Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het sociale leven missen: hoe gaan jullie ermee om?

17-05-2020 08:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik steeds meer het normale sociale leven begin te missen, nu de coronamaatregelen langer duren. Ik spreek nog wel met vrienden af via zoom of een-op-een buiten, maar ik mis de normale, spontane contacten. Ik mis praatjes met mijn collega’s, op de sportschool, mijn vrienden spontaan zien, met een grote groep eten of uitgaan, enzovoort. Ik mis het om nieuwe mensen te ontmoeten op een cursus, in een kroeg of bij het sporten. Ik ben single en dat vind ik heerlijk, maar de gedachte dat we nog weet ik hoelang in een 1,5-meter-samenleving gaan leven benauwt mij enorm. Ik houd niet van datingapps en ontmoet mannen het liefst in het echt en dat gaat normaal prima omdat ik veel dingen doe waarbij ik nieuwe mensen ontmoet, maar de laatste nieuwe persoon die ik ontmoette in coronatijd was mijn postbezorger...

Hebben jullie hier ook last van? Hoe denken jullie op lange termijn het leven in een 1,5-meter-samenleving vol te houden?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Tja, het moet maar gewoon. Ik stort me maar vooral op werk en gezin.
Nou zat ik toch al niet elke week in de kroeg, maar ik mis wel dat je niet even spontaan uit eten kunt. Het moet allemaal weken van te voren gereserveerd worden.

Edit: als horeca weer open gaat dus
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend miste ik voor het eerst een restaurantbezoek ondanks de goede afhaalinitiatieven. Qua vrienden zijn we de quarantainevrienden aan het opschalen. Mijn werk ging sowieso al door.
reficul wijzigde dit bericht op 17-05-2020 09:02
9.30% gewijzigd
Nee, ik vind het heerlijk rustig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weinig last van, maar ik heb een gezin en krijg een paar keer per week thuiszorg. Mijn probleem is eerder dat ik ook wel eens niemand wil zien ;-D

Toch heb ik een tip: hier in de straat hebben we sinds Corona een 'pleinborrel'. Op vrijdagen om vijf uur kan je met je eigen stoel en drankje even een praatje maken op een pleintje achterom. Inmiddels komen er bij mooi weer zo'n tien buren in wisselende samenstelling. Ook mensen die ik nooit sprak. Misschien is zoiets een idee?

Verder heb ik een wekelijkse zoom-meeting met mijn fitnessgroep (da's zweten) en een met mijn internationale vriendengroep (da's dankzij Corona begonnen, maar het bevalt zó goed dat we hebben besloten het ook post-corona op een of andere manier voort te zetten). Maar aan dat soort initiatieven had je vast zelf al gedacht.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook single, maar heb er niet veel last van. Eigenlijk ben ik nu juist blij dat ik geen kinderen heb. Wel heb ik een leuk contact lopen via een datingsite, dus ik herken wel dat dat anders verloopt. Ik kijk gewoon wat wel kan en doe het rustig aan. Als je echt wil mag een wandeldate bijvoorbeeld wel. Zoenen op de eerste date zal hem natuurlijk niet worden, maar als het al een tijdje goed klinkt en je beiden niet dichtbij andere mensen komt, hoef je heus geen twee jaar te wachten.

Thuis kunnen heel veel dingen wel, ik lees veel, speel online en spreek online af, ik ruim het huis op, plant groentjes en kruiden en kook lekker. Hoe flexibeler je in het leven staat, hoe leuker je het hebt als je leven compleet wordt omgegooid.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
17-05-2020 09:07
Ik heb er weinig last van, maar ik heb een gezin en krijg een paar keer per week thuiszorg. Mijn probleem is eerder dat ik ook wel eens niemand wil zien ;-D

Toch heb ik een tip: hier in de straat hebben we sinds Corona een 'pleinborrel'. Op vrijdagen om vijf uur kan je met je eigen stoel en drankje even een praatje maken op een pleintje achterom. Inmiddels komen er bij mooi weer zo'n tien buren in wisselende samenstelling. Ook mensen die ik nooit sprak. Misschien is zoiets een idee?

Verder heb ik een wekelijkse zoom-meeting met mijn fitnessgroep (da's zweten) en een met mijn internationale vriendengroep (da's dankzij Corona begonnen, maar het bevalt zó goed dat we hebben besloten het ook post-corona op een of andere manier voort te zetten). Maar aan dat soort initiatieven had je vast zelf al gedacht.

Sterkte!
Mag zo'n georganiseerde borrel eigenlijk al wel met een groep mensen? Leuk idee hoor! Zou alleen zonde zijn als daar een fikse boete op volgt...
Ik heb mezelf lang opgesloten, bestelde alles online, maar doe nu weer boodschappen rond etenstijd en de kleine winkels die overzichtelijk zijn. Dus ik zie mijn ondernemers weer en klets weer bij. Ook praat ik met de straatbewoners waar ik normaal altijd binnenliep voor een bakkie. En zij missen dat ook, vertelden ze me van de week.

Maar ik weet niet wat het is met vrienden, als ik bel wordt er niet opgenomen, ik word niet teruggebeld. En als ik ze aan de lijn heb zijn ze chagrijnig en daar word ik dan weer down van.
Ik zie het als iets tijdelijks, dus ben niet bang dat het heel lang duurt ( afgezien van sommige maatregelen). Maar wel jammer ja, dat gemis aan groepsgebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-05-2020 09:09
Mag zo'n georganiseerde borrel eigenlijk al wel met een groep mensen? Leuk idee hoor! Zou alleen zonde zijn als daar een fikse boete op volgt...
Vroegen we ons ook af, maar we konden niet vinden of 'max. 3 personen' ook gold als ieder min of meer bij zijn/haar eigen tuinpoort zit :)

Inmiddels is die regel opgeheven en mag het wel - mits je natuurlijk afstand houdt, wat in deze situatie geen enkel probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie gewoon mensen hoor, want het mag nl. En mijn werk gaat ook gewoon door dus mijn leven is niet veranderd.
Uit eten gaan deden we toch niet vaak en uitgaan enzo ook niet.
Ik vind het heerlijk zo, eindelijk wat meer rust.
Ik dacht dat ik er veel last van zou hebben, maar ik wende eraan en stiekem vond ik het best lekker rustig. Ben wel al iets minder streng geworden qua wie ik zie en wie niet. Gisteren twee vrienden over de vloer gehad. Beiden geen klachten en afstand gehouden, dan kan dat mi prima. Helemaal als het straks lekker weer wordt en je kan op afstand van elkaar in de tuin zitten (moet je die wel hebben natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
In het begin hadden wij een klein groepje mensen waar wij mee afspraken maar ik merk nu wel dat mensen het zat beginnen te worden dus de groep mensen die wij zien wordt steeds groter.
Ik zie de mensen die ik wil zien gewoon, wel op wat meer afstand dan normaal. En dat gezoen en geknuffel vond ik toch al niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al heel wat weken thuis te werken. Mis de interactie van de werkvloer (kantoortuin) . Kan wel zeggen dat ik sommige collega's heel erg mis.

Verder zou ik gewoon graag willen dat we iets normaals kunnen doen. Dus even naar de winkels met z'n allen, lekker slenteren en daarna iets drinken. En dit ZONDER je druk te maken over 1,5 meter afstand.
Gewoon spontaan. Zoals het was. Dat begin ik nu wel te missen

Omdat je op zoveel dingen moet letten heb ik nu dus niet de behoefte om ergens heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het ook steeds meer. Dat heeft er ook mee te maken dat ik met mijn partner in januari verhuisd ben naar Azië en wij hier nog vrijwel niemand kennen. Momenteel zitten we in lockdown sinds begin april en mag je alleen naar buiten voor boodschappen/beweging.

Daarnaast heeft mijn partner gelukkig nog wel zijn baan, maar voor hoe lang... geen idee. Waar eerder voor mij zeker nog baankansen lagen, voelt het inmiddels totaal onmogelijk. Ik doe nu een online cursus maar merk dat ik de situatie knap lastig begin te vinden en me langzaamaan slechter voel. Dat ligt voor een groot deel aan het gemis van een sociaal leven.

Hopelijk komt er versoepeling van de regels in juni. Ik zou heel graag weer naar de sportschool willen, met mensen afspreken/sociale contacten leggen, en het appartement af en toe even voor mezelf hebben ;-)

Ik besef me heel goed dat het echt veel erger en wil niet te veel zeuren, maar ik vind ook dat iedereen zich af en toe kut mag voelen en klagen over de impact die het heeft op zijn of haar leven, wat het dan ook is.

Een dikke knuffel voor wie het nodig heeft! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ga ik gewoon op bezoek bij vriendinnen en zij bij mij, we houden goed afstand, appen deed ik altijd al met vriendinnen, ik doe niet aan beeldbellen of bellen.
Dochter speelt veel buiten met vriendinnen en gaat naar de manege dus die is ook blij en ik ben blij dat er geen horde kinderen meer mee naar binnen denderen, huis blijft netjes.
Er is weinig veranderd, café bezoek of uit eten mis ik niet echt maar als het weer kan zal ik er dubbel van genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie inmiddels wel af en toe een vriend of vriendin voor een wandel- of koffieafspraak thuis in de tuin. Als je allebei geen klachten hebt en elkaar niet uitgebreid aflebbert moet dat wel kunnen.
Maar ik mis ook het ontmoeten van nieuwe mensen, en met groepen iets ondernemen. Niet dat ik dat nu wekelijks deed, maar helemaal niet voelt ook zo karig. Hopelijk hoeven we niet nog jaren in deze situatie..
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
17-05-2020 08:47
Tja, het moet maar gewoon. Ik stort me maar vooral op werk en gezin.
Nou zat ik toch al niet elke week in de kroeg, maar ik mis wel dat je niet even spontaan uit eten kunt. Het moet allemaal weken van te voren gereserveerd worden.
Edit: als horeca weer open gaat dus
Hier idem druk met werk en hobbies,die ik beiden gelukkig wel solistisch kan doen.Vrienden zie ik soms,en dan met de 1,5 m afstand.Over het algemeen voel ik me daarbij prima.Kroeg en biosbezoek laat ik straks ook zitten.Heb geen zin om te gaan betalen om op 1,5 mtr afstand met een vriend wat te gaan drinken/bijpraten.Dat kan thuis of in het park ook en gratis.
Maar het is idd bij vlagen wel's lastig (als single).Ook wel eens een dip gehad als ik eraan dacht dat die 1,5 m maatschappij nog een tijd kan gaan duren.Maar ik heb dat bewust weggeduwd.Werd er alleen maar somber van,en je doet er weinig aan.Ik focus mezelf regelmatig op het feit dat ik gezond ben (vrienden van mij hebben wel corona gehad).En op de vaak solistische aktiviteiten,die ik nog wel kan doen.Dat werkt tot nog toe op de moeilijke momenten voor mij.
Maar ga daarnaast wel veel naar buiten,wandelen in mijn levendige (volks/studenten)buurt voor de nodige sociale afleiding.Het Is voor iedereen ook een beetje zoeken wat voor jou wel/niet werkt,denk ik zelf :-? .
nighttripper wijzigde dit bericht op 17-05-2020 13:02
15.35% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel appen, bellen, videobellen, online spellen spelen etc.
Gisteravond spelletjesavond, vanavond met andere vrienden weer.
Een paar zie ik af en toe op afstand, buiten of in de tuin.
Ik mis ze allemaal ook enorm, maar zo lukt het redelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik tel echt af naar 1 juni als de horeca weer open gaat. Wij hebben al gereserveerd in een restaurant en de kroeg waar wij komen. Wij zijn bij allebei vaste klanten dus wij mogen als eerste.
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik echt mis, is mijn dochter. We zien elkaar nu echt minder (zij werkt in zorg en wil ons niet besmetten ). Best lastig.
Verder de terrasjes, uit eten etc. Dat mis ik niet.

Verder zijn mijn dagen als alle andere
Alle reacties Link kopieren
Ik mis mijn sociale leven ook ontzettend. Ik zie nog 2 vriendinnen af en toe bij mij thuis uiteraard met afstand en zonder klachten en daarmee hou ik het vol. Ik ga ook nog naar mijn werk dus kan nog kletsen met collega's. Met andere vrienden app en videobel ik.

Maar ik zou zo graag wil een drankje willen doen in de kroeg, stappen, uiteten of naar een festival. Dat deed ik toch wel wekelijks en dat maakt het nu wel ontzettend saai.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik er juist meer moeite mee heb dat het leven langzamerhand weer iets normaler wordt. Ik moet weer aan het werk bijvoorbeeld. Ik vind mijn werk redelijk ok, maar heb het absoluut niet gemist. Ook het sociale leven heb ik niet gemist. Ik ben nog introverter dan ik altijd dacht is de eindconclusie van de ‘crisis’.

Maar sterkte, ik merk om me heen dat ik een van de weinigen ben - zo niet de enige - die het leven wel wil houden zoals het nu is.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven