Coronavirus COVID-19 alle pijlers

het leven weer oppikken - ben ik alleen hierin?

22-05-2020 12:13 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Als eerste wil ik even kwijt dat dit topic niet bedoeld is om een super discussie uit te lokken.
Maar ik vraag me wel oprecht af of ik de enige ben hierin.

Ik zie mensen naar het strand gaan, er gaan mensen naar de winkels, de efteling. Sommigen kunnen niet wachten tot de terrasjes open gaan.
Maar.... het is natuurlijk niet zoals het was.

Ik zou zo graag een dagje terug naar normaal willen. Het bezoeken van de winkels, pretpark etc, ik vind het nu allemaal zo a-relaxed.. je moet rekening houden met looproutes, met afstand houden etc. etc. Dat haalt bij mij heel de lol er al vanaf...

Zijn er hier mensen die dit gevoel ook hebben?
Ja natuurlijk willen de meeste mensen dat.
Alle reacties Link kopieren
Boodschappen doen vond ik al niet leuk, maar nu nog minder leuk.
Als ik iets nodig heb, ga ik nu langzamerhand wel gewoon naar de winkel, maar het ontspannen winkelen is er voor mij wel van af.
En niet omdat ik bang om corona te krijgen, maar omdat je zo moet opletten.

En de terrassen en restaurants komen wat mij betreft over een tijdje wel (alleen sushi wil ik niet mee wachten :) ).
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lijkt me nogal logisch. Het merendeel van de mensen zal liever terug willen naar hoe het 'normaal' was, zonder al dat extra gedoe. Maar het heeft niet echt zin om daarnaar te verlangen, het is nou eenmaal zo. Denk vooral dat je er niet te krampachtig mee om moet gaan, zoveel moeite vind ik het niet om afstand te houden en looproutes te volgen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind met name de onzekerheid over de toekomst onprettig. ik lig er niet persé wakker van, maar je moet wel steeds COVID in je achterhoofd houden. Bijvoorbeeld bij het boeken van vakantie.

Ik heb persoonlijk niet heel veel moeite met het afstand houden, soms vind ik het zelfs prettiger en soms is het haast niet te doen en dan doe ik het dus niet.
Willen ja, kunnen nee. We zitten nog volop in de pandemie en de beschermende maatregelen zijn er niet voor niets. Je kunt het beter maar gewoon accepteren en er naar leven. Veiliger voor jezelf en je omgeving.
Mwoah, ik vind bepaalde zaken zoals minder drukte in pretparken, musea, dierentuinen en aan de ene kant van de winkelstraat de ene kant op en aan de andere kant de andere kant op helemaal niet zo vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ja, we balen er allemaal van. Uiteraard!

Ik kan niet wachten op 2021/2022
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het zeker maar ik probeer het dus wel op te zoeken.
Ik ben bijvoorbeeld vanochtend even gaan winkelen. Ik was om 10 uur in de stad en het was rustig genoeg om even niet aan ‘de regels’ te hoeven denken.
Rond 12 uur begon het drukker te worden dus ik ben maar weer naar huis gegaan.
Heb niks gekocht maar het heeft me wel heel veel goed gedaan om even ‘normaal’ te zijn gaan winkelen.
Van mij mag het zo snel mogelijk.
De eerste scheldpartij op de parkeerplaats krijg de K en de C was om 10 uur al binnen.
Ja natuurlijk is het minder leuk. Ik houd me goed aan de regels en ga niet op een vol strand liggen of in een drukke winkelstraat lopen.
Maar op een terras met genoeg afstand tussen de tafels lijkt me prima en ook zal ik op een gegeven moment best wat andere winkels dan de supermarkt bezoeken. Lekker struinen als voorheen is het niet nee, maar ja, je moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik moet het echt anders inrichten. In eerste instantie had ik verwacht dat ik opgelucht zou zijn als winkels weer open zouden gaan en zo. Maar mensen waar ik woon zijn zó opgefokt en ikke-ikke-ikke dat ik helemaal tureluurs ben als ik om een krop sla ben geweest in het winkelcentrum. Dus winkelgewijs ben ik nu eigenlijk 100% over op online en als ik iets vergeten ben te bestellen dan probeer ik er eerst omheen te koken en als het echt niet anders kan dan is er gelukkig doorgaans wel een kind dat het mee wil nemen (ik loop op krukken dus ik ben ook zo wendbaar als een looie deur om anderen te ontwijken).

In het natuurgebied bij mij in de buurt liep ik over een pad van een meter of vijf breed waar vier mensen naast elkaar me tegemoet kwamen. Niemand die even de pas inhield of wat. Dus dook ik met krukken en al de struiken maar in.

Dit soort dingen doet me momenteel enorm twijfelen of ik niet beter ergens anders kan gaan wonen. Wat een vrij groot gevolg zou zijn van dit hele gebeuren natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een open deur zeg.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk dit geldt voor bijna iedereen.

Helaas , we zijn nog niet van dat virus af!
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
22-05-2020 12:26
Ja natuurlijk dit geldt voor bijna iedereen.

Helaas , we zijn nog niet van dat virus af!
nou ja dat begon ik me dus af te vragen... Hier in de omgeving vooral heel veel mensen die er echt klaar mee zijn,
geen afstand meer willen houden etc.
je gaat je bijna afvragen of je de enige bent die zich nog gewoon netjes aan maatregelen wil houden
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-05-2020 12:21
Ik herken het zeker maar ik probeer het dus wel op te zoeken.
Ik ben bijvoorbeeld vanochtend even gaan winkelen. Ik was om 10 uur in de stad en het was rustig genoeg om even niet aan ‘de regels’ te hoeven denken.
Rond 12 uur begon het drukker te worden dus ik ben maar weer naar huis gegaan.
Heb niks gekocht maar het heeft me wel heel veel goed gedaan om even ‘normaal’ te zijn gaan winkelen.
Dank je wel voor deze reactie.
misschien moet ik dit ook maar gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
22-05-2020 12:20
Mwoah, ik vind bepaalde zaken zoals minder drukte in pretparken, musea, dierentuinen en aan de ene kant van de winkelstraat de ene kant op en aan de andere kant de andere kant op helemaal niet zo vervelend.
Ik ook niet. Maar de pretparken kunnen dit niet heel lang volhouden vrees ik.
Ik krijg juist een veel grotere aversie tegen mensenmassa's dan ik al had. Ook als het besmettingsgevaar is geweken zal ik nog minder dan anders situaties opzoeken waar veel mensen komen. Deze situatie maakt vooral heel duidelijk dat we met veel te veel mensen op 'n veel te klein oppervlak leven hier.
Het lijkt me wel een groot voordeel dat tafels in restaurants en op terrassen verder van elkaar komen te staan.
Ik doe het op de meeste dingen wel goed, merk ik. Ik vind het heerlijk dat ik niet meer hoef te zoeken om een parkeerplek bij de supermarkt en dat de supermarkt lekker rustig is.
Thuiswerken gaf me eerst heel veel onrust, maar nu zou ik het prima vinden om in de toekomst ook meer thuis te gaan werken. Geeft voor het gezinsleven veel meer rust, merk ik.
De klussen in en rondom huis zijn nu ook eindelijk af, vind ik ook fijn :)

Het enige waar ik echt naar verlang zijn de verjaardagen en de spontane barbecues/borrelmiddagen.
Nee, ik verlang dus niet echt terug naar het hutjemutje-, haast- en iedereen-in-mijn-auraleven.
anoniem_391504 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 12:50
Reden: Zo zou de spelling goed moeten zijn, maar de taalnazi mag er nog even naar kijken :)
7.94% gewijzigd
aura leven? :rofl:
*2020* schreef:
22-05-2020 12:43
aura leven? :rofl:

Iedereeninmijnaura-leven.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
22-05-2020 12:33
nou ja dat begon ik me dus af te vragen... Hier in de omgeving vooral heel veel mensen die er echt klaar mee zijn,
geen afstand meer willen houden etc.
je gaat je bijna afvragen of je de enige bent die zich nog gewoon netjes aan maatregelen wil houden
Ik kom niet zoveel mensen tegen dat ik dat merk.
In de supermarkt is het nog steeds best rustig op de tijden dat ik ga, en op straat kan ik meestal wel zelf aan de kant als ik dat nodig vind. Als ik niet verder opzij kan, jammer dan, maar het zijn vooral ouderen die met twee naast elkaar lopen of fietsen en niet opzij gaan. Ik denk niet dat IK er iets van oploop, maar ik vind het af en toe wel vreemd hoe degene kijkt die het dichtst bij mij passeert. Maar schelden en zo heb ik nog nergens gehoord.
Haha, dat wat Star-zegt :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven