Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Toestemming om op vakantie te mogen?

03-06-2020 16:56 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is iets wat ik niet snap. Heeft de overheid ooit tegen ons gezegd dat wij het land niet mogen verlaten? Nee toch?
Dat alle grenzen dicht gingen, zorgde er automatisch voor dat je nergens heen kon, maar toen ik hoorde dat Duitsland 15 juni open ging en Frankrijk en Italie ook dacht ik : nou mooi, ik ga een weekendje weg boeken bij onze oosterburen.

Maar nu hoorde ik vorige week al iets en gisteren op het journaal was er een bericht over "dat we binnen Europa op vakantie mogen van de overheid"
Mogen?? Ik dacht dat als een land zijn grenzen opengooit, je sowieso vrij bent om daarheen te gaan. Het is mij iig nooit duidelijk geworden dat wij als Nederlanders massaal een reisverbod hebben gekregen??

En wat nou als ik naar Bali wil vliegen, stel zij gooien de grenzen open?
Daar heeft de overheid toch niks over te zeggen of gaan ze je dan op Schiphol tegenhouden?
Ik begrijp dit bericht gewoon niet helemaal.
Het mag toch ook gewoon
Alle reacties Link kopieren
Als niemand vanuit Nederland op Bali vliegt....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt nu Rutte’s zegen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, er waren nieuws berichten met de kop. "We mogen deze zomer weer op vakantie in Europa"

Dat suggereert dus dat we dat voorheen niet mochten (stel de grenzen waren open geweest, want nu kón je natuurlijk sowieso niet omdat alles dicht was). Ik heb nooit meegekregen dat we niet mochten...hooguit dat er een code oranje was afgegeven, maar dat als je zelf zou willen en kunnen je gewoon mocht gaan.
Alle reacties Link kopieren
Er is een negatief reisadvies uitgegeven door de overheid. Je mag voor zover mogelijk best reizen, maar een negatief reisadvies betekent oa dat de reisverzekering niet dekt, consulaire hulp beperkt is, enz. Het is dus gewoon niet verstandig om te reizen zolang er een negatief reisadvies geldt.
Zeelandmeisje schreef:
03-06-2020 17:00
Dat suggereert dus dat we dat voorheen niet mochten (stel de grenzen waren open geweest, want nu kón je natuurlijk sowieso niet omdat alles dicht was). Ik heb nooit meegekregen dat we niet mochten...hooguit dat er een code oranje was afgegeven, maar dat als je zelf zou willen en kunnen je gewoon mocht gaan.
Het mocht ook niet en daarom waren de grenzen dicht. Maak je je hier echt druk om?
Alle reacties Link kopieren
Nee oke , dat weet ik
Maar de berichtgeving was gewoon heel vreemd hierover. Alsof we voorheen dus echt niet mochten, terwijl het mijns inziens idd meer een reisadvies was. Geen verbod
Zeelandmeisje schreef:
03-06-2020 17:00
Nou ja, er waren nieuws berichten met de kop. "We mogen deze zomer weer op vakantie in Europa"

Dat suggereert dus dat we dat voorheen niet mochten (stel de grenzen waren open geweest, want nu kón je natuurlijk sowieso niet omdat alles dicht was). Ik heb nooit meegekregen dat we niet mochten...hooguit dat er een code oranje was afgegeven, maar dat als je zelf zou willen en kunnen je gewoon mocht gaan.

Ja en dan dekt de verzekering niets en is repatriering ook niet gegarandeerd, als je bewust naar een oranje gebied gaat. Zoiets las ik van de week.
Ik denk dat je het te letterlijk neemt.

De overheid heeft ons niet verboden op vakantie te gaan. Als het land je wil ontvangen, dan mag je gaan. De overheid kan wel e.e.a. ontraden. Wat ik wel zou doen is je reisverzekering checken in combinatie met het reisadvies van buitenlandse zaken. Het reisadvies kan invloed hebben wat wat je reisverzekering vergoedt, mocht je onverhoopt in de problemen komen om welke reden dan ook. Voor de meeste Europese landen worden de reisadviezen aangepast naar geel, wat over het algemeen geen problemen geeft.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
03-06-2020 17:01
Het mocht ook niet en daarom waren de grenzen dicht. Maak je je hier echt druk om?
Als je het allemaal onzin vindt, hoef je niet te reageren he?
Maak jij je echt druk om dit topic dan?

Het mocht volgens mij wel, alleen alle grenzen waren dicht. Dus je kon niet zoveel
Maar nu wordt er gesuggereerd dat wij als volk een reisverbod gekregen hadden....en dat had ik dus even gemist.
Maar dat is dus volgens mikj ook nooit gebeurt
Alle reacties Link kopieren
Des te meer kan je waarderen hoe vrij we eigenlijk altijd zijn geweest en ook wel weer gaan worden. Dat is voor een groot deel van de wereldbevolking niet zo vanzelfsprekend. Count your blessings en sla dat ene noodgedwongen jaartje over.
Alle reacties Link kopieren
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/re ... or-europa/

Neem dit bericht

" We mogen van het kabinet weer reizen door Europa"
We mogen = de mogelijkheid is er (weer).
Zeelandmeisje schreef:
03-06-2020 17:03
Het mocht volgens mij wel, alleen alle grenzen waren dicht. Dus je kon niet zoveel
Maar nu wordt er gesuggereerd dat wij als volk een reisverbod gekregen hadden....en dat had ik dus even gemist.
Maar dat is dus volgens mikj ook nooit gebeurt
Dat is jouw interpretatie.
Zeelandmeisje schreef:
03-06-2020 17:03
Als je het allemaal onzin vindt, hoef je niet te reageren he?
Maak jij je echt druk om dit topic dan?
Volgens mij kun je wel een vakantie gebruiken :proud: En dat treft, we mogen weer! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan toch liever hier op de ic liggen dan op bali.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
03-06-2020 17:06
We mogen = de mogelijkheid is er (weer).
Ja dat vind ik een logischere bewoording dan " We mogen van het kabinet weer..."
Dat geeft toch echt aan dat het voorheen dus niet mocht
En dat vond ik verwarrend want dat was volgens mij niet het geval.
Sowieso is de titel dubbelop, dat staat denk ik in geen enkel nieuwsbericht. En het is suggestief, ik klikte hier omdat ik dacht dat we voor elke afzonderlijke reis toestemming moesten gaan vragen.
Het reisadvies was voor (bijna) alle landen “code oranje”
Dat wil zeggen dat niet-noodzakelijke reizen sterk worden ontraden, je niet kunt rekenen op hulp van de Nederlandse ambassade/consulaat als daar iets gebeurt, dat de overheid niet helpt bij repatriëring én dat veel reisverzekeringen/zorgverzekeringen niet of verminderd dekking bieden.
En als je tóch bent gegaan moet je twee weken in quarantaine als je terugkomt in NL.
anoniem_64d5315af01f8 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 20:15
11.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
03-06-2020 17:08
Volgens mij kun je wel een vakantie gebruiken :proud: En dat treft, we mogen weer! :sun:
Begrijp gewoon niet waarom je de moeite neemt om drie keer te komen reageren in een topic dat je onzin vindt.
Over drukmaken om niks gesproken....
Murrmurr schreef:
03-06-2020 17:08
Volgens mij kun je wel een vakantie gebruiken :proud: En dat treft, we mogen weer! :sun:
:-D
Alle reacties Link kopieren
maar grenzen-dicht is toch gelijk aan: niet op vakantie in het buitenland?
en daarmee een verbod?
Zeelandmeisje schreef:
03-06-2020 17:10
Begrijp gewoon niet waarom je de moeite neemt om drie keer te komen reageren in een topic dat je onzin vindt.
Over drukmaken om niks gesproken....
Omdat ik dus even in de veronderstelling was dat er een rare nieuwe regel was. En dat daarom iemand helemaal speciaal de moeite had genomen om een topic te openen.

Ik heb namelijk net een treinticket gekocht en er werd niks vermeld over toestemming vragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou nee....dat vind ik niet hetzelfde hoor.
Een grens dicht is vaak een besluit van een ander land (Duitsland bijv.).
Maar stel Duitsland heeft zijn grenzen open dan kun je idd weer reizen.
Als jouw overheid je dat echter verbied kan je alsnog niet
Dat zijn wel twee verschillende dingen vind ik.

Maar goed, de koppen in het nieuwss zijn gewoon een beetje verwarrend. We mochten dus gewoon, we konden alleen niet
En nu kunnen we weer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven