Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe begon Corona bij jullie?

21-05-2020 21:58 42 berichten
Beste forummers,

Momenteel samen met vriend op de bank. Ik hoofdpijn, klein hoestje en een opkomende keelpijn. Vriend gaf ineens aan ook keelpijn te hebben, maar heeft voor de rest niks. We zijn beiden twintigers zonder onderliggend lijden.

Voor de mensen die het gehad hebben, of een vermoeden:

- Hoe begon het bij jullie? Langzaam opkomende klachten of in een keer flink ziek? En wat voelde je vooral in het begin?

Ik voel dat vooral mijn hoofdpijn erger wordt, de rest is wel te doen. Het is er alleen wel. GGD gebeld en zij zeggen dat deze symptomen niet zozeer Corona aanduiden, hoofdpijn is geen duidelijke raadgever en we hebben allebei geen koorts. Ik sta voor de klas en zou me dus kunnen laten testen, vandaar dat ik belde, maar ze doen het niet zolang ik geen koorts heb. Vind het erg raar. Voor de zekerheid nu maar thuisblijven.

Ik merk dat wij onszelf soms gek maken. Bij elk dingetje denken we: binnen blijven, want kan Corona zijn. Maar nu zijn we toch echt tegelijkertijd ziekig!

Hoe was het bij jullie?

Dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week een soortgelijke vraag gesteld en ook duidelijk aangegeven dat ik advies had ingewonnen bij de huisarts.

Toch is mijn topic weggehaald en kreeg ik een waarschuwing voor het inwinnen van medisch advies.
maleficent wijzigde dit bericht op 21-05-2020 22:03
1.14% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je hier te vinden op dit topic TO?

Bevestiging dat de GGD er naast zit?
Wat bedoel je met: voor de zekerheid maar thuis blijven? Met hoesten moet je ook thuis blijven!

Veel beterschap wel!
Maleficent schreef:
21-05-2020 22:02
Ik heb deze week een soortgelijke vraag gesteld en ook duidelijk aangegeven dat ik advies had ingenomen bij de huisarts.

Toch is mijn topic weggehaald en kreeg ik een waarschuwing voor het inwinnen van medisch advies.
Hmm, raar. Ik zie dit niet echt als het inwinnen van medisch advies. Meer als ervaringsdeskundigen vragen wat zij al meegemaakt hebben omtrent dit onderwerp.

Heb soms het idee dat we bij elk ding nu denken dat het Corona is, omdat het ook figuurlijk onder je huid gaat zitten. Maar je weet het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh huh, volgens mij moet je je kunnen laten testen als onderwijzer. Mijn moeder hoest al maanden en is al maanden snotterig maar heeft geen koorts (wel hooikoorts) en mocht zich gewoon laten testen. Op aanraden van de bedrijfsarts zelfs. Zij is ook onderwijzeres. Heb je al contact gehad met de bedrijfsarts?
Duomarker schreef:
21-05-2020 22:03
Wat bedoel je met: voor de zekerheid maar thuis blijven? Met hoesten moet je ook thuis blijven!

Veel beterschap wel!
Het is vooral de hoofdpijn (die is echt gruwelijk) en eigenlijk hoest ik het hele jaar wel (een klein beetje). En vandaag viel het ineens op. Dus zitten we binnen.
Alle reacties Link kopieren
Het begon voor mij met pijn in de longen. Zonder koorst, zonder hoesten. Een paar dagen later een grieperig gevoel met keelpijn. Dat ging over, en ik dacht: ik ben niet meer ziek, dit was zeker geen corona. Toen weer ziek, grieperig, hoofdpijn, moe. Een dag later de benauwdheid. Toen toch maar de dokter gebeld en het was raak.

Ik heb nooit koorts gehad. Ik las dat een deel van de patienten geen koorts krijgt (30% of 15% ofzo?) Ik zou je laten testen als je voor de klas staat. Of binnen blijven totdat de testen beschikbaar zijn.

Als je benauwd wordt, meteen huisarts bellen (of huistsartenpost in het weekend) want het kan opeens verergeren.

Je vraagt nu naar ervaringen van mensen die Corona hebben gehad, maar het is vast iets anders. Blijf toch binnen tot je het zeker weet!
RedRoseThorn schreef:
21-05-2020 22:04
Oh huh, volgens mij moet je je kunnen laten testen als onderwijzer. Mijn moeder hoest al maanden en is al maanden snotterig maar heeft geen koorts (wel hooikoorts) en mocht zich gewoon laten testen. Op aanraden van de bedrijfsarts zelfs. Zij is ook onderwijzeres. Heb je al contact gehad met de bedrijfsarts?
Ik vind het ook heel raar. Vriendin werkt in de zorg en kreeg hetzelfde te horen. Ga zsm even bedrijfsarts bellen inderdaad.
Zarah schreef:
21-05-2020 22:02
Wat denk je hier te vinden op dit topic TO?

Bevestiging dat de GGD er naast zit?
Je hoort heel veel gekke verhalen. Ik zou niet direct zeggen dat ze ernaast zitten, maar ik voel me toch knap beroerd en ik zou het heel vervelend vinden als ik me volgende week iets beter voel en op school de hele bende aansteek.
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 22:08
Ik vind het ook heel raar. Vriendin werkt in de zorg en kreeg hetzelfde te horen. Ga zsm even bedrijfsarts bellen inderdaad.
Misschien scheelt het ook dat het hier in de regio rustig is bij de testpoli's. Maar zou het dus gewoon spelen via de bedrijfsarts, dan is die ook meteen geïnformeerd.
Alle reacties Link kopieren
Niet getest, maar wel sterk vermoeden...

Bij mij begon het met keelpijn. Halve week later hoesten. Paar dagen daarna pijn in de longen en een band om m'n middel. In een week is de band om m'n middel zo erg geworden dat is weinig meer kon doen zonder helemaal buiten adem te zijn. Bij mij ging het heel geleidelijk steeds slechter.

Alleen verhoging gehad, geen (hoge) koorts.
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 22:10
Je hoort heel veel gekke verhalen. Ik zou niet direct zeggen dat ze ernaast zitten, maar ik voel me toch knap beroerd en ik zou het heel vervelend vinden als ik me volgende week iets beter voel en op school de hele bende aansteek.
Maar eigenlijk probeer je dus je gelijk te halen bij anonieme forummers boven de GGD?
Dat vind ik gek....

Overleg met je bedrijfsarts als je twijfelt. Laat je testen.
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 22:06
Het is vooral de hoofdpijn (die is echt gruwelijk) en eigenlijk hoest ik het hele jaar wel (een klein beetje). En vandaag viel het ineens op. Dus zitten we binnen.
Dat is super vervelend. De hoofdpijn kan niet verergerd zijn door t warme weer?
Duomarker schreef:
21-05-2020 22:18
Dat is super vervelend. De hoofdpijn kan niet verergerd zijn door t warme weer?
Zou ook goed kunnen. Heb wel goed gedronken. Even afwachten en de bedrijfsarts bellen dan maar. En hopen dat ze me alsnog gaan testen. Al is het alleen maar voor de gemoedsrust. Zou het zo erg vinden als ik degene ben die het meeneemt het schoolgebouw in (of überhaupt iemand ergens anders besmet).
Peer_92 schreef:
21-05-2020 22:14
Niet getest, maar wel sterk vermoeden...

Bij mij begon het met keelpijn. Halve week later hoesten. Paar dagen daarna pijn in de longen en een band om m'n middel. In een week is de band om m'n middel zo erg geworden dat is weinig meer kon doen zonder helemaal buiten adem te zijn. Bij mij ging het heel geleidelijk steeds slechter.

Alleen verhoging gehad, geen (hoge) koorts.
Dat klinkt verschrikkelijk. Hoe gaat het nu met je? Al wel weer aan de beterende hand?
Alle reacties Link kopieren
Als er inmiddels een ding duidelijk is over corona is dat het beeld heel variabel is. Er zijn deze week nog aanvullende symptomen opgenomen in de lijst, onder andere het verlies van geur en smaak. Dat was eerst nog geen kenmerk, maar nadat het door vele patienten was gerapporteerd is het toegevoegd. In ieder geval bestrijkt de ernst van de symptomen het hele spectrum van geen enkele last tot levensbedreigend, en je kan op alle plekken daartussen zitten. Voor nu zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en met je vriend thuisblijven tot jullie geen klachten meer hebben. Eventueel overleggen over een test met het oog op je werk. Maar maak je niet te druk, want ook als het wel corona is dan is de kans het grootst dat je volgende week weer beter bent. En wat hierboven gezegd wordt: als het erger wordt of je maakt je zorgen, bel de huisarts voor advies.

Ik heb zelf ook het vermoeden dat ik het gehad heb en ik heb het ook zo gedaan. Was ergens in maart en ik ben weer helemaal opgeknapt, al weken geleden. Van de mensen in mijn omgeving die het vermoedelijk ook gehad hebben begreep ik dat fikse hoofdpijn wel in het plaatje voor kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het een week van tevoren met allerlei krakende gewrichten. Daarna hooguit een halve dag hoofdpijn en maagklachten. Hierna wel echt 2 weken doodziek (koorts, darmklachten, pijn, etc), maar weinig longklachten gewoon een hoestje en een beetje keelpijn.
anoniem_398227 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 22:36
6.88% gewijzigd
Foechoer schreef:
21-05-2020 22:29
Als er inmiddels een ding duidelijk is over corona is dat het beeld heel variabel is. Er zijn deze week nog aanvullende symptomen opgenomen in de lijst, onder andere het verlies van geur en smaak. Dat was eerst nog geen kenmerk, maar nadat het door vele patienten was gerapporteerd is het toegevoegd. In ieder geval bestrijkt de ernst van de symptomen het hele spectrum van geen enkele last tot levensbedreigend, en je kan op alle plekken daartussen zitten. Voor nu zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen en met je vriend thuisblijven tot jullie geen klachten meer hebben. Eventueel overleggen over een test met het oog op je werk. Maar maak je niet te druk, want ook als het wel corona is dan is de kans het grootst dat je volgende week weer beter bent. En wat hierboven gezegd wordt: als het erger wordt of je maakt je zorgen, bel de huisarts voor advies.

Ik heb zelf ook het vermoeden dat ik het gehad heb en ik heb het ook zo gedaan. Was ergens in maart en ik ben weer helemaal opgeknapt, al weken geleden. Van de mensen in mijn omgeving die het vermoedelijk ook gehad hebben begreep ik dat fikse hoofdpijn wel in het plaatje voor kan komen.
Bedankt voor je advies en klopt helemaal.

Nicht (29 en kerngezond) had ‘milde’ klachten, maar is twee weken hártstikke ziek geweest. Vriend daarentegen alleen een klein kuchje. Haar ouders (moeder recentelijk chemo gehad) ook positief, maar was er (godzijdank) na drie dagen vanaf. Haar man daarentegen, gezond en wel, is er weer wel behoorlijk ziek van geworden. Het kan alle kanten op slaan en ik vind dat best beangstigend. Zusje, zwager en zijn ouders ook positief getest. Het komt hier in de omgeving erg veel voor, helaas.
Ben je morgen niet vrij?
gizzmo-returns schreef:
21-05-2020 22:37
Ben je morgen niet vrij?
Jawel! Moet maandag weer. Dus tot die tijd blijven we sowieso binnen.
anoniem_398039 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 22:39
14.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 22:10
Je hoort heel veel gekke verhalen. Ik zou niet direct zeggen dat ze ernaast zitten, maar ik voel me toch knap beroerd en ik zou het heel vervelend vinden als ik me volgende week iets beter voel en op school de hele bende aansteek.
Je moet niet gaan werken als je je ‘iets beter’ voelt, maar als je 24 uur klachten vrij bent!
Als het goed is steek je de boel dan niet meer aan (En heb je op school overal netjes afstand gehouden en handen gewassen etc.
Dus niemand aangestoken).
Britskorthaartje schreef:
21-05-2020 22:38
Jawel! Moet maandag weer.
Dan gewoon even een paar dagen aanzien.
Niet gelijk zo stressen.
moizer schreef:
21-05-2020 22:39
Je moet niet gaan werken als je je ‘iets beter’ voelt, maar als je 24 uur klachten vrij bent!
Als het goed is steek je de boel dan niet meer aan (En heb je op school overal netjes afstand gehouden en handen gewassen etc.
Dus niemand aangestoken).
Klopt en die richtlijn zal ik ook zeker aanhouden. Heb alleen al van bijvoorbeeld mijn tante gehoord dat ze zich een bepaalde dag helemaal de oude voelde en dat het de dag erna weer helemaal mis was. Het ging constant beter en dan keerde het weer terug.

Maarja, moet mezelf ook niet helemaal gek maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht gehoord te hebben dat je je op eigen wens kon laten testen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven