Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 17)

18-04-2020 16:27 3005 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 2,2 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 154.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 31.589 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12 / deel 13 / deel 14 / deel 15 / deel 16
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
17e topic! :jump:
Life is short. Eat dessert first.
17 . Mooi getal :mrgreen:
Benieuwd hoeveel topics tot het verlossende vaccin!
redbulletje schreef:
18-04-2020 16:33
Benieuwd hoeveel topics tot het verlossende vaccin!
Ja ik ben ergens ook wel benieuwd maar als we op deze snelheid blijven posten dan halen we vast de 100 nog wel O_O
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is met 34 gedaald naar 1201.
:flag:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-04-2020 16:33
Benieuwd hoeveel topics tot het verlossende vaccin!
Of beter gezegd, hoeveel delen. We hebben nu 48.000 berichten vol getikt! Wat een prestatie! Wat onze vingertjes al niet kunnen! :mrgreen: :proud:
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Iemand die toevallig weet hoe het zit met de vergoeding van de kinderopvangkosten in het geval je geen kinderopvangtoeslag ontvangt?

Hier gaat onze jongste naar de Psz, en aangezien ik niet werk krijgen we geen toeslag. Dus betalen we de rekening elke maand volledig zelf. Ik kan wel op allerlei sites van oa Rijksoverheid vinden hoe het zit qua terugbetaling wanneer je toeslag ontvangt en een eigen bijdrage betaalt, maar niet hoe de terugbetaling geregeld is voor mensen die geen toeslag ontvangen.

Dus mocht iemand het toevallig weten... hoor ik het graag. Anders neem ik komende week even contact op met onze kinderopvang organisatie.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
18-04-2020 16:31
17 . Mooi getal :mrgreen:
Ik hartje jou. :lips:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-04-2020 16:33
Benieuwd hoeveel topics tot het verlossende vaccin!
117 natuurlijk. :hihi:
Life is short. Eat dessert first.
vivachantal schreef:
18-04-2020 16:38
Iemand die toevallig weet hoe het zit met de vergoeding van de kinderopvangkosten in het geval je geen kinderopvangtoeslag ontvangt?

Hier gaat onze jongste naar de Psz, en aangezien ik niet werk krijgen we geen toeslag. Dus betalen we de rekening elke maand volledig zelf. Ik kan wel op allerlei sites van oa Rijksoverheid vinden hoe het zit qua terugbetaling wanneer je toeslag ontvangt en een eigen bijdrage betaalt, maar niet hoe de terugbetaling geregeld is voor mensen die geen toeslag ontvangen.

Dus mocht iemand het toevallig weten... hoor ik het graag. Anders neem ik komende week even contact op met onze kinderopvang organisatie.
Gisteren kwam op het nieuws dat mensen compensatie krijgen en dat je dat niet speciaal hoeft aan te vragen maar dat je dat automatisch krijgt. Ik zou dus gewoon even afwachten.
doornroosje9 schreef:
18-04-2020 16:40
Ik hartje jou. :lips:
:-D :rose:
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-04-2020 16:42
Gisteren kwam op het nieuws dat mensen compensatie krijgen en dat je dat niet speciaal hoeft aan te vragen maar dat je dat automatisch krijgt. Ik zou dus gewoon even afwachten.
Ja, maar daarbij wordt uitgegaan van de gegevens die bekend zijn bij de belastingdienst. En aangezien wij geen kinderopvangtoeslag ontvangen, zijn onze kinderopvangkosten dus helemaal niet bekend bij de belastingdienst. Vandaar dat ik me afvraag of mensen die geen toeslag ontvangen dan wel worden meegenomen in deze manier van aanpak, of ergens tussen wal en schip vallen. Ik wacht inderdaad nog wel even af, uitbetaling duurt toch nog een tijd, en anders vraag ik het aan de locatiemanager.
Alle reacties Link kopieren
vivachantal schreef:
18-04-2020 16:38
Iemand die toevallig weet hoe het zit met de vergoeding van de kinderopvangkosten in het geval je geen kinderopvangtoeslag ontvangt?

Hier gaat onze jongste naar de Psz, en aangezien ik niet werk krijgen we geen toeslag. Dus betalen we de rekening elke maand volledig zelf. Ik kan wel op allerlei sites van oa Rijksoverheid vinden hoe het zit qua terugbetaling wanneer je toeslag ontvangt en een eigen bijdrage betaalt, maar niet hoe de terugbetaling geregeld is voor mensen die geen toeslag ontvangen.

Dus mocht iemand het toevallig weten... hoor ik het graag. Anders neem ik komende week even contact op met onze kinderopvang organisatie.
Niet vermoed ik.
eurus wijzigde dit bericht op 18-04-2020 16:51
1.32% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
18-04-2020 16:31
17 . Mooi getal :mrgreen:

Onuitstaanbaar getal :peace:
nounou
Zazamaenade schreef:
18-04-2020 16:49
Onuitstaanbaar getal :peace:
:rofl: Doe's lief :heart:
Alle reacties Link kopieren
16 plus een
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Duitsland heeft het virus onder controle, aldus minister van gezondheid Jens Spahn.
In augustus zullen er wekelijks 50 miljoen mondkapjes worden geproduceerd.
De burger wordt aangeraden hiervan gebruik te maken.

Over 3/4 weken is de app klaar.

En inmiddels gaat men kleine winkels openen, gaan leerlingen gen vanaf 4 mei weer naar school en heft men de lockdown heel geleidelijk op.

https://www.google.nl/amp/s/amp.theguar ... -lockdowns
De toekomst is niet meer wat het was
wild-flower2 schreef:
18-04-2020 16:35
Het aantal coronapatiënten op de intensive care is met 34 gedaald naar 1201.

De afgelopen dagen nam het steeds met ruim 20 af, lekker dat het nu nog sneller gaat
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-04-2020 16:49
Onuitstaanbaar getal :peace:
Heeft Solo jou gestuurd? :moon:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
18-04-2020 16:56
Duitsland heeft het virus onder controle, aldus minister van gezondheid Jens Spahn.
In augustus zullen er wekelijks 50 miljoen mondkapjes worden geproduceerd.
De burger wordt aangeraden hiervan gebruik te maken.

Over 3/4 weken is de app klaar.

En inmiddels gaat men kleine winkels openen, gaan leerlingen gen vanaf 4 mei weer naar school en heft men de lockdown heel geleidelijk op.

https://www.google.nl/amp/s/amp.theguar ... -lockdowns
Augustus? Dat is nog vier maanden? Hebben ze voldoende mondmaskers tot dan?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verschillende bedrijven die ze al produceren.
Maar er wordt voorlopig veel gebruik gemaakt van zelfgenaaide maskers denk ik. Overal in de duitse media zijn instructies te vinden.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Voorzitter Veiligheidsberaad: versoepel maatregelen voor jongeren
Na 28 april moeten de coronamaatregelen worden versoepeld voor jongeren. Dat zei Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, in WNL op Zaterdag op NPO Radio 1. Volgens Bruls wordt het voor jongeren met de dag moeilijker zich aan de regels te houden. Bij de veiligheidsregio's is het een zorg "hoe de jeugd nog langer meegenomen kan worden in de maatregelen", aldus de voorzitter.

"Je kan niet verwachten dat jongeren niet naar school gaan én niet naar de sportclub én niet naar concerten", zei Bruls. "Kijk om je heen, jongeren willen graag naar buiten." Het heropenen van de scholen na de meivakantie zou een optie kunnen zijn, maar Bruls benadrukt dat het aan het kabinet is om keuzes te maken.

Gisteren lanceerde zes veiligheidsregio's de campagne "slimmer chillen", waarbij jongeren opgeroepen wordt tips te delen hoe ze met elkaar kunnen chillen, terwijl ze zich aan de coronamaatregelen houden. Ook minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid steunde het initiatief en riep jongeren op elkaar te "challengen" onder het motto "slimmer chillen = corona killen".

NOS
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven