Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vakantie omboeken of niet?

22-05-2020 23:36 27 berichten
Weer een zoveelste topic over corona en vakantie, maar zit erg te twijfelen dus ik ben benieuwd naar wat jullie zouden doen.
Ik heb een vakantie geboekt naar Italië, bus met camping. Het is nog volledig onduidelijk of dit doorgaat en áls het doorgaat, hoe die vakantie er dan uit gaat zien. 12 uur in de bus met een mondkapje zie ik bijvoorbeeld niet zo zitten en wellicht gaan er bepaalde activiteiten niet door. Maar misschien is alles dan juist wel weer opengesteld..kortom, we weten eigenlijk nog niks.
Nu kan ik gaan afwachten en in geval van niet doorgaan krijg ik een voucher (voor de aanbetaling, heb volledige reis nog niet betaald). Ik heb ook de mogelijkheid om de reis om te boeken naar een camping in Nederland. Die boekingen gaan al erg snel en ik zal dat binnen een paar dagen moeten beslissen.
Wat zouden jullie doen en hoe 'normaal' denken jullie dat een buitenlandvakantie zal zijn in juli?
Ik besef trouwens heel goed dat dit een redelijk luxeprobleem is en dat ik heel blij mag zijn dat ik überhaupt op vakantie kan.
Ik ga overigens met mijn twee kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zeker op vakantie wilt zou ik omboeken naar Nederland. Bv omdat je de kids niet wilt teleurstellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier zelfde situatie en zelfde twijfels. Wat bij mij de doorslag gaf om om te boeken: straks kan je niet naar Italië en zit Nederland ook vol. Of straks beland je in het buitenland in het ziekenhuis! Of kan je bij tweede uitbraak niet terug.
remedialteacher schreef:
22-05-2020 23:39
Hier zelfde situatie en zelfde twijfels. Wat bij mij de doorslag gaf om om te boeken: straks kan je niet naar Italië en zit Nederland ook vol. Of straks beland je in het buitenland in het ziekenhuis! Of kan je bij tweede uitbraak niet terug.
Dat is dus inderdaad waar ik bang voor ben. Stel dat ik afwacht en Italië gaat niet door, dan zit Nederland vol.
Of ik word daar ziek en waar moeten de kinderen dan blijven?
Alle reacties Link kopieren
Als je in Nederland op vakantie wilt kun je misschien beter alvast omboeken. Ik denk wel dat er binnenkort een tweede golf komt als je ziet hoeveel mensen er gisteren buiten waren. De gevolgen daarvan zijn pas over 2 weken zichtbaar. Misschien is een vakantie in Nederland dan ook niet geweldig als de horeca etc weer dicht moet. Ik wacht het af en ga er vanuit dat we helaas nergens naartoe gaan deze zomer.
Ik zou sowieso niet met een bus gaan en ook niet naar Italie.
Pak de auto en rij naar Duitsland ofzo als je persé weg wil.
Alle reacties Link kopieren
Denk je echt dat je in juli in de bus naar Italië kan zonder mondkapje? Dat verwacht ik echt niet dus als je dat al niet ziet zitten zou ik omboeken naar Nederland als dat nu nog mogelijk is.
Elena_ schreef:
22-05-2020 23:48
Als je in Nederland op vakantie wilt kun je misschien beter alvast omboeken. Ik denk wel dat er binnenkort een tweede golf komt als je ziet hoeveel mensen er gisteren buiten waren. De gevolgen daarvan zijn pas over 2 weken zichtbaar. Misschien is een vakantie in Nederland dan ook niet geweldig als de horeca etc weer dicht moet. Ik wacht het af en ga er vanuit dat we helaas nergens naartoe gaan deze zomer.
Ik hoor niet bij de groep mensen die aan het wachten is op de tweede golf. Was de eerste maand wel bang maar ben nu redelijk ontspannen en schiet niet in paniek als het even druk is buiten. Bovendien ga ik kamperen, dus horeca heb ik niet nodig.
Ik neig steeds meer naar omboeken, dan heb ik in ieder geval even een weekje eruit.
Alle reacties Link kopieren
Lastig... ik weet niet wanneer de reis in de planning staat? Hoewel het in Italië ook de goede kant uitgaat, heb ik wel de indruk dat het virus daar nog wel actiever is dan in NL. Ik weet niet op wat voor wijze de regels in Italië versoepeld worden, maar als je in NL al ziet waar de restaurants en terrassen aan moeten gaan voldoen, zou ik daar niet zoveel zin in hebben in Italië (er vanuitgaande dat ze soortgelijke ristricties zullen krijgen).
Ik denk dat ik om zou boeken naar een camping in NL.

Edit; lees nu jouw reactie over het feit dat je de horeca niet nodig hebt. Ik zou dan nog steeds niet op zo’n lange busreiziger zitten te wachten... ik denk dat je misschien ook wel eens een uitstapje met je dochter zou willen maken en dan ben je alsnog afhankelijk van hoe je dat moet ondernemen en of alles wel te bezoeken is.
female_40plus wijzigde dit bericht op 23-05-2020 00:10
Reden: Aanvulling
24.83% gewijzigd
Envelop schreef:
22-05-2020 23:57
Denk je echt dat je in juli in de bus naar Italië kan zonder mondkapje? Dat verwacht ik echt niet dus als je dat al niet ziet zitten zou ik omboeken naar Nederland als dat nu nog mogelijk is.
Nee, denk ook dat we zeker een mondkapje nodig hebben. Is voor de kinderen ook totaal niet leuk.
redbulletje schreef:
22-05-2020 23:55
Ik zou sowieso niet met een bus gaan en ook niet naar Italie.
Pak de auto en rij naar Duitsland ofzo als je persé weg wil.
Ik hoef niet per se weg, maar als ik afwacht en Italië gaat door en ik zeg alsnog af, dan ben ik zowat de volledige reissom kwijt. Zomaar annuleren is geen optie.
Female_40plus schreef:
23-05-2020 00:07
Lastig... ik weet niet wanneer de reis in de planning staat? Hoewel het in Italië ook de goede kant uitgaat, heb ik wel de indruk dat het virus daar nog wel actiever is dan in NL. Ik weet niet op wat voor wijze de regels in Italië versoepeld worden, maar als je in NL al ziet waar de restaurants en terrassen aan moeten gaan voldoen, zou ik daar niet zoveel zin in hebben in Italië (er vanuitgaande dat ze soortgelijke ristricties zullen krijgen).
Ik denk dat ik om zou boeken naar een camping in NL.

Edit; lees nu jouw reactie over het feit dat je de horeca niet nodig hebt. Ik zou dan nog steeds niet op zo’n lange busreiziger zitten te wachten... ik denk dat je misschien ook wel eens een uitstapje met je dochter zou willen maken en dan ben je alsnog afhankelijk van hoe je dat moet ondernemen en of alles wel te bezoeken is.
Klopt..al met al zal het best een gedoe worden. Ben er nu al zo over aan het piekeren dat ik eigenlijk al weet dat een weekje weg in Nederland heel wat meer rust zal geven.
Alle reacties Link kopieren
Nog even over jouw opmerking over een voucher als de reis geannuleerd wordt; op dit moment is het nog niet duidelijk of vouchers, die na 1 juni verstrekt worden, nog onder de SGR-garantie vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hogrider schreef:
23-05-2020 00:12
Klopt..al met al zal het best een gedoe worden. Ben er nu al zo over aan het piekeren dat ik eigenlijk al weet dat een weekje weg in Nederland heel wat meer rust zal geven.
Dan zou ik lekker gaan kijken wat er hier allemaal nog mogelijk is! Nederland heeft vast ook hele leuke plekjes die je nog nooit bekeken hebt! Dan moet Italië nog maar even wachten, dat ligt er volgend jaar ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Omboeken naar Nederland.

Ik vind een busreis sowieso al hel, met 2 kinderen erbij lijkt mij dat al helemaal een nachtmerrie en dan kom je ginder ter plekke aan en kan je zowat niets doen.

Of je komt terug met Corona en kan gelijk het ziekenhuis in of in quarantaine.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Onder de huidige omstandigheden zou ik absoluut niet een hele dag in een bus gaan zitten. En hoewel ik niet zo bang ben voor een tweede golf, denk ik ook niet dat het over twee maanden heel veel beter gaat zijn dan nu. Ik zou dus niet gaan en voor het plezier van mijn kinderen omboeken naar Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Hogrider schreef:
23-05-2020 00:06
Ik hoor niet bij de groep mensen die aan het wachten is op de tweede golf. Was de eerste maand wel bang maar ben nu redelijk ontspannen en schiet niet in paniek als het even druk is buiten. Bovendien ga ik kamperen, dus horeca heb ik niet nodig.
Ik neig steeds meer naar omboeken, dan heb ik in ieder geval even een weekje eruit.
Dan is het al heel anders ja! Ik ben gewend om elke dag uit eten te gaan op vakantie haha. Als dat in Nederland dan misschien niet kan en je je constant aan maatregelen moet houden hoeft het voor mij niet.. De huisjes die ik gezien heb waren ook nog best duur en met slecht weer baal je dan ook. Waarschijnlijk ben ik gewoon te kieskeurig maar ik bewaar het geld dan liever voor volgend jaar denk ik. Ik heb ook geen kinderen dus dat scheelt ook wel denk ik.

Maar in jou geval is het wel duidelijk denk ik, zou gewoon omboeken dan ;-)
Wissewis schreef:
23-05-2020 00:26
Omboeken naar Nederland.

Ik vind een busreis sowieso al hel, met 2 kinderen erbij lijkt mij dat al helemaal een nachtmerrie en dan kom je ginder ter plekke aan en kan je zowat niets doen.

Of je komt terug met Corona en kan gelijk het ziekenhuis in of in quarantaine.
Haha, de busreis boeit me normaal niet zo, heb het vaker gedaan. Scheelt toch in de kosten en gelukkig heb ik kinderen die het ook niet erg vinden..slapen de hele nacht door en dan zijn we er al. Maar zo relaxed zal het nu niet zijn. Of wat je zegt, daar corona krijgen en niet naar huis kunnen.
Ik ga morgen omboeken.
Alle reacties Link kopieren
Hogrider schreef:
23-05-2020 00:06
Ik hoor niet bij de groep mensen die aan het wachten is op de tweede golf. Was de eerste maand wel bang maar ben nu redelijk ontspannen en schiet niet in paniek als het even druk is buiten. Bovendien ga ik kamperen, dus horeca heb ik niet nodig.
Ik neig steeds meer naar omboeken, dan heb ik in ieder geval even een weekje eruit.
Je wilt ook niet een keer een ijsje kopen of iets drinken op een terras?

Wij hebben een vakantie geboekt naar Schotland. Ik ben vooral benieuwd of de boot dan weer vaart, en daarnaast las ik dat je op dit moment nog twee weken in quarantaine moet als je in het VK aankomt. Dan hebben we daarna nog 2 dagen vakantie over. Als die regel tegen die tijd nog geldt gaan we dus ook niet.
Ik boek niet voor Nederland, ben bang dat alles vol zit en hartstikke duur is. Dan blijven we lekker thuis. Jammer is alleen dat we dat vorig jaar ook al gedaan hebben, juist om wat geld te sparen voor de vakantie van dit jaar. Maar dat komt dan volgend jaar wel weer van pas.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij vooral op dat je denkt in 12 uur met de bus in Italië te zijn. Maak daar maar 20 van in het hoogseizoen.

Verder zou ik het risico niet nemen en lekker omboeken naar Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wij blijven ook in Nederland. Vorige week toch maar geboekt.
Zul je zien dat er allerlei accommodatie op het park gesloten is als wij er zitten.. dan hebben de kinderen dus weinig te doen.
Maar ja, misschien valt het allemaal mee.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
23-05-2020 01:52
Je wilt ook niet een keer een ijsje kopen of iets drinken op een terras?

En waarom zou je ineens niet meer een ijsje kunnen kopen? Tijdens alle maatregelen is dat altijd mogelijk geweest, dus waarom zou dat over een paar weken ineens allemaal gesloten worden?
Het OV is een van de grootste besmettingsrisico’s. Ik zou er dus niet over piekeren nu 12-20 uur in een bus (of een vliegtuig for that matter) te gaan zitten.

Omboeken naar NL en hopen dat dat doorgaat lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
En dan lekker 20 uur ingeblikt zitten, alles potdicht en de airco aan in zo'n tourbus.. horror lijkt het me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven