Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes-hysterie en meer van dat soort onzin

19-05-2020 00:08 833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er niet aan mee. Ik zal absoluut geen mondkapje dragen, ook al wordt het verplicht.

Kan iemand mij vertellen waarom overheden het virus niet bij de bron willen aanpakken, maar alleen willen bestrijden?
En waarom NIEMAND het heeft over het versterken van je immuunsysteem, maar alleen maar over mondkapjes?
Ik ben oprecht op zoek naar een inhoudelijk antwoord.

Wie zegt dat het dragen van mondkapjes tijdelijk is? Straks staat er een ander virus voor de deur, want de bron aanpakken (namelijk het terugdringen van het dichte leven tussen mens en dier) doen we niet en is niet eens een klein agendapuntje. Ik hoor zelfs de WHO er niet over. Die prijst China alleen maar over haar fantastische aanpak. Ehm, was het virus daar niet ontstaan!? Verschillende overheden gaan ver over de scheef met de privacy van de burger. En de mensen gaan er door hun angst helemaal in mee.

We hebben het continu over het vaccin en mondkapjes (bestrijden dus, weer) en men komt met de meest belachelijke 'uitvindingen': een knuffelgordijn, masker met afstandsbediening (zodat je kan eten, in een restaurant bijv.) en wat nog meer. Hier zijn uiteraard partijen bij betrokken die grote economische belangen hebben en een zeer goede lobby, maar de minder economische interessante 'alternatieven', zoals doodgewoon het verbeteren van je eigen immuunsysteem, hoor je helemaal niet. Wederom zelfs van de WHO niet, en het RIVM ook niet... Bepaalde zaken laten staan of verminderen (suiker, alcohol, vet...) doet ontzettend wonderen voor je immuunsysteem, en laat dat nou veel interessanter zijn tegen een virus. Waarom adviseert de overheid hier ons dan niet beter in? België slaat al helemaal de plank mis: sporten wordt nog altijd bemoeilijkt en minister van Volksgezondheid is zelf morbide obese. De overheid wil zelfs bepalen hoeveel mensen je mag zien.

Om nog maar niet te spreken over het straatbeeld. Ik zal mijn kinderen niet grootbrengen in een omgeving waar het normaal is een groot deel van je gezicht te bedekken. Vooral als ik ergens alleen loop, 's avonds en/of waar weinig mensen te vinden zijn, wil ik geen mondkapjes zien. Ik voel me er echt niet veiliger op en ik weet zeker (op den duur) meerdere vrouwen ook niet.

Zo. Dat is mijn mening, en nu die van jullie.
spinnetje_ wijzigde dit bericht op 19-05-2020 00:16
0.15% gewijzigd
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 10:48
Het influenza vaccin zit wel standaard in het vaccinatieprogramma van de CDC, maar het is dus nergens in de VS verplicht volgens jou?

https://www.cdc.gov/vaccines/schedules/ ... l#note-flu
Nee, want het hele vaccinatieprogramma is niet verplicht.
maylina schreef:
23-05-2020 10:46
En wat wil je zeggen met het delen van deze link?
Het gaat over de invoering van een digitaal covi-pas met code groen, oranje en rood.
Nederland is 1 van de 15 landen die er misschien mee gaan beginnen
Ik vond het wel toepasselijk in dit topic.
tantejans schreef:
23-05-2020 10:48
Het influenza vaccin zit wel standaard in het vaccinatieprogramma van de CDC, maar het is dus nergens in de VS verplicht volgens jou?

https://www.cdc.gov/vaccines/schedules/ ... l#note-flu

Nee, het wordt aangeboden inderdaad, maar het is niet verplicht. Het gehele vaccinatieprogramma is niet verplicht.
tantejans schreef:
23-05-2020 10:54
Het gaat over de invoering van een digitaal covi-pas met code groen, oranje en rood.
Nederland is 1 van de 15 landen die er misschien mee gaan beginnen
Ik vond het wel toepasselijk in dit topic.

:roll:
tantejans schreef:
23-05-2020 10:54
Het gaat over de invoering van een digitaal covi-pas met code groen, oranje en rood.
Nederland is 1 van de 15 landen die er misschien mee gaan beginnen
Ik vond het wel toepasselijk in dit topic.
En heb je verder gezocht naar informatie hierover? Of het daadwerkelijk ingevoerd gaat worden, of het via de Nederlandse overheid uitgezet gaat worden, of het verplicht of vrijwillig is, of het een commercieel initiatief is en meer een reclamepraatje en of het echt nieuws is uit betrouwbare bron?
maylina schreef:
23-05-2020 11:00
En heb je verder gezocht naar informatie hierover? Of het daadwerkelijk ingevoerd gaat worden, of het via de Nederlandse overheid uitgezet gaat worden, of het verplicht of vrijwillig is, of het een commercieel initiatief is en meer een reclamepraatje en of het echt nieuws is uit betrouwbare bron?

Tuurlijk niet!
maylina schreef:
23-05-2020 11:00
En heb je verder gezocht naar informatie hierover? Of het daadwerkelijk ingevoerd gaat worden, of het via de Nederlandse overheid uitgezet gaat worden, of het verplicht of vrijwillig is, of het een commercieel initiatief is en meer een reclamepraatje en of het echt nieuws is uit betrouwbare bron?
Mag ik het er hier niet over hebben?
Je hoeft er wat mij betreft niet op in te gaan hoor, dus wat is het probleem?
Ik wilde samen de discussie voeren, want misschien dat iemand anders het interessant vindt en er meer van weet, dan kunnen we erover praten.
Jij verwacht een compleet verslag lijkt wel, maar dit is geen examen, dit is een discussieforum.
Tantejans, je kan wel van alles wat je op het internet tegenkomt mbt corona hier op het forum dumpen onder het mom van toepasselijkheid, maar als het flauwekul of onwaar is draagt dat niet bij aan de discussie, alleen maar aan verwarring en fake news. Mijn bijdrage aan deze discussie is dat jouw claim dat griepvaccinaties verplicht zijn in de VS aantoonbaar onwaar is en dat deze nieuwsflodder over het coronapaspoort weinig tot geen waarde heeft.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 10:42
Ik vind het een lastige, want er zijn ook veel mensen die zeggen dat die weerlegging geen wetenschappelijke onderbouwing heeft.
Ik begon zelf met het idee om mijn bezorgdheid te ontkrachten, maar hoe meer ik me inlees hoe dubieuzer het wordt.
Het is niet dat ik het meteen voor waar aanneem, maar als ik dan lees dat ook in Nederland de jaarlijkse griepprik voor kinderen al op de agenda staat dan denk ik; waar zijn we helemaal mee bezig?
Er is helemaal geen bewijs dat de griepprik voor kinderen enig nut heeft, dus waarom dan toch dat risico lopen?
Dus je quote iets over het verband tussen vaccinaties en autisme (wat trouwens wel degelijk werenschappelijk weerlegd is) en je gaat in één moeite door naar griepvaccinaties bij kinderen.

Dan haal je echt van alles door elkaar hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 11:17
Mag ik het er hier niet over hebben?
Je hoeft er wat mij betreft niet op in te gaan hoor, dus wat is het probleem?
Ik wilde samen de discussie voeren, want misschien dat iemand anders het interessant vindt en er meer van weet, dan kunnen we erover praten.
Jij verwacht een compleet verslag lijkt wel, maar dit is geen examen, dit is een discussieforum.
Het is inmiddels volkomen duidelijk dat jij niet weet hoe je zin van onzin kunt onderscheiden.
Daar wordt in dit topic hard aan gewerkt, om jou dat een beetje duidelijk te maken.
Maar het is een langdurig en frustrerend traject.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
23-05-2020 12:29
Het is inmiddels volkomen duidelijk dat jij niet weet hoe je zin van onzin kunt onderscheiden.
Daar wordt in dit topic hard aan gewerkt, om jou dat een beetje duidelijk te maken.
Maar het is een langdurig en frustrerend traject.

:thumbsup:
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 10:55
Nee, het wordt aangeboden inderdaad, maar het is niet verplicht. Het gehele vaccinatieprogramma is niet verplicht.
Dit kon ik erover vinden:

Tegenwoordig zijn er in alle staten van de VS wetten die vaccinatie verplicht stellen. Het is zo dat staten meer geld krijgen voor de volksgezondheid in hun staat als ze de vaccinatie wettelijk verplichten. In de meeste staten wordt de aanbeveling van de federale regering bijna altijd automatisch overgenomen en tot wet gemaakt.

In ieder staat is het ook mogelijk om op medische gronden een vrijstelling te krijgen van de vaccinatieplicht. Deze vrijstelling moet door een arts worden gegeven en het is bijna onmogelijk om een vrijstelling voor alle vaccinaties te krijgen. Een ambtenaar van het ministerie van volksgezondheid beslist uiteindelijk of je aan alle criteria voldoet om vrijstelling te krijgen en aangezien er vrijwel geen contra indicaties zijn die vaccineren in de weg staan wordt de vrijstelling op die gronden vrijwel altijd geweigerd. Behalve in West Virginia en Mississippi is er in alle staten de mogelijkheid tot een vrijstelling op religieuze gronden en in 17 staten is er de mogelijkheid tot een vrijstelling op filosofische gronden
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 12:49
Dit kon ik erover vinden:

Tegenwoordig zijn er in alle staten van de VS wetten die vaccinatie verplicht stellen. Het is zo dat staten meer geld krijgen voor de volksgezondheid in hun staat als ze de vaccinatie wettelijk verplichten. In de meeste staten wordt de aanbeveling van de federale regering bijna altijd automatisch overgenomen en tot wet gemaakt.

In ieder staat is het ook mogelijk om op medische gronden een vrijstelling te krijgen van de vaccinatieplicht. Deze vrijstelling moet door een arts worden gegeven en het is bijna onmogelijk om een vrijstelling voor alle vaccinaties te krijgen. Een ambtenaar van het ministerie van volksgezondheid beslist uiteindelijk of je aan alle criteria voldoet om vrijstelling te krijgen en aangezien er vrijwel geen contra indicaties zijn die vaccineren in de weg staan wordt de vrijstelling op die gronden vrijwel altijd geweigerd. Behalve in West Virginia en Mississippi is er in alle staten de mogelijkheid tot een vrijstelling op religieuze gronden en in 17 staten is er de mogelijkheid tot een vrijstelling op filosofische gronden
En daarom is bronvermelding zo belangrijk: hoe betrouwbaar is dit bericht?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
tantejans schreef:
23-05-2020 12:49
Dit kon ik erover vinden:

Tegenwoordig zijn er in alle staten van de VS wetten die vaccinatie verplicht stellen. Het is zo dat staten meer geld krijgen voor de volksgezondheid in hun staat als ze de vaccinatie wettelijk verplichten. In de meeste staten wordt de aanbeveling van de federale regering bijna altijd automatisch overgenomen en tot wet gemaakt.

In ieder staat is het ook mogelijk om op medische gronden een vrijstelling te krijgen van de vaccinatieplicht. Deze vrijstelling moet door een arts worden gegeven en het is bijna onmogelijk om een vrijstelling voor alle vaccinaties te krijgen. Een ambtenaar van het ministerie van volksgezondheid beslist uiteindelijk of je aan alle criteria voldoet om vrijstelling te krijgen en aangezien er vrijwel geen contra indicaties zijn die vaccineren in de weg staan wordt de vrijstelling op die gronden vrijwel altijd geweigerd. Behalve in West Virginia en Mississippi is er in alle staten de mogelijkheid tot een vrijstelling op religieuze gronden en in 17 staten is er de mogelijkheid tot een vrijstelling op filosofische gronden

Dit is echt dikke onzin.
Nogmaals, ik heb een paar jaar in de VS gewoond, ik ken er heel veel mensen met kinderen die in verschillende staten wonen.
Ik ken er artsen in verschillende staten. En het griepvaccin (net als het aangeboden vaccinatieprogramma) is NIET verplicht!
En als je de VS een beetje zou kennen zou je ook weten dat dit flauwekul is wat je hier hebt neergezet.

Ja het wordt aanbevolen (niet verplicht dus!) omdat de gezondheidszorg in de VS meer preventief gerichte zorg aanbied en dat anders is dan bv in Nederland. Maar aanbevolen is nog lang niet hetzelfde als verplicht.
Geef gewoon toe dat het onjuist is wat je zei, daar ga je niet dood van.
Solomio schreef:
23-05-2020 12:52
En daarom is bronvermelding zo belangrijk: hoe betrouwbaar is dit bericht?

Totaal niet betrouwbaar, want het is onzin!
Ik heb het er afgelopen winter nog over gehad met een gynaecoloog die in Texas in een ziekenhuis werkt, het is niet verplicht, niet in Texas en niet in andere staten. Wel is het zeer aanbevolen en dat is ook prima.
Een Amerikaan zomaar iets verplichten? Good luck! ;)
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 13:20
Totaal niet betrouwbaar, want het is onzin!
Ik heb het er afgelopen winter nog over gehad met een gynaecoloog die in Texas in een ziekenhuis werkt, het is niet verplicht, niet in Texas en niet in andere staten. Wel is het zeer aanbevolen en dat is ook prima.
Een Amerikaan zomaar iets verplichten? Good luck! ;)
United States Edit
Main article: Vaccination policy in the United States
Vaccine Schedule
United States Vaccine Schedule: 2014[157][158]
Infection Birth Months Years
1 2 4 6 9 12 15 18 19-23 2-3 4-6 7-10 11-12 13-18 19-26 27-59 60-64 65+
Hepatitis B HepB HepB HepB HepB x3
Rotavirus RV RV
Diphtheria DTaP DTaP DTaP DTaP DTaP Tdap Td (every 10 years)
Tetanus
Pertussis
Haemophilus influenzae HIB HIB HIB HIB HIB x1-3
Pneumococcus PCV PCV PCV PCV PPSV PPSV
Polio IPV IPV IPV IPV
Flu IIV (yearly) IIV or LAIV (yearly)
Measles MMR MMR MMR x1-2 MMR
Mumps
Rubella
Varicella VV VV VV
Hepatitis A HepA x2
Meningococcus MCV MCV MCV x1+
Human papillomavirus HPV x3 HPV x3[a]
Range of recommended ages for everyone. See references for more details.
Range of recommended ages for certain high-risk groups. See references for more details.
Range of recommended ages for catch-up immunization or for people who lack evidence of immunity (e.g., lack documentation of vaccination or have no evidence of prior infection).

Males who have not yet received 3 doses of HPV4 are generally recommended to have done so through age 21. HPV4 is recommended for men who have sex with men through age 26 years who did not get any or all doses when they were younger.
CDC provides more detailed information in catch-up immunizations.
In the United States, the Advisory Committee on Immunization Practices makes scientific recommendations regarding vaccines and vaccination schedules[159] that the federal government, state governments, and private health insurance companies generally follow.[160] See Vaccination schedule for the schedule recommended in the United States.

[b]All 50 states in the U.S. mandate immunizations for children in order to enroll in public school, but various exemptions are available depending on the state. All states have exemptions for people who have medical contraindications to vaccines, and all states except for California, Maine, Mississippi, New York, and West Virginia allow religious exemptions,[161] while sixteen states allow parents to cite personal, conscientious, philosophical, or other objections.[162]


An increasing number of parents are using religious and philosophical exemptions: researchers have cited this increased use of exemptions as contributing to loss of herd immunity within these communities, and hence an increasing number of disease outbreaks.[163][164][165]

The American Academy of Pediatrics (AAP) advises physicians to respect the refusal of parents to vaccinate their child after adequate discussion, unless the child is put at significant risk of harm (e.g., during an epidemic, or after a deep and contaminated puncture wound). Under such circumstances, the AAP states that parental refusal of immunization constitutes a form of medical neglect and should be reported to state child protective services agencies.[166] Several states allow minors to legally consent to vaccination over parental objections under the mature minor doctrine.

Immunizations are compulsory for military enlistment in the U.S.[167][168]

All vaccines recommended by the U.S. government for its citizens are required for green card applicants.[169] This requirement stirred controversy when it was applied to the HPV vaccine in July 2008 due to the cost of the vaccine. In addition, the other thirteen required vaccines prevent highly contagious diseases communicable through the respiratory route, while HPV is only spread through sexual contact.[170] In November 2009, this requirement was canceled.[171]

Though the federal guidelines do not require written consent in order to receive a vaccination, they do require doctors give the recipients or legal representatives a Vaccine Information Statement (VIS). Specific informed consent laws are made by the states.[21][172]

Schools Edit
The United States has a long history of school vaccination requirements. The first school vaccination requirement was enacted in the 1850s in Massachusetts to prevent the spread of smallpox.[173] The school vaccination requirement was put in place after the compulsory school attendance law caused a rapid increase in the number of children in public schools, increasing the risk of smallpox outbreaks. The early movement towards school vaccination laws began at the local level including counties, cities, and boards of education. By 1827, Boston had become the first city to mandate that all children entering public schools show proof of vaccination.[174] In addition, in 1855 the Commonwealth of Massachusetts had established its own statewide vaccination requirements for all students entering school, this influenced other states to implement similar statewide vaccination laws in schools as seen in New York in 1862, Connecticut in 1872, Pennsylvania in 1895, and later the Midwest, South and Western US. By 1963, 20 states had school vaccination laws.[174]

These vaccination laws resulted in political debates throughout the United States as those opposed to vaccination sought to repeal local policies and state laws.[175] An example of this political controversy occurred in 1893 in Chicago, where less than 10 percent of the children were vaccinated despite the twelve year old state law.[174] Resistance was seen at the local level of the school district as some local school boards and superintendents opposed the state vaccination laws, leading the state board health inspectors to examine vaccination policies in schools. Resistance proceeded during the mid-1900s and in 1977 a nationwide Childhood Immunization Initiative was developed with the goal of increasing vaccination rates among children to 90% by 1979. During the two-year period of observation, the initiative reviewed the immunization records of more than 28 million children and vaccinated children who had not received the recommended vaccines.[176]

In 1922, the constitutionality of childhood vaccination was examined in the Supreme Court case Zucht v. King. The court decided that a school could deny admission to children who failed to provide a certification of vaccination for the protection of the public health.[176] In 1987, a measles epidemic occurred in Maricopa County, Arizona and another court case, Maricopa County Health Department vs. Harmon, examined the arguments of an individual's right to education over the states need to protect against the spread of disease. The court decided that it is prudent to take action to combat the spread of disease by denying un-vaccinated children a place in school until the risk for the spread of measles had passed.[176]

Schools in the United States require an updated immunization record for all incoming and returning students. While all states require an immunization record, this does not mean that all students must get vaccinated. Exemptions are determined at a state level. In the United States, exemptions take one of three forms: medical, in which a vaccine is contraindicated due to a component ingredient allergy or existing medical condition; religious; and personal philosophical opposition. As of 2019, 45 states allow religious exemptions, with some states requiring proof of religious membership. Until 2019, only Mississippi, West Virginia and California did not permit religious exemptions.[177] However, the 2019 measles outbreak led to the repeal of religious exemptions in the state of New York and for the MMR vaccination in the state of Washington. Prior to 2019, 18 states allowed personal or philosophical opposition to vaccination, but the measles outbreak also led to the repeal of these exemptions in a number of states.[162] Research studies have found a correlation between the rise of vaccine-preventable diseases and non-medical exemptions from school vaccination requirements.[178][179]

[b]Mandatory vaccinations for attending public schools have received criticism. Parents say that vaccine mandates in order to attend public schools prevent one's right to choose, especially if the vaccinations could be harmful.[180] Some people believe that being forced to get a vaccination could cause trauma, and may lead to not seeking out medical care/attention ever again.[181] In the constitutional law, some states have the liberty to withdraw to public health regulations, which includes mandatory vaccination laws that threaten fines. Certain laws are being looked at for immunization requirements, and are trying to be changed, but cannot succeed due to legal challenges.[182] After California removed non-medical exemptions for school entrance, lawsuits were filed arguing for the right for children to attend school regardless of their vaccination history, and to suspend the bill’s implementation altogether.[182] However, all such lawsuits ultimately failed.[183]
[/b]
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 13:33
0.08% gewijzigd
In de VS zijn kinderopvangorganisaties die, net als sommige Nederlandse kinderopvangorganisaties, alleen volledig gevaccineerde kinderen toelaten. Da's echt wat anders dan dat hele staten het voor alle kinderen verplicht stellen. Googlen is een vaardigheid, begrijpend lezen en je bronnen op waarde schatten ook.
maylina schreef:
23-05-2020 13:32
In de VS zijn kinderopvangorganisaties die, net als sommige Nederlandse kinderopvangorganisaties, alleen volledig gevaccineerde kinderen toelaten. Da's echt wat anders dan dat hele staten het voor alle kinderen verplicht stellen. Googlen is een vaardigheid, begrijpend lezen en je bronnen op waarde schatten ook.

Dat is waar. En dat is hun goed recht. Dat heb je in veel landen.
maylina schreef:
23-05-2020 13:32
In de VS zijn kinderopvangorganisaties die, net als sommige Nederlandse kinderopvangorganisaties, alleen volledig gevaccineerde kinderen toelaten. Da's echt wat anders dan dat hele staten het voor alle kinderen verplicht stellen. Googlen is een vaardigheid, begrijpend lezen en je bronnen op waarde schatten ook.
Kijk eens 1 post hierboven.
tantejans schreef:
23-05-2020 13:34
Kijk eens 1 post hierboven.


Laat maar, ik ga lekker in de tuin werken.
Vage bronnen googelen is voor jou beter blijkbaar dan artsen in de VS die je zeggen dat het niet verplicht is.

Ja, sommige public schools hebben dit in hun beleid, maar dat is iets heel anders dan staten die het verplichten.
tantejans schreef:
23-05-2020 12:49
Dit kon ik erover vinden:

Tegenwoordig zijn er in alle staten van de VS wetten die vaccinatie verplicht stellen. Het is zo dat staten meer geld krijgen voor de volksgezondheid in hun staat als ze de vaccinatie wettelijk verplichten. In de meeste staten wordt de aanbeveling van de federale regering bijna altijd automatisch overgenomen en tot wet gemaakt.

In ieder staat is het ook mogelijk om op medische gronden een vrijstelling te krijgen van de vaccinatieplicht. Deze vrijstelling moet door een arts worden gegeven en het is bijna onmogelijk om een vrijstelling voor alle vaccinaties te krijgen. Een ambtenaar van het ministerie van volksgezondheid beslist uiteindelijk of je aan alle criteria voldoet om vrijstelling te krijgen en aangezien er vrijwel geen contra indicaties zijn die vaccineren in de weg staan wordt de vrijstelling op die gronden vrijwel altijd geweigerd. Behalve in West Virginia en Mississippi is er in alle staten de mogelijkheid tot een vrijstelling op religieuze gronden en in 17 staten is er de mogelijkheid tot een vrijstelling op filosofische gronden
Je zoekt wel een beetje met een gekleurde bril.

'All 50 states and the District of Columbia require students to be vaccinated to attend school. However, every state and the District allow children to forego vaccinations for medical reasons. States also grant exemptions based on religious or philosophical beliefs. As of July 2016, 46 states allowed exemptions based on religious beliefs and 17 states allowed philosophical exemptions for those who object to vaccination on personal or moral grounds.'

a) school = public school. Dus als jij je kinderen naar het antroposofische privéschooltje wil sturen, hoef je niet te vaccineren.
b) 46 van de 50 staten staan religieuze redenen toe om niet te vaccineren. Dat betekent dat je daar bijna overal aanspraak op kunt maken, want niemand gaat kijken van welke kerk je lid bent en of je daadwerkelijk praktiseert.
c) 'medische redenen' is een nogal breed begrip en vereist waarschijnlijk een briefje van de dokter. Dat kan ook je eigen alternatieve huisarts zijn.
d) de vaccinatiegraad onder schoolgaande kinderen is ook daadwerkelijk aan de zorgelijke kant, waardoor uitbraken voorkomen in bepaalde staten.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 13:30
Ipv allerlei lappen tekst te kopiëren kan je beter de link hier neerzetten met een samenvatting.
Dan kunnen de lezers hier de betrouwbaarheid van informatie beoordelen.

Inhoudelijk: dat je gevaccineerd moet zijn voor openbare scholen wil niet zo veel zeggen, er zijn in de VS heel erg veel prive scholen en thuisonderwijs is ook toegestaan.
smulrol schreef:
23-05-2020 13:45
Ipv allerlei lappen tekst te kopiëren kan je beter de link hier neerzetten met een samenvatting.
Dan kunnen de lezers hier de betrouwbaarheid van informatie beoordelen.

Inhoudelijk: dat je gevaccineerd moet zijn voor openbare scholen wil niet zo veel zeggen, er zijn in de VS heel erg veel prive scholen en thuisonderwijs is ook toegestaan.
Het is op álle scholen verplicht, alleen het verschilt per staat voor welke ziektes precies en welke uitzonderingen er zijn.

Dus je kunt inderdaad niet spreken van verplichte vaccinatie, maar dat is slechts een woordspeling, want als je je kinderen niet vaccineert mogen ze niet naar school en naar school gaan is verplicht...óf de ouders moeten er heel wat werk voor over hebben om een uitzondering voor elkaar te krijgen.

Dus letterlijk verplicht kun je niet zeggen, maar het scheelt niet veel en komt in de praktijk op hetzelfde neer.

https://www.healthline.com/health-news/ ... -in-the-us
tantejans schreef:
23-05-2020 13:54
Het is op álle scholen verplicht, alleen het verschilt per staat voor welke ziektes precies en welke uitzonderingen er zijn.

Dus je kunt inderdaad niet spreken van verplichte vaccinatie, maar dat is slechts een woordspeling, want als je je kinderen niet vaccineert mogen ze niet naar school en naar school gaan is verplicht...óf de ouders moeten er heel wat werk voor over hebben om een uitzondering voor elkaar te krijgen.

Dus letterlijk verplicht kun je niet zeggen, maar het scheelt niet veel en komt in de praktijk op hetzelfde neer.

https://www.healthline.com/health-news/ ... -in-the-us
Tja, als je de reacties verder niet helemaal leest, dan heeft een discussie ook weinig zin.
Hoe verklaar je de uitbraken daar dan trouwens? Onder schoolgaande kinderen?
tantejans schreef:
23-05-2020 13:54
Het is op álle scholen verplicht, alleen het verschilt per staat voor welke ziektes precies en welke uitzonderingen er zijn.

Dus je kunt inderdaad niet spreken van verplichte vaccinatie, maar dat is slechts een woordspeling, want als je je kinderen niet vaccineert mogen ze niet naar school en naar school gaan is verplicht...óf de ouders moeten er heel wat werk voor over hebben om een uitzondering voor elkaar te krijgen.

Dus letterlijk verplicht kun je niet zeggen, maar het scheelt niet veel en komt in de praktijk op hetzelfde neer.

https://www.healthline.com/health-news/ ... -in-the-us

A) Het is niet op alle scholen verplicht.
B ) Naar school gaan is ook niet verplicht. Kinderen in de VS hebben leerplicht, maar geen schoolplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven