Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
29-05-2020 13:44
Spanje gaat 1 juli open, 3 juli stap ik in het vliegtuig. Wij hebben daar een huis. Hoeven gelukkig niet meer in quarantaine 2 weken.
Oh, jaloers! ik wou dat ik een huis in Spanje had. Heerlijk, geniet ervan!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn baan kwijt door Corona en heb net een nieuwe keuken besteld, dus ik denk dat we thuisblijven. We hadden Griekenland en de VS op het programma staan, de VS is wat mij betreft nu sowieso geen optie, misschien dat we laat in de zomervakantie nog last minute naar Griekenland gaan.
Am Yisrael Chai!
Ik ga nooit op vakantie naar het buitenland, altijd in Nederland. Dit jaar heb ik echter afgeschreven. Ik zit veel liever in mijn vertrouwde omgeving met alle maatregelen. Je gaat nu ook niet even lekker ergens op een terras zitten of uit eten.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in november al geboekt voor een vakantiepark aan de Belgische kust. Het park gaat 8 juni weer open en we zitten in een huisje (soort centerparcs) dus als het goed is kunnen we gaan in juli. Het hangt ervan af of de grenzen open gaan en je als toerist België in mag, maar ik hoop het echt. Ik wil sowieso geen voucher want ik wil niet volgend jaar verplicht naar België moeten op vakantie... maar ik heb goede hoop :)
En ja het is wel wat beperkter allemaal en zonde dat je niet van alle faciliteiten gebruik kunt maken waar je natuurlijk wel veel geld voor hebt betaald, maar ik wil toch graag even weg en in een andere omgeving zijn dan thuis...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je in een drukke stad woont, je best op vakantie kan gaan. Ga met eigen auto en zoek een rustige streek op. De Auvergne bijvoorbeeld is heel rustig dus daar kan je beter zitten dan op je balkonnetje.
Alle reacties Link kopieren
Hier woonachtig in Frankrijk en 3 vakantiehuizen in beheer, we zitten gelukkig op t platteland dus voelt altijd wel als vakantie.
Zou fijn als de grenzen opengaan en we nog wat gasten mogen ontvangen, niet alleen financieel, Maar hier in de Dordogne leeft alles net wat meer met de toeristen, waar t in de winter doodstil is.

Zelf had ik lang weekend Barcelona op planning staan in mei, Nederland eind maart ook . Hoop in augustus nog naar vrienden op Malta te kunnen maar da's kielekiele, ook ivm zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan altijd naar Frankrijk maar dit jaar niet.
Heb geen behoefte om met een mondkapje boodschappen te moeten doen. Geen bezienswaardigheden of marktjes. Op vaste tijden moeten zwemmen.
Daarnaast vind ik het risico van een nieuwe uitbraak te groot als iedereen zich weer massaal gaat verplaatsen.
Moet er niet aan denken om in Frankrijk ziek te worden.
Alle reacties Link kopieren
Af we mogen gaan we eind augustus naar een kleine camping in Frankrijk. Het is een camping met een zwembad en speeltuin In een natuur gebied. We gingen voor rust en dat kan nu ook nog. Dat ik met een mondkapje naar supermarkt moet in Frankrijk dat maakt mij niet uit.

Wij kijken er nu al naar uit.
fashionvictim schreef:
30-05-2020 23:47
Ik ben mijn baan kwijt door Corona
Ah nee, dat is klote zeg.
Alle reacties Link kopieren
We zouden naar Duitsland gaan maar konden kostenloos annuleren dus dat heb ik gedaan. Vakantie is voor mij vrijheid en doen waar je zin in hebt, zonder dagelijkse reserveringen, mondkapjes en gedragsregels. Heb een fijne tuin en leuke omgeving, dus blijf in deze situatie net zo lief thuis. Hopelijk kunnen we hier in de buurt weer wat uitstapjes doen, want dat hebben we ook al 3 mnd niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan als het kan en als het ok voelt. We gaan de tweede week juli kamperen in Frankrijk (vorig jaar aug al geboekt, niet goedkoop en niet meer te annuleren) en ik had ook al een weekje canarische eilanden geboekt staan in sept. Ik denk dat ik het vliegen spannender vind dan met de auto naar Frankrijk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net begrepen dat onze vakantie naar Denemarken niet doorgaat... Denemarken houdt de grenzen dicht. Echt balen, we zouden met de kinderen naar Legoland. Ook de vakantie naar Griekenland eerder dit jaar ging (uiteraard) niet door.

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van geworden en overweeg nu maar in Nederland te blijven; we krijgen (opnieuw) een TUI-voucher, maar ik zie eigenlijk niets geschikts en betaalbaars (waarvoor we niet met z’n zessen hoeven te vliegen) meer op de site voor half augustus. Dan wordt het een weekje Zeeland en sparen voor een verre reis volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Als het kan en mag, gaan we. We gaan met de caravan. Hebben een eigen plek achter op de camping, niemand die voorbij raast/loopt. En kunnen heerlijk de rust opzoeken in de bergen in Oostenrijk. Wat de regels zijn aldaar weten we nog niet. Zijn deze heel streng en niet haalbaar gaan we niet. Better luck next year.
Alle reacties Link kopieren
We hebben onze vliegvakantie voor augustus gecanceld en een voucher gevraagd.
Gisteren een weekje hotel in het Zwarte Woud geboekt. Lekker een weekje wandelen, relaxen en foto's maken.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
takkentrol schreef:
31-05-2020 17:40
We hebben onze vliegvakantie voor augustus gecanceld en een voucher gevraagd.

(waar) Kan dat? Als ik nu mijn vakantie cancel krijg ik geen voucher. Alleen als de organisatie dat zelf doet.
-Nienke- schreef:
31-05-2020 16:42
Wij hebben net begrepen dat onze vakantie naar Denemarken niet doorgaat... Denemarken houdt de grenzen dicht. Echt balen, we zouden met de kinderen naar Legoland. Ook de vakantie naar Griekenland eerder dit jaar ging (uiteraard) niet door.

Ik ben er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van geworden en overweeg nu maar in Nederland te blijven; we krijgen (opnieuw) een TUI-voucher, maar ik zie eigenlijk niets geschikts en betaalbaars (waarvoor we niet met z’n zessen hoeven te vliegen) meer op de site voor half augustus. Dan wordt het een weekje Zeeland en sparen voor een verre reis volgend jaar.
Legoland Duitsland al overwogen?
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 00:55
Reden: Stomme spelfout
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet of onze vakantie naar België doorgaat eind juli. En zeker niet of dat als vakantie zou voelen. Wat mij betreft slaan we een jaar over maar ja is niet aan mij.
We zouden met meerdere gezinnen in een groot vakantiehuis verblijven.
Met zwembad buiten.

Weet iemand waar ik de regels (oa mag je met meerdere huishoudens in een huis/zwemmen) van België kan vinden? Heb uiteraard zelf gezocht maar een duidelijk antwoord nog niet gevonden.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geannuleerd; campingvakantie in Frankrijk. Ik hoor van onze camping dat ze daar met bandjes/tijdsloten gaan werken voor het zwembad, bij de kinderclub moeten ze mondkapjes op, sowieso minder aanbod van activiteiten, geen ligbedden bij het zwembad, mondkapje op naar de supermarkt, struinen over drukke marktjes trekt me nu ook niet bepaald op dit moment. Ik ken de campingwinkel waar je ‘s ochtends brood moet halen; dat is niet te doen met afstand houden.

Dus nee, wij zien het niet zitten. Het wordt 2x een weekje kamperen in Nederland. Aan een zwemmeer. En dan zien we wel hoe dat bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
01-06-2020 11:33
(waar) Kan dat? Als ik nu mijn vakantie cancel krijg ik geen voucher. Alleen als de organisatie dat zelf doet.
Nou daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Ik zou naar Sicilië gaan in augustus, maar ik zie er wel tegenop om te gaan, bedoel, als het opeens weer gaat opvlammen zitten we daar en kom je zomaar niet weg.
Nu annuleren is sws mijn geld kwijt ( huis kan ik wel 100% kosteloos annuleren ) maar mijn tickets echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-06-2020 07:22
Ik weet nog niet of onze vakantie naar België doorgaat eind juli. En zeker niet of dat als vakantie zou voelen. Wat mij betreft slaan we een jaar over maar ja is niet aan mij.
We zouden met meerdere gezinnen in een groot vakantiehuis verblijven.
Met zwembad buiten.

Weet iemand waar ik de regels (oa mag je met meerdere huishoudens in een huis/zwemmen) van België kan vinden? Heb uiteraard zelf gezocht maar een duidelijk antwoord nog niet gevonden.
Heb je nog niks gehoord van de persoon of organisatie van wie jullie dit huis huren? Ik weet alleen dat je vanaf 15 juni met max 10 personen per week mag afspreken (buiten je eigen gezin) en dat toerisme dan weer is toegestaan. Dat staat er tenminste (filmpje van Belgische zender).

Ik ga in juli met mijn dochter naar België in een huisje en theoretisch gezien zou dat dus mogen maar ik geloof het nog niet helemaal (moet het eerst nog zien) dus heb ook nog niet alles betaald. Ik hoop op meer duidelijkheid volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
06-06-2020 09:21
Ik heb geannuleerd; campingvakantie in Frankrijk. Ik hoor van onze camping dat ze daar met bandjes/tijdsloten gaan werken voor het zwembad, bij de kinderclub moeten ze mondkapjes op, sowieso minder aanbod van activiteiten, geen ligbedden bij het zwembad, mondkapje op naar de supermarkt, struinen over drukke marktjes trekt me nu ook niet bepaald op dit moment. Ik ken de campingwinkel waar je ‘s ochtends brood moet halen; dat is niet te doen met afstand houden.

Dus nee, wij zien het niet zitten. Het wordt 2x een weekje kamperen in Nederland. Aan een zwemmeer. En dan zien we wel hoe dat bevalt.
Ik hoor deze maatregelen van meerdere mensen onze camping geeft aan dat dit bij ons allemaal niet hoeft. Nu hebben wij een hele kleine camping geboekt.
Volgens hun is het zwembad groot genoeg tov het aantal gasten, in de supermarkten rondom de camping is nagenoeg geen mondkapje nodig. De supermarkt mag namelijk zelf kiezen of ze het willen voorschrijven.
De kidsclub stelde al niet veel voor maar deze gaat gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Handbal schreef:
07-06-2020 08:26
Ik hoor deze maatregelen van meerdere mensen onze camping geeft aan dat dit bij ons allemaal niet hoeft. Nu hebben wij een hele kleine camping geboekt.
Volgens hun is het zwembad groot genoeg tov het aantal gasten, in de supermarkten rondom de camping is nagenoeg geen mondkapje nodig. De supermarkt mag namelijk zelf kiezen of ze het willen voorschrijven.
De kidsclub stelde al niet veel voor maar deze gaat gewoon door.
Dan is het al een ander verhaal, dan kan je denk ik een stuk relaxter vakantie vieren. Met de maatregelen zoals op onze camping (ook niet groot trouwens, nog geen 200 plekken) vind ik het geen vakantie. Ik zie het al voor me; dan hebben de kinderen vriendjes en willen lekker zwemmen (want dat is waar onze kinderen bijna hele dagen mee vullen op vakantie: met vriendjes spelen in het zwembad) maar Pietje heeft een geel bandje en mag dus niet op dezelfde tijd zwemmen want wij hebben een blauw bandje.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
06-06-2020 09:21
Ik heb geannuleerd; campingvakantie in Frankrijk. Ik hoor van onze camping dat ze daar met bandjes/tijdsloten gaan werken voor het zwembad, bij de kinderclub moeten ze mondkapjes op, sowieso minder aanbod van activiteiten, geen ligbedden bij het zwembad, mondkapje op naar de supermarkt, struinen over drukke marktjes trekt me nu ook niet bepaald op dit moment. Ik ken de campingwinkel waar je ‘s ochtends brood moet halen; dat is niet te doen met afstand houden.

Dus nee, wij zien het niet zitten. Het wordt 2x een weekje kamperen in Nederland. Aan een zwemmeer. En dan zien we wel hoe dat bevalt.
Wat gek dat elke camping dan weer andere regels heeft. Van onze camping hoor ik dat soort zaken niet. Dat bijna alles gewoon hetzelfde is alleen dat zij het sanitair vaker en op een andere manier moeten schoonmaken en dat het buffet restaurant gesloten is en ze als alternatief een plate service aanbieden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
We gaan ipv Italie nu een weekend in Nederland en een week naar Luxemburg. Wandelen, kastelen kijken en van de natuur genieten in het Mullerthal
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker gek. Misschien heeft dat met de grootte van de camping en het aanbod van faciliteiten te maken? Ik weet het niet. Of de streek misschien? In Frankrijk verschilt het aantal besmettingen ook wel enorm per gebied.

Onze camping had dus in ieder geval een heel document op de website met al hun maatregelen. En na wat heen en weer mailen heb ik dus besloten om niet te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven