Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Negatiever door thuisblijven ivm corona

23-05-2020 09:04 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic dat over mensen ging die zich een stuk rustiger en relaxter voelen, ben ik benieuwd bij wie dat anders is...zoals bij mij.
Ozo.
Andersom schreef:
23-05-2020 10:00
Ik wil geen hoekje, ik wil het huis voor mij alleen. :hamer:

Dan eerst even als een witte tornado erdoor en genieten van de rust en de stilte, en dat het dan gewoon even een paar uur zo schoon blijft als dat ik het net gemaakt heb. :there:

Zo, echt he?

De eerste dag dat mijn zoon naar school ging heb ik in die 5 uurtjes meer voor elkaar gekregen dan in de 10 weken daarvoor (gevoelsmatig dan!)
Als je het ene hebt wil je het ander. In het begin van deze crisis wenste ik dat ik een partner had. Inmiddels ben ik blij dat ik die niet heb, omdat ik alle ruimte voor mezelf heb. Ik wil het wanneer het mij uitkomt eigenlijk :-D
Ik begrijp dat sommige mensen gek worden van die continue aanwezigheid van het hele gezin. Bij mij is het soms te rustig. En zo hebben we allemaal iets waarvan we wilden dat het anders was in deze tijd.
Ik ben nu niet negatiever, maar ook niet positiever dan voor corona. Terug naar het oude niveau zeg maar. Het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-05-2020 10:00
Ik wil geen hoekje, ik wil het huis voor mij alleen. :hamer:

Dan eerst even als een witte tornado erdoor en genieten van de rust en de stilte, en dat het dan gewoon even een paar uur zo schoon blijft als dat ik het net gemaakt heb. :there:
Ja echt, een úurtje!

Dat had ik vroeger met kind die een plakbaby, plakpleuter en kwetterkleuter was. Dan kreeg je als tip om even een uurtje naar de sauna te gaan. Een úurtje?! dacht ik, ik heb een héle grote zomervakantie vol rust nodig. Minstens.

Of: dan ga je toch werken als je kind het middagslaapje doet? Die 3 kwartier dat ik eindelijk geen getetter aan mijn hoorde, ging ik toch niet ooo nog eens moeten werken?
Ik kon mensen wel vermoorden geloof ik.
Oh, en ik probeer mijn moeder zo weinig mogelijk te bellen. Ze is erg bezig met alles dat niet kan en misschien wel weer mag en hoe kut het is. En dan vertelt ze hoe allerlei buren/kennissen contact hebben met hun kinderen en waarom wij niet elke dag videobellen. Nou gewoon omdat het niet leuk is om te videobellen omdat jullie de hele tijd alleen maar bezig zijn met hoe het moet enzo. En jullie maken, net als wij, niks mee, dus waar kunnen we leuk over praten? Ik wil niet praten over Corona en hoe kut het allemaal is, en ik wil ook niet praten over de zus van de buurvrouw van de kennis van je nicht die elke dag het haar kinderen op Skype zit.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-05-2020 09:47
Ik zou over een paar weken al op vakantie gaan en dat is gecanceld. Iets in juli gaat ook al zeker niet door. En voor augustus hadden we nog niets geboekt, maar ik heb geen zin om in Nederland te blijven, dan zit ik liever in mijn eigen huis. Maar goed, tegen die tijd is er misschien wel weer iets mogelijk, ik vind de voorpret alleen altijd zo leuk en die is er nu sowieso niet.
Ik ook hoor. Stel dat de grenzen weer open gaan, kun je dan niet met de auto ergens heen rijden? Buitenland dan? Met onze zoon kunnen we dat niet en blijven we dan liever gewoon thuis maar ik ga ook elk jaar een weekje alleen op vakantie en nu doordat we al bijna 3 maanden fulltime met z'n allen thuis zitten heb ik daar nog meer behoefte aan. Als ik in sept niet naar Fuerteventura kan dan stap ik misschien wel gewoon in mijn koekblik en rijd ergens heen. Het noordoosten van Duitsland bijvoorbeeld is prachtig. Het eiland Rügen of het merengebied van Vorpommern-Mecklenburg. Ik zou ook graag eens de bergen en meren van Oostenrijk in de zomer zien of Slovenië. Voorwaarde is wel dat Corona een beetje onder controle lijkt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-05-2020 10:00
Ik wil geen hoekje, ik wil het huis voor mij alleen. :hamer:

Dan eerst even als een witte tornado erdoor en genieten van de rust en de stilte, en dat het dan gewoon even een paar uur zo schoon blijft als dat ik het net gemaakt heb.
Jaaah! Dat is het! Tuurlijk kan ik op de slaapkamer gaan zitten, tuurlijk kan ik een rondje wandelen/hardlopen...maar dat is anders dan het huis voor mezelf...
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk, maaaarrrrrr ik mis die momenten voor mijzelf ook heel erg.

Dat er weinig te doen valt heb ik niet zo’n moeite mee, maar de dagen die ik eerst voor mijzelf had wel. Nu dochter weer 1 dag in de week naar het kdv gaat krijg ik weer een beetje lucht. Man had voor de crisis op vrijdag vrij en nam dan de zorg voor onze dochter op zich. Ik had geen werk, dus toen hij er opdrachten bij kon krijgen heeft hij die aangegrepen en kwam het er dus op neer dat ik 8 weken lang minimaal 5 dagen de volledige verantwoordelijkheid had. Dat brak me in de laatste week wel ff op. Maar ik waarschijnlijk ook omdat het eind in zicht was. 🤗

En nu verheug ik me op die ene dag in de week dat ik ff niets hoef.
Zo, even mijn hart luchtne hoor....

Mijn man wees me erop dat ik enorm kribbig uit de hoek kom vandaag. En ik weet het van mezelf, maar ik trek het nu even heel slecht allemaal. Man zit lekker boven te werken terwijl ik de hele dag mijn zoon van 6 vermaakt moet houden. Ik ben er zó klaar mee na 8 weken!

Elke fokking dag is hij zijn schoolspullen kwijt. Elke dag is zijn kamer een zwijnenstal. Elke dag dat gezeik om Nintendo, tablet enz.

Op maandag vind ik het 't ergste, want in het weekend kookt mijn man en 9 van de 10 keer betekent dat dat ik op maandag tegen een enorme berg zooi in de keuken aan zit te kijken, want opruimen heeft ie niet van gehoord.

Normaal gesproken kan ik het allemaal wel relativeren, maar vandaag ben ik het even zó enorm zat dat ik echt zoiets heb van: ik pik het niet meer, ik ga er voortaan wat van zeggen! En dan word ik dus chagerijnig en kribbig genoemd. Terwijl ik voor de lieve vrede al weken mijn mond hou over al mijn irritaties.

terwijl ik dit stukje zat te tikken komt zoon naar beneden dat ie zijn rekenschriftje niet kon vinden. Dus ik vraag: heb je goed gezocht? Hij zei van wel. Echt serieus, 1 boekje til ik op en dat rekenboekje ligt eronder. Heeft ie ook nog het lef om te zeggen dat ik het verkeerd neergelegd had. Ik heb nu echt zin om mijn schoenen aan te trekken, weg te lopen en pas vanavond weer terug te komen bij dat stelletje debielen hier in huis.

Sorry, moest het even kwijt en het is even heel ongenuanceerd en morgen zal het wel weer helemaal anders zijn, maar vandaag ben ik even niet in staat om positief te zijn
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij Heel herkenbaar! Heb regelmatig hetzelfde gehad...'zoek het allemaal maar uit'.

(En ik schaam me ervoor...waarom zit het me zo dwars? Waarom ben ik nou niet flexibel? En ik heb eigenlijk niks te klagen want ik ben niet ziek en ik heb mijn werk nog...)
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-05-2020 10:06
Ja echt, een úurtje!

Dat had ik vroeger met kind die een plakbaby, plakpleuter en kwetterkleuter was. Dan kreeg je als tip om even een uurtje naar de sauna te gaan. Een úurtje?! dacht ik, ik heb een héle grote zomervakantie vol rust nodig. Minstens.

Of: dan ga je toch werken als je kind het middagslaapje doet? Die 3 kwartier dat ik eindelijk geen getetter aan mijn hoorde, ging ik toch niet ooo nog eens moeten werken?
Ik kon mensen wel vermoorden geloof ik.
Oh ja of kun je dan niet s avonds werken? Ja daar heb ik ook écht nog zo'n zin in om 21 uur na een hele dag met 2 kleine kinderen :puh:
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon kut.

Ik mis het gewoon dingen kunnen doen zonder er bij na te denken: naar de sportschool gaan :is nu gesloten, thuis sporten als alternatief maar dat is weer thuis,winkelen: gedoe met rijen, 1,5 meter afstand houden, regeltjes regeltjes regeltjes, zwemmen: alleen met reserveren en alles zit meteen al volgeboekt. Kapper: regeltjes, volgeboekt en duurder.

Ja ik mag nog de deur uit, gelukkig, ik zie mijn niet bejaarde ouders nog, mijn enige offline contact, de rest zit nog in de angstmodus.

De andere dingen mis ik niet maar dat reserveergedoe, de regeltjes, de paniek, angst en hysterie rondom een virus komen mijn neus uit.

En dan het vooruitzicht dat alles volgend jaar geheid duurder word stemt ook niet vrolijk, en dan vergeet ik nog de kaalslag door faillisementen en de bijna orgastisch voorspelde 2e golf in het najaar of de winter of de lente danwel zomer en daarna de 3e en 4e golf tot dat vervloekte vaccin er is.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven