens, camera, microfoon, contacten,... eens kijken hoeveel er over blijven.

Het schijnt dat men gemiddeld maar 6 apps op de telefoon gebruikt. Je locatie kun je uitzetten.

Leuk hoor al die gezondheids apps bijvoorbeeld. Wat nou als al die gegevens wel bij verzekeraars terecht komen? Gratis bestaat niet.

Mensen die denken dat ze niets te verbergen hebben kennen zeker de verhalen niet van mensen die in de problemen gekomen zijn, bijvoorbeeld door een persoonsverwisseling.

Men geeft alles op aan rechten omdat men bang is voor corona en het zo denkt te bezweren. Als dat virus weg is zit de maatschappij met de extra maatregelen. En die gaan vast niet meer weg. Altijd wel een uitzonderlijke reden om het te houden, zoals pedofielen of terroristen.
Ik weet weer maar eens waarom ik geen smartphone heb en alleen een oude Nokia-dumphone :-D.

Niemand verplicht je om zo'n ding te hebben en aan te hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-04-2020 20:44
Mijn google app houdt mijn locaties al bij, dus ik zie er niet zoveel bezwaar in.
Behakve dan dat die info nu niet terecht komt bij zo'n anonieme Google, maar bij de GGD mevrouw die in mijn regio de Corona-informatie managed, en toeval ook een kind bij mijn kind in de klas heeft.

"Goh, hoe was je weekend, oh nee laat maar je was alle dagen thuis....."
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
zurimat schreef:
07-04-2020 20:47
Dat tal van commerciële bedrijven je handel en wandel kunnen napluizen is geen probleem, maar als de overheid dat wil doen om een pandemie onder controle te houden en evt de lastige maatregelen kunnen helpen verzachten is wel een probleem?
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 21:07
Mensen die denken dat ze niets te verbergen hebben kennen zeker de verhalen niet van mensen die in de problemen gekomen zijn, bijvoorbeeld door een persoonsverwisseling.
Jawel hoor, persoonlijk zelfs. Als 3 families met dezelfde achternaam naast elkaar wonen geeft dat nogal veel problemen schijnbaar. :frusty:
hamerhaai schreef:
07-04-2020 21:06
1984 ...........

Big Brother is watching you.

Ik wil eerst veel meer informatie voordat ik de app zou gaan installeren. Ik zit niet te wachten op het Chinese systeem. dat wanneer je door het rode stoplicht loopt je geen baan kan krijgen.

Natuurlijk Nederland is geen China. Maar zorgvuldigheid en afschermen van data en beperkt toegang tot wie en hoe deze data gebruikt gaan worden moeten eerst goed geregeld worden.

Een week of wat geleden vonden we die Chinezen maar eng met die drones. Kijk nu hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven