Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 20)

19-05-2020 22:22 3008 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 4.6 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 297.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 44.249 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 10:37
3.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben er ook weer. 60-minner, student, maar geen jongere.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Deze reactie had ik nog geplaatst in het oude topic

Lacuba schreef: ↑19-05-2020 22:14
O gaaf! Waar?


Bij de waterschappen. Op je 59e 50% gaan werken en 90% doorbetaald worden.
En mijn zwager die het ook nog de normaalste zaak van de wereld vindt.
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
girasole3 schreef:
19-05-2020 22:26
Deze reactie had ik nog geplaatst in het oude topic

Lacuba schreef: ↑19-05-2020 22:14
O gaaf! Waar?


Bij de waterschappen. Op je 59e 50% gaan werken en 90% doorbetaald worden.
En mijn zwager die het ook nog de normaalste zaak van de wereld vindt.
Dit soort regelingen inderdaad.
Dat we hopelijk als dit topic vol is nog betere cijfers hebben!
Arizona15 schreef:
19-05-2020 22:28
Ik lees ook weer mee.
Ik weet het nog niet zeker
tvp
Ik ben vandaag echt helemaal vergeten die persconferentie te kijken. Toen ik er eenmaal aan dacht was het vragenrondje al bezig. Morgen maar even terug kijken denk ik.

Las wel op de site dat er op terrassen geen maximum aantal is zo lang men maar 1,5 meter van elkaar af kan zitten aan tafeltjes. Ik ben echt benieuwd hoe men dat gaat doen hier. Terrassen meer uitbreiden of minder tafeltjes. Hoop het laatste tenzij er op pleinen wellicht nog ruimte is.
ptv
Alle reacties Link kopieren
Svp ;-)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-05-2020 22:37
Ik ben vandaag echt helemaal vergeten die persconferentie te kijken. Toen ik er eenmaal aan dacht was het vragenrondje al bezig. Morgen maar even terug kijken denk ik.

Las wel op de site dat er op terrassen geen maximum aantal is zo lang men maar 1,5 meter van elkaar af kan zitten aan tafeltjes. Ik ben echt benieuwd hoe men dat gaat doen hier. Terrassen meer uitbreiden of minder tafeltjes. Hoop het laatste tenzij er op pleinen wellicht nog ruimte is.
Het zou zomaar kunnen blijken dat óók met terrassen op de normale manier open, het aantal ziektegevallen wegens corona-infectie daalt. Welke reden is er dan nog steeds om restricties te handhaven?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
19-05-2020 22:53
Het zou zomaar kunnen blijken dat óók met terrassen op de normale manier open, het aantal ziektegevallen wegens corona-infectie daalt. Welke reden is er dan nog steeds om restricties te handhaven?
Het lijkt een vraag, maar is het niet.

Geef je zelf het antwoord?
pejeka schreef:
19-05-2020 22:53
Het zou zomaar kunnen blijken dat óók met terrassen op de normale manier open, het aantal ziektegevallen wegens corona-infectie daalt. Welke reden is er dan nog steeds om restricties te handhaven?
Jij zit graag bij de buurvrouw* op schoot op terras? Vooral in binnensteden vind ik het oude normaal persoonlijk helemaal niet comfortabel.

*Ik wilde buurman schrijven, maar ik dacht, daar antwoord je vast op dat je dat helemaal niet zo erg vindt! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Een restaurant waar ik met enige regelmaat kom gaat in juni in 2 shifts draaien. Prima oplossing vind ik: wil je even een hapje uit eten zonder de hele avond te tafelen ga je tijdens de eerste shift, wil je wel blijven plakken boek je tijdens de 2e.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
19-05-2020 22:59
Het lijkt een vraag, maar is het niet.

Geef je zelf het antwoord?
In andere landen, waaronder Denemarken, is al gebleken dat minder restricties niet heeft geleid tot meer ziektegevallen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ook ik lees weer graag mee en zal zelfs hier en daar een duit in het zakje doen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2020 23:02
Jij zit graag bij de buurvrouw* op schoot op terras? Vooral in binnensteden vind ik het oude normaal persoonlijk helemaal niet comfortabel.

*Ik wilde buurman schrijven, maar ik dacht, daar antwoord je vast op dat je dat helemaal niet zo erg vindt! ;-D
Ik weet dat drukte sowieso niet iets is wat jou aantrekt. En dat is prima. Maar andere mensen vinden het gezellig om op een stikdruk terras te zitten en dan weliswaar niet bij elkaar op schoot, maar toch dichter bij elkaar dan op een paar meter. En dat is allebei prima en moet ook allebei kunnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Lees ook weer mee :hello:
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2334464-minister ... nerts.html

Mens besmet door nerts.
I like being a mess. It's who I am.
AllyMcBeal schreef:
19-05-2020 23:48
https://nos.nl/artikel/2334464-minister ... nerts.html

Mens besmet door nerts.
Dat is niet best.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
19-05-2020 22:30
Dit soort regelingen inderdaad.

Wie nu 60 jaar is (geboren rond 1960), startte vaak al op zijn 17e of 18e jaar met fulltime werken. Zoek maar eens op hoe weinig mensen in die tijd (rond 1978 dus) naar de universiteit gingen.
Fulltime werken vanaf je 17e jaar tot je 67e jaar, betekent 50 jaar lang werken en bijdragen. En 50 jaar werken werd in de jaren '80 beschouwd als iets dat nooit meer voor zou komen, want we begonnen immers niet meer op ons 14e of 15e met werken zoals vroeger (daarop is immers de AOW opbouw oorspronkelijk op gebaseerd: werken van je 15e tot je 65e jaar).
Van de jongeren, en zeker van hen die zijn gaan 'studeren'/reizen/tussenjaren/etc., zie ik het niet gebeuren dat zij 50 jaar gaan werken. Dat zou immers betekenen dat zij bijv. van 25 tot 75 jaar zouden moeten werken om de huidige zestigers te evenaren.

En de levensverwachting van iemand die nu zestig jaar is, is niet dezelfde als die in de media steeds wordt "verwacht" voor iemand die 'nu' wordt geboren. Een vrouw die in 1875 werd geboren (vrouwen werkten toen tot 60 jaar) had beduidend méér pensioenjaren dan een vrouw die nu 60 jaar is in het vooruitzicht heeft....

En die flatjes die destijds (wanneer?) voor 110.000,0 gulden te koop waren: dat is in euro's plm. 50.000 euro.
Als dat in een tijd was dat een modaal jaarsalaris 5.000,- bruto was, dan was dat toch nog steeds veel duurder dan hetzelfde flatje (en dus niet een twee-onder-een-kapper) anno 2020 als een modaal jaarsalaris nu 38.000,- euro is?
Zeker omdat de hypotheekrente toen veel hoger was: tot in de jaren '90 was die zomaar 9 % en ook dat is nu wel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven