Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vakantie in Coronatijd

03-06-2020 15:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wij (vriend en ik) zouden in augustus 3 weken naar Zuid-Afrika gaan met een groepsreis. We hebben nog niks definitief gehoord, maar we gaan er van uit dat het geannuleerd gaat worden. We kunnen dus nog niets nieuws boeken, maar zijn al wel aan het denken of er leuke alternatieven zouden zijn voor een een vakantie (1,5-2 weken) binnen Europa. Ben benieuwd naar jullie tips!

Optie 1 zou zijn om ergens heen te vliegen, zoals Malta of Madeira, maar geen idee of vliegen in augustus chill is en wat als er een uitbraak komt op die plek als je daar net bent? Dan zit je daar straks weken in quarantaine.. Wat denken jullie en weten jullie nog andere mooie bestemmingen? We houden van een ondernemende vakantie; stadjes bezoeken, sportieve uitjes zoals kajakken, duiken vinden we leuk.

Optie 2 zou een kampeervakantie zijn. We zijn al eens in de Ardennen geweest en in Kroatië/Slovenië met de tent. Duitsland zou een optie zijn, of misschien Frankrijk of Italië? Weten jullie mooie gebieden waar je Corona proof kunt kamperen en toch nog wel wat kunt doen?

Thanks alvast voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
De ANWB houdt bij of landen (al) te bezoeken zijn
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso niet gaan vliegen en of gaan kamperen of naar een huisje. Het voordeel van een huisje is weer dat je geen gedeeld sanitair hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt erop dat de anwb link niet is bijgewerkt. Italië is toch weer open voor toeristen?
liefpief schreef:
03-06-2020 15:40
Lijkt erop dat de anwb link niet is bijgewerkt. Italië is toch weer open voor toeristen?

Morgen toch?


Edit: oh nee, toch vandaag
https://ciaotutti.nl/coronavirus-de-gev ... in-italie/

Zal nog wel bijgewerkt worden dan op de ANWB site
anoniem_386970 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 15:43
30.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met de auto, in een chalet (eigen sanitair) naar Italië. We gaan ervan uit dat we veel gaan wandelen, zelf gaan koken en veel zwemmen in het meer.

Kortom, je moet nadenken hoe je zo min mogelijk risico loopt, net als degene die in NL blijft.
Alle reacties Link kopieren
On topic vliegen zou ik niet doen. Ook zeker niet nu boeken voor augustus. Kamperen kan natuurlijk, maar voorwaarde moet wel zijn dat de gemeenschappelijke toiletten weer open zijn.
Er zijn al meerdere vakantietopics op de Coronapijler.
Komen bijna allemaal op hetzelfde neer.
Misschien zinnig om die ook even te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Kroatië is nog niet open voor Nederlanders en Belgen.
Alle reacties Link kopieren
Femke93 schreef:
03-06-2020 15:16
Optie 1 zou zijn om ergens heen te vliegen, zoals Malta of Madeira, maar geen idee of vliegen in augustus chill is en wat als er een uitbraak komt op die plek als je daar net bent? Dan zit je daar straks weken in quarantaine.. Wat denken jullie en weten jullie nog andere mooie bestemmingen? We houden van een ondernemende vakantie; stadjes bezoeken, sportieve uitjes zoals kajakken, duiken vinden we leuk.

Dat kan natuurlijk overal, op welke bestemming dan ook.
S-Groot schreef:
03-06-2020 19:06
Dat kan natuurlijk overal, op welke bestemming dan ook.
Ja, maar het scheelt wel of je dan in een uurtje naar huis kunt rijden met je eigen auto of afhankelijk bent van een chartervlucht die misschien dan weer even niet gaat...
Femke93 schreef:
03-06-2020 15:16
Dan zit je daar straks weken in quarantaine..
Samen met ingesneeuwd raken op wintersport mijn grootste stiekeme wens.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht het nog even af maar als ik zou gaan zou dat naar de Canarische eilanden zijn omdat ik daar veel familie heb. Wel gewoon naar een hotel maar in het ergste geval zou ik dan bij hun terecht kunnen. Naar een vreemd land gaan waar ik niemand ken zou ik nu liever niet doen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-06-2020 22:04
Ja, maar het scheelt wel of je dan in een uurtje naar huis kunt rijden met je eigen auto of afhankelijk bent van een chartervlucht die misschien dan weer even niet gaat...

Dat zeg ik (kijk maar even naar welk stuk ik quote, namelijk de optie 'ergens heen vliegen' en of wij nog andere mooie bestemmingen weten).
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
04-06-2020 00:23
Samen met ingesneeuwd raken op wintersport mijn grootste stiekeme wens.
ik denk dat je een te romantisch beeld hebt
Tijdens de Corona-crisis werden toeristen zonder pardon de hotels uitgeflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-06-2020 07:56
ik denk dat je een te romantisch beeld hebt
Tijdens de Corona-crisis werden toeristen zonder pardon de hotels uitgeflikkerd.

Echt? En dan moesten ze het zelf uitzoeken of met z'n allen op veldbedjes in een gymzaal?
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle reacties!
lilalinda schreef:
04-06-2020 07:56
ik denk dat je een te romantisch beeld hebt
Tijdens de Corona-crisis werden toeristen zonder pardon de hotels uitgeflikkerd.
Dat 1e klopt :-? .

Voor dat 2e zullen ze toch echt fysiek moeten worden ik zie dat nog niet zo snel gebeuren met een erkend covid-patiënt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven