Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ryanair; wie heeft er al geld terug?

04-05-2020 19:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Tot mijn verbazing gaf Ryanair de optie om
geld terug te krijgen dus dat hebben we gedaan. Nu 3 weken geleden aangevraagd maar nog geen bericht, het zou max 5 weken duren.

Nu hoor ik dat een vriendin ook geld teruggevraagd heeft maar zij heeft uiteindelijk toch een voucher gekregen.

Ik ben dus eigenlijk benieuwd of er hier forummers zijn waarbij Ryanair al heeft terugbetaald? En hoe lang moest je wachten?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je een voucher niet hoefde te accepteren, wettelijk? Of geldt dat alleen voor pakketreizen?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben aangegeven geld terug te geven dus dan mogen ze niet alsnog een voucher geven. En als het max 5 weken kon duren heb je dus nog 2 weken, je zal niet de enige zijn dus neem aan dat ze het druk hebben
Zorroo schreef:
04-05-2020 19:22
Ik dacht dat je een voucher niet hoefde te accepteren, wettelijk? Of geldt dat alleen voor pakketreizen?
Dan zal je een rechtszaak moeten aanspannen om je geld terug te krijgen en dat is nogal een hoge drempel voor velen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht ook nog op geld terug van RyanAir! Zal inderdaad wel druk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
04-05-2020 19:22
Ik dacht dat je een voucher niet hoefde te accepteren, wettelijk? Of geldt dat alleen voor pakketreizen?
Dat hoeft niet nee, maar als je dan toch je geld terug wil en de voucher afslaat en terwijl jij aan het wachten bent op dat geld gaat de maatschappij failliet dan heb je dus niks. De vouchers worden als het goed is gedekt door het garantiefonds.

Zojuist nog van een andere kennis gehoord dat die ook een voucher gekregen heeft in plaats van de gekozen optie “geld terug“.

Ik kan eventueel (de helft van) het geld nog terughalen door niet akkoord te gaan met de creditcardafschrijving maar ik weet dus niet goed of ik daar gezeik mee krijg. Nog nooit zoiets gedaan. Misschien eens bij rechtsbijstand informeren.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg de optie geld terug daar heb ik gebruik van gemaakt ( reis was 20/04/ 27/04 ) Toen kreeg ik vorige week opeens de optie voor een voucher. Ik dacht nog wtf ik heb toch al voor geld terug gekozen.
Ik heb niks gedaan, ik had immers al eea ingevuld.

Ik wacht het nog wel af, er werd bij mij niet aangegeven binnen 5 weken 3/6 maanden was het.

Ik wil geen voucher ik weet namelijk helemaal niet of ik volgend jaar april wel weg wil of kan en die voucher is 12 mnd geldig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, hier nog niks. Maar ook nog maar 3-tal weken geleden geld teruggevraagd. Ik zie het wel komen. En anders een voucher. Ook prima (tenzij ze failliet gaan)
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
04-05-2020 21:18

Ik wil geen voucher ik weet namelijk helemaal niet of ik volgend jaar april wel weg wil of kan en die voucher is 12 mnd geldig.
Dat vind ik echt te kort. Niet iedereen kan binnen 1 jaar weer op vakantie.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Geld terug van Ryanair? Zou er niet te hard op rekenen. Die zal je aan hun haren voor de rechter moeten slepen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
PinkeltjePinkelotje schreef:
04-05-2020 21:31
Geld terug van Ryanair? Zou er niet te hard op rekenen. Die zal je aan hun haren voor de rechter moeten slepen.
Ja het verbaasde mij dus ook dat dat 1 van de opties was. Maar hey als dat een keuze was dan graag die inderdaad.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons hotel verplaatst naar volgend jaar maar dan 1 week later dan de oorspronkelijke datum. Dus als de voucher maar een jaar geldig is (qua reisdatum) dan wordt dat dus nog wat..

Dit jaar gaan we waarschijnlijk sowieso niet meer weg want de herfstvakantie valt me te laat. Dan is het vaak al geen mooi weer meer.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
04-05-2020 21:34
Ja het verbaasde mij dus ook dat dat 1 van de opties was. Maar hey als dat een keuze was dan graag die inderdaad.
Helaas maakt Ryanair beloftes vaker niet dan wel waar. Ben heel benieuwd!
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
04-05-2020 21:20
Dat vind ik echt te kort. Niet iedereen kan binnen 1 jaar weer op vakantie.
Precies dat.
Wij wachten ook nog op geld hier. Ik snap dat ze het druk hebben en dat het daardoor langer duurt maar hopelijk lukt het ze om, iedereen die een refund heeft ingediend, het ook terug te geven.
anoniem_64a9847e84331 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 02:18
3.16% gewijzigd
Weg
anoniem_64a9847e84331 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 02:16
Reden: Dubbel
96.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onder aan de mail stond heel klein als je de voucher niet accepteert blijft je verzoek tot terugbetaling lopen, maar dit kan nog maanden duren voordat ze het afhandelen. Als je de voucher accepteert krijg je dus geen geld meer terug, dus nergens op klikken als je dat niet wilt en gewoon geduld hebben. Ze behandelen nu alles extra sloom terwijl het normaal is geautomatiseerd, is gewoon een strategie. Voucher verloopt ook snel en te laat gebruiken is gewoon alsnog gratis geld voor Ryanair.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vlucht met Ryanair naar Rome geboekt in juni. Als ik m’n reserveringsnummer aangeef krijg ik keurig m’n vlucht te zien maar nergens een melding over Corona, een refund of een voucher.
Waar kan ik dat vinden?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
05-05-2020 19:59
Ik heb een vlucht met Ryanair naar Rome geboekt in juni. Als ik m’n reserveringsnummer aangeef krijg ik keurig m’n vlucht te zien maar nergens een melding over Corona, een refund of een voucher.
Waar kan ik dat vinden?
Dan is je vlucht nog niet geannuleerd door Ryanair. Even afwachten nog, zelf annuleren levert je niks op.
Zorroo schreef:
04-05-2020 21:20
Dat vind ik echt te kort. Niet iedereen kan binnen 1 jaar weer op vakantie.
Bij geen gebruik van de voucher krijg je je geld terug.

Bij transavia is het een voucher voor 6 mnd, maak je er binnen 6 mnd geen gebruik van dan krijg je je geld terug en dat duurt jaja ook nog 6 mnd....
Alle reacties Link kopieren
Ik had een refund gevraagd, maar krijg nu het volgende bericht;


As per interpretive guidelines on EU passenger rights, announced by the EU commission on cancellations caused due to COVID 19, this is now classified as an extraordinary circumstance and compensation does not apply under EU261/2004.

If you are unhappy with our decision, you can take your complaint to Alternative Dispute Resolution (ADR). Codacons is an independent, impartial scheme and we are a member of this scheme.

Their contact details are as follows:

Website: www.codacons.it Email: adr@codacons.cloud Contact Address: CODACONS, Via Grazioli Lante 56, Rome- 00195.


Nog meer mensen die dit hebben?
Op de verwezen website staan 11 pagina’s tekst, waar ik geen wijs uit kan maken. Ik overweeg rechtsbijstand te vragen voor advies.
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
05-05-2020 11:21
Onder aan de mail stond heel klein als je de voucher niet accepteert blijft je verzoek tot terugbetaling lopen, maar dit kan nog maanden duren voordat ze het afhandelen. Als je de voucher accepteert krijg je dus geen geld meer terug, dus nergens op klikken als je dat niet wilt en gewoon geduld hebben. Ze behandelen nu alles extra sloom terwijl het normaal is geautomatiseerd, is gewoon een strategie. Voucher verloopt ook snel en te laat gebruiken is gewoon alsnog gratis geld voor Ryanair.
Ik vind dit zo asociaal, het gaat bij mij niet om een enorm bedrag, maar daar gaat het mi niet om. Ik heb betaald voor een dienst die niet is verleend en wil gewoon mijn geld terug.

Ik kan toch ook niet op reis en zeggen ik betaal ergens volgend jaar wel jongens.
Alle reacties Link kopieren
Net weer contact gehad met Vliegreizen ( per mail waar steeds dagen overheen gaan ) Ryanair heeft nadat ze eerst restitutie zouden verlenen, besloten om toch vouchers te gaan verstrekken.
Het komt er op neer dat als je in de eerste instantie gekozen had voor restitutie deze dus is komen te vervallen.
Ik ben nu in conclaaf met Vliegreizen dat ik er op de site van RA niet uitkom, nu bestaan mijn vluchtnummers niet meer uhh oké.

Iets zegt me dat dit een langslepende vervelende kwestie gaat worden, waar RA kennelijk om bekend staat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog altijd niks (in april refund aangevraagd). Maar vorige week hoorde ik van iemand die twee weken geleden had moeten vliegen met Ryanair en die binnen de week haar geld terug had. Het kan dus wel. Helaas ook niet voor mij...
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
05-05-2020 20:52
Bij geen gebruik van de voucher krijg je je geld terug.

Bij transavia is het een voucher voor 6 mnd, maak je er binnen 6 mnd geen gebruik van dan krijg je je geld terug en dat duurt jaja ook nog 6 mnd....
Idd, bij geen gebruik van de voucher krijg je je geld alsnog terug. Je hoeft trouwens niet binnen 1 jaar te reizen, maar moet binnen 1 jaar boeken. Dat mag dus wel voor een latere reisdatum. Zie https://www.ryanair.com/ie/en/useful-in ... nd-voucher

If I don’t use my voucher within the time-frame will I lose it?
You will have 12 months to book your flight using your voucher from the date of issue.
Although the voucher has a one year expiry, you can travel after the expiry date as long as the flight is booked. In some cases you can book flights for the following year (*only flights available at the time of booking).
If you accept the voucher and do not use it before the expiry date you will receive a full cash refund, if you only use part of the voucher prior to expiry, you will receive the remaining balance in cash upon expiry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven