Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
07-06-2020 08:30
Dan is het al een ander verhaal, dan kan je denk ik een stuk relaxter vakantie vieren. Met de maatregelen zoals op onze camping (ook niet groot trouwens, nog geen 200 plekken) vind ik het geen vakantie. Ik zie het al voor me; dan hebben de kinderen vriendjes en willen lekker zwemmen (want dat is waar onze kinderen bijna hele dagen mee vullen op vakantie: met vriendjes spelen in het zwembad) maar Pietje heeft een geel bandje en mag dus niet op dezelfde tijd zwemmen want wij hebben een blauw bandje.
Kan mij voorstellen. Het systeem met de bandjes en vooraf gestelde zwemtijden zou ik ook niet tot vinden.
Onze camping heeft maar 100 plaatsen. Uit de mail lees ik dat er bij hun is gekeken naar de grote van het zwembad en terras versus het aantal plaatsen om te bepalen welke maatregelen er nodig zijn. Camping winkel is er niet want er zit een klein supermarkt en bakker op 500 meter.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-06-2020 07:22
Ik weet nog niet of onze vakantie naar België doorgaat eind juli. En zeker niet of dat als vakantie zou voelen. Wat mij betreft slaan we een jaar over maar ja is niet aan mij.
We zouden met meerdere gezinnen in een groot vakantiehuis verblijven.
Met zwembad buiten.

Weet iemand waar ik de regels (oa mag je met meerdere huishoudens in een huis/zwemmen) van België kan vinden? Heb uiteraard zelf gezocht maar een duidelijk antwoord nog niet gevonden.
Met hoeveel personen ga je in totaal? Ik vond dit op de site van centerparcs België:

België: in België dient u de door de Belgische regering aangekondigde limiet van maximaal 10 personen te respecteren. Gasten die een boeking hebben gemaakt met meer dan 10 personen per cottage, dienen voor aankomst contact op te nemen met het Customer Contact Center.
Alle reacties Link kopieren
Mag je nou op vakantie met iemand die niet uit je eigen huishouden komt? Ik heb voor net na de zomervakantie een vliegreis geboekt met een vriendin. Uit een ander huishouden dus. We zouden dan door mijn man naar het vliegveld gebracht worden; maar met 3 man in de auto man volgens mij al niet. Dan samen met die vriendin vliegen en samen op een hotelkamer. En daar in het vakantieland samen in de taxi of huurauto.

Vriendin wil wel gaan, is een beetje klaar met Corona. Ik wil niet gaan, ook uit angst voor een tweede golf. Moet er niet aan denken om ergens in quarantaine of lockdown te zitten ver bij mijn man en kinderen vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
08-06-2020 12:59
Mag je nou op vakantie met iemand die niet uit je eigen huishouden komt? Ik heb voor net na de zomervakantie een vliegreis geboekt met een vriendin. Uit een ander huishouden dus. We zouden dan door mijn man naar het vliegveld gebracht worden; maar met 3 man in de auto man volgens mij al niet. Dan samen met die vriendin vliegen en samen op een hotelkamer. En daar in het vakantieland samen in de taxi of huurauto.

Vriendin wil wel gaan, is een beetje klaar met Corona. Ik wil niet gaan, ook uit angst voor een tweede golf. Moet er niet aan denken om ergens in quarantaine of lockdown te zitten ver bij mijn man en kinderen vandaan.

En nu hoop je dat het niet mag, zodat je dat als reden kan aanvoeren om niet mee te gaan? :lol: Als je niet wilt, dan ga je toch niet? Lijkt me simpel.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
08-06-2020 12:59
Mag je nou op vakantie met iemand die niet uit je eigen huishouden komt? Ik heb voor net na de zomervakantie een vliegreis geboekt met een vriendin. Uit een ander huishouden dus. We zouden dan door mijn man naar het vliegveld gebracht worden; maar met 3 man in de auto man volgens mij al niet. Dan samen met die vriendin vliegen en samen op een hotelkamer. En daar in het vakantieland samen in de taxi of huurauto.

Vriendin wil wel gaan, is een beetje klaar met Corona. Ik wil niet gaan, ook uit angst voor een tweede golf. Moet er niet aan denken om ergens in quarantaine of lockdown te zitten ver bij mijn man en kinderen vandaan.
Dat ligt er toch aan waar je heen gaat? Ieder land heeft eigen regels, check het anders ook eens bij een reisorganisatie
Alle reacties Link kopieren
Ik ga begin juli 4 dagen naar Praag voor een tatoeage (alleen) en eind juli -hopelijk- 8 dagen naar Spanje met m'n ouders en m'n zoontje. We hebben een huurauto en hebben een 'eigen' vakantiehuis. We waren al van plan voornamelijk zelf te koken, zullen af en toe ergens gaan lunchen, maar we gaan vooral lekker naar het strand en de omgeving ontdekken met de auto. Kan niet wachten :'(
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn, in principe, wel van plan om begin augustus naar Sardinië te gaan, per vliegtuig. Op het eiland zitten we 1 week op een camping (eigen wc en douche) en 1 week in een kleinschalig appartementencomplex, inclusief huurauto voor 2 weken.

Lekker even in een andere omgeving. Er zullen vast beperkingen zijn, maar die zijn er in NL ook
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
08-06-2020 12:59
Mag je nou op vakantie met iemand die niet uit je eigen huishouden komt? Ik heb voor net na de zomervakantie een vliegreis geboekt met een vriendin. Uit een ander huishouden dus. We zouden dan door mijn man naar het vliegveld gebracht worden; maar met 3 man in de auto man volgens mij al niet. Dan samen met die vriendin vliegen en samen op een hotelkamer. En daar in het vakantieland samen in de taxi of huurauto.

Vriendin wil wel gaan, is een beetje klaar met Corona. Ik wil niet gaan, ook uit angst voor een tweede golf. Moet er niet aan denken om ergens in quarantaine of lockdown te zitten ver bij mijn man en kinderen vandaan.
Daarom ga ik niet.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-06-2020 13:51
En nu hoop je dat het niet mag, zodat je dat als reden kan aanvoeren om niet mee te gaan? :lol: Als je niet wilt, dan ga je toch niet? Lijkt me simpel.
Haha ja eigenlijk wel ja ;-) Nee, het zou wel makkelijk zijn, maar ik ga idd bespreken dat ik het niet aandurf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag nog naar het buitenland op vakantie gaan dit jaar, meestal ga ik ook buiten Europa maar durf het nog niet aan. Ik wacht nog even af hoe het verder ontwikkelt binnen Europa, maar het zal dan een lastminute worden.
Van de zomer weekje in NL, denk verder hier en daar wat losse dagen, maar neem de rest van mn dagen liever mee naar volgend jaar.
Wij hebben in januari geboekt voor september, bestemming 1 vd ABC eilanden. Wij gaan alleen niet als: 1. de grenzen dicht zijn, 2. we in quarantaine moeten of 3. KLM niet vliegt.
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
08-06-2020 12:54
Met hoeveel personen ga je in totaal? Ik vond dit op de site van centerparcs België:

België: in België dient u de door de Belgische regering aangekondigde limiet van maximaal 10 personen te respecteren. Gasten die een boeking hebben gemaakt met meer dan 10 personen per cottage, dienen voor aankomst contact op te nemen met het Customer Contact Center.
We gaan met meer dan 10.. nog niks gehoord van de verhuurder denk ik (ik heb niet zelf geboekt). Maar even afwachten dan of eind juli die 10 personen limiet nog geldt. Thanks!
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Lucky1976 schreef:
08-06-2020 13:59
wij zijn, in principe, wel van plan om begin augustus naar Sardinië te gaan, per vliegtuig. Op het eiland zitten we 1 week op een camping (eigen wc en douche) en 1 week in een kleinschalig appartementencomplex, inclusief huurauto voor 2 weken.

Lekker even in een andere omgeving. Er zullen vast beperkingen zijn, maar die zijn er in NL ook

Wij ook -in principe naar Sardinie, 10 dagen- Maarrr nou las ik gisteren op de pagina van Transavia het volgende:

Omdat we een beperkt aantal vluchten opstarten, kan het zijn dat je heenvlucht wel doorgaat en je terugreis niet of andersom. We informeren je hierover per vlucht. Mocht één van je vluchten niet doorgaan, dan wordt je gehele reis geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
08-06-2020 15:02
Wij ook -in principe naar Sardinie, 10 dagen- Maarrr nou las ik gisteren op de pagina van Transavia het volgende:

Omdat we een beperkt aantal vluchten opstarten, kan het zijn dat je heenvlucht wel doorgaat en je terugreis niet of andersom. We informeren je hierover per vlucht. Mocht één van je vluchten niet doorgaan, dan wordt je gehele reis geannuleerd.
Ja, dat zou wel balen zijn. Olbia wordt 5 x per week aangevlogen door Transavia. Wij hebben een zondagvlucht heen en terug geboekt. Ik hoop dat ze die laten staan en anders hebben we een probleem.... De accommodaties moet ik deze maand helemaal betalen, dus ik hoop dat de vluchten wel gewoon gaan
Wij vliegen (hopelijk) op maandag heen en woensdag terug.

Op dit moment vliegen ze helemaal nog niet op Olbia. Is niks te voorspellen nog :-(
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat maakt het allemaal wel onzeker.
Wanneer vertrekken jullie, als alles mee zit? Ook augustus?

Ik denk dat ze in ieder geval de zaterdagvluchten wel aan zullen houden, want die zijn vaak wel populair. In het ergste geval zouden we dan op zaterdag kunnen gaan en dan moeten we alleen voor de eerste nacht (zaterdag op zondag) even ergens een overnachting regelen.

Ach, we zien wel. Er zijn ergere dingen, zullen we maar zeggen....
Onze geboekte reis is 20-29 juli.
Rondreis met 4 verschillende hotels en een huurauto. Wel allemaal via 1 organisatie geboekt (Bebsy) Maar zij boeken alles los dacht ik.

Ik heb ze net maar even een mail gestuurd met de vraag hoe zoiets dan gaat als Transavia niet vliegt. Dat we straks niet aan die hotels vastzitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vliegticket naar Fuerteventura in sept al geboekt en betaald (in Januari al). Nog 3 maanden om aan te kijken a. of het überhaupt kan want Transavia moet wel vliegen naar Fuerteventura en b. of het wel veilig is. Al weet je dat laatste nooit natuurlijk.

Autohuur ook geboekt maar kan ik tot 48u vooraf kosteloos annuleren en appartement kan ik ook tot 4 dagen voor vertrek annuleren. In het ergste geval krijg ik dan een voucher voor het vliegticket.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, als ik het geld er voor had, best een treinreisje willen maken. Dat zou ik dan momenteel toch boven een vliegtuig verkiezen. Maar goed.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
08-06-2020 15:37
Onze geboekte reis is 20-29 juli.
Rondreis met 4 verschillende hotels en een huurauto. Wel allemaal via 1 organisatie geboekt (Bebsy) Maar zij boeken alles los dacht ik.

Ik heb ze net maar even een mail gestuurd met de vraag hoe zoiets dan gaat als Transavia niet vliegt. Dat we straks niet aan die hotels vastzitten.
Zoals ik het lees, heb jij een pakketreis geboekt bij een organisatie. Als de vluchten vervallen of wijzigen, dan zou je ook kosteloos van de rest van de boeking af mogen, lijkt me. Wij hebben de acco's los geboekt van de vluchten en zitten dan dus helaas wel aan de acco's vast als de vluchten geannuleerd worden. Dat is het risico van zelf los een reis samenstellen....
Lucky1976 schreef:
08-06-2020 15:53
Zoals ik het lees, heb jij een pakketreis geboekt bij een organisatie. Als de vluchten vervallen of wijzigen, dan zou je ook kosteloos van de rest van de boeking af mogen, lijkt me. Wij hebben de acco's los geboekt van de vluchten en zitten dan dus helaas wel aan de acco's vast als de vluchten geannuleerd worden. Dat is het risico van zelf los een reis samenstellen....

Nee niet helemaal. Bebsy werkt als een soort tussenpersoon.
Bij een pakketreis via Tui of Corendon bv is het duidelijk, dat is 1 aankoop/pakket.

Bebsy boekt alles los. Wij hebben ook een aantal andere hotels dan in hun voorbeeldreis op de website.

Maar ze mailden al terug net. Echt supersnel. Ik vind het een fijne organisatie. In het geval van geannuleerde vluchten gaan ze kijken naar een oplossing als een dag eerder of later vertrekken en hotels verschuiven.
Over evt bijkomende kosten hebben ze helaas nog niks gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel heel erg. (Spanje)

Wil wel gaan want 1 Anders geld kwijt en 2 heb er echt wel zin in even weg van thuis.

Wil niet gaan vanwege grote van de camping en ik vraag me af hoe je 2 meter afstand houdt in het zwembad dat is wat ze aan geven.
Ze geven aan dat er genoeg plek is op het strand is echt zo?

Ik weet het niet. Hoop dat alles zo goed gaat dat we wat normaler kunnen gaan. Of alles geanuleerd word door hun.
Je moet altijd accepteren als ze open gaan neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geannuleerd. We zouden naar Wales gaan, maar 14 dagen quarantaine zagen we niet zitten (verbleven ook geen 14 dagen op dezelfde plek).

Nu van de voucher van de meivakantie een midweekje in Nederland geboekt en verder maar gewoon uitstapjes maken.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan begin juli naar Portugal met de auto. Oorspronkelijk reis buiten Europa gaat niet door.
Ik ga van de zomer hooguit op familievisite naar België of Duitsland. Maar dat is niet nog niet zeker. Wellicht een paar dagen weg in Nederland of hier in de omgeving leuke dingen doen! In september hopelijk in Denemarken op familievisite! Denemarken is voorlopig tot 1 september gesloten. Maar geen verre reizen dit jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven