Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuisblijvers

11-05-2020 10:30 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind gaat niet naar school. Zijn er meer ouders waarvan de kinderen niet naar schoolgaan bijv, omdat ouders/ verzorgers of een het kind zelf onderliggend lijden heeft?

Hebben jullie een planning gekregen van school , hoe gaan jullie het thuiswerken verder oppakken ?

Mijn kind blijft thuis, omdat er onderliggend lijden in het gezin is. We proberen de schoolplanning zo goed mogelijk op te pakken. Al vind ik het nu vrij lastig, omdat we geen schoolschriften meer hebben. Ik heb al een mail gestuurd maar verwacht niet zo snel reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ons kind gaat ook niet,ik stuit op veel verzet van school en leerkracht.

Ben nu zelf op mijn werk,zit alleen op kantoor.Kom straks hier nog eens kijken en uitgebreider reageren.
Alle reacties Link kopieren
Mijne zit sowieso nog thuis tot 1 juni als het goed is, vreemd dat basisonderwijs en voortgezet onderwijs niet gelijk getrokken worden
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
11-05-2020 10:49
Mijne zit sowieso nog thuis tot 1 juni als het goed is, vreemd dat basisonderwijs en voortgezet onderwijs niet gelijk getrokken worden
Heeft toch te maken met de verspreidingskansen?
Alle reacties Link kopieren
Sheepy78 schreef:
11-05-2020 10:49
Mijne zit sowieso nog thuis tot 1 juni als het goed is, vreemd dat basisonderwijs en voortgezet onderwijs niet gelijk getrokken worden
Niet vreemd. Middelbaar gebruikt veel ov. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met de basisscholen
Mijn kind heeft een longaandoening, maar gaat wel naar school. Kinderpulmonoloog bevestigde dat het echt veilig is en kinderen geen risico lopen.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
11-05-2020 10:47
Ons kind gaat ook niet,ik stuit op veel verzet van school en leerkracht.

Ben nu zelf op mijn werk,zit alleen op kantoor.Kom straks hier nog eens kijken en uitgebreider reageren.
Dat is naar. Waarom is er veel verzet? Hoe reageren ze?

Ik heb helemaal geen reactie van de school gehad. Geen officiële in elk geval. De juf zelf snapt heel goed dat we het risico niet willen nemen.
Ik vraag me af hoeveel mensen procentueel gezien hun kind thuishouden. Als de helft toch al thuis blijft, dan zou de andere helft gewoon de hele week naar school kunnen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is nu wel naar school maar heeft net als de afgelopen tijd een volledig weekroooster gekregen. Zodat ze kunnen zien wat ze dinsdag en donderdag moeten doen en of ze boeken mee naar school moeten nemen.
Als Ik hem had thuis gehouden had hij zonder problemen gewoon verder gekund zoals het de afgelopen tijd ging. Prima geregeld dus ook voor kinderen die nog wel thuis blijven.
Mijn zoontje (5) blijft ook thuis omdat zijn vader in een risicogroep zit.
Wij hebben de school een e-mail gestuurd en hebben een heel prettige, begripvolle reactie gekregen van de directie. De juf mailde dat ze nog wel leer pakketjes wilde maken, dus dat is fijn.

@Coetje wat naar dat verzet. Waarom gaan ze zo tegen jullie besluit in?
Alle reacties Link kopieren
pitahaya schreef:
11-05-2020 11:08
Mijn zoontje (5) blijft ook thuis omdat zijn vader in een risicogroep zit.
Wij hebben de school een e-mail gestuurd en hebben een heel prettige, begripvolle reactie gekregen van de directie. De juf mailde dat ze nog wel leer pakketjes wilde maken, dus dat is fijn.

@Coetje wat naar dat verzet. Waarom gaan ze zo tegen jullie besluit in?
Wat fijn! Ik wacht even af wat ze hier gaan aanbieden. De kinderen in de klas van mijn zoon hebben gewoon 4 dagen hele dagen les. Het is maar 1 uur korter dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Zo,pauze dus ik kan wat uitgebreider reageren.
Mijn vriend is zwaar hartpatient,op advies van de huisarts blijft onze zoon thuis.Zij zegt dat we echt beter even moeten aankijken hoe het nu gaat met de besmettingscijfers.
Wij wonen in Brabant en afgelopen week zijn in er ons dorp toch weer mensen besmet geraakt.
Volgens school loopt het zo'n vaart niet omdat kinderen nauwelijks besmet raken,onze huisarts denkt daar anders over,kinderen worden zelf minder vaak ziek maar kunnen dus wel een ouder besmetten.
Jongste zit in groep 8,doen niks meer behalve oefenen voor de musical en dat vinden ze heel belangrijk.
Wij denken daar dus anders over.
Zoon zelf heeft ook een hartaandoening en ziet het zelf ook niet zitten om naar school te gaan,hij maakt zich echt zorgen.
Ik heb in de vakantie zelf een planning gemaakt,zodat hij iig stof blijft herhalen qua schoolwerk.Dit heb ik doorgestuurd naar school maar vanochtend werd ik al gebeld,het is echt de bedoeling dat hij naar school komt en hoelang dit wel niet gaat duren.
Mijn vragen worden niet echt beantwoord dus ik heb er even flink de balen van.
Ik zou het niet doen Coetje, te veel risico's.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
11-05-2020 11:00
Niet vreemd. Middelbaar gebruikt veel ov. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met de basisscholen
Ja dat zal het zijn. Maar ik heb dan zoiets stel het voortgezet onderwijs dan uit tot het nieuwe schooljaar, dan is er nog een hele vakantie om aanpassingen door te voeren
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik ook zo stom/raar vind,in de mail van school zijn de richtlijnen van het rivm meegstuurd.Daarin staat letterlijk dat kinderen waarvan ouders/verzorgers in de risicogroep vallen niet naar school hoeven.
Ze weten op school precies wat er met vriend aan de hand is en nog doen ze moeilijk.
Als zoon nu zelf echt heel graag naar school had gewild en de musical had willen spelen had vriend nog een poosje ergens anders kunnen gaan wonen,maar dat betekent dus dat we als gezin uit elkaar zouden gaan voor onbepaalde tijd.
Mijn dochter gaat morgen gewoon naar school. Voor het schoolwerk zelf wil ze niet (want volgens haar leert ze toch niets in de klas), maar ze vindt het wel fijn om haar klasgenoten en juf weer te zien.

Mijn zoon zit in de derde van het vo en mag tot zijn verdriet nog niet. Hij wil ontzettend graag naar school en mist het chillen in de pauzes, het keten en tot zijn eigen verbazing zelfs zijn docenten. Ze zijn blijkbaar minder stom dan hij dacht.

Wat mij betreft hadden ze eerst de middelbare school open mogen gooien. Uit de klas van mijn zoon is er maar eentje die een half uur moet fietsen, de rest woont dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie huisarts jullie keuze ondersteunt, zou ik dat een stuk belangrijker vinden dan wat de juf of meester ervan denkt. Elk z'n vak, toch?
Wat eten we vanavond?
coetje schreef:
11-05-2020 11:40
Weet je wat ik ook zo stom/raar vind,in de mail van school zijn de richtlijnen van het rivm meegstuurd.Daarin staat letterlijk dat kinderen waarvan ouders/verzorgers in de risicogroep vallen niet naar school hoeven.
Ze weten op school precies wat er met vriend aan de hand is en nog doen ze moeilijk.
Als zoon nu zelf echt heel graag naar school had gewild en de musical had willen spelen had vriend nog een poosje ergens anders kunnen gaan wonen,maar dat betekent dus dat we als gezin uit elkaar zouden gaan voor onbepaalde tijd.
Dan zou ik fel geel arceren en per ommegaande terug zenden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat zo vaak hier dat groep acht niets doet meer behalve musical. Misschien is school hier uitzondering maar hier doen ze gewoon nog steeds alle vakken en daarnaast klein stukje musical.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
11-05-2020 11:40
Weet je wat ik ook zo stom/raar vind,in de mail van school zijn de richtlijnen van het rivm meegstuurd.Daarin staat letterlijk dat kinderen waarvan ouders/verzorgers in de risicogroep vallen niet naar school hoeven.
Ze weten op school precies wat er met vriend aan de hand is en nog doen ze moeilijk.
Als zoon nu zelf echt heel graag naar school had gewild en de musical had willen spelen had vriend nog een poosje ergens anders kunnen gaan wonen,maar dat betekent dus dat we als gezin uit elkaar zouden gaan voor onbepaalde tijd.
Wat naar dit! Alsof jullie dit voor je plezier doen. Wij kregen van de juf veel begrip via teams, maar ik heb nog niets gehoord wat zwart op wit staat en ook geen werkboeken meer voor thuis.

Ik heb nu zelf wat dingen in elkaar geknutseld voor deze week, maar daar ben ik van het weekend wel een halve dag mee bezig geweest.

Als de school niets gaat verzorgen, waar ik wel in kan komen. Dan ga ik denk ik zelf werkboeken kopen.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
11-05-2020 11:43
Mijn dochter gaat morgen gewoon naar school. Voor het schoolwerk zelf wil ze niet (want volgens haar leert ze toch niets in de klas), maar ze vindt het wel fijn om haar klasgenoten en juf weer te zien.

Mijn zoon zit in de derde van het vo en mag tot zijn verdriet nog niet. Hij wil ontzettend graag naar school en mist het chillen in de pauzes, het keten en tot zijn eigen verbazing zelfs zijn docenten. Ze zijn blijkbaar minder stom dan hij dacht.

Wat mij betreft hadden ze eerst de middelbare school open mogen gooien. Uit de klas van mijn zoon is er maar eentje die een half uur moet fietsen, de rest woont dichtbij.
Sjaan (mag ik Sjaan zeggen? :) ) , zijn er in de klas van jouw zoon geen mensen die met het openbaar vervoer hoeven te komen? Dat is wel fijn :)
Alle reacties Link kopieren
En Coetje, ik reageer even op een andere plek, maar dat weet je wel :)
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
11-05-2020 11:00
Niet vreemd. Middelbaar gebruikt veel ov. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met de basisscholen
Precies!

Het lijkt me beter dat de middelbare scholen pas in september weer opengaan.
Om voor die 6 weken of korter nu nog weer zoveel mensen op de been te brengen..
Misschien alleen diegenen die nog examens moeten doen voor slagen.

Vervelend Coetje, dat je kind niet thuis mag blijven.
Ik zou inderdaad de regels van het Rivm waarin staat dat je in jouw situatie kind mag thuishouden arceren samen met je post dat je kind alleen hoeft mee te doen aan musical en terugsturen naar school. En erbij dat zolang je geen reactie erop krijgt, ervanuit gaat dat het oke is zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net schriftelijk een reactie gekregen. Ze zijn het hier ook niet eens met ons besluit. Leerplicht zal nu niet handhaven, maar wel een waarschuwing dat dit wel gaat gebeuren.

En voor de rest krijgen we geen leerstof meer voor thuis.

Duidelijk in elk geval. Ik ga nu zelf maar schriften kopen.
Green17 schreef:
11-05-2020 12:24
Ik heb net schriftelijk een reactie gekregen. Ze zijn het hier ook niet eens met ons besluit. Leerplicht zal nu niet handhaven, maar wel een waarschuwing dat dit wel gaat gebeuren.

En voor de rest krijgen we geen leerstof meer voor thuis.

Duidelijk in elk geval. Ik ga nu zelf maar schriften kopen.
Tipje voor jou: tule.slo.nl. Hier staat alle leerstof uitgesplitst en kun je kijken wat je kind aangeboden moet krijgen. Misschien handig. En kijk vooral op marktplaats naar oudere lesmethoden. Die zijn vaak nog prima.

Dit zal voorlopig nog even zo duren denk ik, want na de vakantie is corona niet weg natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven