Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mensen thuis ontvangen - hoe dan?

18-05-2020 09:30 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons vanaf het begin - zelfs al voor de lockdown half maart - thuis opgesloten. Man en ik werken fulltime vanuit huis en ons zoontje was ook thuis vanuit school. Vooral in het begin waren we bang vanwege hem omdat hij nogal wat heftige diagnoses heeft. Maar dat inzicht is wel veranderd. Kinderartsen zien dat kinderen bijna nooit ernstig ziek worden van het virus en ook zijn artsen waren daar niet bang voor. Uiteraard vinden wij het nog wel een beetje spannend maar realiseren we ons ook dat we hem niet voor de rest van zijn leven in een glazen doosje kunnen doen.

Dus hij is sinds vorige week weer naar school (SO). En nu de maatregelen worden versoepeld proberen wij ook weer wat meer dingen op te pakken. Ik ben vorige week 2x met een vriendin op 1,5 meter gaan wandelen. En van het weekend stond een bevriend koppel onverwachts voor de deur. Man en ik hadden al afgesproken dat we bezoek achterom zouden laten komen en in de tuin zouden ontvangen. Dus we hebben even een borreltje gedronken en toen wilden ze weer gaan maar wel even van ons toilet gebruiken maken. Daar hadden we helemaal niet bij stil gestaan. Hoe doen jullie dat? Of ontvangen jullie nog geen mensen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Gewoon naar de wc laten gaan en daarna even deurklinken/kraan afnemen.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
18-05-2020 09:33
Gewoon naar de wc laten gaan en daarna even deurklinken/kraan afnemen.
Inderdaad dat, en je handen ontsmetten met alcohol
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nooit gestopt met visite ontvangen want dat is ook nooit verboden geweest. Je mag 3 mensen op visite hebben als je afstand houdt.
Onverwacht bezoek in deze tijd vind ik not done. Dan zet je de vriendschap op scherp omdat je niet even kan nadenken over wat je wel en niet prettig vind.
Op afspraak ontvang ik mensen thuis, bij voorkeur in de tuin met goed weer.
Bezoek mag wel gebruik maken van het toilet, de deurklinken en het toilet krijgen daarna een sopje.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 09:35
0.45% gewijzigd
Wij ontvangen wel beperkt mensen. En die gaan hier naar het toilet. Virus is slecht overdraagbaar via voorwerpen en mensen dus we blijven vooral bij elkaar uit de buurt (muv de kinderen onderling).

En niemand ziek/verkouden etc.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
18-05-2020 09:33
Gewoon naar de wc laten gaan en daarna even deurklinken/kraan afnemen.
En de bril ook.

Wij hebben van die toiletdoekjes, eigenlijk voor het potje van dochter. Maar die gebruik ik nu voor de wc. Als er bezoek is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee toiletten. Boven gebruik ik zelf en die beneden is voor de visite. Er komt hier niet iedere dag iemand, dus het visitetoilet is na een paar dagen en een doekje erdoor gegarandeerd weer virusvrij voor het volgende bezoek.

Ik zou wel tegen visite zeggen dat ze welkom zijn, maar zich even moeten melden van te voren. Dan kun je je voorbereiden, ook qua hapjes en drankjes.

Maar ja, ik hou sowieso niet van onaangekondigde visite.
merano wijzigde dit bericht op 18-05-2020 09:40
0.23% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Wat Star3 zegt.
Verder gewoon alles goed afnemen, ook de stoelen en de tafel en na het opruimen van de glazen etc. je handen wassen. Dan alles in de was gooien. Zorg voor zeep en schone handdoeken.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-05-2020 09:35
Onverwacht bezoek in deze tijd vind ik not done.
maar tja, wat doe je als mensen wel voor de deur staan
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
18-05-2020 09:39

Verder gewoon alles goed afnemen, ook de stoelen en de tafel en na het opruimen van de glazen etc. je handen wassen. Dan alles in de was gooien. Zorg voor zeep en schone handdoeken.
ach nee joh
ik gooit echt niet alles in de was hoor, ga mijn stoelen niet afnemen

Na mijn bezoek dit weekend, heb ik alles afgewassen en een lapje over tafel/wc
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2020 09:39
maar tja, wat doe je als mensen wel voor de deur staan
Eerlijk zijn en zeggen dat je het niet wil. Niet alleen met corona, ook op andere momenten. Dat is het risico voor de gene die onverwacht op de stoep staat. Evenzo als met drankjes en hapjes, wat ik hierboven ook nog ergens las.
lilalinda schreef:
18-05-2020 09:39
maar tja, wat doe je als mensen wel voor de deur staan
Ligt eraan wat mijn plannen zijn op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2020 09:39
maar tja, wat doe je als mensen wel voor de deur staan
Ik ben ook niet van onverwacht bezoek maar sinds we in een dorp wonen waar iedereen vlak bij elkaar woont hoort het er bij. Man houdt er wel van. En nu vond ik het ook wel erg leuk na 2 maanden om weer eens iemand anders te spreken.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-05-2020 09:43
Ligt eraan wat mijn plannen zijn op dat moment.
maar jij zegt, dat mensen die dat doen, de vriendschap op het spel zetten, vandaar mijn vraag: Wat doe je dan?
wijs je mensen de deur? blijkbaar niet
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
18-05-2020 09:44
Ik ben ook niet van onverwacht bezoek maar sinds we in een dorp wonen waar iedereen vlak bij elkaar woont hoort het er bij. Man houdt er wel van. En nu vond ik het ook wel erg leuk na 2 maanden om weer eens iemand anders te spreken.

Ik heb al die tijd (op afstand) gewandeld met vriendinnen, ik ben al die tijd naar mijn kantoorbaan gegaan.
En sinds kort weer af&toe mensen over de vloer, zelfs onverwacht afgelopen week. En eigenlijk vind ik dat wel weer erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zowiezo niet van het onverwacht bezoek, maar ik ga mensen ook niet met een spray afspuiten voor ze iets mogen aanraken of achterna lopen met mijn desinfectiemateriaal.

Om eerlijk te zijn ben ik er wel klaar mee. Ik ga om met mensen zonder klachten en dat bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2020 09:40
ach nee joh
ik gooit echt niet alles in de was hoor, ga mijn stoelen niet afnemen

Na mijn bezoek dit weekend, heb ik alles afgewassen en een lapje over tafel/wc
Jij misschien niet, maar een ander wel.
In TO haar geval zou alleen deurklinken schoonmaken een beetje raar zijn, het gaat haar om het virus. Een doekje met schoonmaakmiddel is zo gepakt en dan neem je alles in één keer af. Je hoeft ook geen uren te boenen. En schone handdoeken in de keuken vind ik altijd fijn.
lilalinda schreef:
18-05-2020 09:46
maar jij zegt, dat mensen die dat doen, de vriendschap op het spel zetten, vandaar mijn vraag: Wat doe je dan?
wijs je mensen de deur? blijkbaar niet
Ik zeg dat als je het wel te risicovol vindt en dat aan de deur aangeeft dat het weleens verkeerd kan vallen en daarmee de vriendschap een knauw krijgt.

Ik zeg niet dat ik persoonlijk geen visite meer ontvang maar dat je in deze tijden beter kunt bellen van te voren om wat af te spreken.

Als mijn vader bij mij is dan komt er niemand binnen.
Als iemand proestend aan de deur staat ook niet.
Enz.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin is hier nu twee keer over de vloer geweest, ik zie daar echt geen bezwaar in. We knuffelen elkaar niet, houden een beetje afstand, dat is het eigenlijk wel. Het RIVM zegt ook niet dat het helemaal niet mag.

Ik ben single en op een gegeven moment werd ik thuis echt een beetje eenzaam. Dus toch maar kijken wat er binnen de grenzen wel mag. Mijn ouders komen eind deze week een dagje hierheen. Die hebben ook wekenlang in quarantaine geleefd (zijn risicogroep), dus die zijn ook blij dat ze er weer even op uit kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik improviseer een beetje. Wijk niet achteruit als er iemand in mijn zone komt maar wend wel mijn gezicht wat af. Ik draag ook vaak een vrolijke mondkap als ik langdurig op mijn gemak ergens wil zijn. Ik ga ervan uit dat dit minstens de helft van de micro-organismen tegenhoudt.

Dus wisselend. Ligt eraan hoe belangrijk ik de situatie vind.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-05-2020 09:55
Ik improviseer een beetje. Wijk niet achteruit als er iemand in mijn zone komt maar wend wel mijn gezicht wat af. Ik draag ook vaak een vrolijke mondkap als ik langdurig op mijn gemak ergens wil zijn. Ik ga ervan uit dat dit minstens de helft van de micro-organismen tegenhoudt.

Dus wisselend. Ligt eraan hoe belangrijk ik de situatie vind.
Ja, dat dus. Het is een beetje varen op zicht ofzo. Zolang ik geen ijsschotsen over het hoofd zie.
Alle reacties Link kopieren
Wij behoren niet tot de risico doelgroep, zijn fit en hebben geen contact met de risico doelgroep. In jouw casus zouden wij dus gewoon mensen binnen laten en hen het toilet laten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet tot de risico groep hoort en ook zelf geen risicomensen bezoekt op de korte termijn dan zou ik het niet heel panisch houden.
Ik zie ook vrienden, geef ze natuurlijk geen knuffel en probeer afstand te houden maar ik pak wel een glas drinken op dat zij ingeschonken hebben en soms kom je ook wel binnen de 1,5 meter als je elkaar passeert.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-05-2020 09:57
Ja, dat dus. Het is een beetje varen op zicht ofzo. Zolang ik geen ijsschotsen over het hoofd zie.
Ja, maar wel graag mijn eigen zicht. Niet dat van een ander die besluit gezellig bij mij op bezoek te komen.

Even bellen van te voren om te peilen of je ook echt welkom bent lijkt me in deze tijd niet teveel gevraagd.
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven