Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nu de maatregelen zijn versoepeld...

22-05-2020 17:54 380 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de maatregelen zijn versoepeld voel ik me veel onveiliger dan eerst. Thuiszitten ging prima en met mooi weer rustig plekje in de natuur. Vandaag wat tuinspullen opgehaald (zijn met tuin bezig, wel fijn om de zomer in door te brengen). Het begon al bij de karren. Winkelmedewerker ging eerst de kar schoonmaken, die wij al hadden gepakt :facepalm: , waarbij hij dichtbij mijn man ging staan. Ondertussen liepen een paar oudere echtparen zo naar binnen. In de winkel prima en ruim, totdat twee vrouwen druk bellend een pad versperden en pissig werden toen mijn man vroeg of ze wat ruimte wilden maken. Tweede keer weer diezelfde vrouwen, moest hij zich langs wurmen.

Net ging de deurbel. Kwam, heel lief, iemand iets brengen. Man deed stap naar achteren en zei 'ik houd afstand', waarop de dame in kwestie (dik in de risicogroep) zei: 'o, ben je ziek dan?'.

Vanmorgen sprak ik nog iemand die het alleen maar bangmakerij vond, dat het wel meeviel met de zieken en dat ze er helemaal klaar mee was. 'Ik verhuis wel naar Zweden' zei ze.

Wij zijn heel veel thuis geweest en het voelt nu gewoon naar en onveilig om buiten de deur te komen. Hoe ervaren jullie dat?
Ik word er verdrietig van.

O, en ik ben mantelzorger, dus extra bang om besmet te worden.
Wie gaat er nu als half Nederland vrij heeft naar een tuincentrum?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Lila.. dit is precies het moment waar ik tegenop zag.
Heb afgelopen week een paar voorvallen gehad waardoor ik heb besloten even een flinke stap terug te doen.
Want nu krijg je dat drammerige, 'ach dat kan toch allemaal prima'
Het wordt ook steeds drukker overal weer, nee ik voel me er ook helemaal niet lekker bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de risico’s iets te hoog inschat. Van een kort moment op kortere afstand word je niet besmet.
Het is vervelend en onaardig dat mensen naar reageren en daar mag je best van balen. Maar het is een stuk minder gevaarlijk dan je lijkt te denken.
Ik voel me wel wat vrijer weer. Ik was de eerste weken echt geschrokken en bang en ubervoorzichtig maar ik ben het helemaal zat. Ik werk onbeschermd in de zorg en vind het een grote schijnvertoning.

Mensen die je de hele tijd boos of bang aankijken buiten. Al dat geroddel dat er ZOVEEL mensen buiten zijn. Parken dicht, stranden dicht en in de stad (waar ik woon!!) mag ik niet lopen.
Zo snel raak je niet besmet hoor.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
22-05-2020 17:59
Ik denk dat je de risico’s iets te hoog inschat. Van een kort moment op kortere afstand word je niet besmet.
Het is vervelend en onaardig dat mensen naar reageren en daar mag je best van balen. Maar het is een stuk minder gevaarlijk dan je lijkt te denken.
Precies. Zeker in de open lucht is het besmettingsgevaar relatief klein. Hoef je nog niet je buurvrouw te gaan tongzoenen, maar als je toevallig even iets dichter bij elkaar staat dan anderhalve meter, is dat heus nog geen doodvonnis. Bovendien: volgens de officiële cijfers zijn 17.450.000 mensen in Nederland NIET besmet, dus... de kans dat je zomaar een besmet iemand tegenkomt én dat die ook nog eens voor langere tijd in je nabijheid gaat verblijven, is bijzonder klein.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf gewoon nog altijd zoveel mogelijk thuis.

Niet op 't spitsuur naar de supermarkt, niet op zaterdag naar 't tuincentrum, ... en de eerste die in een straal van 1 meter in mijn buurt komt heeft een mep vast.

En me ergens "doorwurmen" doe ik niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
22-05-2020 17:59
Ik denk dat je de risico’s iets te hoog inschat. Van een kort moment op kortere afstand word je niet besmet.
Het is vervelend en onaardig dat mensen naar reageren en daar mag je best van balen. Maar het is een stuk minder gevaarlijk dan je lijkt te denken.
Ik hoop echt dat dit klopt. Dat scheelt enorm.
Alle reacties Link kopieren
Ben al maanden niet in de supermarkt geweest. Boodschappen online besteld en thuisbezorgd.
Star3 schreef:
22-05-2020 18:02
Zo snel raak je niet besmet hoor.
Vanochtend vroeg er iemand of ik het autoraampje dicht wilde doen vanwege de anderhalve meter toen ik hard begon te lachen kreeg ik allemaal verwensingen krijg de k en de c
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
22-05-2020 18:00
Ik werk onbeschermd in de zorg en vind het een grote schijnvertoning.

Hier begrijp ik dus helemaal niets van... Je werkt met kwetsbare mensen! Beschermingsmiddelen zijn juist daar van groot belang.
Al die mensen in verpleeghuizen die ziek zijn geworden en overleden, waarvan ook een heleboel nadat de boel op slot ging...
Ik ben aan de ene kant blij met de versoepelingen maar kijk ook nog de kat uit de boom en ben het voorzichtig aan het opvoeren. Aan het strand zal je mij niet zien. Nu zijn mijn vriend en ik ook niet van die strandgangers. Je moet alleen doen waar jij je goed bij voelt. We zullen het
allemaal wel verder nog wel zien.
*2020* schreef:
22-05-2020 18:07
Vanochtend vroeg er iemand of ik het autoraampje dicht wilde doen vanwege de anderhalve meter toen ik hard begon te lachen kreeg ik allemaal verwensingen krijg de k en de c

:rofl: Dat was wel een heel bijzondere vraag.
Star3 schreef:
22-05-2020 18:12
:rofl: Dat was wel een heel bijzondere vraag.
Ja vond ik ook en ze nam helemaal de moeite om naar de autoportier toe te lopen.
Man was nog even snel brood aan het halen
*2020* schreef:
22-05-2020 18:07
Vanochtend vroeg er iemand of ik het autoraampje dicht wilde doen vanwege de anderhalve meter toen ik hard begon te lachen kreeg ik allemaal verwensingen krijg de k en de c
Mensen hebben op dit moment een kort lontje.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me bijna een uitzondering als ik zie hoe gewoon alles hier alweer lijkt te gaan.
En op Twitter zie ik de waarschuwingen van de artsen, met verschrikkelijke beelden van de IC's. Ik kan dat niet met elkaar rijmen.
*2020* schreef:
22-05-2020 18:07
Vanochtend vroeg er iemand of ik het autoraampje dicht wilde doen vanwege de anderhalve meter toen ik hard begon te lachen kreeg ik allemaal verwensingen krijg de k en de c

Die verwensingen slaan natuurlijk nergens op maar dat jij hard gaat lachen omdat iemand je iets vraagt vind ik ook debiel.

Hou rekening met elkaar (niet alleen jij maar in het algemeen) en geef elkaar de ruimte.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
22-05-2020 17:58
Wie gaat er nu als half Nederland vrij heeft naar een tuincentrum?
We hebben juist gewacht. Waren er op een rustig moment. Het regende. Ruimte zat, maar dan nog weten sommige mensen he te vinden :P .
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
22-05-2020 18:15
Ik voel me bijna een uitzondering als ik zie hoe gewoon alles hier alweer lijkt te gaan.
En op Twitter zie ik de waarschuwingen van de artsen, met verschrikkelijke beelden van de IC's. Ik kan dat niet met elkaar rijmen.
Er zijn net zulke verschrikkelijke beelden van IC's van mensen die in een kettingbotsing terecht zijn gekomen op de snelweg. Durf jij dan nog in je auto te stappen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Heb dezelfde ervaring.

Iedereen is het zat, gaat er wat soepeler mee om en als je zelf nog wel wat voorzichtiger wil zijn krijg je nog vaker een grote bek dan eerst.

In het begin hadden de meeste mensen een beetje meer begrip voor de hele situatie ik het idee.
Peixe schreef:
22-05-2020 18:17
Die verwensingen slaan natuurlijk nergens op maar dat jij hard gaat lachen omdat iemand je iets vraagt vind ik ook debiel.

Hou rekening met elkaar (niet alleen jij maar in het algemeen) en geef elkaar de ruimte.
Jezus zeg...ik zit in ijn eigen auto met een raam open zij duikt er bijna in met die vraag!
Ik vind het niks, eens temeer omdat ik van mening ben dat bepaalde mensen niet kunnen omgaan met de versoepeling. Langzaamaan versoepelen wordt door sommige mensen echt opgevat als "alles kan weer". En dan daarbij nog de mensen die zich in beginsel niet veel hebben aangetrokken van de maatregelen.

Ik ben nog steeds voorzichtig, boodschappen bestel ik eens per week. Toevallig gisteren even naar de action geweest, ik stond er 10 minuten voor openingstijd en was de eerste. Het was heel rustig 8 man in een grote winkel, maar alsnog erin, je ding doen en er weer uit.

De kans op besmetting heb je altijd, maar ik ben toch liever zo voorzichtig mogelijk en probeer zo veilig mogelijk in te plannen als ik naar een winkel moet.

Ik vind het dan ook eng dat sommige andere mensen zo laconiek doen. Hoe meer mensen besmet raken, hoe meer andere mensen aangestoken worden en ook besmet raken. Als je dat enigszins kan voorkomen dan lijkt me dat toch een logische keuze?

Ondertussen gaan dingen wel weer door, ziekenhuizen starten weer op, behandelingen worden weer uitgevoerd.. Het zal goed zijn, maar ik merk dat ik het toch enorm eng blijf vinden.
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 18:23
9.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-05-2020 18:18
Er zijn net zulke verschrikkelijke beelden van IC's van mensen die in een kettingbotsing terecht zijn gekomen op de snelweg. Durf jij dan nog in je auto te stappen?
Ik snap wat je zegt, maar in dit geval vind ik niet dat de vergelijking opgaat.
Het is zeer uitzonderlijk dat een onzichtbaar virus zoveel slachtoffers maakt. Dat is ongrijpbaar en beangstigend. Zeker omdat er nog zo weinig bekend is.
lila01 schreef:
22-05-2020 18:15
Ik voel me bijna een uitzondering als ik zie hoe gewoon alles hier alweer lijkt te gaan.
En op Twitter zie ik de waarschuwingen van de artsen, met verschrikkelijke beelden van de IC's. Ik kan dat niet met elkaar rijmen.
Ik kan mij die beelden herinneren van weken geleden maar niet van nu. Ik had t prima gevonden als de versoepelingen langzamer zouden gaan maar feit is dat de zhuisopnames enorm dalen en de economie ecbt een boost nodig heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven