Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Het is bij ons wel de bedoeling dat we gaan. Hebben al voor de crisis een camping in Luxemburg geboekt met huur tent.
Volgend camping kunnen we gewoon komen en mogen we door België . Schijnt transitie vervoer te heten.
Neem aan dat als grenzen open gaan ook code oranje eraf gaat.

En voor week later eind juli nog 2 nachten Moezel staan.
Hopen gewoon te kunnen.
Zal qua boodschappen enzo wel even. Wennen zijn met mondkapje enzo maar zijn we er even uit
Er zijn al een stuk of 5 topics over op de Coronapijler.


Maar als antwoord op je vraag; als onze geboekte reis niet door de organisatie geannuleerd wordt gaan wij gewoon.

Zelf annuleren betekent geld kwijt. Ik heb helaas geen geldboom en daarnaast ook wel zin aan een andere omgeving en zwemmen in niet te koude zee.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden naar een zwaargetroffen regio in Europa gaan. Volgens de reisorganisatie kan dat ook, maar ik wacht nog even de persconferentie volgende week af. Als het onverstandig wordt geacht, dan gaan we niet.

Ik denk dat dat ook wel grond is om niet aan de betalingsverplichting te voldoen. Ik wil er graag alsnog een keer naar toe, dus een voucher ter hoogte van de aanbetaling zou ik accepteren.

Na de persconferentie beslissen we wat we gaan doen. Dikke kans dat als er een positief advies is, we alsnog niet gaan. Ik weiger te vertrekken naar een land waar het óf onveiliger is, of waar de veiligheidsmaatregelen strenger zijn dan ik hier gewend ben.

Dus ik weet het nog niet.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in september naar Zuid Europa te kunnen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in september nog een mini-huwelijksreis te kunnen doen.
Ik denk wel dat dat dan een autovakantie wordt in Zwitserland, Oostenrijk of Slovenië. Tenzij het echt ineens heel veel beter wordt, dan heel misschien een vliegreis naar Griekenland maar daar ga ik niet vanuit.

En als het tegenzit wordt het een weekje naar Zeeland of de Veluwe ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Nope, heb mijn vakantie geannuleerd. 50% van de reissom moeten betalen.
Geen zin in virushappen. Volgend jaar nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Onze geboekte vakantie was trouwens in mei, dus daar hebben we vouchers van maar die kunnen we ook volgend jaar nog gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou half mei naar de alpen gaan, is uiteraard niet doorgegaan. Komt volgend jaar wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in september of oktober gewoon zoals gepland (maar niet geboekt) naar Thailand te kunnen maar ik moet het eerst nog maar zien, gelukkig veel contacten daar want wellicht mag het straks bijv. na 1 augustus maar of het de moeite waard is , is een tweede.
Spanje gaat 1 juli open, 3 juli stap ik in het vliegtuig. Wij hebben daar een huis. Hoeven gelukkig niet meer in quarantaine 2 weken.
Ik ga 'toch' ja. Frankrijk, eigen vervoer.
Onze originele vakantie naar ny en de niagara watervallen geannuleerd. Maar heb wel het plan om een weekje naar Duitsland te gaan. Gaan we niet boeken, zien het dan wel. Verder nog 10 dagen camping geboekt in Nederland. We gaan dus wel op vakantie in ieder geval :)
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
29-05-2020 13:44
Spanje gaat 1 juli open, 3 juli stap ik in het vliegtuig. Wij hebben daar een huis. Hoeven gelukkig niet meer in quarantaine 2 weken.
dat snap ik wel maar is ook een hele andere situatie.
Alle reacties Link kopieren
Als we mogen reizen dan gaan we naar onze al geboekte bestemming. Als dit niet gaat, dan probeer ik nog wat te regelen in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan wel te gaan, mits mogelijk. Vriend en ik hebben in het najaar al geboekt naar Griekenland voor mid juli. Alles is daar weer ongeveer open, in elk geval vanaf 1 juni/1 juli.

Afwachten dus. Maar zolang het vliegtuig gaat en we welkom zijn in het hotel, zie ik niet in waarom niet. Ik ga niet zelf annuleren tegen extra kosten en daarnaast zou ik eigenlijk gewoon wel heel blij zijn als ik weer eens ergens buiten mijn eigen omgeving naartoe kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen zin in virushappen.
Ik blijf mooi in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden ook naar Frankrijk, maar willen liever niet. Hoop dat we het mogen uitstellen naar volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren ( en vandaag nog steeds!) ook in de jubelstemming: dus ja wij gaan als het allemaal mee zit naar Frankrijk deze zomer! Helemaal blij met dit vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden nog niks geboekt.
Het is nu dus een hutje op de Hollandse heide geworden.
Ik ben nooit van de wereldreizen geweest. Dat trok me nooit.
In Frankrijk, Spanje, Italië en Griekenland ben ik al vaak zat geweest.
Dus dit jaar zijn we klaar na een uurtje autorijden.
Ik hoop op een paar dagen bijtanken, ontspannen en genieten. Voor de rest zal het me een worst wezen!😄
Wij hebben onze buitenlandreis geannuleerd en blijven in eigen land.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga, zoals het nu ernaar uit ziet, in augustus naar Griekenland. Ook vanwege een huis dat we daar hebben en verbouwd moet worden.
ninanoname schreef:
29-05-2020 13:38
Wij zouden naar een zwaargetroffen regio in Europa gaan. Volgens de reisorganisatie kan dat ook, maar ik wacht nog even de persconferentie volgende week af. Als het onverstandig wordt geacht, dan gaan we niet.

Ik denk dat dat ook wel grond is om niet aan de betalingsverplichting te voldoen. Ik wil er graag alsnog een keer naar toe, dus een voucher ter hoogte van de aanbetaling zou ik accepteren.

Na de persconferentie beslissen we wat we gaan doen. Dikke kans dat als er een positief advies is, we alsnog niet gaan. Ik weiger te vertrekken naar een land waar het óf onveiliger is, of waar de veiligheidsmaatregelen strenger zijn dan ik hier gewend ben.

Dus ik weet het nog niet.

Er komt volgens mij helemaal geen persconferentie meer.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
29-05-2020 14:30
Er komt volgens mij helemaal geen persconferentie meer.
Ik heb de persco van woensdag even nagelezen en hij zegt daar dat er volgende week misschien wat meer informatie over is. Dus daar wacht ik het nog even op af. Dan is dat enkel in mijn hoofd een nieuwe persconferentie geworden. :bonk:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden nu in Griekenland moeten zijn. We hebben omgeboekt naar september. En als dat nog niet kan verzetten we het weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven