Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kind ziek - wat te doen?

23-05-2020 09:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn kinderen is vannacht ziek geworden. Voelt zich niet lekker, hangt en slaapt alleen maar en heeft een paar keer overgegeven.
In principe niet de standaard klachten die bij corona horen en natuurlijk kun je in d deze tijden ook 'gewoon' ziek worden.
Ik maak me op zich niet zo veel zorgen, kinderen zijn wel vaker ziek.

Maar ik vraag me af: moeten we nu allemaal thuis blijven voor de zekerheid? En wat als hij maandag nog ziek is? Kunnen de andere kinderen dan naar school?
In de richtlijnen gaat het alleen over klachten als verkoudheid, snotteren, hoesten en koorts, maar ik ken best veel mensen bij wie corona met andere klachten begonnen is.
Huisarts bellen.
Volgens de richtlijn: je zieke kind blijft (uiteraard) thuis.

De huisgenoten alleen als hij ook koorts heeft of benauwd is. Zo nee, dan kunnen jullie gewoon naar werk/school, zolang jullie zelf geen klachten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
23-05-2020 09:58
Huisarts bellen.
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
23-05-2020 09:58
Volgens de richtlijn: je zieke kind blijft (uiteraard) thuis.

De huisgenoten alleen als hij ook koorts heeft of benauwd is. Zo nee, dan kunnen jullie gewoon naar werk/school, zolang jullie zelf geen klachten hebben.
Ok, bedankt.
Waarom denk je aan Corona? Dit lijkt er niet eens op.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 10:11
Waarom denk je aan Corona? Dit lijkt er niet eens op.
Waar lees jij dat ik denk aan corona?

Ik vraag alleen of wij als huisgenoten nu moeten thuis blijven, maar dat blijkt dus niet zo te zijn zolang klachten niet veranderen.
Forte schreef:
23-05-2020 10:14
Waar lees jij dat ik denk aan corona?

Ik vraag alleen of wij als huisgenoten nu moeten thuis blijven, maar dat blijkt dus niet zo te zijn zolang klachten niet veranderen.
Nou omdat je vraagt of jullie nu thuis moeten blijven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 10:18
Nou omdat je vraagt of jullie nu thuis moeten blijven natuurlijk.
Mensen die thuis moeten blijven hebben niet allemaal een huisgenoot met corona, die hebben een huisgenoot met klachten.
Ik heb ook een huisgenoot met klachten dus wat dat betreft is mijn vraag zo raar niet (vind ik).

Maar ik heb voor vandaag in ieder geval de geplande dingen buitenshuis geannuleerd. Zoon ligt lekker op de bank en morgen zien we wel weer verder.
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 10:18
Nou omdat je vraagt of jullie nu thuis moeten blijven natuurlijk.
Zo te lezen dacht ze dat huisgenoten altijd thuis moeten blijven als iemand ziek is. Ipv alleen als iemand koorts heeft of benauwd is.

(Ik lees overigens nu dat de tekst op rijksoverheid.nl net iets anders is: "luchtwegklachten en koorts")
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
23-05-2020 10:24
Zo te lezen dacht ze dat huisgenoten altijd thuis moeten blijven als iemand ziek is. Ipv alleen als iemand koorts heeft of benauwd is.

(Ik lees overigens nu dat de tekst op rijksoverheid.nl net iets anders is: "luchtwegklachten en koorts")
Dat was me inderdaad niet helemaal duidelijk.
Vooral omdat van de mensen die ik ken die corona (gehad) hebben, en geen een was die begon met koorts en er ook een aantal waren die ook geen hoestklachten hadden in het begin.
Forte schreef:
23-05-2020 10:24
Mensen die thuis moeten blijven hebben niet allemaal een huisgenoot met corona, die hebben een huisgenoot met klachten.
Ik heb ook een huisgenoot met klachten dus wat dat betreft is mijn vraag zo raar niet (vind ik).

Maar ik heb voor vandaag in ieder geval de geplande dingen buitenshuis geannuleerd. Zoon ligt lekker op de bank en morgen zien we wel weer verder.
Ja maar koorts en luchtwegklachten kunnen wijzen op Corona. Daarom moet je uit voorzorg thuisblijven. Overgeven lijkt niet echt op Corona.
Forte schreef:
23-05-2020 10:29
Dat was me inderdaad niet helemaal duidelijk.
Vooral omdat van de mensen die ik ken die corona (gehad) hebben, en geen een was die begon met koorts en er ook een aantal waren die ook geen hoestklachten hadden in het begin.
Nee dat klopt. Met verkoudheidsklachten moet je binnen blijven. Komt daar koorts bij dan moet het hele huishouden binnen blijven.
Het hoeft ook niet met koort la of hoesten te beginnen, dat staat nergens.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik, maar dat betekent gewoon dat er ook mensen die al ziek zijn met corona gewoon buiten komen omdat ze niet die klachten hebben die beschreven zijn. Dat snap ik allemaal.

Maar is het dan zo raar dat ik me even afvraag wat we als huisgenoten het beste kunnen doen nu mijn zoon ziek is? Ik begin te denken van wel nu...
Alle reacties Link kopieren
Forte schreef:
23-05-2020 10:14
Waar lees jij dat ik denk aan corona?

Ik vraag alleen of wij als huisgenoten nu moeten thuis blijven, maar dat blijkt dus niet zo te zijn zolang klachten niet veranderen.
Omdat het in de Coronapijler staat wellicht?
Forte schreef:
23-05-2020 10:41
Dat snap ik, maar dat betekent gewoon dat er ook mensen die al ziek zijn met corona gewoon buiten komen omdat ze niet die klachten hebben die beschreven zijn. Dat snap ik allemaal.

Maar is het dan zo raar dat ik me even afvraag wat we als huisgenoten het beste kunnen doen nu mijn zoon ziek is? Ik begin te denken van wel nu...
Ja wel een beetje. Het gaat waarschijnlijk om iets van een buikgriep.
Gewoon zelf blijven nadenken. De meeste mensen die ziek zijn hebben geen Corona.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven