Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Help ik ben de enige die afstand wil houden ik mn familie

22-05-2020 07:57 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, gister hadden we familie op bezoek en niemand nam afstand, ook mijn opa en oma niet. Ik raak er zo van in de war. Ik ben letterlijk de enige die afstand houdt. Alleen lukte dat gister niet, omdat zij het gewoon allemaal, allemaal niet deden. Ik begon ook groepsdruk te voelen (bij de volwassenen gewoon). Terwijl ik daar normaal best sterk in ben (wijs drank enzo af). Ik ben er nog van aan het hyperventileren. Ik snap ook niet dat niemand afstand houdt. Die regels zijn er toch niet voor niks. Ik krijg ook allemaal boosheid gevoelens ervan dat ze massaal geen afstand hielden en kan het met niemand bespreken, dus doe ik t hier.


Ik zou de volgende keren eigenlijk gewoon willen afzeggen. Maar dan zal iedereen over me praten. Ik zal voor gek staan. Eigenlijk een soort groepsdruk dus.

Ik kon niet bij iedereen die te dichtbij kwam (voor een langere tijd) zeggen: zou je iets willen opschuiven of naar achter willen gaan, ik wil graag afstand houden. Want dan was ik een sukkeltje. Weetje zo voelde het.
elieke wijzigde dit bericht op 22-05-2020 08:04
22.83% gewijzigd
Dan zou ik voorlopig niet meer afspreken. Je weet dat ze zich er niet aan houden, dat zal een volgende keer niet bepaald beter gaan.
En willen ze over je praten, dan doen ze dat maar.
Waarom ga je daar in godsnaam van hyperventileren? Gewoon ‘jongens ik ga naar huis’ of ‘zullen we gewoon 1,5 meter afstand houden’ is voldoende toch?
Alle reacties Link kopieren
Was je op bezoek of kwamen ze bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
22-05-2020 08:05
Waarom ga je daar in godsnaam van hyperventileren? Gewoon ‘jongens ik ga naar huis’ of ‘zullen we gewoon 1,5 meter afstand houden’ is voldoende toch?
Zo werkt het helaas niet. Verder hyperventileer ik, omdat het nu al is gebeurd. We hebben geen anderhalf gehouden de hele dag. Waar ik bang van word.
Alle reacties Link kopieren
Divadaan schreef:
22-05-2020 08:06
Was je op bezoek of kwamen ze bij jou?
Bij mij
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
22-05-2020 08:05
Waarom ga je daar in godsnaam van hyperventileren? Gewoon ‘jongens ik ga naar huis’ of ‘zullen we gewoon 1,5 meter afstand houden’ is voldoende toch?
Nou dit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad toch maar niet meer afspreken. Zelf ga ik ook niet (meer) naar mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Vinden ze me maar een zeur, jammer dan.

Mooi moment om te leren voor jezelf op te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik nodig zelf alleen mensen uit die afstand respecteren en ik ga zelf alleen bij anderen op bezoek die er hetzelfde instaan. Daar ben ik heel duidelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon superbang. De mensen uit mn gezin nemen ook nooit afstand en daar kan ik helaas geen afstand van houden... weetje daar leef je mee...maar ik word er zo bang van
Alle reacties Link kopieren
Divadaan schreef:
22-05-2020 08:09
Ik nodig zelf alleen mensen uit die afstand respecteren en ik ga zelf alleen bij anderen op bezoek die er hetzelfde instaan. Daar ben ik heel duidelijk in.
Er wonen meer mensen in mn huis. Ik heb ze niet uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
En ik ben nog jongere, dus het is best lastig om dan voor jezelf op te komen bij al die volwassenen die je dan een zeur vinden

En wat heeft het nog voor zin als zelfs je gezin nooit afstand houdt?😭
elieke wijzigde dit bericht op 22-05-2020 08:13
3.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wacht even, van je huisgenoten hoef je geen afstand te houden, dat is je gezin. Alleen bij mensen, ook al zijn ze familie, die niet bij huishouden horen, wel.
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
22-05-2020 08:11
Er wonen meer mensen in mn huis. Ik heb ze niet uitgenodigd.
Kun jij op dat moment niet ergens anders heen? Een vriend die zich er wel aan houdt? Op je kamer blijven?
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
22-05-2020 08:12
En ik ben nog jongere, dus het is best lastig om dan voor jezelf op te komen bij al die volwassenen die je dan een zeur vinden

En wat heeft het nog voor zin als zelfs je gezin nooit afstand houdt?😭
Ah je bent nog thuiswonend, dan snap ik het beter. Wat jouw ouders/verzorgers doen daar heb je geen invloed op. Je kunt hooguit je zorgen uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Divadaan schreef:
22-05-2020 08:12
Wacht even, van je huisgenoten hoef je geen afstand te houden, dat is je gezin. Alleen bij mensen, ook al zijn ze familie, die niet bij huishouden horen, wel.
Weet ik. Maar mn huisgenoten houden geen afstand want anderen. Dat bedoel ik. Van elkaar hoeft dat niet, dat weet ik.
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
22-05-2020 08:13
Kun jij op dat moment niet ergens anders heen? Een vriend die zich er wel aan houdt? Op je kamer blijven?
Tja ik zou toch moeten eten enzo. En als corona nog een jaar duurt... ik kan niet een jaar op mn kamer blijven :(
Alle reacties Link kopieren
En ook wat Vikhui schrijft, op je kamer terugtrekken of bij iemand verblijven die dit respecteert?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Divadaan schreef:
22-05-2020 08:14
Ah je bent nog thuiswonend, dan snap ik het beter. Wat jouw ouders/verzorgers doen daar heb je geen invloed op. Je kunt hooguit je zorgen uitspreken.
Als ik mn zorgen uitspreek, dan wordt er gezucht of word ik idd een zeur gevonden. Of dan is het: ik heb geen corona. Nouja dat soort dingen. Zorgen zijn sowieso nooit uit te spreken in mn gezin. Dingen die voor mij heel diep zitten, worden daar gezien als overdreven (niet goede woord maar kan er ff geen ander woord voor vinden).
Alle reacties Link kopieren
Maar echt dank voor jullie reacties
We zitten in een pandemie, en elke arts of wetenschapper met Corona kennis die verwacht een tweede golf. Jij bent niet de gek echt niet. Gewoon volgende keren afzeggen, en voor de dingen die je echt niet kunt vermijden kun je ook zelf veel in de hand hebben. Als jij zelf wel de regels goed opvolgt is de kans toch nog redelijk klein dat zij jouw besmetten als zij maling hebben aan de afstand. Ik zeg niet onmogelijk, maar je staat zeker niet 100% machteloos.

Mijn nichtje werkt in de zorg. En word ook door onze vreemde familie kant uitgelachen dat ze afstand wil houden en alleen met een mondkapje even op bezoek wilde komen. Mensen maken zichzelf wijs dat het allemaal wel meevalt, zodat ze niet helemaal gek worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ik heb zo geen zin om de aankomende 14 dagen (dagen voor een besmetting) met zoveel stress te lopen als nu. Heeft iemand hier een tip voor?
Ook voor het feit dat mn gezin geen afstand neemt. Daar kan ik nog wel een jaar stress van hebben als corona nog een jaar ofzo gaat duren. En die stress kan ik er helaas niet bijhebben😬
Alle reacties Link kopieren
Verder vrees ik dat het geen zin heeft om de familiebezoekjes af te zeggen. Mijn gezin zegt ze namelijk echt niet af en zij nemen allemaal geen afstand.
Praat met je psycholoog over dit soort dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven