Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vliegen 1 juli 2020

02-06-2020 15:28 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij doen? Gaan of niet.

Wij hebben in Januari een reis geboekt voor 8 dagen naar Rhodos vertrek op 9 juli met onze kinderen (8 en 12)maar ik weet eigenlijk helemaal niet of ik wel wil gaan.
Ik had niet verwacht dat we zouden gaan dit jaar en dat we een voucher zouden krijgen van €1500(aanbetaling) maar nu lees ik dat Griekenland 1 juli open gaat voor toerisme

Zelf ziek worden aldaar of Quarantaine omdat iemand in vliegtuig covid19 heeft zijn dingen waar ik me druk om maak.

Zou jij gaan???
Ik zou de reisorganisatie bellen om te kijken of je niet alsnog een voucher kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de 15e juli en als het kan gaan we zeker.
Alweer een topic hierover... kun je het niet vragen in een van de andere topics?!
Kun je het annuleren en dan die 1500 euro niet volledig (zeker de helft) kwijt zijn? In dat geval zou ik niet gaan.
Indien je die 1500 euro echt kwijt bent als je niet gaat, zou ik gewoon heel juni nog afwachten en als het aantal besmettingen blijft dalen en er tegen die tijd wellicht al meer dingen open zijn en er beter gereguleerd kan worden, is het misschien al wat minder eng om te gaan. Mocht er toch een enorme uitbraak weer zijn kun je altijd nog besluiten om niet in dat vliegtuig te stappen en is de kans ook zeker aanwezig dat je vliegtuig helemaal niet vliegt.

Ondanks dat je covid19 natuurlijk niet moet onderschatten, moeten we onszelf ook niet te bang maken denk ik. Doe je wel zelf boodschappen in de supermarkt bijvoorbeeld? Ik wel en ik erger me mateloos aan mensen die geen afstand houden. Met die mensen kan ik dus ook wel in een vliegtuig zitten..... Niet hetzelfde natuurlijk en contact in de supermarkt is korter dan contact met je buurman in het vliegtuig, maar ergens valt er wel wat te relativeren nu de cijfers lager worden.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-06-2020 15:35
Alweer een topic hierover... kun je het niet vragen in een van de andere topics?!
Waarom stoort het je zo? Betaal jij de servers voor dit forum?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-06-2020 15:32
Ik zou de reisorganisatie bellen om te kijken of je niet alsnog een voucher kunt krijgen.
Nee dat kan allen als de organisatie de reis cancelled
Alle reacties Link kopieren
deafbakker schreef:
02-06-2020 15:36
Kun je het annuleren en dan die 1500 euro niet volledig (zeker de helft) kwijt zijn? In dat geval zou ik niet gaan.
Indien je die 1500 euro echt kwijt bent als je niet gaat, zou ik gewoon heel juni nog afwachten en als het aantal besmettingen blijft dalen en er tegen die tijd wellicht al meer dingen open zijn en er beter gereguleerd kan worden, is het misschien al wat minder eng om te gaan. Mocht er toch een enorme uitbraak weer zijn kun je altijd nog besluiten om niet in dat vliegtuig te stappen en is de kans ook zeker aanwezig dat je vliegtuig helemaal niet vliegt.

Ondanks dat je covid19 natuurlijk niet moet onderschatten, moeten we onszelf ook niet te bang maken denk ik. Doe je wel zelf boodschappen in de supermarkt bijvoorbeeld? Ik wel en ik erger me mateloos aan mensen die geen afstand houden. Met die mensen kan ik dus ook wel in een vliegtuig zitten..... Niet hetzelfde natuurlijk en contact in de supermarkt is korter dan contact met je buurman in het vliegtuig, maar ergens valt er wel wat te relativeren nu de cijfers lager worden.
Ja, dank je voor je reactie. Dit is iets waar ik wat mee kan.
We wachten gewoon nog even deze maand af inderdaad.
X
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
02-06-2020 15:36
Waarom stoort het je zo? Betaal jij de servers voor dit forum?
Xx
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
02-06-2020 15:32
Wij gaan de 15e juli en als het kan gaan we zeker.
Dapper, hopelijk denk ik er over een maand ook zo over. :)
Ik zou persoonlijk niet gaan, maar als jullie jong en gezond zijn kun je het er op wagen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de kosten als je de reis zou willen verzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan. Zeker niet met kinderen. Ik ben niet bang om ziek te worden maar moet er niet aan denken om niet terug te kunnen. Of in quarantaine te komen.
Ik ben blij dat wij onze reis konden verzetten naar volgend jaar.
Ik denk niet dat ik zou gaan als ik jullie was.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je reisverzekering
Vooralsnog zit Nederland niet bij de 29 landen van waaruit toeristen welkom zijn in Griekenland. Dus er valt weinig over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
02-06-2020 16:46
Vooralsnog zit Nederland niet bij de 29 landen van waaruit toeristen welkom zijn in Griekenland. Dus er valt weinig over te zeggen.
Ik denk dat je daar alles mee zegt, dan is de keus dus gewoon voor je gemaakt en ben je als Nederlander niet welkom :-D
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
02-06-2020 16:46
Vooralsnog zit Nederland niet bij de 29 landen van waaruit toeristen welkom zijn in Griekenland. Dus er valt weinig over te zeggen.

Oh?

Nederlanders tich welkom in Griekenland

Griekenland laat vanaf 15 juni toch toeristen uit ’onveilige’ landen als Nederland toe. Wel worden ze na landing getest op corona en moeten ze erna minimaal een week in quarantaine. In eerste instantie kunnen buitenlanders alleen via de luchthavens van Athene en Thessaloniki Griekenland betreden. Het is de bedoeling dat vanaf 1 juli alle luchthavens weer opengaan.

Griekenland gaat reizigers bij aankomst testen op het coronavirus als ze vertrokken zijn vanaf een vliegveld in een risicogebied. De Griekse autoriteiten baseren zich daarbij op gegevens van het Europese luchtvaartagentschap EASA, dat een lijst bijhoudt met luchthavens die zich bevinden in gebieden waar de kans op overdracht van het virus groot zou zijn. Daar staan nu ook de belangrijkste Nederlandse vliegvelden op, bijvoorbeeld Schiphol.

Het nieuwe beleid moet volgens het Griekse ministerie van Buitenlandse Zaken op 15 juni van kracht worden. Wie na aankomst negatief test, moet nog steeds zeven dagen in thuisisolatie. Reizigers die wel besmet blijken te zijn, wacht een verplichte quarantaine van 2 weken. De Griekse autoriteiten gaan ook steekproefgewijs coronatesten uitvoeren onder reizigers die uit gebieden komen die niet op de lijst staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Whomi schreef:
02-06-2020 16:46
Vooralsnog zit Nederland niet bij de 29 landen van waaruit toeristen welkom zijn in Griekenland. Dus er valt weinig over te zeggen.
Is toch al aangepast ??

https://nos.nl/artikel/2335675-nederlan ... taine.html
Alle berichten spreken elkaar tegen. Maar goed, als bovenstaande klopt zit je dus een week binnen op vakantie. Super gezellig. Denk dat je weinig anders kan doen dan de reisorganisatie contacten en afwachten wat zei zeggen.
Ik zou in ieder geval niet gaan als ik een week binnen zou moeten blijven tijdens mijn vakantie. Maar als de reisorganisatie vind dat je kan gaan, ben je wel je geld kwijt. In TO haar geval betekend dit dat ze haar hele vakantie in quarantaine zit. Met 2 kids, lijkt me geen vakantie.
Alle reacties Link kopieren
En hoe ziet die quarantaine er dan uit? Een week alleen op je hotelkamer? Zit een hoteluitbater daar wel op te wachten?

Het lijkt om een sneltest te gaan, hoe betrouwbaar is deze?

Interessante regelgeving, ben benieuwd hoe ze dat praktisch in gaan vullen.
Ik zou ook niet gaan. Ik wist dat Nederlanders vanaf 15 juni binnenmogen maar inderdaad een week quarantaine. Dan stel ik het liever uit. Dan kan je nog beter je grensen dichtlaten dan dat je binnen mag en dan wel in quarantaine. 🤔
Alle reacties Link kopieren
Volgens de laatste officiële berichten van 31 mei zijn Nederlanders vanaf 1 juli welkom in Griekenland.
https://www.27vakantiedagen.nl/vakantie ... bPybIr-Xao
Nu moet alleen NL nog toestemming gaan geven dat we mogen vliegen voor een vakantie (morgen zou er meer bekend worden). En het dodental moet niet enorm gaan stijgen in Griekenland.
Als je zelf niet wilt gaan neem je alvast contact op met de reisorganisatie om te overleggen, vele zijn coulant en je mag omboeken, bijvoorbeeld naar volgend jaar.

Ik hoop zelf begin juli in het vliegtuig naar Kreta te zitten, de mondkapjes e.d. zijn al besteld ;-) en je verder goed aan de voorschriften en regels houden, eigenlijk net als in NL, je volle verstand blijven gebruikten. Het is aanpassen, maar in mijn geval ga ik ook veel vrienden na een paar jaar weer terugzien (alleen niet knuffelen), dus tja...
Ik snap dat niet iedereen het ziet zitten hoor! Lijkt me voor iedereen persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg vanaf een Duitse luchthaven en heb daar dus sowieso niks mee te maken.
Door de officiele toestemming zijn Nederlanders dus hun geld kwijt als ze het risico niet willen lopen waarschijnlijk. Jammer als er geen gratis omboeken naar volgend jaar geboden wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven