Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Rozen88 schreef:
19-05-2020 01:11
Mondkapjes zouden wel eens het omgekeerde effect kunnen hebben:
Dr. Russell Blaylock heeft een aantal onderzoeken uitgevoerd die langdurig maskergebruik koppelen aan hoofdpijn en een verlaagd bloedzuurstofniveau, die het immuunsysteem kunnen verzwakken, naast nog veel ernstiger zaken.
Bron: https://www.technocracy.news/blaylock-f ... e-healthy/
Ik ben met TO en weiger een mondmasker te dragen, en voor mijn weigering is steun te vinden in de wetenschap.
Daarenboven ziet het er niet uit, iedereen met mondkapjes op straat.
Belachelijk!
Hm ja. Het esthetische argument is echt heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
En hoeveel mensen staan er niet te popelen om weer eens lekker op het terras te gaan zitten 1 juni? Die mensen hebben we nodig, anders is er geen geld meer en kunnen onze banen niet meer betaald worden. Die mondkapjes zijn echt onze minste zorg.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
En tegelijk onze grootste zorg.zodat alles veilig verloopt. Heel lastig. Maar zonder die mondkapjes ben ik gewoon mijn baan kwijt.
-bladora- wijzigde dit bericht op 19-05-2020 01:22
2.34% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
19-05-2020 01:17
Hm ja. Het esthetische argument is echt heel belangrijk.
Laten we dan het medische argument bekijken. RIVM adviseert het? WHO adviseert het?
Nee! Waarom? Omdat het geen zin heeft!
Alle reacties Link kopieren
Rozen88 schreef:
19-05-2020 01:22
Laten we dan het medische argument bekijken. RIVM adviseert het? WHO adviseert het?
Nee! Waarom? Omdat het geen zin heeft!
Precies.
Maar lang leve de schijnveiligheid!!
Kijk naar het desinfecteren van kerken in Italië die al weken leeg staan.
Echt nutteloos, maar hey, we doen er iets tegen.
Of het nou werkt of niet :bonk:
laat maar...
Alle reacties Link kopieren
U vraagt wij draaien. Zie hier de leefstijl adviezen van de overheid; https://www.loketgezondleven.nl/advies- ... oronavirus
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
19-05-2020 00:13
Goh leuk. Weer zo’n topic.
Dit.

Kan dit gewoon allemaal in het complottopic ofzo?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
19-05-2020 01:17
Hm ja. Het esthetische argument is echt heel belangrijk.
Ik vind kleding sowieso onesthetisch, dus ik ga voortaan bloot door het leven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Gaap, weer een nieuwe, zelfbenoemde virusdeskundige. En we hadden er nog maar 17 miljoen -1 (ik) in Nederland. Ik draai me nog eens om en slaap weer verder.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-05-2020 00:48
I love mondkapjes! En je draagt ze niet voor jezelf, maar om een ander niet te besmetten, zoals mijn man, die de hele dag passagiers incheckt. En hij kan niet 8 uur lang werken met een mondkapje, daarvoor doe je het.
Maar joh, doe lekker egoistisch, en denk alleen aan jezelf.
In het ov is het dragen (vanaf 1 juni?) verplicht voor passagiers en personeel heb ik gelezen.
Werkt je man bij het ov?
En waarom kan hij niet 8 uur met een mondkapje op werken? Dat doen verpleegkundigen op de IC toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er geluiddempende mondkapjes komen zodat we niet meer zoveel van die onzin als in de OP hoeven te horen.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 00:29
Ik heb van alles voor mijn medemens over, maar niet als het mij letterlijk de adem beneemt.
Ik vind het virus niet ernstig genoeg voor al deze maatregelen nu nog steeds...

Hahaha :HA: . Wat denk je dat dat virus doet :idee: ?
Alle reacties Link kopieren
Weer een COVIDIOOT .. het land zit er vol mee....
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
S-Groot schreef:
19-05-2020 06:32
Hahaha :HA: . Wat denk je dat dat virus doet :idee: ?
Ik vind het virus adembenemend :flirting:
Ik zal absoluut geen mondkapje dragen

Stoer hoor...
Alle reacties Link kopieren
Hoe vermoeiend weer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
bethweeter schreef:
19-05-2020 06:26
Ik hoop dat er geluiddempende mondkapjes komen zodat we niet meer zoveel van die onzin als in de OP hoeven te horen.
:proud:
SallySpectra* schreef:
19-05-2020 00:13
Goh leuk. Weer zo’n topic.
Inderdaad

Ik vind dat de mods moeten verplichten dat je een mondkapje op moet als je op het forum schrijft.
Meelezers hoeven dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Welke methode raad je dan aan om je immuunsysteem te versterken?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-05-2020 00:48
I love mondkapjes! En je draagt ze niet voor jezelf, maar om een ander niet te besmetten, zoals mijn man, die de hele dag passagiers incheckt. En hij kan niet 8 uur lang werken met een mondkapje, daarvoor doe je het.
Maar joh, doe lekker egoistisch, en denk alleen aan jezelf.
Waarom kan hij geen passagiers inchecken met een mondkapje aan?
Doen wij in de zorg wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Stop met zeiken en richt een politieke partij op als je het allemaal zo goed weet.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 00:38
Ik hoop het niet, dat is toch wat ooit in China gebeurd is?
De keizer beval alle mussen in het land te doden, omdat die volgens hem een plaag vormden aangezien ze (te) veel graan aten.
Aldus geschiedde en hele karren met mussen-lijkjes werden verzameld aldoor het gehele rijk.
Al snel volgde een insectenplaag en het land leed eronder... en wederom het bewijs dat de mens niet altijd maar voor god moet denken te kunnen spelen. :nooo:

Dit verhaal kende ik niet.
Ik ken wel een soortgelijk verhaal van mijn grootouders. Toen moesten massaal alle vossen gedood worden, want die zouden hondsdolheid verspreiden.
Dus zo geschiedde.
Niet veel later begon het duinlandschap te veranderen. Complete duinvlakte zakte in elkaar of spoelde weg.
Het bleek overpopulatie aan konijnen die er gatenkazen van maakte met hun holen en tunnels. Een hele dure les.
Maar de mens leert het gelukkig nooit ;-)
On topic: ik volg braaf de regels op van de minister en het RIVM.
Leuk vind ik het niet, maar het is niet anders.
Wil je er niet aan meedoen? Sluit jezelf dan thuis op en val anderen niet lastig met je drang om eigengereid en tegendraads te zijn.
Heel storend voor je medemens.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht juist met smart op een vaccin. Geen injectie om te bestrijden, maar om te voorkomen. Een antigen wat het lichaam triggert om zelf antistoffen aan te maken lijkt mij een ideale oplossing.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?

maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in?


Dat doen ze al hoor!
Al lang voor corona.
Kruip eens onder je steen vandaan zou ik zeggen.

Vooruit dan; hier alvast een mooie website over gezond eten https://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx

de rest mag je lekker zelf googlen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven