Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Baby verkouden door start kdv

21-05-2020 23:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 10 maanden is nu 3 keer een dagdeel naar het KDV geweest, voor het eerst weer sinds de coronasluiting.
En ja hoor, het is gelijk raak! Verkouden, snot, verhoging, hoesten. Corona? Wie zal het zeggen?

Maar nu vraag ik me dus af; wat nu als hij corona heeft/krijgt? Er wordt steeds benoemd dat kinderen het virus amper doorgeven maar hoe zit dat met baby’s? Ik geef nog borstvoeding en zijn snot zit overal op mij😆
Ik vraag het me af omdat ik overal lees dat je zieker schijnt te worden als je veel virusdeeltjes binnen krijgt. Dan zijn baby’s toch juist een enorme besmettingsbron?

Ben ook benieuwd wie er een ziek kind/ baby met corona heeft (gehad)? Was jouw kind er erg ziek van?
Buiten corona heersen er nog 387220000 andere virussen waarvan de kans momenteel groter is dat hij een van die ellendelingen onder de leden heeft dan Corona.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben natuurlijk niet helderziend en ook al geen arts, maar alle kindjes hebben zo ongeveer het eerste jaar dat ze naar een kdv gaan volcontinu een of ander virus. En negen van de tien keer jij zelf als moeder ook. Echt alle moeders die ik ken zijn nog nooit zo vaak ziek geweest als het eerste jaar dat hun kind naar de opvang ging.

De kans dat het Corona is lijkt me daarom klein. Het hoort er echt bij.
Am Yisrael Chai!
Mijn kinderen waren ook het eerste jaar van hun leven (denk eigenlijk nog wel langer) alleen maar snotterig of erger. Dat was ook allemaal geen Corona. En anders merk je het vanzelf wel.
En wat fv zegt, ik was ook constant verkouden. Vooral veel buikgriep. Heerlijke tijd was dat.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik en is ook niet mijn vraag natuurlijk. Het is mijn 3e en ik ben inmiddels wel bekend met het eerste jaar kdv en zieke kids.
Zowel mijn zoontje als zijn broer zijn orenkindjes; baby heeft al 9 x oorontsteking gehad sinds hij gestart is op het kdv met 3,5 maand.
Alleen nu heerst daar dus ook nog Corona bij, ben vooral benieuwd naar ervaringen daarmee?
Denk je dat er veel ouders zijn met ervaring met een kind dat Corona heeft opgelopen op het kdv? Ik niet namelijk. Kdv’s zijn net anderhalve week open.
Alle reacties Link kopieren
Nee, daar heb je een punt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet bang zijn voor corona, de kans dat baby dat oplooopt op kdv en doorgeeft is veeeeel kleiner dan dat het een ander virus is. In mijn omgeving houden veel mensen de kleintjes wel preventief thuis van kdv, omdat bij een gezinslid met verkoudheidsklachten (ook de baby) de oudere kinderen niet naar school mogen! Hou daar wel rekening mee.
nootboek wijzigde dit bericht op 22-05-2020 00:01
8.89% gewijzigd
Ik denk dat niemand je daar antwoord op kan geven. Als kinderen al ziek worden is het vaak heel mild. Daarom worden ze niet getest en zul je niet weten of het Corona was.
Maar als je kijkt naar hoeveel kinderen er bewezen besmet zijn is dat in verhouding echt vreselijk weinig. De kans dat je kind die naar de opvang gaat en onder een jaar is Corona heeft ipv een van alle tig andere virussen is echt heel erg klein.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind was het eerste jaar non stop verkouden. Heeft hij verder echt koorts of kan dit ook door de hoge temperaturen komen van vandaag.
Als het goed is stuurt het kdv alle verkouden kindjes naar huis. Jouw kindje zal dus ook niet heen mogen tot de klachten over zijn.
Gewoon even goed in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
21-05-2020 23:50
Ik zou niet bang zijn voor corona, de kans dat baby dat oplooopt op kdv en doorgeeft is veeeeel kleiner dan dat het een ander virus is. In mijn omgeving houden veel mensen de kleintjes wel preventief thuis van kdv, omdat bij een gezinslid met verkoudheidsklachten (ook de baby) de oudere kinderen niet naar school mogen! Hou daar wel rekening mee.

Oh kak... dat is ook nog eens zo! Dat gaat mijn oudste niet leuk vinden🙈
Bowie79 schreef:
22-05-2020 00:18
Oh kak... dat is ook nog eens zo! Dat gaat mijn oudste niet leuk vinden🙈
Volgens mij is dat bij koorts. Met alleen verkoudheidsklachten hoeft niet iedereen binnen te blijven.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
21-05-2020 23:26
Ik ben natuurlijk niet helderziend en ook al geen arts, maar alle kindjes hebben zo ongeveer het eerste jaar dat ze naar een kdv gaan volcontinu een of ander virus. En negen van de tien keer jij zelf als moeder ook. Echt alle moeders die ik ken zijn nog nooit zo vaak ziek geweest als het eerste jaar dat hun kind naar de opvang ging.

De kans dat het Corona is lijkt me daarom klein. Het hoort er echt bij.
Dit.
En ouders blijven hun kinderen ook volcontinu naar school of opvang sturen zodat ze de handen vrij hebben, want bij hun kinderwens hebben ze de dagbesteding in de vorm van opvang en school natuurlijk wel ingecalculeerd. Dus zal jouw kind 10 keer per jaar ziek worden, omdat ouders hun kind blijven sturen bij ziekte onder het mom: "vanmorgen was ie nog niet ziek hooooooorrrrrr"
En dat moet ook wel, want anders kunnen ouders hun werk niet doen. Als mijn collega tien keer per week naar huis moet vanwege kind dan raak ik haar ook echt wel beu. En mijn werkgever ook, dus wat moeten ze dan.

Accepteren, en de kans dat het corona is is klein. Maar hou voor de zekerheid je kind en hebben en houden bij anderen weg. Anderen willen niet ziek worden omdat jouw 'schattige' guppie een snotneus heeft en toch mee moet naar de winkel. En die anderhalve meter die niet hoeft te worden gehouden door kinderen is gewoon irritant. Hou kinderen weg bij volwassenen.
Meprim schreef:
22-05-2020 02:03
Dit.
En ouders blijven hun kinderen ook volcontinu naar school of opvang sturen zodat ze de handen vrij hebben, want bij hun kinderwens hebben ze de dagbesteding in de vorm van opvang en school natuurlijk wel ingecalculeerd. Dus zal jouw kind 10 keer per jaar ziek worden, omdat ouders hun kind blijven sturen bij ziekte onder het mom: "vanmorgen was ie nog niet ziek hooooooorrrrrr"
En dat moet ook wel, want anders kunnen ouders hun werk niet doen. Als mijn collega tien keer per week naar huis moet vanwege kind dan raak ik haar ook echt wel beu. En mijn werkgever ook, dus wat moeten ze dan.

Accepteren, en de kans dat het corona is is klein. Maar hou voor de zekerheid je kind en hebben en houden bij anderen weg. Anderen willen niet ziek worden omdat jouw 'schattige' guppie een snotneus heeft en toch mee moet naar de winkel. En die anderhalve meter die niet hoeft te worden gehouden door kinderen is gewoon irritant. Hou kinderen weg bij volwassenen.
Gezelligerd :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
21-05-2020 23:50
Ik zou niet bang zijn voor corona, de kans dat baby dat oplooopt op kdv en doorgeeft is veeeeel kleiner dan dat het een ander virus is. In mijn omgeving houden veel mensen de kleintjes wel preventief thuis van kdv, omdat bij een gezinslid met verkoudheidsklachten (ook de baby) de oudere kinderen niet naar school mogen! Hou daar wel rekening mee.
Nee bij koorts en/of benauwdheid bij gezinslid.
Kan bij oorontstekingen dus wel vervelend worden. Vrienden van ons zitten alweer een paar dagen aan huis vanwege de zoveelste oorontsteking met koorts van hun jongste.
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
22-05-2020 02:03
Dit.
En ouders blijven hun kinderen ook volcontinu naar school of opvang sturen zodat ze de handen vrij hebben, want bij hun kinderwens hebben ze de dagbesteding in de vorm van opvang en school natuurlijk wel ingecalculeerd. Dus zal jouw kind 10 keer per jaar ziek worden, omdat ouders hun kind blijven sturen bij ziekte onder het mom: "vanmorgen was ie nog niet ziek hooooooorrrrrr"
En dat moet ook wel, want anders kunnen ouders hun werk niet doen. Als mijn collega tien keer per week naar huis moet vanwege kind dan raak ik haar ook echt wel beu. En mijn werkgever ook, dus wat moeten ze dan.

Accepteren, en de kans dat het corona is is klein. Maar hou voor de zekerheid je kind en hebben en houden bij anderen weg. Anderen willen niet ziek worden omdat jouw 'schattige' guppie een snotneus heeft en toch mee moet naar de winkel. En die anderhalve meter die niet hoeft te worden gehouden door kinderen is gewoon irritant. Hou kinderen weg bij volwassenen.

Zo zeg.. zat er een scheet dwars bij je?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
22-05-2020 00:51
Volgens mij is dat bij koorts. Met alleen verkoudheidsklachten hoeft niet iedereen binnen te blijven.
Klopt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik las net ergens dat kinderen die langdurig verkouden zijn, nu ook getest mogen worden.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
22-05-2020 08:16
Ik las net ergens dat kinderen die langdurig verkouden zijn, nu ook getest mogen worden.
Wie weet. Maar het is een baby die net naar het kdv gaat en een paar dagen verkouden is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste ( bijna 10 maanden) is vorige week 2 dagen naar de opvang geweest en de tweede week was ze op het kdv ineens aan het hoesten. Dat deed ze thuis niet, anders hadden we haar thuisgehouden. Protocol opgevolgd, dus opgehaald en ze mag pas weer richting opvang als ze geen loopneus/hoest meer heeft. Hopelijk is het snel voorbij, maar dan zal er vast een tweede virus komen, en een derde. Snap het protocol helemaal hoor, logisch ook dat kindjes opgehaald worden als ze dit soort klachten hebben.

Dit gaat op en af de komende maanden, dus dat houdt in toch extra achtervang regelen.

Op advies van kdv gevraagd bij de huisarts of we het op een chronische verkoudheid konden gooien, maar daar wilden ze niet aan meewerken. Ze heeft 2x in het ziekenhuis gelegen met behoorlijke verkoudsheidsklachten en in december en januari zat ik geregeld bij de huisarts ivm haar hoesten.
Maar, enkel noodzakelijke zorg en daar viel dit niet onder, een risico wilde ze niet lopen op de huisartsenpraktijk. Ik had gewoon pech met een kind wat elk virusje op zou pikken de eerste 2 jaar.

Kdv had dus een fijne oplossing, maar daar kunnen we nu niks mee.

Geen ervaring met Corona gelukkig, maar wel met die rot verkoudheidsvirussen, waar dit er vast 1 van is bij dochter. De oudste heeft er gelukkig al veel minder last van (2,5), maar zij hoestte en proestte het eerste jaar ook alleen maar..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen officiele bron vinden, maar las dit over verkoudheid en kdv.

Kinderen met aanhoudende snottebellen kunnen om coronatest vragen

https://www.ad.nl/binnenland/kinderen-m ... ~a0a8abc9/
Alle reacties Link kopieren
Zapsie schreef:
22-05-2020 08:56
Ik kan geen officiele bron vinden, maar las dit over verkoudheid en kdv.

Kinderen met aanhoudende snottebellen kunnen om coronatest vragen

https://www.ad.nl/binnenland/kinderen-m ... ~a0a8abc9/

Klopt, was net op het nieuws.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-05-2020 08:57
Klopt, was net op het nieuws.

Maandag gaan we direct weer bellen met de huisarts, hopelijk kunnen ze ons helpen. Dit is in ieder geval nieuws waar we iets mee kunnen, al hoop ik dat haar hoesten gewoon over is dit weekend..
Mijn kinderen waren de eerste drie jaar ook constant verkouden.

Toen ik nog als zwemjuf werkte was ik ook 75% van de tijd verkouden of grieperig. Wij gingen mee het water in, Sinds ik tegelzetter ben, ben ik nog niet verkouden of ziek geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven