Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden half mei naar Spanje. Hebben nu vouchers. Geen idee wat we gaan doen. Niet op vakantie dit jaar, in ieder geval niet naar het buitenland. Eerst eens aanzien hoe het komende half jaar gaat verlopen.
elizabethie wijzigde dit bericht op 29-05-2020 18:57
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jazeker wij gaan ook! We hadden net voor de Corona een huisje geboekt in Frankrijk voor augustus.
We gaan met de auto dus ik zie het probleem niet zo. We zitten heerlijk dichtbij het strand dus kunnen genoeg frisse lucht happen. Uit onderzoeken lijkt het dat de meeste besmettingen plaats hebben gevonden in slecht geventileerde binnenruimten. Dat vind ik persoonlijk een logische gedachte dus ik maak me echt geen zorgen. Ik kijk er naar uit om te gaan!
Ik zou niet willen vliegen (we hebben onze vliegreis dus gecanceld), maar we gaan kamperen. In Nederland maar ik zou dat in Frankrijk oid ook best durven.
Alle reacties Link kopieren
In augustus met de auto naar Scandinavië, we gaan er vooralsnog van uit dat het doorgaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel, nog geen idee waar heen. Woon in Spanje en als in juli de grenzen open gaan kijken voor een last minute ergens. Heb niet het idee dat ik ergens anders nou meer risico loop dan hier thuis of andersom, dus ga gewoon lekker weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden 20 juni op vakantie gaan naar Egypte. Hoewel wij nog geen definitieve annulering hebben ga ik er van uit dat het niet door gaat. Ik had hoop maar nu niet meer. Wij hebben een aanbetaling gedaan en Sunweb heeft laten weten dat we het resterende bedrag pas over hoeven te maken als zeker is dat de vakantie door gaat. Dat vind ik netjes van Sunweb maar aan de anderen kant vind ik het raar dat onze vakantie nog steeds te boeken is. Mijn man heeft zich daarin verdiept.
Wij hebben over een kleine 2 maanden vakantie. We hebben een campertje en zien dan wel wat we doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al in frankrijk, en hoop eind juli een weekje naar nederland te komen 😂 ik zou graag met de trein willen, maar heb nog niks geboekt.
Wij hebben onze vakantie naar Frankrijk geannuleerd. We hebben geen zin in beperkingen en tijdsloten.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in ieder geval niet op vakantie in Nederland. Dan blij f ik 100 keer liever thuis en dan ga we volgend jaar misschien als het dan wel kan een paar keer meer naar het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
wij zouden in de meivakantie naar een camping. Voordat vouchers werden aangeboden, kregen we de optie om de vakantie te verplaatsen naar de zomervakantie. dat hebben we gedaan, en deze keer zal er geen mogelijkheid zijn om het te verplaatsen.

een week op een heel rustige camping in Zwitserland en daarna hetzelfde in Frankrijk. Allebei in een stacaravan op een kleine camping, geen grote steden of toeristische trekpleisters in de buurt behalve de prachtige natuur. ik denk dat we dat door laten gaan als dit toegestaan wordt. Ik zit nu al een tijd thuis, wil er echt graag even tussen uit.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een vakantie naar Oostenrijk geboekt voor juli/aug. Gratis te annuleren tot een week voor aankomst en dan geld terug ipv vouchers.
Groot appartement met eigen keuken en badkamers en we gaan daar hopelijk veel de natuur in etc. Rustiger dan een camping in NL denk ik :)

We zouden een zelf geplande rondreis in een ander land gaan doen maar die stellen we uit tot volgend jaar (hopelijk) maar hiervan heb ik alle Accomodaties etc geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren
Duitsland, camping aan de Moezel. Buren zijn er nu.
Wat ik ervan verwacht? Zo’n beetje hetzelfde als anders en net als hier: afstand in winkels enzo. En een mondkapje op.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
29-05-2020 17:30
In augustus met de auto naar Scandinavië, we gaan er vooralsnog van uit dat het doorgaat.
Leuk, helaas lijkt Denemarken de grens dicht te houden.

Onlangs een mini vakantie geboekt naar Noord Italië. Wij gaan altijd wandelen in de bergen en zien sowieso weinig mensen op vakantie. Ook een rustig hotel geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een camping geboekt voor eind juli/begin augustus in de Vendee, Frankrijk.
Zelf neig ik naar annuleren, de berichten over tijdsloten/mondmaskers e.d. zorgen bij mij niet voor een vakantiegevoel, zeker niet met een dreumes en peuter. Ik zie echt niet hoe we dat met tijdsloten moeten regelen voor zwembadbezoek bijvoorbeeld.
Om Corona zelf zou ik wel durven trouwens, het heeft echt met de restricties te maken waar over gesproken wordt op de FB site van de organisatie.

We wachten nog even af tot 15 juni ( dan moeten de maatregelen van de campingorganisatie duidelijk zijn) en anders annuleren we. Dit kan tot 22 juni, daarna moeten we de restbetaling voldoen en zijn we het volledige bedrag kwijt bij annulering.

Ik denk dat we vakantie thuis vieren, in de tuin en hopelijk af en toe een dagje naar de kinderboerderij oid.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met onze camper. Niks geboekt dus we zien wel wat kan en mag tegen die tijd.

Ik wil geen mondkapje op in elk geval. En het liefst naar de bergen. Maar we zien wel wat er mogelijk is.
..
Alle reacties Link kopieren
Vliegreis Spanje deze week gelijk geboekt. We gaan naar vrienden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
We zouden naar Denemarken, maar aangezien ik geen zin heb om onverwacht toch ergens vast te komen te zitten geannuleerd. Je weet nooit wat er gebeurd opeens. Ook al is Denemarken relatief veilig gebleken de afgelopen maanden.

Dit jaar dus een aantal tripjes verdeeld over Nederland. In de natuur , met eigen sanitair etc.

Wij willen gewoon met max 2/3 uur autorijden thuis kunnen zijn in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden al lang geleden geboekt. Eind augustus naar Griekenland. Huisje met eigen zwembad. Als we mogen gaan en niet meer code oranje dan gaan we.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het vliegtuig eind augustus gaat, er geen code oranje is voor Kyiv en de metro /ubers daar rijden ga ik gewoon... Afwachten maar. Heb een vliegticket wat ik kan omboeken en een annuleerbaar hotel.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
29-05-2020 19:16
Wij hebben onze vakantie naar Frankrijk geannuleerd. We hebben geen zin in beperkingen en tijdsloten.
Nou dagzoom voor ons ook de enige overweging zijn om niet te gaan, dat je op vakantie gaat en dan nog niet vrij bent door al die mastregelen. Geen avondProgramma, gezeur over ligbedden omdat t er een stuk minder zijn enz
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
29-05-2020 23:25
Nou dagzoom voor ons ook de enige overweging zijn om niet te gaan, dat je op vakantie gaat en dan nog niet vrij bent door al die mastregelen. Geen avondProgramma, gezeur over ligbedden omdat t er een stuk minder zijn enz

Dat houdt mij nu ook nog tegen. Ik hoop in september naar Zuid Europa te kunnen, maar ga pas later boeken. Ik denk dat je er sowieso wel wat van gaat merken, maar afhankelijk van de maatregelen die dan in de verschillende landen gelden, besluit ik of ik wel of niet ga.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nouschi schreef:
29-05-2020 22:58
Vliegreis Spanje deze week gelijk geboekt. We gaan naar vrienden.

Fijn!
vrijenblij20220 schreef:
29-05-2020 19:26
Wij gaan in ieder geval niet op vakantie in Nederland. Dan blij f ik 100 keer liever thuis en dan ga we volgend jaar misschien als het dan wel kan een paar keer meer naar het buitenland.
Stel je voor zeg, vakantie in Nederland. De horror!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven