Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Beter buiten dan binnen...

22-05-2020 11:04 45 berichten
Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat t gros van de besmettingen binnen plaatsvindt. Waarom wordt hier niet meer aandacht aangegeven? In de zin van: ontvang bezoek zoveel mogelijk buiten etc etc?
Wat zijn jullie gedachten hier over?
Dat is toch allang algemeen bekend?
Afspreken in je tuin (of gewoon buiten) en anderhalve meter afstand houden is toch wel vaker gecommuniceerd hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik iets gemist? Dat raden ze toch ook aan?
Life is short. Eat dessert first.
Het heeft niks met buitenlucht te maken, maar puur met dat mensen binnen dichter op elkaar zitten. Dus met z'n allen buiten bij elkaar gaan zitten helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is helemaal nog niet bewezen..Over twee weken gaan we zien wat de consequenties van die idioten gisteren op de stranden en plassen en zul je zien dat je buiten ook besmet wordt..
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-05-2020 11:08
Het heeft niks met buitenlucht te maken, maar puur met dat mensen binnen dichter op elkaar zitten. Dus met z'n allen buiten bij elkaar gaan zitten helpt niet.
Nee, het helpt echt. Hoe meer verluchting, hoe beter. En buiten heb je dat natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-05-2020 11:08
Het heeft niks met buitenlucht te maken, maar puur met dat mensen binnen dichter op elkaar zitten. Dus met z'n allen buiten bij elkaar gaan zitten helpt niet.
Heeft het ook niet met luchtcirculatie te maken? Dat is toch ook mede het ding met sportscholen?
RikM schreef:
22-05-2020 11:08
Het heeft niks met buitenlucht te maken, maar puur met dat mensen binnen dichter op elkaar zitten. Dus met z'n allen buiten bij elkaar gaan zitten helpt niet.
Schijnt om slechte ventilatie mogelijkheden te zijn.
RikM schreef:
22-05-2020 11:08
Het heeft niks met buitenlucht te maken, maar puur met dat mensen binnen dichter op elkaar zitten. Dus met z'n allen buiten bij elkaar gaan zitten helpt niet.

Ja. Buiten geldt ook de regel om minimaal 1,5 meter afstand te bewaren ect.
Maar het helpt wel, de buitenlucht is beter dan binnen. En binnen heel goed ventileren en ramen openzetten.
Heeft gewoon met de luchtcirculatie en ventilatie ect. te maken.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 22-05-2020 11:12
22.14% gewijzigd
charlymercury schreef:
22-05-2020 11:10
Heeft het ook niet met luchtcirculatie te maken? Dat is toch ook mede het ding met sportscholen?
Klopt, grappig 3 man zegt 1 minuut na elkaar precies hetzelfde :)
Dus iedereen buiten forummen!
Dweilstok schreef:
22-05-2020 11:09
Dit is helemaal nog niet bewezen..Over twee weken gaan we zien wat de consequenties van die idioten gisteren op de stranden en plassen en zul je zien dat je buiten ook besmet wordt..

Maar dat is omdat men min. 1,5 meter afstand moet bewaren. Dat buiten minder risico's heeft dan binnen is allang bekend.
Alleen de afstandsregels, hygiëne (handen wassen!) en het gezond verstand geldt ook buiten. En bv niet recht tegenover elkaar gaan zitten.
doornroosje9 schreef:
22-05-2020 11:10
Nee, het helpt echt. Hoe meer verluchting, hoe beter. En buiten heb je dat natuurlijk.

Wedden dat als we nu allemaal op volle terrassen gaan zitten, dat het aantal besmettingen toeneemt?
En ventileren mensen, zet je ramen en deuren open.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
22-05-2020 11:11
Klopt, grappig 3 man zegt 1 minuut na elkaar precies hetzelfde :)

Haha ja precies . Blijkbaar heeft de overheid er dus toch wel helder over gecommuniceerd ;)
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
22-05-2020 11:13
Dus iedereen buiten forummen!
Ik ben alleen in huis, ik kan binnen blijven! :jump:
Life is short. Eat dessert first.
RikM schreef:
22-05-2020 11:15
Wedden dat als we nu allemaal op volle terrassen gaan zitten, dat het aantal besmettingen toeneemt?

:facepalm:
Omdat je dan met teveel mensen te kort op elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
22-05-2020 11:08
Dat is toch allang algemeen bekend?
Afspreken in je tuin (of gewoon buiten) en anderhalve meter afstand houden is toch wel vaker gecommuniceerd hoor.

Dacht ik ook.

Nee.. dat denk ik niet, dat is gewoon zo!

Dit is al lang en breed bekend.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-05-2020 11:15
Wedden dat als we nu allemaal op volle terrassen gaan zitten, dat het aantal besmettingen toeneemt?
Ligt eraan of het hard waait of niet. :proud:

Te kort op elkaar zal geen goed idee zijn idd, maar iig beter dan binnen op elkaar zitten.
Life is short. Eat dessert first.
Waarom denken jullie dat artsen zo hameren op goed ventileren van woningen?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
22-05-2020 11:10
Nee, het helpt echt. Hoe meer verluchting, hoe beter. En buiten heb je dat natuurlijk.

Yep.
Veel ventileren in huis wordt ook aangeraden.

Afgesloten ruimtes met weinig/geen frisse lucht toevoer zijn voor ieder virus een kweekvijver. Altijd al geweest.
LAgirl82 schreef:
22-05-2020 11:16
:facepalm:
Omdat je dan met teveel mensen te kort op elkaar zit.

Dat was dus precies mijn punt.
LAgirl82 schreef:
22-05-2020 11:15
Maar dat is omdat men min. 1,5 meter afstand moet bewaren. Dat buiten minder risico's heeft dan binnen is allang bekend.
Alleen de afstandsregels, hygiëne (handen wassen!) en het gezond verstand geldt ook buiten. En bv niet recht tegenover elkaar gaan zitten.
Ik zit gerust tegenover elkaar..En heb liever dat buiten iemand vlak langs mij loopt dan binnen in de supermarkt.
Ik weet ook niet beter dan dat dat van begin af aan gezegd werd. De keren dat er bezoek komt hier is zoveel mogelijk in de tuin. Of als het echt niet anders kan ivm regen dan binnen op voldoende afstand.
Pindakaasjes schreef:
22-05-2020 11:18
Yep.
Veel ventileren in huis wordt ook aangeraden.

Afgesloten ruimtes met weinig/geen frisse lucht toevoer zijn voor ieder virus een kweekvijver. Altijd al geweest.
Dat is voordeel van huis hebben van bijna 100 jaar oud.. Genoeg ventilatie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven