Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vader opgenomen IC

15-04-2020 23:35 169 berichten
Ik hou het even kort. Mijn vader is ivm Corona opgenomen op de IC. Hij wordt in slaap gehouden en ligt aan de beademing.

Ik hoor heel graag tips van anderen die dierbaren in deze situatie hebben gehad.
Wat kan ik doen?
Ik denk aan bijv een dagboekje bijhouden voor hem wat hij hopelijk later terug kan lezen.
Fotokaarten maken van onze familie zodat ze op de IC een beeld hebben bij hun patiënt.
Wat lekkers halen voor de IC verpleegkundigen om te laten merken dat we ze enorm dankbaar zijn voor alles wat ze doen.

Ik hoor heel graag of dit wel of geen goeie ideeën zijn en tips voor andere dingen die ik kan doen of die waardevol kunnen zijn, zijn meer dan welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, helaas.
Ik wens je heel veel sterkte.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als allereerste heel veel sterkte.

Ik kan uit persoonlijke ervaring spreken wat ik zelf fijn vind als ik in het ziekenhuis lig, en de keren dat ik op IC heb gelegen. Dat was waren eigenlijk bekende stemmen horen. Ik snap dat het enorm lastig is uren in het niets te praten, als je al op bezoek bent, laat staan, nu, nu je nieteens langs kan.

Wat ik zou doen/overleggen. Is opperen/vragen of het een goed idee is dat je zelf een luisterboek inleest, zodat hij je stem (en van andere naasten kan horen). Of desnoods krantenberichten. Ik zou wel een beetje positieve berichten pakken.

Hel en verdoemenis word (denk ik) niemand blij van.

En nogmaals, heel erg sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Jee sterkte decadence.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dat ze graag meer weten over de mensen, welke muziek, zijn hobby's, wat eet hij graag.

En communicatie is belangrijk. Een vast contactpersoon.

Veel sterkte!
Geen andere tips dan die al gegeven zijn. Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, een spannende tijd voor jullie.

Toen mijn vader in een normale tijd op de IC lag heb ik helemaal niets voor het personeel meegenomen. Ik vind het wel erg attent van jou. Ik weet dat ze op een afdeling graag snoepen maar vanwege Corona zou ik wel voor verpakt kiezen. Ik weet niet of het anders de afdeling op mag, dat zou ik nog even navragen.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
veel sterkte hopelijk knapt hij weer helemaal op.
dagboek is fijn voor hem en voor jullie om later terug te lezen ,vaak vergeet je weer dingen.Ook wie er gebeld heeft bv
of een kaart stuurde
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Och, Decadence, wat een naar bericht.
Ik heb helaas hier ervaring mee. Wat wij hebben gedaan is inderdaad een dagboekje bijgehouden waarin we schreven hoe laat we bijvoorbeeld naar de ic hadden gebelt, met wie we hadden gesproken en wat er besproken was. Ook schreven we erin van wie we bijvoorbeeld een kaart, appje of wat dan ook hadden gehad.
Verder waren er op "onze" ic voorgedrukte vragenlijsten beschikbaar, waar je dingen over hem kon invullen. Gezinssamenstelling, hobby's, favoriete muziek en eten en dat soort dingen. Zo kregen de verpleegkundigen een beetje een beeld van hem, en dat gebruikten ze ook om tegen hem te kletsen (want de meeste verpleegkundigen praten evengoed, ook al is de patient in kunstmatig coma) en af en toe draaiden ze muziek.
Wat lekkers (voorverpakt) laten bezorgen is heel lief, en/of een kaart om ze te bedanken voor de goede zorgen. Op de ic waar mijn vader lag, hingen die allemaal in de ruimte waar ze alle monitors enzo in de gaten konden houden. (Weet even niet meer hoe zo'n ruimte heet)
Heel veel sterkte, er komt veel op je af nu.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Decadence. Hopelijk komt je vader hier goed doorheen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, wel een dikke knuffel. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje - sterkte. Wat een zorgen zullen dit zijn.

Uit eigen ervaring: mijn vader heeft heel lang op de IC gelegen en werd kunstmatig in coma gehouden en lag aan de beademing. Mijn moeder heeft toen een dagboek geschreven voor hem, maar toen zij het hem na zijn herstel wilde voorlezen wilde hij daar niet aan: te emotioneel vermoed ik.

Bij vertrek hebben mijn ouders altijd (hij heeft heel vaak in het ziekenhuis gelegen) gebak gebracht voor de afdeling. Dat werd gewaardeerd, maar ik kan mij ook voorstellen dat met Covid-19 op dit moment wat moeilijk is. Er is vaak in ziekenhuizen ook een afdelingspot die gebruikt wordt voor uitjes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
weeet niet hoe het zit met bezoek maar ik ken een patient die 1 vaste bezoeker mocht hebben, en die nam dan geluidfragmenten mee van andere dierbaren, favoriete muziek, psalmen (gelovig persoon) etc. De patient reageerde dan vaak met een verhoogde hartslag. Personeel zou ik pas achteraf uitgebreid bedanken, al kun je ook nu natuurlijk je waardering uitspreken middels een kaart oid. Sterkte iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat je vader snel weer opknapt!

Voor je vader is het misschien fijn om voor hem bekende muziek te kunnen luisteren of bekende stemmen te horen via een koptelefoon of kleine speaker. Zijn toiletspullen om bijvoorbeeld toch af en toe te kunnen scheren etc.
Een dagboek maken kan, foto's ook. Ik zou je wel aanraden om dit niet op korte termijn aan hem zelf te laten zien zodra hij weer wakker is. Mensen zijn de tijd die zij sliepen (vrijwel) helemaal kwijt en het kan behoorlijk confronterend zijn om jezelf zo terug te zien terwijl het leven aan een zijden draadje hangt.
huisduif wijzigde dit bericht op 19-04-2020 22:32
40.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik weet het eerlijk gezegd niet, maar wat je oppert klinkt heel attent en lief.

Ik wens je/jullie heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Hoop dat hij opknapt :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ze nemen iemand tegenwoordig alleen nog maar in de IC op als de persoon een goede kans heeft dus op die beoordeling zou ik vertrouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte.
Is een WhatsApp groep met familie en vrienden iets? Dan kan je daar steeds een update geven en weet iedereen het ineens.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst.
Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie voor jullie.
Veel sterkte, hopelijk komt ie er langs de goeie kant uit! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Decadence! :hug:
chentolove schreef:
16-04-2020 07:16
Heel veel sterkte.
Is een WhatsApp groep met familie en vrienden iets? Dan kan je daar steeds een update geven en weet iedereen het ineens.
Dit inderdaad.

Dagboek bijhouden heel fijn, maar als je het via WhatsApp doet, kun je het dagboek combineren met iedereen op de hoogte houden en kost het misschien minder moeite.
Maak foto's en filmpjes als dat mag. Dit kan helpen bij de verwerking later van je vader, maar ook van jullie, vooral nu er heel weinig bezoekers mogen komen.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven