Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Anti-Coronamaatregelen demonstratie

20-06-2020 09:01 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
De anti-coronamaatregelen demonstratie van aanstaande zondag is verboden door de burgemeester (en na beroep ook door de rechter). Deze zou in Den Haag op het Malieveld worden gehouden. De veiligheidsregio verwachtte zo’n 10.000 deelnemers.

Ik vind het zeer terecht dat deze demonstratie is afgelast. Gezien de motivatie van de organisatie zullen anderhalve-meter en mondkapjes waarschijnlijk achterwege blijven bij de deelnemers aan de demonstratie.

Ik schrik echter van het aantal mensen dat verwacht wordt. Doet mij aan gigantische ‘bugparty’ denken.

Ook zouden bekende artiesten optreden. Namen zijn niet genoemd, maar welke zelfrespecterende artiest zou zich met zo’n bijeenkomst willen laten associëren?

Wie zou er wel gaan? En om welke reden?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Bij de vorige demonstratie is er maar één besmet geraakt dus het risico valt nogal mee:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1966329 ... ant-besmet
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-06-2020 09:17
Bij de vorige demonstratie is er maar één besmet geraakt dus het risico valt nogal mee:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1966329 ... ant-besmet
Waarbij ik me echt afvraag hoe ze dat vastgesteld hebben aangezien het aantal virusdeeltjes in het Amsterdamse rioolwater vertienvoudigd is:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... londerzoek
retrostar schreef:
20-06-2020 09:17
Bij de vorige demonstratie is er maar één besmet geraakt dus het risico valt nogal mee:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1966329 ... ant-besmet
Toen droeg de meerderheid wel mondkapjes.
Ik zou niet gaan, maar ik snap het gemor wel. Überhaupt zie je dat mensen zich er met steeds meer moeite aan houden, of niet meer aan houden, en dan komt daarbovenop nog een noodwet die in Noord-Korea niet zou misstaan. Ik vind de inperking van de vrijheid voor zo'n lange tijd erg ver gaan. Te ver gaan.
Echt waanzin, goed dat de demonstratie is verboden, geen klap maar een stomp in het gezicht van de zorgmedewerkers die zich totaal over de kop hebben gewerkt de afgelopen maanden. Nu is er weer een of ander festival in Servië volgende maand. Wat mij betreft mogen ze iedereen die erheen gaat na terugkomst verplicht in quarantaine plaatsen.
Nederland slaat weer eens volledig door. Qua regels, qua noodwet. Echt belachelijk. Terecht dat daar mensen van in opstand komen. Ik zou niet gaan, maar sta er volledig achter.
Izzy_ schreef:
20-06-2020 09:25
Echt waanzin, goed dat de demonstratie is verboden, geen klap maar een stomp in het gezicht van de zorgmedewerkers die zich totaal over de kop hebben gewerkt de afgelopen maanden. Nu is er weer een of ander festival in Servië volgende maand. Wat mij betreft mogen ze iedereen die erheen gaat na terugkomst verplicht in quarantaine plaatsen.
jij gaat je straks netjes houden aan de regels van de spoedwet als die er gaat komen?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
20-06-2020 09:20
Waarbij ik me echt afvraag hoe ze dat vastgesteld hebben aangezien het aantal virusdeeltjes in het Amsterdamse rioolwater vertienvoudigd is:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... londerzoek
Als ze in het riool zijn dan zijn ze niet meer bij de mensen of dieren. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een overheid die dusdanige heftige maatregelen neemt en vervolgens de Wet Openbaarheid van Bestuur buiten werking stelt en de leden van het crisis management team en haar notulen geheim houdt, verdient het om uitermate kritisch bejegend te worden.
Gelukkig mogen andere wel protesten houden over verschillende onderwerpen.
Kleine groepjes bij elkaar maken ook veel kans.
Hoorn had gisteren 2 protestacties.
Die protestacties gaan het hele land door met kleine groepjes van paar honderd tot een duizend personen.
ikBedoelHetGoed schreef:
20-06-2020 09:21
Ik zou niet gaan, maar ik snap het gemor wel. Überhaupt zie je dat mensen zich er met steeds meer moeite aan houden, of niet meer aan houden, en dan komt daarbovenop nog een noodwet die in Noord-Korea niet zou misstaan. Ik vind de inperking van de vrijheid voor zo'n lange tijd erg ver gaan. Te ver gaan.
Dit! Er vallen nu meer slachtoffers gerelateerd aan alle regels en beperkingen dan aan het virus zelf.
Suïcide, vereenzaming, zijn nu de doodsoorzaken.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
20-06-2020 09:25
Nederland slaat weer eens volledig door. Qua regels, qua noodwet. Echt belachelijk. Terecht dat daar mensen van in opstand komen. Ik zou niet gaan, maar sta er volledig achter.
Helemaal met je eens! Ik zou zelf ook niet gegaan zijn, demonstraties zijn niet mijn ding maar ik support het volledig.
Overigens ook wel heel erg toevallig dat er dit weekend ook geen treinen van en naar Den Haag rijden.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
En die demonstranten verwachten wel medische hulp als ze tzt besmet zijn?
Laat ze vooraf even tekenen dat ze daar afstand van doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet zo van het demonstreren, maar hiervoor had ik misschien nog wel een uitzondering gemaakt. Die spoedwet kan ik absoluut niet steunen en ik ben blij dat die voorlopig van tafel is, maar ook de noodverordeningen vind ik veel te ver gaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Voor of tegen Coronamaatregelen?

Als iemand zin heeft in een podcast, dan beveel ik deze aan:
https://www.bnr.nl/podcast/ask-me-anyth ... ce-de-hond

Jörgen Raymann - Maurice de Hond
retrostar wijzigde dit bericht op 20-06-2020 09:39
0.68% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is dat ik moet werken (in de zorg, ja) maar anders zou ik gegaan zijn.
Om redenen die hierboven al genoemd zijn door Lollipop, friezinnetje en case-je.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
malibu82 schreef:
20-06-2020 09:37
Ik ben zelf niet zo van het demonstreren, maar hiervoor had ik misschien nog wel een uitzondering gemaakt. Die spoedwet kan ik absoluut niet steunen en ik ben blij dat die voorlopig van tafel is, maar ook de noodverordeningen vind ik veel te ver gaan.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in demonstraties, maar ik vind een Corona spoedwet ook veel te ver gaan.

Ik vraag me ook af wat deze regering bezielt wat betreft Corona.
Afstand houden is op zich prima.
Mondkapjes hadden ze veel eerder moeten inzetten.

Alle maatregelen zijn nu echter veel erger dan de kwaal , economisch en sociaal gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de willekeur van het toestaan en verbieden van de verschillende acties vreemd. Tegen racisme is geen probleem maar dit wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik was boos toen ik de demonstratie zag op de dam met zo veel mensen. Ik was bang dat het virus weer op zou laaien. Nu blijkt dat dat niet het geval is ben ik achteraf blij met die demonstratie. De versoepelingen mogen wat mij betreft nu ook sneller gaan. Dat is ook beter voor de economie. Je merkt wel dat mensen het zat beginnen te worden zo ook bij de supermarkten. Hier staat er niemand meer bij de Jumbo en de LIdl om de karretjes te ontsmetten. Dat mag je nu zelf doen als je dat wil.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
20-06-2020 09:37
Ik ben zelf niet zo van het demonstreren, maar hiervoor had ik misschien nog wel een uitzondering gemaakt. Die spoedwet kan ik absoluut niet steunen en ik ben blij dat die voorlopig van tafel is, maar ook de noodverordeningen vind ik veel te ver gaan.
Eens!

En nee hoor, ik ben niet tegen coronamaatregelen. In februari/maart vond ik zelfs dat er veel te weinig maatregelen genomen werden. Echter is het nu geen maart meer. Weten we meer, ondanks dat de mensen die er in Nederland wat over te zeggen hebben zich liever van de domme lijken te houden.

Waar ik eigenlijk nog best van schrok was dat deze wet ook in zou houden dat je geen eerste hulp zou mogen verlenen. Daar kan toch niemand voor zijn? Je laat dan dus liever iemand waarschijnlijk dood gaan dan misschien besmet raken met een virus waar je misschien ziek van wordt. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
20-06-2020 09:59
Ik vind vooral de willekeur van het toestaan en verbieden van de verschillende acties vreemd. Tegen racisme is geen probleem maar dit wel.
Ik denk dat dat komt omdat ze bij deze demonstratie nog veel meer mensen verwachten dan bij de demonstraties tegen racisme.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
20-06-2020 09:59
Ik vind vooral de willekeur van het toestaan en verbieden van de verschillende acties vreemd. Tegen racisme is geen probleem maar dit wel.
Het grote verschil zit er in:

- een demonstratie waar heel veel mensen op af komen maar waar iedereen in ieder geval probeert om afstand te houden en mondkapjes te dragen.
- een demonstratie met veel mensen waar festivalpodia en artiesten zijn ingehuurd èn die een groep mensen aantrekt die juist gèèn afstand willen houden en bovendien de vergunning voor maar 100 man was aangevraagd.

De organisatie heeft zichzelf in de voet geschoten door te proberen de grenzen op te zoeken ipv een goed onderbouwd realistisch plan in te dienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens de tegenstanders maar ik zou nooit willen worden geassocieerd met figuren als Willem Engel en Eva van Zeeland. Verbaast me niks als er ook nog een 5G gekkie komt praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven