Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Virussen bij de bron aanpakken... goed plan! Ik citeer graag Midas Dekkers in deze:
Volgens mij is het medicijn waar iedereen nu zo naarstig naar zoekt zestig jaar geleden al gevonden… Dat medicijn staat kortweg bekend als ‘de pil’. ;-D

Maar ja, daar verminder je de huidige overbevolking niet mee. Preventief ruimen dan maar? Of bedoel je dat niet met aanpakken bij de bron, TO?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Niemand zegt dat het kapje voor eeuwig is. Niemand zegt toch dat onze kinderen hier hun leven lang geconfronteert mee gaan worden?
En je immuunsysteem verbeteren is moeilijk te doen voor mensen met een immuundeficiiëntie. Verder velt het virus ook kerngezonde mensen.
En je bent je er toch van bewust dat elke (sociale) aanpassing, die niet in het gekende plaatje van de mens past, op verzet stuit. Het is namelijk heel moeilijk ons zelf aan te passen of ons beeld van onze werkelijkheid aan te passen.
tantejans schreef:
19-05-2020 00:29
Ik heb van alles voor mijn medemens over, maar niet als het mij letterlijk de adem beneemt.
Ik vind het virus niet ernstig genoeg voor al deze maatregelen nu nog steeds...
Misschien moet je even een dag meelopen op de IC. Dan kun je zien dat dergelijke uitspraken een belediging zijn voor mensen die elke dag keihard werken en extra diensten draaien om mensen weer te laten herstellen van dit virus. Makkelijk ook dit te roepen van achter je beeldscherm.
tantejans schreef:
19-05-2020 00:29
Ik heb van alles voor mijn medemens over, maar niet als het mij letterlijk de adem beneemt.
Ik vind het virus niet ernstig genoeg voor al deze maatregelen nu nog steeds...
Als het nu écht heel erg nuttig was, dán...
Maar het heeft dus geen nut.
En daarom doe ik "zo moeilijk".

Er wordt op mijn emoties gespeeld door te zeggen dat ik wat voor mijn medemens over moet hebben, maar dat is juist helemaal het punt niet.
Heel veel mensen zijn veel te bang gemaakt, ik zie kinderen van onder de 12 met een mondkapje op de fiets, op skates.
Dat gaat echt veel te ver.

We mogen zelfs niet eens meer normaal ademen, of een keer verkouden zijn?
Hoe kun je daar nu niet tegen in opstand komen?
Prima als je geen mondkapje wil dragen maar dan ga je dus niet met het ov.

Wat een gejank om niets weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jij alleen om jezelf geeft. Goed voorbeeld ook naar je kinderen toe. Je zou iets met je talent moeten doen. Voorlichting geven op scholen, bijeenkomsten organiseren in kerken, met je eigen stant op beursen gaan staan. En alle mensen met mondkapjes op laten nemen, zijn ze nou helemaal gek geworden.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
19-05-2020 07:31
Prima als je geen mondkapje wil dragen maar dan ga je dus niet met het ov.

Wat een gejank om niets weer.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft iedereen het gehad ofzo.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 19-05-2020 07:56
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
19-05-2020 00:08
Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien.
Oh, jij wil er zelf geen dragen maar je wil ook niet dat andere mensen hem dragen? Poeh, dan zal je lang binnen moeten blijven meid, tot ze uit het straatbeeld verdwenen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur. Mondkapjes zijn per 1 juni alleen in het OV verplicht omdat het daar moeilijker is om afstand te houden van elkaar. Je ziet op andere plaatsen ook mensen met mondkapjes maar daar kiezen ze zelf voor. Ik ben weer bij de kapper geweest en die hadden ook geen mondkapjes op, dat is ook niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
19-05-2020 01:17
En hoeveel mensen staan er niet te popelen om weer eens lekker op het terras te gaan zitten 1 juni? Die mensen hebben we nodig, anders is er geen geld meer en kunnen onze banen niet meer betaald worden. Die mondkapjes zijn echt onze minste zorg.
ikikikikik!!!!! ik kan niet wáchten! jij lekker terug aan het werk en ik even heerlijk op het terras. ohhh wat een cadeautje zal dat zijn <3 ik draag 5 mondkapjes en een radioactief bodysuit als dat ervoor nodig is!
En doooooor!
Rozen88 schreef:
19-05-2020 01:22
Laten we dan het medische argument bekijken. RIVM adviseert het? WHO adviseert het?
Nee! Waarom? Omdat het geen zin heeft!
Klopt. Maar ik heb geen zin in boetes elke dag. Dus als ik met het ov zou moeten (wat niet hoeft, naar stel dat ) dan doe ik voor de vorm wel een mondkapje op hoor.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 08:06
0.83% gewijzigd
Doornroosje75 schreef:
19-05-2020 07:28
Virussen bij de bron aanpakken... goed plan! Ik citeer graag Midas Dekkers in deze:
Volgens mij is het medicijn waar iedereen nu zo naarstig naar zoekt zestig jaar geleden al gevonden… Dat medicijn staat kortweg bekend als ‘de pil’. ;-D

Maar ja, daar verminder je de huidige overbevolking niet mee. Preventief ruimen dan maar? Of bedoel je dat niet met aanpakken bij de bron, TO?
Ach, het probleem lost zich vanzelf op:
It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.

TO zal dus niet overleven, wat jammer nou :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
19-05-2020 07:56
Oh, jij wil er zelf geen dragen maar je wil ook niet dat andere mensen hem dragen? Poeh, dan zal je lang binnen moeten blijven meid, tot ze uit het straatbeeld verdwenen zijn.
Of ze sluit haar luiken en gebruikt deze.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Cookielover schreef:
19-05-2020 07:56
Oh, jij wil er zelf geen dragen maar je wil ook niet dat andere mensen hem dragen? Poeh, dan zal je lang binnen moeten blijven meid, tot ze uit het straatbeeld verdwenen zijn.
En vooral niet naar de tandarts of een ziekenhuis gaan
Alle reacties Link kopieren
Arme arme TO. Nou mag iedereen geleidelijk weer een beetje naar buiten, moet zij nog steeds binnenblijven omdat ze geen mondkapjes wil zien. Enge dingen hè!

:facepalm:
Rozen88 schreef:
19-05-2020 01:22
Laten we dan het medische argument bekijken. RIVM adviseert het? WHO adviseert het?
Nee! Waarom? Omdat het geen zin heeft!

En toch gebruiken ze in Duitsland wél mondkapjes op basis van wat óns RIVM onderzocht heeft.

Maar zwart-wit denken is het lekkerst, dat snap ik ook wel. Lekker overal tegenaan schoppen en jezelf slimmer voelen. Iets dommers bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 09-11-2020 16:47
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou draag ik liever een mondkapje dan dat ik alcohol, suiker en vet moet laten staan.
En toch heeft ze wel een punt. Er is nog steeds een tekort in de zorg aan mondkapjes en andere beschermende middelen en toch daalt het aantal besmettingen.
Geronimo2 schreef:
19-05-2020 08:10
En toch heeft ze wel een punt. Er is nog steeds een tekort in de zorg aan mondkapjes en andere beschermende middelen en toch daalt het aantal besmettingen.
Welk punt? Mondkapjes zijn niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het nu om het beheersen van de verspreiding gaat (dus mondkapjes, afstand houden) omdat gedacht wordt dat de zorg anders overbelast wordt en landen het onacceptabel vinden als er veel mensen sterven door gebrek aan zorg. Plus uiteraard overwerkte zorgmedewerkers.

Vraag is of dit echt zou gebeuren en als het echt zou gebeuren, of iedereen dat dan onacceptabel zou vinden.

Het is lastig om hier helderheid in te krijgen, want er is weinig data beschikbaar, de cijfers kloppen vaak niet helemaal, je kunt lastig vergelijken tussen verschillende landen. Of een bepaalde aanpak de beste is, is dus ook niet echt duidelijk. Ik draag wel een mondkapje in het OV, weet ook niet zeker of dit het beste is, maar daar ga ik nu wel van uit.

Ik vrees er wel voor dat nu enorm veel grenzen van privacy worden overschreden en dat dit niet zomaar zal worden teruggedraaid.

Daarnaast zou ik ook zeker de relatie tussen mens en dier veel hoger op de politieke agenda willen hebben. Partij van de Dieren kijkt nog het meest op deze iets langere termijn en komt ook met wat creatievere oplossingen, maar die richten zich (uiteraard) vooral op het voorkomen van dierenleed. RIVM had het voor deze uitbraak wel vaak over obesitas, dus dat staat toch wel op de agenda, maar mag altijd hoger.

In plaats van mondkapjes verplichten zou je ook red bull, frituur en snoep op scholen kunnen verbieden. Maar dat is wel weer ernstig betuttelend. Wat zou jij graag willen zien?
Wat een hysterie weer, TO ik geef je gelijk. 2017 vielen hier 9500 doden door een virus, geen haan ( of forumleden) kraaide daarnaar. Leven ging gewoon door. En nu slaat iedereen door en lopen als een kudde makke schapen achter de regering ( RIVM) aan, en piepen om niks. Het probleem is de mens, die veroorzaakt zulke ziektes simpelweg omdat er veel te veel van zijn en daarbij geen enkel respect voor ander leven heeft. Moeder natuur grijpt in, en zal nog vaker gebeuren
Dida73 schreef:
19-05-2020 08:19
Wat een hysterie weer, TO ik geef je gelijk. 2017 vielen hier 9500 doden door een virus, geen haan ( of forumleden) kraaide daarnaar. Leven ging gewoon door. En nu slaat iedereen door en lopen als een kudde makke schapen achter de regering ( RIVM) aan, en piepen om niks. Het probleem is de mens, die veroorzaakt zulke ziektes simpelweg omdat er veel te veel van zijn en daarbij geen enkel respect voor ander leven heeft. Moeder natuur grijpt in, en zal nog vaker gebeuren
Je hebt gelijk. Ik stel voor dat je een voorbeeld stelt en je laat euthaniseren.

Had je zoiets in gedachten?
Alle reacties Link kopieren
Dida73 schreef:
19-05-2020 08:19
Wat een hysterie weer, TO ik geef je gelijk. 2017 vielen hier 9500 doden door een virus, geen haan ( of forumleden) kraaide daarnaar. Leven ging gewoon door. En nu slaat iedereen door en lopen als een kudde makke schapen achter de regering ( RIVM) aan, en piepen om niks. Het probleem is de mens, die veroorzaakt zulke ziektes simpelweg omdat er veel te veel van zijn en daarbij geen enkel respect voor ander leven heeft. Moeder natuur grijpt in, en zal nog vaker gebeuren
Begrijp je dan niet dat het zonder de maatregelen veel erger was geworden? Iets met IC capaciteit enzo
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven