Coronavirus COVID-19 alle pijlers

En als Corona nu was verdwenen.

20-05-2020 22:15 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik het er met iemand over. Stel, morgen word je wakker met wereldnieuws. Het virus is op wonderlijke wijze verdwenen. Helemaal foetsie.
Hoe zou je je voelen?
anoniem_398134 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 22:19
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
20-05-2020 22:31
Bizar dat mensen zich niet normaal aankleden.
Doe ik wel, en make up, ook als ik geen andere mensen zie.

Gelukkig doe ik ‘normaal’ ook geen make up op.
En nu jij weer.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Mibimi schreef:
20-05-2020 22:55
Mijn tanden houd ik wel goed bij

Dat dan weer wel :puh:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Mibimi schreef:
20-05-2020 22:59
Helemaal niet leuk om hier een topic te openen. Een vriendin had het me aangeraden maar t is geen fuck aan.

:there:
Zo.
shala91 schreef:
22-05-2020 00:54
Die haren ziet niemand, en ik doe "voor mezelf" "lekker" een joggingbroek of (oh hemel) een legging aan met een oversized t-shirt. Haar op een dot en "lekker" "voor mezelf" de hele dag make uploos loungen met grote bekers koffie en zo af en toe een instant noodlesoepje. Heùrlijk.

Overigens, wat is er toch mis met een bril?
Niets mis met een bril, bij een ander tenminste. Ik zelf voel me gewoon mooier en fijner met mijn lenzen in.
En een joggingbroek vind ik ook relaxt hoor, en loungen ook. Voel mezelf gewoon fijner met wel gewoon die douche en in de make-up.
*Hestia* schreef:
22-05-2020 11:41
Gelukkig doe ik ‘normaal’ ook geen make up op.
En nu jij weer.
Houd je je wel aan je gewone kleding/verzorging? Of laat je de boel verslonsen?
Alle reacties Link kopieren
Huh. Gaat een topic gewoon door als je er zelf niet meer aan mee doet.
En wat een gezemel zeg. Trek lekker aan wat je wilt en besteed er niet zo veel woorden aan.
Ik bedoelde mijn vraag als een gedachte experiment. Tuurlijk ben ik blij als Corona weg is, al was t alleen maar voor de risico groepen.
Maar je eerste gedachte/gevoel. Ik merk bijvoorbeeld dat ik in die korte tijd alleen werkend en levend opeens allerlei gewoontes en rituelen heb ontwikkeld. Simpele dingen hoor. De was heel netjes ophangen, de katten toespreken als ik ze brokjes geef. Bepaalde gerechten die ik opeens voor mezelf klaarmaak. Mijn werk dat ik vaak s avonds doe omdat ik overdag graag wat buiten ben. Bepaalde mensen die ik vroeger af en toe zag eh waar ik nu iedere dag mee app. Het lijkt soms wel alsof ik al jaren zo leef.
Wanneer nu plotseling alles weer gewoon zou worden ( wat dus niet kan), zou ik zo moeten omschakelen.
Nou. Schrijf maar lekker verder over wel of geen jogging broek dragen. Ik mijmer er zelf wel over.
Waarom zou een topic niet verder gaan als de TO er niet is?
Alle reacties Link kopieren
Ik praat de hele dag tegen de katten, vreemd dat je dat nu pas in coronatijd hebt ontwikkeld, hoe deed je dat normaal dan?! Net doen of ze er niet zijn? Aai je ze dan zonder dat je met ze praat? Had je wel contact met ze?
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
22-05-2020 22:54
Houd je je wel aan je gewone kleding/verzorging? Of laat je de boel verslonsen?

Ik ben de grootste slons die er rondloopt. Dat is een grondrecht.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 23:26
Ik praat de hele dag tegen de katten, vreemd dat je dat nu pas in coronatijd hebt ontwikkeld, hoe deed je dat normaal dan?! Net doen of ze er niet zijn? Aai je ze dan zonder dat je met ze praat? Had je wel contact met ze?
Na 2.5 maand Corona beginnen mijn katten eindelijk ook zo stilaan terug te praten :-).

Mijn kattees is wel nog altijd even slecht, dus voor 't zelfde geld zeggen ze "mijn baasje is idioot" of "dat eten van vandaag stond mij toch totaal niet aan".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
*Hestia* schreef:
23-05-2020 00:20
Ik ben de grootste slons die er rondloopt. Dat is een grondrecht.
Okee. Lijkt me erg onprettig.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
23-05-2020 00:22
Na 2.5 maand Corona beginnen mijn katten eindelijk ook zo stilaan terug te praten :-).

Mijn kattees is wel nog altijd even slecht, dus voor 't zelfde geld zeggen ze "mijn baasje is idioot" of "dat eten van vandaag stond mij toch totaal niet aan".

Wat een dotjes :cat:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 23:26
Ik praat de hele dag tegen de katten, vreemd dat je dat nu pas in coronatijd hebt ontwikkeld, hoe deed je dat normaal dan?! Net doen of ze er niet zijn? Aai je ze dan zonder dat je met ze praat? Had je wel contact met ze?
Tuurlijk joh
Is het echt nodig om iedere opmerking negatief uit te leggen? Doodvermoeiend
Mijn man en ik zouden ook wel een beetje balen, we vinden het beide gezellig om samen thuis te zijn maar we hebben dan ook genoeg ruimte. Ik vraag me af of er mensen zijn die op zoek zouden gaan naar een totaal andere leefomgeving als het virus over is maar wetende dat er nog een tweede golf komt of omdat, zoals gewaarschuwd wordt, we meer van dit soort virussen gaan krijgen in de toekomst. Wij wonen op het platteland en hebben lang niet zoveel last van alle regelgeving dan is de stad.
Nemain• schreef:
22-05-2020 10:14
Omdat dan de dag begint, omdat het ritme geeft, omdat ik het prettig vind om aangekleed en verzorgd erbij te lopen.
Ik vind het ook prettiger om niet in een joggingbroek rond te lopen (ik heb er niet eens één), dus douchen en elke dag schone kleding aan en lippenstift. Ik zou me slonzig voelen en dat maakt me minder energiek.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
20-05-2020 22:31
Bizar dat mensen zich niet normaal aankleden.
Doe ik wel, en make up, ook als ik geen andere mensen zie.
Ik vind het vrij bizar om make up op te doen als je niemand ziet eigenlijk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind helemaal niets bizar. Ieder mens is anders en heeft weer andere gewoontes. Ik vind het wel grappig om de verschillen hier te lezen. Heb regelmatig gedacht: joh, denken mensen echt zo? Beide kanten op dus. Dat mensen in joggingbroek vies zijn of mensen die in vol ornaat zitten niet sporen. Wat maakt het uit, als we elkaar maar fris weer ontmoeten toch?

TO, topics gaan altijd door, tot niemand meer wat over het onderwerp te melden heeft...
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
boannan schreef:
23-05-2020 09:44
Ik vind het vrij bizar om make up op te doen als je niemand ziet eigenlijk.
Want jij doet dat alleen voor anderen?
Geronimo2 schreef:
23-05-2020 09:20
Ik vind het ook prettiger om niet in een joggingbroek rond te lopen (ik heb er niet eens één), dus douchen en elke dag schone kleding aan en lippenstift. Ik zou me slonzig voelen en dat maakt me minder energiek.
Ja precies dat, alsof de dag niet start.
Pauwenveer schreef:
23-05-2020 10:21
Ik vind helemaal niets bizar. Ieder mens is anders en heeft weer andere gewoontes. Ik vind het wel grappig om de verschillen hier te lezen. Heb regelmatig gedacht: joh, denken mensen echt zo? Beide kanten op dus. Dat mensen in joggingbroek vies zijn of mensen die in vol ornaat zitten niet sporen. Wat maakt het uit, als we elkaar maar fris weer ontmoeten toch?

TO, topics gaan altijd door, tot niemand meer wat over het onderwerp te melden heeft...
Het maakt niets uit, het valt alleen buiten mijn belevingswereld. Ik vind het bizar dat zoveel mensen het normaal vinden om zich aan te kleden.
Alle reacties Link kopieren
Als het nu opeens opgelost zou zijn... zou ik onwennig maar blij zijn. En volgens mij zwaar overprikkeld als ik weer het normale leven in zou gaan.

Ik werk nu volledig thuis. Ik ben best een huismus en neig meer naar introvert, ik vind het niet heel onprettig om zoveel thuis te zijn. Ik zou wel graag iets meer structuur en contactmomenten hebben (dus af en toe naar kantoor zou welkom zijn), ik merk dat ik wat passief en lamlendig hiervan word. En dit uit mezelf halen, lukt me niet zo goed.

Mezelf enigszins normaal aankleden doe ik wel bijna elke dag😁 Voor werk zit ik dag en dag uit in videocalls, ik voel me nog wel enigszins gemotiveerd om daar niet in huispak achter te zitten!
Nemain• schreef:
23-05-2020 12:57
Ja precies dat, alsof de dag niet start.
Dat heb ik ook. Mijn dag begint met een douche. Word ik ook echt 'wakker' in de zin van niet alleen lichamelijk opgefrist, maar ook mentaal. Anders blijf ik me inderdaad de hele dag lamlendig voelen.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
23-05-2020 13:28
Dat heb ik ook. Mijn dag begint met een douche. Word ik ook echt 'wakker' in de zin van niet alleen lichamelijk opgefrist, maar ook mentaal. Anders blijf ik me inderdaad de hele dag lamlendig voelen.
Dat heb ik ook. Dus die routine zit er gelukkig ook nog in. Zonder douche en normale kleren blijf ik lamlendig en gaar.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
23-05-2020 12:56
Want jij doet dat alleen voor anderen?
Ik vind mezelf zonder make up prima. Ik zou niet zonder make up naar mijn werk gaan hoor, maar ik draag eigenlijk alleen een dun lijntje eyeliner en een beetje mascara. Ik draag ook niet altijd make up als ik met mensen af spreek.

Douchen/tandenpoetsen/haren wassen vind ik een ander verhaal. Ik wil wel graag schoon zijn. Maar ik draag thuis vaak ook geen BH. Vind een BH echt niet lekker zitten maar heb het helaas nu wel nodig. Dus zonder BH zie ik geen andere mensen dan de mensen binnen mijn huishouden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
23-05-2020 14:19
Ik vind mezelf zonder make up prima. Ik zou niet zonder make up naar mijn werk gaan hoor, maar ik draag eigenlijk alleen een dun lijntje eyeliner en een beetje mascara. Ik draag ook niet altijd make up als ik met mensen af spreek.

Douchen/tandenpoetsen/haren wassen vind ik een ander verhaal. Ik wil wel graag schoon zijn. Maar ik draag thuis vaak ook geen BH. Vind een BH echt niet lekker zitten maar heb het helaas nu wel nodig. Dus zonder BH zie ik geen andere mensen dan de mensen binnen mijn huishouden.
Dat snap ik dan niet, waarom je niet zonder make up naar je werk zal gaan. (Ik doe trouwens eyeliner en hooguit wat mascara, maar doe dat dus ook als ik gewoon thuis en).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven