Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Een paar dingen.

'Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.'
-> Heb je een beetje spaargeld voor alle boetes?

'Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden? En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?'

-> ik kan merken dat je hevig bent ingelezen over het fenomeen 'immuunsysteem versterken'. Dan kun je me vast ook vertellen hoe lang het duurt voordat je je immuunsysteem voldoende hebt versterkt. En hoe een ander kan zien dat je dat hebt gedaan (want een mondkapje is volgens mij vooral voor anderen). En natuurlijk: of je met een mega-geweldig immuunsysteem misschien toch nog besmet kan worden met het virus en deze ook nog kunt overdragen aan anderen.
Ik vermoed dat je antwoorden op deze vragen antwoord zullen geven op jouw vraag.

'We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby'

-> heb je, naast uitgebreid onderwijs over het versterken van je immuunsysteem, ook onderwijs gehad op het gebied van economie en maatschappijleer? Snap je het principe dat ondernemers voor werkgelegenheid zorgen en daarmee dus een belangrijke bijdrage doen aan het feit dat heel veel mensen in Nederland elke dag kunnen eten en een dak boven hun hoofd hebben? En dat het geweldig is dat er ondernemers zijn die bij een afnemende vraag naar hun gebruikelijke diensten en producten flexibel genoeg zijn geweest om alternatieven te zoeken?

'Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken.'
-> Dat klinkt een beetje eng, ik krijg er een beetje familiedrama-vibe van. Moeten we Veilig Thuis informeren of valt het wel mee?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 00:21
Ik wil ook niet dat mijn kind hieraan went en dit normaal gaat vinden, met mama in de winkel verplicht met zo'n ding voor 😷haar gezicht. 😘
Eens. Overdreven gedoe allemaal. Die hele corona paniek. Ik vind dat alles weer normaal moet worden en alles open, kinderen weer fulltime naar school. Laat maar los en komt wat komt. Ben het helemaal eens ket t.o. dat er veel meer economische belangen meespelen dan wij denken en dat het virus bij de bron aangepakt moet worden. Die markten in China met levende dieren gaan gewoon door.
Een mondkapje ga ik niet dragen en vaccinatie straks ga ik ook niet doen. Ik ben niet bang en laat me ook niet bang maken. Idiote wereld.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
19-05-2020 00:29
Ik heb van alles voor mijn medemens over, maar niet als het mij letterlijk de adem beneemt.
Ik vind het virus niet ernstig genoeg voor al deze maatregelen nu nog steeds...
Als het nu écht heel erg nuttig was, dán...
Maar het heeft dus geen nut.
En daarom doe ik "zo moeilijk".

Er wordt op mijn emoties gespeeld door te zeggen dat ik wat voor mijn medemens over moet hebben, maar dat is juist helemaal het punt niet.
Heel veel mensen zijn veel te bang gemaakt, ik zie kinderen van onder de 12 met een mondkapje op de fiets, op skates.
Dat gaat echt veel te ver.

We mogen zelfs niet eens meer normaal ademen, of een keer verkouden zijn?
Hoe kun je daar nu niet tegen in opstand komen?
Precies. Mensen wordne gek gemaakt. Door al dat nieuws de hele tijd. Doe toch allemaal normaal. Het leven is niet maakbaar en ja, er gaan mensen dood elke dag. Ik kan niet eens meer normaal hoesten of niezen zpnder dat ik wordt aangekeken alsof ik een misdaad bega.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het volkomen met je eens.

Het is belachelijk om iets wat niet werkt verplicht te stellen. Sterker nog: in de richtlijn staat dat je alleen mondkapjes mag gebruiken die GEEN vorm van bescherming bieden. (Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/15/ka ... s-a3999884)

Het is ook belachelijkom het ene jaar de boerka te verbieden in het ov, met als argument dat je iemands gezicht niet kan zien. En het volgende jaar eenzelfde soort bedekking voor iedereen verplicht te stellen in datzelfde ov.

In mijn stad zijn ze ook verplicht op de pont. Dat is een tochtje van 3 minuten in de buitenlucht, anderhalve meter afstand houden is haalbaar. Op de terugweg moet je een ander mondkapje dragen dan op de heenweg. Een brug is er wel, maar is minstens een halfuur omfietsen met wind mee.
Officieel is de pont openbare weg, waar mondkapjes niet verplicht zijn. Een conducteur is er dan ook niet. Maar het vervoerbedrijf heeft de pont gelijkgesteld aan de bus. Niemand weet waarom.

Plus, zelfs als de mondkapjes wel zouden werken, dan is het symptoombestrijding. Stoppen met intensieve veehouderij zet meer zoden aan de dijk.

Ik snap best dat er legio mensen zijn die zich hier niet druk om maken. Er zijn zat andere dingen om je druk over te maken. Wat ik dan weer niet snap, is dat die hier in het topic moeten posten dat ze het zo vermoeiend vinden. Dat is geen respectvolle manier van discussiëren (hoewel je het zelf ongetwijfeld labelt als ‘gewoon mijn mening’) en komt ook niet bijster intelligent over.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
19-05-2020 08:39
Eens. Overdreven gedoe allemaal. Die hele corona paniek. Ik vind dat alles weer normaal moet worden en alles open, kinderen weer fulltime naar school. Laat maar los en komt wat komt. Ben het helemaal eens ket t.o. dat er veel meer economische belangen meespelen dan wij denken en dat het virus bij de bron aangepakt moet worden. Die markten in China met levende dieren gaan gewoon door.
Een mondkapje ga ik niet dragen en vaccinatie straks ga ik ook niet doen. Ik ben niet bang en laat me ook niet bang maken. Idiote wereld.
Ikke, ikke, ikke.

Een mondkapje ga je niet dragen? Je hebt een groot spaarpotje?
Alle reacties Link kopieren
Altijd lachen om een paar zelfbenoemde internet virologen in de reacties te zien. Chapeau chapeau hoor! Echt ongelooflijk dat sommigen altijd zo van de massa willen afwijken en hun eigen plan trekken ten koste van anderen.

Wat mij betreft is het helemaal prima als je geen mondkapje wil dragen, maar dat betekent dus wel dat je niet met het OV gaat reizen. Dit virus niet erg genoeg vinden is een klap in het gezicht voor al het zorgpersoneel en anderen in de frontlinie die zich uit de naad werken.

Ga vooral lekker je eigen gang, maar houdt anderen die zich wel aan de regels willen houden hier buiten. Enne.. klagen als je 400 euro boete krijgt voor onverantwoord gedrag zit er dan ook niet in.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft is juist dit hele "het is een complot-ze manipuleren de boel-ze doen het niet goed- ze kunnen me echt niet verplichten" geluid ontzettend overdreven en paniekzaaierij. En dan zeggen "ze maken mij niet bang!"maar vervolgens wel volledig in de emotie schieten. Voor zover ik het weet is het mondkapje alleen verplicht in het ov, en heus niet voor altijd, dus relax.
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
19-05-2020 08:45
Wat mij betreft is juist dit hele "het is een complot-ze manipuleren de boel-ze doen het niet goed- ze kunnen me echt niet verplichten" geluid ontzettend overdreven en paniekzaaierij. En dan zeggen "ze maken mij niet bang!"maar vervolgens wel volledig in de emotie schieten. Voor zover ik het weet is het mondkapje alleen verplicht in het ov, en heus niet voor altijd, dus relax.
Hear hear! Mensen die het hardst roepen dat ze niet bang zijn, zijn het daadwerkelijk wel.
Peixe schreef:
19-05-2020 00:36
:facepalm:
Dit.
Ik las deze, vrij vertaald: 'Mensen gedragen zich als verwende peuters die hun zondagse blouse niet lekker vinden zitten. Het gaat niet om een onderdrukking, je moet een masker op om naar je arbo veilige baan te kunnen of je avocado's en je biologische vlees te kunnen kopen. Wees blij dat je niet in een sloppenwijk woont waar de mensen bij bosjes onbehandeld dood neervallen en dat je deze opties hebt om je verwende leventje voor te zetten'.
Echt. Stel je niet zo aan.
Dolfijn911 schreef:
19-05-2020 08:45
Wat mij betreft is juist dit hele "het is een complot-ze manipuleren de boel-ze doen het niet goed- ze kunnen me echt niet verplichten" geluid ontzettend overdreven en paniekzaaierij. En dan zeggen "ze maken mij niet bang!"maar vervolgens wel volledig in de emotie schieten. Voor zover ik het weet is het mondkapje alleen verplicht in het ov, en heus niet voor altijd, dus relax.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je topic eigenlijk nogal egoïstisch.
Jij bent zeker ook zo iemand die alsnog de winkel instapt terwijl je snot verkouden bent?

Tuurlijk is de situatie even niet leuk op het moment, maar als iedereen zo denkt en lekker schijt aan de regels heeft, hebben we binnenkort weer een uitbarsting.
Sylphide75 schreef:
19-05-2020 08:39
Eens. Overdreven gedoe allemaal. Die hele corona paniek. Ik vind dat alles weer normaal moet worden en alles open, kinderen weer fulltime naar school. Laat maar los en komt wat komt. Ben het helemaal eens ket t.o. dat er veel meer economische belangen meespelen dan wij denken en dat het virus bij de bron aangepakt moet worden. Die markten in China met levende dieren gaan gewoon door.
Een mondkapje ga ik niet dragen en vaccinatie straks ga ik ook niet doen. Ik ben niet bang en laat me ook niet bang maken. Idiote wereld.
Laat maar los en komt wat komt :hihi:

Je beseft dat dat dan ook geldt als jij ziek wordt hè. Of je geliefden.
Stel dat jij overlijdt en de vader van je kinderen ook, dan zijn je kinderen wees omdat jij maatregelen niet nodig vond.
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
19-05-2020 08:45
Wat mij betreft is juist dit hele "het is een complot-ze manipuleren de boel-ze doen het niet goed- ze kunnen me echt niet verplichten" geluid ontzettend overdreven en paniekzaaierij. En dan zeggen "ze maken mij niet bang!"maar vervolgens wel volledig in de emotie schieten. Voor zover ik het weet is het mondkapje alleen verplicht in het ov, en heus niet voor altijd, dus relax.
Dit topic is helemaal geen complot-ze-manipuleren-de-boel-paniekzaaierij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ervaar ook een flinke weerstand tegen mondkapjes in het openbaar leven. Geen idee waarom, ik voel dat gewoon zo. Daarom ben ik blij dat ik geen gebruik hoef te maken van het OV en dat ze hier niet in winkels gedragen hoeven te worden. Ik kan het dus mooi ontlopen...

Over de lichamelijke weerstand: het verbaast mij ook wel dat er niet meer gehamerd wordt op gezond leven en jezelf fit krijgen of houden. Neem vitamine D, enorm goed voor de weerstand, maar zoveel mensen hebben een tekort. Een Indonesisch onderzoek toont aan dat je dan een veel grotere kans hebt op een slecht verloop van de ziekte, zelfs als statistisch gecorrigeerd wordt voor leeftijd, geslacht en andere onderliggende ziektes. En het mooie: de zon is gratis.

Verder hangen de risicofactoren van een te hoge bloeddruk, diabetes, obesitas, hart- en vaatziekten en overtollig buikvet vaak samen met de voeding. Ook hier hoor ik erg weinig over. En het hoeft echt geen maanden te duren om je risico op dit punt flink te verlagen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt echt doodmoe van al die stoere 'kan mij de regels wat boeien' mensen en hun gescherm met vrijheid.

Vrijheid zonder verantwoordelijkheidsgevoel of empathie is gewoon egoïsme. Wees daar maar trots op.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
1600 zorgprofessionals: wacht niet op vaccin, maar werk aan gezonde leefstijl - https://nos.nl/l/2334347

Potverdorie, wat er vandaag toch op het nieuws verschijnt.
malibu82 schreef:
19-05-2020 08:56
Ik ervaar ook een flinke weerstand tegen mondkapjes in het openbaar leven. Geen idee waarom, ik voel dat gewoon zo. Daarom ben ik blij dat ik geen gebruik hoef te maken van het OV en dat ze hier niet in winkels gedragen hoeven te worden. Ik kan het dus mooi ontlopen...

Over de lichamelijke weerstand: het verbaast mij ook wel dat er niet meer gehamerd wordt op gezond leven en jezelf fit krijgen of houden. Neem vitamine D, enorm goed voor de weerstand, maar zoveel mensen hebben een tekort. Een Indonesisch onderzoek toont aan dat je dan een veel grotere kans hebt op een slecht verloop van de ziekte, zelfs als statistisch gecorrigeerd wordt voor leeftijd, geslacht en andere onderliggende ziektes. En het mooie: de zon is gratis.

Verder hangen de risicofactoren van een te hoge bloeddruk, diabetes, obesitas, hart- en vaatziekten en overtollig buikvet vaak samen met de voeding. Ook hier hoor ik erg weinig over. En het hoeft echt geen maanden te duren om je risico op dit punt flink te verlagen...
De WHO is echt wel bezig met gezond leven. Ik volg ze op Facebook (Stond op Feesboek dus is waar) en de afgelopen weken heb ik berichten voorbij zien komen over roken, suiker, sporten, groenten/fruit, etc. Allemaal in verhouding tot Covid-19.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
19-05-2020 08:44
Altijd lachen om een paar zelfbenoemde internet virologen in de reacties te zien. Chapeau chapeau hoor! Echt ongelooflijk dat sommigen altijd zo van de massa willen afwijken en hun eigen plan trekken ten koste van anderen.

Wat mij betreft is het helemaal prima als je geen mondkapje wil dragen, maar dat betekent dus wel dat je niet met het OV gaat reizen. Dit virus niet erg genoeg vinden is een klap in het gezicht voor al het zorgpersoneel en anderen in de frontlinie die zich uit de naad werken.
En dit vind ik er ook heel erg aan. Ik heb een andere mening dan jij. Tot nu toe was dat een groot goed in Nederland, vrije meningsuiting. Maar nu wordt iemand die ‘van de massa wil afwijken’ meteen verketterd als antisociaal. En word er meteen maar verondersteld dat als je het niet met de overheid eens bent, dat je dan het virus niet erg genoeg vindt.

De overheid maakt politieke keuzes. Het zijn keuzes, geen natuurwetten. De overheid zegt bovendien zelf dat ze dat doen op basis van te weinig informatie. Maar als je waagt te twijfelen aan zo’n slecht onderbouwde en politiek gemotiveerde keuze, dan word je weggehoond. Letterlijk de mond gesnoerd.

Dit soort kuddegedrag is een gevaar voor de democratie.
-jolijn- schreef:
19-05-2020 08:35
Een paar dingen.

'Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.'
-> Heb je een beetje spaargeld voor alle boetes?

'Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden? En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?'

-> ik kan merken dat je hevig bent ingelezen over het fenomeen 'immuunsysteem versterken'. Dan kun je me vast ook vertellen hoe lang het duurt voordat je je immuunsysteem voldoende hebt versterkt. En hoe een ander kan zien dat je dat hebt gedaan (want een mondkapje is volgens mij vooral voor anderen). En natuurlijk: of je met een mega-geweldig immuunsysteem misschien toch nog besmet kan worden met het virus en deze ook nog kunt overdragen aan anderen.
Ik vermoed dat je antwoorden op deze vragen antwoord zullen geven op jouw vraag.

'We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby'

-> heb je, naast uitgebreid onderwijs over het versterken van je immuunsysteem, ook onderwijs gehad op het gebied van economie en maatschappijleer? Snap je het principe dat ondernemers voor werkgelegenheid zorgen en daarmee dus een belangrijke bijdrage doen aan het feit dat heel veel mensen in Nederland elke dag kunnen eten en een dak boven hun hoofd hebben? En dat het geweldig is dat er ondernemers zijn die bij een afnemende vraag naar hun gebruikelijke diensten en producten flexibel genoeg zijn geweest om alternatieven te zoeken?

'Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken.'
-> Dat klinkt een beetje eng, ik krijg er een beetje familiedrama-vibe van. Moeten we Veilig Thuis informeren of valt het wel mee?
Mooie reactie
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, rust kan je redden.
Maak niet zo'n drama van kleinigheden als een mondkapje of 1,5 meter afstand, is dat nu zo'n ondragelijk kruis?? Leuk is het niet, verre van!
Maar bij al die opstandigheid en pessimisme is niks of niemand gebaat.
Ben het eens met wat ik hierboven las, sommige vallen terug in hun koppige peutergedrag.
"Ik wil dit niet! en ik ben al minstens twee dus ik zeg NEE!"
-Darkside- schreef:
19-05-2020 08:58
1600 zorgprofessionals: wacht niet op vaccin, maar werk aan gezonde leefstijl - https://nos.nl/l/2334347

Potverdorie, wat er vandaag toch op het nieuws verschijnt.
Niemand besteedt hier aandacht aan 8-)
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
19-05-2020 08:59
De WHO is echt wel bezig met gezond leven. Ik volg ze op Facebook (Stond op Feesboek dus is waar) en de afgelopen weken heb ik berichten voorbij zien komen over roken, suiker, sporten, groenten/fruit, etc. Allemaal in verhouding tot Covid-19.

Oh, ik geloof direct dat de WHO daarmee bezig is. Ik vind het alleen zo jammer dat dit soort dingen niet in 1 zin genoemd worden samen met: Blijf thuis bij ziekte. Of Ontloop drukte. Dat zijn de bekende motto's.

Niet: Zorg voor minstens 30 minuten beweging per dag. Kook gezonde maaltijden. Zorg voor voldoende slaap. Dat soort dingen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
-Summer- schreef:
19-05-2020 08:52
Ik vind je topic eigenlijk nogal egoïstisch.
Jij bent zeker ook zo iemand die alsnog de winkel instapt terwijl je snot verkouden bent?

Tuurlijk is de situatie even niet leuk op het moment, maar als iedereen zo denkt en lekker schijt aan de regels heeft, hebben we binnenkort weer een uitbarsting.
Twee drogredenen: ad hominem en hellend vlak.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
19-05-2020 09:01
En dit vind ik er ook heel erg aan. Ik heb een andere mening dan jij. Tot nu toe was dat een groot goed in Nederland, vrije meningsuiting. Maar nu wordt iemand die ‘van de massa wil afwijken’ meteen verketterd als antisociaal. En word er meteen maar verondersteld dat als je het niet met de overheid eens bent, dat je dan het virus niet erg genoeg vindt.

De overheid maakt politieke keuzes. Het zijn keuzes, geen natuurwetten. De overheid zegt bovendien zelf dat ze dat doen op basis van te weinig informatie. Maar als je waagt te twijfelen aan zo’n slecht onderbouwde en politiek gemotiveerde keuze, dan word je weggehoond. Letterlijk de mond gesnoerd.

Dit soort kuddegedrag is een gevaar voor de democratie.
Je hebt nog steeds vrijheid van meningsuiting, het is alleen in deze tijden gevaarlijk als mensen afwijken van de massa. En ja, ik benoem het nog een keer want zo zit de vork gewoon in de steel. Je mag wat mij betreft je eigen plan trekken, maar daar laat je anderen dus buiten. Egoïsme in de mens komt naar boven in de mens in tijden van crisis. Je vergelijking met kuddegedrag is totaal misplaatst. Er is een regelrechte pandemie gaande en je hebt nu even te luisteren naar wat je wordt opgedragen. Is dat zo moeilijk? Die kapjes draag je niet eens voor jezelf, maar voor anderen die bijv. naar hun vitale beroep reizen.

Als je het beter weet dan de experts kan je een spoedcursus overwegen bij een viroloog en plaatsnemen bij het OMT overleg. Ik wens je verder nog een fijne dag en let een beetje op anderen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het niet raar dat in Nederland mensen zo graag afwijken van de norm wbt corona, het is hetzelfde als met het rookverbod in de horeca. Waar ik woonde (Engeland) was het redelijk snel geaccepteerd, dat niet meer roken in de pub. Niet dat mensen het per se leuk vonden hoor.

Maar niet dat jarenlange gejammer en gezeik met controles en potjes op de bar om boetes te betalen etc etc. Want ook al wat het slecht voor de gezondheid van een ander, het moest toch allemaal maar kunnen en zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven