Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 21)

08-06-2020 19:06 3005 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 7 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 403.921 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 47.945 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20
Alle reacties Link kopieren
Present.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
tvp
Alle reacties Link kopieren
Even uit het vorige topic gekopieerd:
Despierta schreef:
08-06-2020 19:08
Fijn, dankjewel :)
Louter medici dus. Die staan erom bekend dat ze vooral voorzichtig zijn, better safe than sorry.
Voor de beginfase kan ik dat nog begrijpen, maar het wordt nu tijd dat er ook andere experts worden geraadpleegd. Eigenlijk is het al te laat. :|
Het OMT is er vooral om de uitbraak van het virus te 'managen', logisch dus dat dat uit medici bestaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
rosanna08 schreef:
08-06-2020 19:01
oh als statement mag het wel....

Volgens mij zijn de demonstraties ook statements, of is het dan weer anders?
Jij verwacht echt dat KLM daar 'n dure boeing voor verhuurt om 'm te laten uitwonen door een band met publiek?
Alle reacties Link kopieren
Hoi.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-06-2020 19:14
Even uit het vorige topic gekopieerd:



Het OMT is er vooral om de uitbraak van het virus te 'managen', logisch dus dat dat uit medici bestaat.
Wel gek dan dat de regering zich alleen door hen laat adviseren en eigenlijk gewoon precies opvolgt wat zij adviseren. Zelfs nu nog, na 3 maanden. In het begin was het blinde paniek dus dat begrijp ik wel. Maar na een week of 3 hadden ze toch echt wat verder om zich heen moeten kijken. Ik hoop dat er een parlementaire enquête komt, dan mogen ze dat eens allemaal haarfijn uitleggen.
Maar je ziet nu al wat er gebeurt: bewindslieden wijzen naar het RIVM/OMT en die zeggen op hun beurt weer (terecht in mijn optiek): wij adviseren wat vanuit ons oogpunt het veiligst is, wat de regering daar mee doet, is aan hen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2020 19:19
Jij verwacht echt dat KLM daar 'n dure boeing voor verhuurt om 'm te laten uitwonen door een band met publiek?
Boeing is niet van KLM, maar prive persoon
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2020 19:19
Jij verwacht echt dat KLM daar 'n dure boeing voor verhuurt om 'm te laten uitwonen door een band met publiek?
het boeit niet van wie het vliegtuig is, jij loopt al 20 delen te roepen dat iedereen bij elkaar uit de buurt moet blijven, maar zo'n vliegtuigconcert is dan ineens wel een goed idee, omdat het een statement is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
08-06-2020 19:28
het boeit niet van wie het vliegtuig is, jij loopt al 20 delen te roepen dat iedereen bij elkaar uit de buurt moet blijven, maar zo'n vliegtuigconcert is dan ineens wel een goed idee, omdat het een statement is?
Omdat ik er vanuit ga dat het niet door mag gaan. Ook niet in een privéjet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2020 19:32
Omdat ik er vanuit ga dat het niet door mag gaan. Ook niet in een privéjet.
je geeft er een leuke draai aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Afbeelding

Present
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2020 19:19
Jij verwacht echt dat KLM daar 'n dure boeing voor verhuurt om 'm te laten uitwonen door een band met publiek?

Als je het bericht opzoekt vind je dit:
Tim Akkerman en zijn band The Ivy League pakken de handschoen op en zijn van plan een concert in een vliegtuig te geven waar maar liefst 524 bezoekers welkom zijn. Tegen het AD verklaart hij: "In een tijd als deze is het voor mij en mijn publiek weer fijn om op creatieve wijze met elkaar live contact te hebben, met nieuwe ideeën te komen en concepten te bedenken. Door het vrijgeven van vliegreizen en daardoor het samenkomen in vliegtuigen, was het idee voor een optreden in een vliegtuig snel geboren. Blijkbaar is de luchtfiltering in vliegtuigen anders en wellicht kunnen we werken met mondkapjes."

Tim Akkerman organiseert het concert samen met Bernard Vissers, die een aantal vliegtuigen in zijn bezit heeft. Deze werd direct enthousiast.


Het optreden vindt plaats op donderdag 1 juli in een loods nabij Alkmaar. De kaartverkoop start zaterdag 13 juni. Of het vliegtuig daadwerkelijk ook opstijgt, wordt uit de berichtgeving nog niet duidelijk. Maar de hypocrisie van de huidige corona-regels wordt in ieder geval mooi duidelijk. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

https://www.podiuminfo.nl/news/48352/Ti ... bezoekers/

Dat Van Dissel vervoer opeengepakt in vliegtuigen niet afraadt omdat de prijs van een vliegticket betaalbaar moet blijven vind ik absurd.
De luchtvaart is blijkbaar onaantastbaar.
nounou
tvp

Even een corona gerelateerd vraagje: als je puberella op kamp wil met haar clubje staan jullie dit dan toe begin juli?
Ze gaan met openbaarvervoer (en mondkapje) het is 3 nachten/4 dagen en de leiding is ook puber/jongvolwassen. Ze hebben een brief met allerlei regels de deur uit gedaan. Alle vriendinnen mogen. Wat zouden jullie vinden?
I will follow
https://www.youtube.com/watch?v=g2BqLlVHlWA
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 19:44
67.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
08-06-2020 19:25
Wel gek dan dat de regering zich alleen door hen laat adviseren en eigenlijk gewoon precies opvolgt wat zij adviseren. Zelfs nu nog, na 3 maanden. In het begin was het blinde paniek dus dat begrijp ik wel. Maar na een week of 3 hadden ze toch echt wat verder om zich heen moeten kijken. Ik hoop dat er een parlementaire enquête komt, dan mogen ze dat eens allemaal haarfijn uitleggen.
Maar je ziet nu al wat er gebeurt: bewindslieden wijzen naar het RIVM/OMT en die zeggen op hun beurt weer (terecht in mijn optiek): wij adviseren wat vanuit ons oogpunt het veiligst is, wat de regering daar mee doet, is aan hen.
Volgens mij laat de regering zich inmiddels ook door anderen adviseren hoor.

Maar de inzichten over het virus blijven voorlopig natuurlijk wel behoorlijk belangrijk voor de maatregelen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Statement en stunt maar gaat dus niet door:
Toch geen concert in vliegtuig
Zanger Tim Akkerman geeft toch geen concert in een Boeing 747. Vandaag kondigde hij aan aan dat zijn band The Ivy League een concert in een stilstaand vliegtuig zou geven om zo voor meer dan honderd mensen op te kunnen treden.

Maar nu komt hij daarvan terug. "Een publiciteitsstunt", zegt hij tegen het AD. "Omdat de cultuursector zo geraakt werd. Het was een statement, omdat mensen wel in een vliegtuig samen mogen komen en niet bij een openluchtconcert. Dat vonden wij gek."
* lees mee *
Alle reacties Link kopieren
John Campbell, over honden die besmettingen met corona opsporen; ietsje meer nieuws: https://youtu.be/7b0_iGWLGYM?t=1338
nounou
AD live blog :
19:09

Het aantal nieuwe Covid-19 gevallen blijft stijgen in Italië. Waren het er gisteren nog 197, vandaag zijn het er 280.
Bijna zeventig procent van alle nieuwe gevallen wordt geregistreerd in Lombardije.

Lombardije blijft het Italiaanse zorgenkindje. Terwijl in zeven van de twintig Italiaanse regio’s geen nieuwe Corona-gevallen worden geregistreerd neemt het aantal gevallen in Europa’s meest getroffen regio met bijna tweehonderd toe.

Wat is dat toch met Lombardije ???
wild-flower2 schreef:
08-06-2020 19:51
AD live blog :
19:09

Het aantal nieuwe Covid-19 gevallen blijft stijgen in Italië. Waren het er gisteren nog 197, vandaag zijn het er 280.
Bijna zeventig procent van alle nieuwe gevallen wordt geregistreerd in Lombardije.

Lombardije blijft het Italiaanse zorgenkindje. Terwijl in zeven van de twintig Italiaanse regio’s geen nieuwe Corona-gevallen worden geregistreerd neemt het aantal gevallen in Europa’s meest getroffen regio met bijna tweehonderd toe.

Wat is dat toch met Lombardije ???
En waarom precies mocht Italie over een week op code geel?
Ik hoop dat ze daar nog vanaf zien en grenzen toch gesloten houden.
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
08-06-2020 19:25
Wel gek dan dat de regering zich alleen door hen laat adviseren en eigenlijk gewoon precies opvolgt wat zij adviseren. Zelfs nu nog, na 3 maanden. In het begin was het blinde paniek dus dat begrijp ik wel. Maar na een week of 3 hadden ze toch echt wat verder om zich heen moeten kijken. Ik hoop dat er een parlementaire enquête komt, dan mogen ze dat eens allemaal haarfijn uitleggen.
Maar je ziet nu al wat er gebeurt: bewindslieden wijzen naar het RIVM/OMT en die zeggen op hun beurt weer (terecht in mijn optiek): wij adviseren wat vanuit ons oogpunt het veiligst is, wat de regering daar mee doet, is aan hen.
Lees eens een krant. Wat jij hier schrijft, heeft de regering zelf een tijdje terug ook al bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-06-2020 19:41
Als je het bericht opzoekt vind je dit:
Tim Akkerman en zijn band The Ivy League pakken de handschoen op en zijn van plan een concert in een vliegtuig te geven waar maar liefst 524 bezoekers welkom zijn. Tegen het AD verklaart hij: "In een tijd als deze is het voor mij en mijn publiek weer fijn om op creatieve wijze met elkaar live contact te hebben, met nieuwe ideeën te komen en concepten te bedenken. Door het vrijgeven van vliegreizen en daardoor het samenkomen in vliegtuigen, was het idee voor een optreden in een vliegtuig snel geboren. Blijkbaar is de luchtfiltering in vliegtuigen anders en wellicht kunnen we werken met mondkapjes."

Tim Akkerman organiseert het concert samen met Bernard Vissers, die een aantal vliegtuigen in zijn bezit heeft. Deze werd direct enthousiast.


Het optreden vindt plaats op donderdag 1 juli in een loods nabij Alkmaar. De kaartverkoop start zaterdag 13 juni. Of het vliegtuig daadwerkelijk ook opstijgt, wordt uit de berichtgeving nog niet duidelijk. Maar de hypocrisie van de huidige corona-regels wordt in ieder geval mooi duidelijk. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

https://www.podiuminfo.nl/news/48352/Ti ... bezoekers/

Dat Van Dissel vervoer opeengepakt in vliegtuigen niet afraadt omdat de prijs van een vliegticket betaalbaar moet blijven vind ik absurd.
De luchtvaart is blijkbaar onaantastbaar.
Eens. En die Tim Akkerman heeft een punt. De luchtstroom in een vliegtuig zal vast helpen, maar dat je een vliegtuig vol kunt laden terwijl er in een enorme concertzaal maar 30 mensen mogen, is lastig uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
08-06-2020 19:51
AD live blog :
19:09

Het aantal nieuwe Covid-19 gevallen blijft stijgen in Italië. Waren het er gisteren nog 197, vandaag zijn het er 280.
Bijna zeventig procent van alle nieuwe gevallen wordt geregistreerd in Lombardije.

Lombardije blijft het Italiaanse zorgenkindje. Terwijl in zeven van de twintig Italiaanse regio’s geen nieuwe Corona-gevallen worden geregistreerd neemt het aantal gevallen in Europa’s meest getroffen regio met bijna tweehonderd toe.

Wat is dat toch met Lombardije ???

Ach nee, nu alweer :|
Behalve de cijfers is er niet veel te vinden. Misschien voor iemand die in het Italiaans kan zoeken wel?

Wel vond ik dit op de site van La Stampa: een documentaire genaamd 'Covid hotel', over mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen en in dit hotel wachten tot ze negatief testen.
https://www.lastampa.it/cronaca/2020/06 ... 1.38940822
nounou
Alle reacties Link kopieren
Om coronabesmettingen bij slachthuizen, distributiecentra en in de land- en tuinbouw te beperken, moeten uitzendbureaus arbeidsmigranten niet langer samen op één kamer laten slapen. Ze mogen ook niet meer in kleine busjes van en naar het werk worden gebracht. Dat staat in een eerste advies dat is uitgebracht in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, zo bevestigen bronnen aan RTL Nieuws. (langer artikel)
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ant-corona
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven