Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geld terug gehad Ryanair

16-06-2020 21:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, en aanwezige heren.

Ik vroeg me af of iemand zijn geld al terug heeft gehad van Ryanair. Half april zouden wij naar Polen vliegen voor een bruiloft, helaas vlucht gecanceld maar heel netjes kregen we een mail waarin we ons geld terug konden vragen. Dit gedaan en zou binnen 20 dagen worden terug gestort. Nu snap ik dat het druk is maar sindsdien al 4x mail gehad met de vraag of ik niet een voucher wil want uitbetalen kan nog heel lang duren.

En nee, ik wil geen voucher, lullige maar vertrouw Ryanair niet en wil daar niet een paar honderd euro hebben staan op een voucher om een vlucht te boeken die ik dan echt voor die voucher boek, want heb voorlopig geen vliegplannen en vervolgens ook nog eens extra moet betalen (Ryanair kennende)

Dus vroeg me af of er al mensen zijn die wel hun geld al terug gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik. Half 18 maar geannuleerd en 8 juni geld terug.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
16-06-2020 21:26
Ja. Ik. Half 18 maar geannuleerd en 8 juni geld terug.
Ah goed om te horen; ik heb niet eerder gehoord dat iemand zijn geld terug heeft ontvangen. Ik twee maaanden later pas geannuleerd dus dat zal door de achterstanden vast nog langer gaan duren dan bij jou. Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niet. Vlucht had half april geweest.

Heel eerlijk heb ik dat geld afgeschreven en ben ik blij dat het niet meer is. Liever gezond thuis en wat geld kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ariana12 schreef:
16-06-2020 22:53
Ah goed om te horen; ik heb niet eerder gehoord dat iemand zijn geld terug heeft ontvangen. Ik twee maaanden later pas geannuleerd dus dat zal door de achterstanden vast nog langer gaan duren dan bij jou. Ik ben benieuwd
Ik hoor wel wat vaker dat het geld terugkomt maar het volgens mij maar gewoon mazzel hebben met hen. HEt was geen wereldbedrag maar ach.. geld is geld
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
17-06-2020 09:22
Hier ook nog niet. Vlucht had half april geweest.

Heel eerlijk heb ik dat geld afgeschreven en ben ik blij dat het niet meer is. Liever gezond thuis en wat geld kwijt.
Ja deels snap ik je, inderdaad beter gezond dan geld maar ondertussen door Corona flink wat zaken toch betaald en niets voor terug gezien en denk dat ik nu voor ene kleine 2000 euro aan geld 'kwijt' ben. Een deel hiervan zou ik in principe terug moeten krijgen waaronder dus de tickets naar Polen. Ander deel vind ik niet z'n ramp, bijvoorbeeld mijn sportschool abonnement, ik gun dat de kleine ondernemer. Maar voor bijna 1000 euro tickets van Ryanair die hoop ik toch echt wel terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-06-2020 09:33
Ik hoor wel wat vaker dat het geld terugkomt maar het volgens mij maar gewoon mazzel hebben met hen. HEt was geen wereldbedrag maar ach.. geld is geld
Ja zou zomaar kunnen dat het zo gaat; ik hou er ergens wel rekening mee dat de bedragen misschien niet meer terugkomen, maar zou het liever wel weer op mijn rekening terugzien. Dus goed om te horen dat er door Ryanair toch wel echt bedragen terugbetaald worden.
Twee keer tickets (ryanair, transavia) en een vakantiepark. Bijelkaar zo’n 2000 euro. We hebben ook eens een keer vooruit geboekt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niets ontvangen, ik heb het geld inmiddels afgeschreven.
Zou ik april gaan, ook een mail om het geld terug te vragen, en daarna inderdaad meerdere mails voor een voucher.

Ik kreeg via Vliegtickets.nl te horen dat ze geen wegens drukte én dat medewerkers vanuit huis werken nu alleen nog vouchers aanbieden.
Ik dacht wat heeft dat er nou mee te maken, vond dat zo een kul reden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bericht gekregen van Ryanair dat ze pas uitbetalen nadat de Corona crisis achter de rug is. (Whenever that may be)
Alle reacties Link kopieren
Nee ook nog niet terug :| .
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden eind april gaan. Ook geld terug gevraagd. Drie weken later mail gehad dat we vouchers Konden claimen. Niet gedaan, heb immers geld gevraagd.
Vorige week nogmaals link voor geld terug te vragen ingevuld. Kreeg toen de melding dat ik het al gevraagd had.
Is ruim 500,- zou fijn zijn als ik het terug krijg!
We wachten af
Alle reacties Link kopieren
Iemand inmiddels geld terug gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Amri1986 schreef:
25-07-2020 19:00
Iemand inmiddels geld terug gekregen?
Ik wilde vamdaag contact met ryanair opnemen en die haddrn onderstaande op dr site van de chat staan. Dus ben benieuwd:

If you look for an update on your refund, please not that all refund requests for booking travelling due march/april/may will be proceed in the next three weeks.

Dus ik wacht nog even af. Staat wel dat dit dus enkel voor die 3 maanden geldt en ook op volgorde van binnenlomst dus vermoedelijk maart,april en dan pas mei. Dus alles daarna zal nog wel even duren:(
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand nog iets gehoord?
Ik zie op de site een update staan dat uiterlijk eind juli alles t/m mei in behandeling zou zijn.
Wij zouden april vliegen, maar heb nog niks gehoord. Net dus, voor het eerst, een beetje boze mail gestuurd. Dat ik snap dat ze begrip vragen, maar hun klanten niet kunnen negeren door doodleuk onbereikbaar te zijn.
Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
08-08-2020 11:09
Heeft er iemand nog iets gehoord?
Ik zie op de site een update staan dat uiterlijk eind juli alles t/m mei in behandeling zou zijn.
Wij zouden april vliegen, maar heb nog niks gehoord. Net dus, voor het eerst, een beetje boze mail gestuurd. Dat ik snap dat ze begrip vragen, maar hun klanten niet kunnen negeren door doodleuk onbereikbaar te zijn.
Ben benieuwd.
Ik zag het 27 juli dat ze binnen 3 weken de annuleringen van maart april mei zouden terug betalen dus wachtt nog even af want stond toen geen datum bij maar 27 juli+3 weken is einde volgende week dus ben venieuwd.

Bem benieuwd of je reactie krijgt. Wil je die dan delen
Alle reacties Link kopieren
Niks ontvangen voor onze 2 vluchten eind april en begin juni. Ook alleen het bericht dat ze het na de corona crisis afhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Zit nog even te kijken maar volgens mij schrijven ze maar wat om mensen een worst voor te houden, dit kopieer ik net van dr website en klopt dus ook niet. Heb er dus een hard hoofd in

'Als ik een bericht ontvangen heb dat mijn vlucht geannuleerd is, tot wanneer kan ik mijn vlucht opnieuw boeken of terugbetaling aanvragen?

Terugbetalingen worden direct verwerkt, andere mogelijkheden worden tot 90 dagen gefaciliteerd'
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
08-08-2020 20:01
Ik zag het 27 juli dat ze binnen 3 weken de annuleringen van maart april mei zouden terug betalen dus wachtt nog even af want stond toen geen datum bij maar 27 juli+3 weken is einde volgende week dus ben venieuwd.

Bem benieuwd of je reactie krijgt. Wil je die dan delen
Hm, dat bericht heb ik nergens zien staan.
Ik ben ook benieuwd. Als ze over 14 dagen niet hebben gereageerd of betaald zet ik via de bank in werking dat het geld wordt teruggevorderd (dat kan als je met cteditcard betaald hebt), maar dan moet je ze eerst mailen om ze in gebreke te stellen en ze de kans geven om het op te lossen. En ik gok dat dat ook nog best een gedoe wordt.....
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
08-08-2020 21:05
Hm, dat bericht heb ik nergens zien staan.
Ik ben ook benieuwd. Als ze over 14 dagen niet hebben gereageerd of betaald zet ik via de bank in werking dat het geld wordt teruggevorderd (dat kan als je met cteditcard betaald hebt), maar dan moet je ze eerst mailen om ze in gebreke te stellen en ze de kans geven om het op te lossen. En ik gok dat dat ook nog best een gedoe wordt.....
Ja ik zag het toevallig toen ik met ze wilde chatten aan dr voorpagina van de chat dus niet als een algemeen bericht. We zullen zien. Ga er nu al vanuit dat het nog wel even duurt maar goed.... we zullen zien.
funnymiss schreef:
08-08-2020 21:05
Hm, dat bericht heb ik nergens zien staan.
Ik ben ook benieuwd. Als ze over 14 dagen niet hebben gereageerd of betaald zet ik via de bank in werking dat het geld wordt teruggevorderd (dat kan als je met cteditcard betaald hebt), maar dan moet je ze eerst mailen om ze in gebreke te stellen en ze de kans geven om het op te lossen. En ik gok dat dat ook nog best een gedoe wordt.....
Dat ligt aan de creditcard dan. De rabobank (met eigen mastercard) ziet het als een conflict tussen jou en lvm en haalt het niet terug.
Alle reacties Link kopieren
En weer de vraag, wie met annuleringen in maart, april en mei heeft zijn geld al terug gekregen. Op de site van RYanair staat onderstaande:

https://www.ryanair.com/ie/en/refundfaqs/directbookings

hierin staat dat:
When will I get my refund?
• All March cash refund requests have now been cleared.
• At the end of June, 50% of April cash refunds have been cleared.
• By 15th July, the balance of April cash refunds will be processed.
• By the end of July, all of May and most of June cash refunds will also be processed.

These figures include passengers who have accepted travel vouchers and/or free moves onto flights that are now being operated by Ryanair in the months of Jul, Aug & Sep

Ik heb echter nog steeds niks gezien en had toch echt een vlucht begin mei. Iemand al wel geld terug gehad?
Alle reacties Link kopieren
Nee hier hetzelfde verhaal; ook een vlucht in mei.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 26 maart vliegen en heb vandaag de e-mail met bevestiging van de terugbetaling gehad, binnen 5 tot 7 dagen zou het geld weer op mijn bankrekening moeten staan..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niks gehoord. Vlucht heen eind april en terug half mei
Alle reacties Link kopieren
kloon12 schreef:
24-08-2020 22:35
Ik zou 26 maart vliegen en heb vandaag de e-mail met bevestiging van de terugbetaling gehad, binnen 5 tot 7 dagen zou het geld weer op mijn bankrekening moeten staan..
Nou dat zou mooi zijn. Ben benieuwd of je het ook krijgt.

Hier voor half april nog niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven